Mörser Karl Gerät 040 Trumpeter 1:35
#4
Postat 18 March 2015 - 09:40 AM
În rest, asta este o machetă care respectă standardele celor de la marină - acolo nu se acceptă uzura, este chiar depunctată în concursuri.
#6
Postat 18 March 2015 - 11:05 AM
Pai...depinde cu ce fel de purcea vrei sa tragi !
Oricum...daca folosesti versiunea cu teava cal. 600mm, ai un obuz greu de 2200 kg, mai inalt decat un barbat adult,de dimensiuni normale... Ca sa-ti faci o impresie: munitia era transportata intr-un blindat pe sasiu de Pz IV,in care nu incapeau decat 3 lovituri.
Apoi...culoarea: verde oliv sau ceva derivate (era uns cu vaselina pentru conservare, deci culoarea avea o tenta mai diferita), iar ogiva de culoarea fierului forjat(hai sa spun culoarea fontei negre),in versiunea loviturilor brizante
Daca obuzul era destinat ruperii/strapungerii betonului si/sau blindajului gros (cam acesta era rostul lui Karl), ogiva (adica varful),o poti colora in "otel ".
Prin ogiva sa intelegi cam 1/5 din lungimea totala. In varful ei,sta "asezat" focosul.
P.S. in versiunea de 520 mm, lucrurile stau cam la fel.
Sa nu uit: spre ultima patrime a obuzului si imediat dupa prima,apar doua inele paralele cu rol de ghidare/rotire, la plecarea pe teava, facute dintr-un fel de bronz, deci poti folosi o culoare de gen,dar sa nu "straluceasca"prea tare.
Sper ca am fost clar in explicatii.
in poza se vede ca focosul inca nu a fost atasat la obuz; evident din ce cauza.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 March 2015 - 11:15 AM
#7
Postat 18 March 2015 - 12:19 PM
#9
Postat 18 March 2015 - 09:24 PM
edwaits, la 18 March 2015 - 09:10 PM, a spus:
Este, nu zic nu, imi pare ca este chiar corect,doar ca verdele acela... mi se pare mie,sau nu-i prea "olive" ?
Poate luminile din poza sa fie prea " verzi" ?
Ce vopsea ai folosit ?
xf 58 acrilic de la Tamyia, ar fi cam acolo
Eu cred ca-i bine.
Treaba mai grea urmeaza, cand o sa-l vopseti pe "al batran".
Am si eu kitul, stiu cam cum sta treaba.
Al meu inca asteapta (are cativa ani,deja)
Spor la munca
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 March 2015 - 09:50 PM
#11
Postat 18 March 2015 - 10:27 PM
Am vazut pe undeva o metoda prin corodare, folosind un acid slab, care reproduce rugina. O sa incerc sa caut si iti pun un link.
Am gasit asta, poate te ajuta My link
Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 18 March 2015 - 10:34 PM
#12
Postat 18 March 2015 - 11:13 PM
[/quote]
Stiu ca asa scrie in pliant : field grey all over( spuneam ca si eu am kitul) dar codul de culoare ar fi mai corect tot cel de la Tamyia (german gray- xf 63) In fine.
Uzurile vor fi putin diferentiate in functie de zona de aplicare,incepind de la senile si terminind cu teava obuzierului .
Eu sunt sigur ca va iesi un model frumos.
Succes.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 March 2015 - 11:15 PM
#15
Postat 19 March 2015 - 09:15 AM
Următoarele două (par a fi două ,nu una), cele dinspre bază, sunt din alamă și se angajează în ghinturi la tragere. Se numesc brâie forțatoare și au dublu rol. Etanșează țeava pentru ca gazele rezultate din arderea încărcăturii de azvârlire să nu scape în fața obuzului și, prin angajarea în ghinturi, imprimă obuzului mișcarea de rotație ce îl stabilizează pe traiectorie.
La obuzele perforante (pentru străpungerea betonului sau blindajelor), focoasele nu se montează la vârful proiectilului, ci la bază, vârful este plin și gros, pentru a rezista la străpungerea betonului/blindajului.
Brâiele forțatoare se confecționau din alamă, nu din bronz. Alama e mai moale și nu deteriorează atât de mult ghinturile.
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 19 March 2015 - 09:17 AM
#17
Postat 22 March 2015 - 03:56 PM
Vad ca ai optat pentru teava de calibrul 600.
Oricum, erau interschimbabile, astfel incat fiecare obuzier putea folosi ambele calibre, atat 600, cat si 540.
Interiorul...eu as spune "alb" pentru postul de conducere si "oxid rosu" pt.compartimentul motor.
La "inmatriculare" ce nume vei folosi ?
"THOR" de pilda, este de fapt Nr III si despre soarta lui nu se stie nimic. Se pare ca l-au distrus rusii in '45, pe locul unde l-au gasit.
La fel si pe Nr I "Adam".
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 March 2015 - 04:10 PM
#19
Postat 22 March 2015 - 04:33 PM
edwaits, la 22 March 2015 - 04:30 PM, a spus:
Da, acolo cred ca trebuie aceasi culoare ca si in restul masinii.
De fapt nu vad de ce l-ar fi vopsit altfel, prin partile...intime.
#20
Postat 22 March 2015 - 04:34 PM
edwaits, la 22 March 2015 - 04:30 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de edwaits: 22 March 2015 - 04:35 PM