DAC 665T 1:72 Balaton Models
#1
Postat 08 April 2015 - 09:35 AM
Am reusit in sfarsit sa termin si DAC-ul 665T de la Balaton Models. Am lucrat la el doua luni, putin cate putin. Calitatea kitului este buna insa instructiunile de asamblare sunt destul de slabe. Postez poze cu ce a iesit. Parerea mea este ca din mana unui profesionist ar fi iesit o bijuterie din kit-ul asta, eu nu am avut extrem de multa rabdare cu el pentru ca nu prea am timp liber.
#2
Postat 08 April 2015 - 07:26 PM
AWD, la 08 April 2015 - 09:35 AM, a spus:
Am reusit in sfarsit sa termin si DAC-ul 665T de la Balaton Models. Am lucrat la el doua luni, putin cate putin. Calitatea kitului este buna insa instructiunile de asamblare sunt destul de slabe. Postez poze cu ce a iesit. Parerea mea este ca din mana unui profesionist ar fi iesit o bijuterie din kit-ul asta, eu nu am avut extrem de multa rabdare cu el pentru ca nu prea am timp liber.
Foarte frumoasa realizare !!
#6
Postat 09 April 2015 - 06:33 AM
Frumusel de tot camionasul.
Din punctul meu de vedere, pacat ca este la 72. Nu sunt fanul acestei scari deloc! Insa asa cum spunea cineva, in poze pare mai mare deat este in realitate.
Vis a vis de cabina as vrea sa te intreb ceva : in poze se vede o anume textura. Este vorba de modul in care este turnata piesa sau este de la vopsire?
109, apreciez lucrarea ta dar ala intreg imi place mai mult decat cele ciuntite!
#8
Postat 09 April 2015 - 07:27 AM
michi-ro, la 09 April 2015 - 06:33 AM, a spus:
Frumusel de tot camionasul.
Din punctul meu de vedere, pacat ca este la 72. Nu sunt fanul acestei scari deloc! Insa asa cum spunea cineva, in poze pare mai mare deat este in realitate.
Vis a vis de cabina as vrea sa te intreb ceva : in poze se vede o anume textura. Este vorba de modul in care este turnata piesa sau este de la vopsire?
109, apreciez lucrarea ta dar ala intreg imi place mai mult decat cele ciuntite!
Salutare
Textura se datoreaza in cea mai mare parte faptului ca a fost vopsit cu pensula. A mai avut si kit-ul ceva denivelari pe lateralul rotilor dar nimic grav. Iti trimit doua poze din timpul constructiei nevopsit.
#11
Postat 09 April 2015 - 10:57 AM
Ce merita facut in plus (dupa parerea mea), ar fi aducerea la nivel a partilor vitrate, in contextul in care grosimea rasinii se vede la aceasta scara.
Stiu ca implica ceva munca, insa unul dintre lucrurile care sar in ochi la varianta originala sunt exact garniturile si "geamurile" tip troleu. :)
Spor!
#13
Postat 09 April 2015 - 01:18 PM
alexelu_marinelu, la 09 April 2015 - 10:57 AM, a spus:
Ce merita facut in plus (dupa parerea mea), ar fi aducerea la nivel a partilor vitrate, in contextul in care grosimea rasinii se vede la aceasta scara.
Stiu ca implica ceva munca, insa unul dintre lucrurile care sar in ochi la varianta originala sunt exact garniturile si "geamurile" tip troleu. :)
Spor!
M-am gandit si eu la inceput sa lipesc geamurile la nivel dar mi-a fost teama ca se vor matui de la superglue. Nu cred ca as fi putut sa le lipesc perfect. Am preferat sa le lipesc dinauntru, departe de partea vizibila din exterior ca sa ramana curate. Exista si oameni curajosi care au reusit (vezi poza atasata).
#14
Postat 09 April 2015 - 01:55 PM
#15
Postat 09 April 2015 - 02:13 PM
Longinus, la 09 April 2015 - 01:55 PM, a spus:
Asta nu stiam ! Acuma DAC-ul asa ramane dar la urmatoarea din rasina o sa incerc prenandez. Mersi de informatie !
#16
Postat 09 April 2015 - 05:49 PM
In faza asta, le poti si vopsi negre ca sa scapi de o grija si chiar sigila cu Future (va ajuta putin ulterior).
Acuma montezi geamurile, decupate dupa conturul gaurilor initiale din rasina. Se fixeaza tot cu Future, aplicat cu o pensula fina pe contur - Futurele de pe rame va ajuta acum la priza (futurele dizolva futurele).
Daca vrei, te poti opri aici, insa fixarea nu e chiar solida. Daca mai ai nervi, poti repeta miscarea si confectionexi chedere si la interior, fixate cu CA. Insa, in cazul asta, ar fi indicat ca partile transparente sa fie protejate complet cu acelasi Future - pentru a impiedica afumarea datorata de cianoacrilat.
Ca sa nu para ca e din carti, iti spun ca eu asa am procedat la un BirdDog la 1/72, unde nicio deschidere nu avea unghiuri drepte si a iesit mai mult decat onorabil. Greu a fost sa gasesc solutia
Spor!
#17
Postat 10 April 2015 - 09:32 AM
Longinus, prenadez sau aracet ? Cu aracet fac si eu da prenadez n-am incercat. S-ar putea sa fie interesant ca-i adeziv de contact, dar trebuia mana sigura.
In poze pare mare ca le-a facut de sub nivelul mesei.
Mie imi face impresia ca e putin banana. Adica curbat, cu captele mai sus decat mijlocul. Ori din cauza lentilei, ori rasina a fost asa de la inceput.
#18
Postat 10 April 2015 - 10:43 AM
Avantaje: nu pateaza/abureste pe "sticle" daca gresesti,poti sa revi (lipitura e "tare" abia dupa doua-trei ore, nu(prea)lasa urme pe rasina(le poti sterge destul de usor,daca n-au apucat sa se intareasca).
Atentie la cantitate, pe cat posibil doar un varf de ac. Este destul, mai ales la 1/72.
Cat despre sasiul DAC-ului,intr-adevar este curbat. La rasina se intampla destul de des, in special la piesele lungi,turnate dintr-o bucata. Se poate remedia cu o contractiune,in sens invers,cu piesa scufundata in apa calda(cat mai calda poti rabda la degetele).
Am patit la 1/35, de pilda cu sasiul lui Diamond T heavy tractor(rasina Real Model) dar a fost si mai nasol: sasiul era curbat in plan orizontal. S-a rezolvat asa cum am spus mai sus.
Totusi forta trebuie dozata atent,altfel...adio piesa
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 April 2015 - 10:47 AM
#19
Postat 10 April 2015 - 10:46 AM
wurger, la 10 April 2015 - 09:32 AM, a spus:
Longinus, prenadez sau aracet ? Cu aracet fac si eu da prenadez n-am incercat. S-ar putea sa fie interesant ca-i adeziv de contact, dar trebuia mana sigura.
In poze pare mare ca le-a facut de sub nivelul mesei.
Mie imi face impresia ca e putin banana. Adica curbat, cu captele mai sus decat mijlocul. Ori din cauza lentilei, ori rasina a fost asa de la inceput.
Pozele le-am facut cu telefonul cat de aproape posibil, camionul sa umple poza, poate de aceea pare mai mare.
Intr-adevar sasiul este usor curbat. Poate ca l-am deformat cand l-am pilit (ca sa-l indrept) sau poate in momentul lipirii. Eu nu am observat decat dupa ce era lipit totul. Si lateralele benei sunt usor curbate inspre interior. La machetele de rasina tot timpul gasesc piese strambe si le repar cu uscatorul de par, dar la acesta diferentele au fost greu de observat. De exemplu la macheta facuta anterior de mine, Skoda RSO, bena era foarte stramba din turnare(vreo 5mm) si am reusit sa o indrept perfect.