DORNIER-335 A 1/48 tamiya
#22
Postat 21 May 2015 - 07:57 PM
Macheta a fost degresata cu alcool tehnic inainte de grunduire.Pentru grunduire am folosit Mr surfacer cu granulatie de 1500 diluat cu D-506.(diluant auto)
Dupa uscare am slefuit cu smirghel de 1500 la ud suprafetele, pentru a indeparta eventualele impuritati.
La final am lustruit grundul cu ajutorul unei bucati de pinza de fetru pentru a inchide pori si a reda o suprafata neteda
Dupa uscare am slefuit cu smirghel de 1500 la ud suprafetele, pentru a indeparta eventualele impuritati.
La final am lustruit grundul cu ajutorul unei bucati de pinza de fetru pentru a inchide pori si a reda o suprafata neteda
#24
Postat 22 May 2015 - 09:13 AM
Fratee!...cat de tare e lucrarea asta!
Aveam si eu un 335B2 (Zerstorer-ul), tot de la Tamyia, pe lista mea scurta de proiecte viitoare...insa cred ca voi abandona ideea pentru moment. Tre' sa stau nitel acu' sa mai uite lumea de lucrarea asta, altfel m-as face instant de ras cu a mea
Arata senzational ce-ai facut pana acum. In mod special imi place tevaria care ai bagat-o in baia trenului.
Ce lucrari/materiale de referinta folosesti?
Am vazut pana acum cel putin 2 chestii pe care planuisem sa le fac si eu cand m-oi apuca de 335-ul meu: striurile de pe pneuri si MG-urile 151 de capota, care trebuiesc neaparat inlocuite. Ce tevi ai folosit pentru ele?
Spor in continuare...cred ca va rezulta o macheta absolut speciala, pe care o vom avea drept referinta mult timp.
Toate cele bune,
Aveam si eu un 335B2 (Zerstorer-ul), tot de la Tamyia, pe lista mea scurta de proiecte viitoare...insa cred ca voi abandona ideea pentru moment. Tre' sa stau nitel acu' sa mai uite lumea de lucrarea asta, altfel m-as face instant de ras cu a mea
Arata senzational ce-ai facut pana acum. In mod special imi place tevaria care ai bagat-o in baia trenului.
Ce lucrari/materiale de referinta folosesti?
Am vazut pana acum cel putin 2 chestii pe care planuisem sa le fac si eu cand m-oi apuca de 335-ul meu: striurile de pe pneuri si MG-urile 151 de capota, care trebuiesc neaparat inlocuite. Ce tevi ai folosit pentru ele?
Spor in continuare...cred ca va rezulta o macheta absolut speciala, pe care o vom avea drept referinta mult timp.
Toate cele bune,
#26
Postat 22 May 2015 - 02:49 PM
Salut RocknRolla!
Pentru MG-urile 151 am folosit ace de seringa de 05 iar pt.tunul din coafa o teava de la un pix mecanic mucizat
documentatia folosita : 8-335 A-1 Flugzeug-Handbuck 1944 autor I.A.WITTMER si MONOGRAFIE DORNIER DO-335 Pfeil de MAREK RYS.
+Walk Around DO-335.
Pentru MG-urile 151 am folosit ace de seringa de 05 iar pt.tunul din coafa o teava de la un pix mecanic mucizat
documentatia folosita : 8-335 A-1 Flugzeug-Handbuck 1944 autor I.A.WITTMER si MONOGRAFIE DORNIER DO-335 Pfeil de MAREK RYS.
+Walk Around DO-335.
#27
Postat 22 May 2015 - 08:29 PM
Pentru camo am folosit vopsele email lucioase de la firma RANGRIZ (cica produse in Iran) luate de prin magazinul Obor,specificatia lor fiid uzul gospodaresc(garduri,usi etc...)
Am luat culorile de baza ( alb, galben,rosu,albastru,negru)+un verde pentru a le mixa reproducind RLM-urile.
Cam in halul asta arata RANGRIZ
Gagii au si gama mata
Ca punct de plecare pentru mixare am avut ca baza:
RLM 82 light grun (life color ua054.MAT ) extrados
RLM 81 braun violet ( mr hobby h 421.Satin) extrados.
RLM 65 hellblau (revell.MAT ) intrados
RLM 02 graugrun (mr hobby h 70. Satin) bai,tren
RLM 70 schwarzgrun ( revell.Mat) coafe,pale
schema de camo Dornier 335 A din cartea lui I.A.WITTMER, 8-335 a-1 Flugzeug-handbuck 1944
Va intrebati oare de ce am ales calea asta?
Consider ca vopselele cu un grad mare de luciu confera o suprafata lipsita in mare masura de textura (granulatie),avantaj superior fata de vopselele mate. Satinarea si matuirea se poate reda mult mai fin (fara textura),aderenta excelenta a decalurilor ,excluderea lacului minune Futre/Pledge si aplicarea usoara a multor metode de Washing / Weathering etc...
Deci in consecinta o metoda inversa a celei aplicata vopselelor mate mult mai practica si cu multiple avantaje
Tot ce am avut de spus este o parere strict personala.
Sa nu va speriati de jeleul meu in curind nu va mai arata asa!
Am luat culorile de baza ( alb, galben,rosu,albastru,negru)+un verde pentru a le mixa reproducind RLM-urile.
Cam in halul asta arata RANGRIZ
Gagii au si gama mata
Ca punct de plecare pentru mixare am avut ca baza:
RLM 82 light grun (life color ua054.MAT ) extrados
RLM 81 braun violet ( mr hobby h 421.Satin) extrados.
RLM 65 hellblau (revell.MAT ) intrados
RLM 02 graugrun (mr hobby h 70. Satin) bai,tren
RLM 70 schwarzgrun ( revell.Mat) coafe,pale
schema de camo Dornier 335 A din cartea lui I.A.WITTMER, 8-335 a-1 Flugzeug-handbuck 1944
Va intrebati oare de ce am ales calea asta?
Consider ca vopselele cu un grad mare de luciu confera o suprafata lipsita in mare masura de textura (granulatie),avantaj superior fata de vopselele mate. Satinarea si matuirea se poate reda mult mai fin (fara textura),aderenta excelenta a decalurilor ,excluderea lacului minune Futre/Pledge si aplicarea usoara a multor metode de Washing / Weathering etc...
Deci in consecinta o metoda inversa a celei aplicata vopselelor mate mult mai practica si cu multiple avantaje
Tot ce am avut de spus este o parere strict personala.
Sa nu va speriati de jeleul meu in curind nu va mai arata asa!
#32
Postat 23 May 2015 - 08:13 AM
Salut,
F.B. - asta-i calificativul maxim la scoala (stiu de la fetele mele).
Sper sa pun o intrebare pertinenta (desi la ce ne-ai aratat pana acum ...... ) ce ai folosit pentru uzura: tus negru sau vopsea sau ....
Cred ca este una dintre cele mai detaliate prezentari de pana acum.
Beton B350 vibrat si armat.
F.B. - asta-i calificativul maxim la scoala (stiu de la fetele mele).
Sper sa pun o intrebare pertinenta (desi la ce ne-ai aratat pana acum ...... ) ce ai folosit pentru uzura: tus negru sau vopsea sau ....
Cred ca este una dintre cele mai detaliate prezentari de pana acum.
Beton B350 vibrat si armat.
#33
Postat 23 May 2015 - 10:26 AM
Salut Stefane
Uzurile si efectele cromatice le reproduc cu ajutorul pigmentilor uscati (sub forma de praf) folositi in zugraveala. Am culorile de baza le mixez si diluez
cu apa distilata 50%+alcool tehnic 50% .Pentru o impregnare sau (patare) mai profunda a pigmentului in suprafata vopsita maresc doza de alcool tehnic
Aplicarea o fac la aerograf si cu ajutorul pensulei .Folosesc des creioane umede, precum si vopselele de pictura pe baza de ulei de diferite tonalitati.
La sfarsit sigilez totul cu lac acrilic mat Agama pina ajung la o reflexie usor satinata
Uzurile si efectele cromatice le reproduc cu ajutorul pigmentilor uscati (sub forma de praf) folositi in zugraveala. Am culorile de baza le mixez si diluez
cu apa distilata 50%+alcool tehnic 50% .Pentru o impregnare sau (patare) mai profunda a pigmentului in suprafata vopsita maresc doza de alcool tehnic
Aplicarea o fac la aerograf si cu ajutorul pensulei .Folosesc des creioane umede, precum si vopselele de pictura pe baza de ulei de diferite tonalitati.
La sfarsit sigilez totul cu lac acrilic mat Agama pina ajung la o reflexie usor satinata
#39
Postat 23 May 2015 - 08:41 PM
Foarte reusita macheta, idee interesanta cu vopselele lucioase cum le-ai invatat, din experienta sau ai citit pe undeva? Cel mai tare si mai tare mi se pare weatheringul, din caleafara de reusit. Totusi o mica, mica eroare, dar care paleste in lumina excelentei lucrari, directiile ar fi trebuit sa fie la unison cu jamba de bot.
#40
Postat 24 May 2015 - 09:38 AM
Salut Daniele!
Mai intai de toate iti multumesc pt.aprecierile facute.
Metoda de lucru cu vopselele email lucioase o aplic de vreo 15 ani si am descoperit-o experimentand diverse tipuri de vopsea si moduri de vopsire.
M-a tentat si ideea lucrului cu acrilicele,finalizand cateva modele in genul asta,dar totusi in sinea mea nu sunt inca pe deplin satisfacut.
Acrilicele au avantaje si dezavantaje,sunt foarte pretentioase,necesitand o atentie deosebita ( in cazul meu acrilicele "Vallejo")
Deci, in concluzie,m-am reintors la vechile metode de lucru cu email-uri lucioase.
Mai intai de toate iti multumesc pt.aprecierile facute.
Metoda de lucru cu vopselele email lucioase o aplic de vreo 15 ani si am descoperit-o experimentand diverse tipuri de vopsea si moduri de vopsire.
M-a tentat si ideea lucrului cu acrilicele,finalizand cateva modele in genul asta,dar totusi in sinea mea nu sunt inca pe deplin satisfacut.
Acrilicele au avantaje si dezavantaje,sunt foarte pretentioase,necesitand o atentie deosebita ( in cazul meu acrilicele "Vallejo")
Deci, in concluzie,m-am reintors la vechile metode de lucru cu email-uri lucioase.