North American T6G Texan Italeri 1/48
#1
Postat 12 May 2015 - 11:18 AM
Intrucat la Bf109A de la Academy am dat abort mission deocamdata (kitul ala e atat de naspa ca mi-a distrus toata karma), cat ma regrupez mi-am zis sa incep totusi altceva.
Timpul disponibil (de fapt lipsa lui) e insa o problema mare pentru mine, care s-a agravat in ultimul timp. Sper sa reusesc sa termin acest proiect intr-un timp rezonabil....cu toate ca nu promit nimic.
Asa deci...am ales T6G pentru ca imi place. Vroiam ceva colorat, dragut...si ar fi o completare naturala a colectiei mele de 4 modele finalizate, dintre care 3 americani si un bolsevic.
Asa ca un trainer american clasic mi s-a parut foarte ok langa Thunderboltul, Sabre-ul si Bearcat-ul meu.
Avionul, ce sa mai zic de el...american icon in adevaratul sens al cuvantului.
Avionul asta de antrenament avansat era cam pe masura avioanelor de vanatoare atunci in serviciu: adica mare cat casa.
Oamenii s-au gandit (foarte bine, cred) sa faca un trainer care sa respecte filozofia dupa care erau construite avioanele lor de lupta: mare, greu, puternic, robust.
Asa ca au luat un radial de 550-600 CP (la anii la care americanii faceau asta, unii puneau motoare doar cu putin mai puternice pe avioane de prima line, pe care isi construiau strategia de aparare nationala) si l-au invelit cu o celula zdravana, de tabla, cu un tren de aterizare capabil sa suporte cele mai nasoale aterizari.
Dotari de lux, desigur, pentru vremurile antebelice...flaps, tren excamotabil, cabina inchisa, intercom, radio, compensatoare pe toate comenzile, etc.
Avionul si-a facut traba in mod excelent pana bine in anii '60, cand a inceput sa fie inlocuit cu un fel de versiune mai moderna, numita T28 Trojan.
A scos generatii intregi de piloti, de la cei care un zburat pe P-uri 38/40/47/51 pana la cei care au zburat pe F4 Phantom. A fost folosit si in conflicte...Indochina, Algeria, Vietnam...Africa, etc...si intotdeauna s-a achitat cu succes chiar si de sarcini pentru care nu fusese proiectat.
Celula asta a rezistat cu succes pana azi. Sunt destul de multe de Texane, Harvard-uri si SNJ-uri din diverse variante/generatii care inca mai zboara...multre chiar full acrobatic.
E o treaba, dupa mai bine de 70 de ani.
Si acum sa vedem ce-avem noi aici (in cutie, adica):
Din cate mi-am dat seama, cei de la Italeri au preluat si reboxat o matrita mai veche a celor de la Occidental.
Plastic moale, gravat in negativ. Arata bine, cu toate ca parca nu e asa de crisp ca machetele de acum.
La detalii cam subtire...cockpit-ul, trrenul de aterizare (in special zona bailor trenului) sufera de prea multa simplitate.
Voi incerca sa mai adaug una-alta...dupa posibilitati. Voi folosi si un zoom etch de la Eduard, care mai rezolva putin cockpit-ul, insa nu cu mult.
Iaca si pozele obligatorii cu cutia si continutul.
Intentionez sa fac o inmatriculare americana (Guantanamo Bay) mai colorata, precum cea din poza atasata.
Toate cele bune,
#3
Postat 14 May 2015 - 09:08 AM
Intre timp, nici n-am inceput bine treaba ca au si aparut problemele: un tip mi-a atras atentia (si bine a facut) ca inmatricularea pe care vreau eu s-o fac este un SNJ5, pe cand in cutie este un T6G. Asa, in mare sunt destul de "la fel"...cam cum si 109G2 este la fel cu 109G6.
Problema e ca nu am documentatie serioasa pentru avionul asta si nici macar nu stiu exact care sunt acele diferente pe care ar trebui sa le evidentiez.
Oricum, una evidenta este ca pe SNJ5 se putea monta o mitraliera cu tragere prin campul elicei...fapt care a dus la o umflatura in partea dreapta a botului (chiar in fata parbrizului, putin mai pe mana dreapta) si la o modificare a capotei motorului (in dreptul gurii de tragere).
AT6G Texan nu avea asa ceva, prin urmare piesele respective sunt cu totul altfel...si neavand documentatie clara mi-e destul de greu sa incerc sa scratchuiesc, ca exista riscul sa fac modificari si sa nu le fac bine..
Deci, s-ar putea sa fie nevoie sa-mi reconsider strategia in ceea ce priveste inmatricularea finala...si sa aleg altceva, desi niciuna dintre celelalte variante de decal (din cutie) nu ma fascineaza, iar proiectul l-am inceput tocmai pt ca-mi placea avionul Guantanamo!!
Oricum, am inceput putin cu aripile...am redus la grosime unele detalii ale baii trenului de aterizare, care sunt mult prea grosiere.
La interiorul fuselajului (care e chel) am facut cu niste bucatele de evergreen ceva nervuri si structura interna, cum am vazut ca era la avionul adevarat...
#5
Postat 14 May 2015 - 11:42 AM
Vad ca kit-ul arata destul de decent, ai si un set de detaliere, asa sa sporuri si scuccesuri, ca suntem cu ochii pe tine!
#8
Postat 18 May 2015 - 08:50 AM
Am mai studiat putin problema si cred ca voi abandona inmatricularea Gitmo/SNJ5 si ma voi orienta catre una T6G curat....poate francezul sau neamtul, sa vad.
Diferentele intre SNJ 5 si T6G sunt suficient de mari cat sa complice serios proiectul.
Daca unele dintre aceste diferente pot fi facute cu relativa usurinta, altele sunt mai dificile - de exemplu SNJ5 avea ceva rame in plus la cupole, care ar fi dificil de adaugat pe cupola mea care este strict pt T6G. Ma rog, voi vedea.
Intre timp am lucrat putin la scaune...care erau ingrozitor de grosiere. Zici ca erau facute din ciment, ce naiba...asa ca le-am subtiat la pila.
Apoi am adaugat unele detalii...cam asa arata acum. Am folosit drept referinta modul in care sunt reprezentate scaunele de T6G in modelul 1/32 mult mai detaliat si mai nou al celor de la Kitty Hawk.
Toate cele bune,
#9
Postat 22 May 2015 - 10:27 AM
Atat flapsurile in sine n-au nicio legatura cu felul in care aratau in realitate aceste piese, cat si partea de intrados a aripilor vizibila cand flapsurile erau bracate.
Spre exemplificare, iata poze atat cu piesele din kit, cat si cu piesele reale.
Nu prea seamana.
Deci trebuie facut ceva...orice...ca mai rau n-are cum sa iasa fata de cum sunt piesele originale...
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 22 May 2015 - 10:28 AM
#10
Postat 22 May 2015 - 10:37 AM
Partea centrala a flapsului (cea mai lunga) in mod sigur se va deforma, dar sper s-o rigidizez eu cumva.
Ce se vede e o forma intermediara a flapsurilor...deocamdata ma opresc aici cu ele si voi reveni cu alte finisari/modificari dupa ce lipesc aripile de fuselaj, astfel incat sa pot face acelasi gen de structura interna si pe intradosul aripii/partea ventrala a fuselajului, in zona in care intra flapsul.
Dar pana atunci mai este cale lunga...
#11
Postat 17 March 2016 - 02:27 PM
Incerc acu' sa mai sterg praful gros de pe proiectul asta.
Sa incerc sa fac ceva la cockpit, zic. M-am uitat la piesele principale...hmmm...cam grosiere detaliile...plus ca ca palonierele de neam prost sar in ochi...pai cum sunt ele reprezentate la kit si cum aratau in realitate!
Este inadmisibil. Le-am inlaturat fara mila si vad eu mai tarziu cum le fac din altceva...
#12
Postat 17 March 2016 - 02:38 PM
Am mai macelarit o laterala a cockpit-ului, care din referintele pe care le am era putin diferita.
Apoi, epuizat deja de acesta orgie modelistica, m-am dus la culcare. Sa nu m-apuce ameteala, dupa atata abstinenta.
PS: Aveam o dilema cu inmatricularea ...ca o voiam pe aia cu Guamtanamo dar nu puteam ca ala e SNJ5 si in cutie e un SNJ6....m-am hotarat intre timp...le-am dat dracu' de diferente...o sa-l inmatriculez Guantanamo pt ca asa vreau eu, chiar daca e SNJ6
#14
Postat 25 March 2016 - 12:08 PM
Alta liga kitul 1/32 al celor de la kittyhawk...ala e intr-adevar un SNJ5 Gitmo asa cum ar trebui sa fie.
Eu voi avea un SNJ6 in straie Gitmo:)...despre care nu prea am mari noutati cu care sa ma laud, doar ca I-am instalat un panou para-foc (nu se vede in poza ca e mascat cu banda izolatoare) si ca am dat un negru mat acrylic pe piesele principale din cockpit, ca baza pentru verdele de interior de va urma.
Toate cele bune,
#15
Postat 30 March 2016 - 09:52 AM
Incerc sa fac si eu incet-incet trecerea la acrilice si pe masura ce le mai achizitionez incep sa le si folosesc. Acum verdele interior folosit este Gunze acrylic H058...si am folosit pentru prima oara si o solutie de chipping a celor de la AK Interactive...evident ca se poate mai bine, dar pentru inceput sunt multumit de cum merge. Mi se pare mult mai ok si mai naturala tehnica asta de chipping cu acrilice, in care folosesti o substanta gen hairspray pentru a "chippui" vopseaua de deasupra si a lasa sa se vada metalul de dedesupt, decat metoda cu emailuri la care dai stratul de baza de vopsea, apoi adaugi chip-urile cu diverse metode. Este o metoda mult mai "prietenoasa" si mai controlabila, in special pentru cei mai lipsiti de experienta in ale vopsitoriei, asa ca mine.
Ma rog, cam asa arata piesele principale ale cockpit-ului dupa vopsire si sigilare cu Future pentru tratamentele viitoare. Scaunele si panorurile de bord sunt inca in lucru. Va urma un wash, apoi un lac mat...intentionez sa mai montez si niste tevaraie si cablaraie pe lateralele cockpit-ului...plus ca mai e o piesa care inchide toata structura de rezistenta a cockpit-ului (in spatele celui de-al doilea post de pilotaj), la care nici n-am inceput lucrul, pentru ca e sub-reprezentata si inca ma gandesc cum s-o ajut putin...
Toate cele bune,
#17
Postat 13 April 2016 - 10:43 AM
Apoi am vazut eu in ceva poze de referinta ca existau un fel de bare care conectau palonierele celor 2 posturi de pilotaj. Asa ca le-am instalt si pe astea. N-o sa se mai vada cand cockpitul va fi instalat in fuselaj, dar nu m-am putut abtine.
Acum vreau sa inchid cockpit-ul si ca lucrez la partea din spate, unde era instalat radioul, si pe exterioarele structurilor laterale, unde erau tot felul de conducte si cabluri, etc...
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 13 April 2016 - 10:44 AM
#19
Postat 14 April 2016 - 12:28 PM
grek, la 14 April 2016 - 10:27 AM, a spus:
Poate te poti inspira si de aici Super-hobby
#20
Postat 13 May 2016 - 08:55 AM
Am reusit doar sa lucrez putin la motor. Am folosit pt prima oara paste d-alea AK...true metal. Pentru cilindri, si inelul collector (de evacuare) am folosit steel, iar pentru suportul circular din spatele stelei am folosit gun metal. Interesante aceste paste...nu prea am eu experienta, dar inclin sa cred ca pastele astea sunt bune doar pentru vopsit piese relative mici ca dimensiuni...nu cred ca merg folosite sa vopsesti suprafete mari..
Ma rog, dupa ce s-au uscat le-am sigilat cu future, apoi am aplicat un wash. Am pus si harnasamentul (cablurile pt aprindere) furnizate de eduard...doar ca inelul ala de vine in jurul carcasei motorului (din care pleaca fisele spre bujii) nu poate fi montat in exteriorul capac-ului, asa cum zice la instructiuni, ci doar pe interior. Asta nu-i o problema neaparat, pt ca am vazut in poze ca inelul asta era montat uneori si in realitate pe partea interioara.
W/e placut va doresc,