Citeaza
Pana la urma cred ca o sa se traga concluzia ca sunt filo-rus
![:friends:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/friends.gif)
Bogy , dar chiar poti sa fi . Poate parea ironic, dar tocmai de aceea au murit oameni in '89 . Ca sa putem fi ceea ceea ce ne dorim cat timp nu vom nega ( forta)acest drept celor ce nu sint in acord cu noi .
Asta este si frumusetea intr-o democratie .
Probabil cineva s-ar gandi " pa i stai un pic , bine ne respectam , dar daca toti avem opinii contrare unul fata de celalalt , nu v-a duce pana la urma la o scindare a societatii ?" Eu cred ca nu ,din contra se v-a perfectiona fiindca e ca si cum acea comunitate ar avea un "ADN" mult mai complex .
-------
Bun , revenind acum la tema topicului .
Tu spui ca T34 , insa daca imi aduc aminte bine ,tancul desi foarte bun pentru anii '40-'41 , deja prin '42 incepea sa-si arate limitele si nu prea mai putea fi inbunatatit ,nici ca armament si nici ca protectie ,fara sa-i fie alterate performantele , iar rusii stiau asta , insa nu au prea avut ce face . Blindajul acela chiar inclinat a fost foarte eficient cand a avut de-a face cu tunuri de calibru destul de redus dar deja un calibru de 75mm ( standard de pe sfarsitul lui '42) ai dadea "cep" si frontal .
Apoi mai avea o hiba > daca loveai oblonul soferului de pe placa frontala a cutiei , dadeai gata tancul chiar si cu un calibru mai redus .
Trenul de rulare Christie a fost revolutionar si eficient ,insa nu neaparat peste cele ale nemtilor .De exemplu panzer lll , la gabaritul sau era mai mobil decat T34, iar suspensia considerata mai buna . Din acest motiv nu le-au schimbat , desi au studiat problema , daca ti minte acel Pz.3 cu calea de rulare de la Famo .
Motorul , era fiabil si bun . Nu stiu daca peste cele ale nemtilor , dar ok . Insa as dori sa ma leg de un alt aspect aici . Din cauza ca rusii nu aveau tehnologia propice de rafinare , motoarele acestor tancuri mergeau pe motorina . Ale nemtilor pe benzina . Se spune ca era mai bine fiindca motorina se aprinde greu , insa nu era cazul aici . Un proiectil nu este un chibrit ,la ce energie cinetica degaja. Iar partea proasta aici este ca motorina arde direct pe piele si este greu de stins ,arsurile suferite de echipajele de T34 erau teribile . Benzina in schimb arde cu o ... pelicula ,sau un strat de aer intre flacara si corp ( daca bine am retinut) si o poti stinge mai usor , mai rapid, arsurile suferite nefiind atat de profunde. Bun , acesta nu dorit sa fie un aspect neaparat in defavoare tancului rusesc .
Apoi tunul de 85 de pe T34 , din cate imi amintesc ,era deja usor cam mult peste ce putea duce tancul . Suspensia era afectata si nu era o platforma de tir prea grozava . Aici mai trebuie retinut un aspect . Sistemele de ochire de pe tancurile germane erau superioare celor rusesti .
-----
Spuneam la inceput ca si eu as fi dorit sa aleg T34 , fiindca imi place mult atat acest tanc cat si urmsele lui . T 55 mi se pare cel "mai tanc" ,evar .
Dar motivele de mai sus ma fac sa inclin usor ( doar usor ) spre pz4 si nu fiindca era german .
P.s. Despre Sherman nu ma pot pronunta ,fiindca nu cunosc .
Este/era in schimb cineva ( Dragos) care era legat afectiv de acest tanc ; mi-ar fi placut sa aflu opinia sa .
Aceasta postare a fost editata de dany: 08 May 2015 - 04:18 PM