Forum Machete,Modelism,Hobby: Demag/Adler SdKfz 10/4 20mm Flak 30 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Demag/Adler SdKfz 10/4 20mm Flak 30 Vanatorul de Jabos II

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 March 2015 - 09:20 PM

Cum si asa statea in stiva, de cativa ani, kitul Italeri (No.6395) mi-a facut astazi cu ochiul,lasadu-ma sa inteleg ca s-a cam saturat de asteptari.
Pe scurt, i-a venit vremea.
Bine,zic.Verific stocul de marfuri si substante si constat ca am cele de trebuinta ca sa incepem. Eu sa asamblez,iar "italianul" sa semene cu un Sd Kfz 10/4 Flak 30 20 mm Demag, etc.
Deci,rezumind, avem lipici, avem vopseluri in nuanta solicitata de istorici, avem in plus si niste ad on-uri foarte necesare (spun eu) asa ca alte obiectiuni nu ar reprezenta decat fitze sau eschive.
Zis si facut, doar ca, asa cum sta bine topicului, musai sa scriem si cate ceva, despre ce ne invata istoria,cu privire la micutul acesta.

Asa.

La cererea armatei germane,in plin proces de renastere, compania Demag cu sediul în Ruhr,se lanseaza in 1932 intr-un cuprinzator program de dezvoltare a unui semisenilat, care sa poata tracta piese de artilerie ușora, piese anti-tanc, o semiremorcă cu muniție sau sa transporte personal.
Primul vehicul experimental numit D11-1 a apărut în 1934 urmat imediat de alte două modele: D 11-2 și D 11-3 acesta din urma stabilind aspectul final al viitorului tractor. Demag lansează producția, la care se alatura apoi si alte firme : Adler,Bussing Nag,MWC, Saurer și Miag.
Demag 11-1 cântărea 4 tone, era propulsat de un motor BMW 315 cu 6 cilindrii și avea trei boghiuri de lucru; în cursul aceluiași an,Modelul D 11-2 paraseste fabrica, cantarind doua tone si jumatate si avind 4 boghiuri. In 1936, apare cel de-al treilea prototip.Acesta cântărește aproximativ 3,5 tone si este dotat cu un motor BMW 319, tot cu 6 cilindrii,dezvoltind 42 CP.
In probe,devine evident ca motorul este prea slab pentru ceea ce trebuia sa ofere noului tractor semisenilat, fapt ce ridica multe probleme.
In acelasi an,drept rezultat,apare noul D4, similar cu modelul D 11-3, dar echipat cu un motor Maybach HL25, in patru cilindrii si 65 CP.
Continuind programul de dezvoltare si imbunatatire, in 1937 vine D6 cu o forma finală, produs intr-o preserie de 4 exemplare, cu o greutate proprie,scazuta la o tonă si echipat cu motorul Maybach NL 38-6 cilindrii, ce dezvoltă 83 CP.
Modelul final, Demag D7 lansat în 1939, denumit oficial Sdkfz 10, este echipat cu un motor Maybach HL 42-6 cilindrii si 100 de cai putere; trenul său de rulare este compus dintr-o roata motrica și 5 perechi de boghiuri,cu roti asezate în trepte/intercalate (principiul regăsit mai tarziu la tancurile Tiger) și o rolă de intindere prevazuta cu dispozitiv de reglare/intindere; solutia adoptata permitea o mai buna distribuire a greutatii vehiculului asupra senilelor, imbunatatind contactul cu solul si oferind o motricitate mult sporita.
Pe langa versiunea bine-cunoscuta ,aceea de transportor-personal sau de tractor artilerie anticar,au mai existat alte 5 versiuni diferite, distincte:
Sdkfz 10/1 detector de gaze toxice(de lupta);
Sdkfz 10/2 vehicul pentru decontaminare (gaze toxice).
Sdkfz 10/3 vehicul cu rezervor de decontaminare.
Sdkfz 10/4 Flak 30 versiune inarmata cu un tun a/a de 2o mm.
Sdkfz 10/5 Flak 38 inarmat cu un tun a/a de 2o mm, versiune modernizata.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 March 2015 - 09:26 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 March 2015 - 09:51 PM

Dacă din primele 3 versiuni au fost construite foarte puține exemplare, aceasta nu este valabil și pentru versiunile a/a, care vor face parte integrantă din Panzer Divisionen pană la sfârșitul războiului; în ciuda faptului ca tunul de 20 mm si-a dovedit limitele sale în lupta antiaeriana, acesta rămâne o armă cu impact formidabil asupra tintelor terestre, în special împotriva infanteriei și a blindatelor usoare sau a vehiculelor însoțitoare. Aceste versiuni sunt echipate,deci, cu un tun Flak 30 sau 38,calibru 20 mm,arma raminind pe afetul ei,original,fixat la randul sau pe o placa de otel, ranfosata si prevazuta cu obloane laterale de tipul cadru/plasa metalica. Aprovizionarea cu muniție se face prin cutii ce contin încărcătoare tip sector, poziționate pe plasa laterală. Existau 4 cutii,cu cate 2 încărcătoare, pe fiecare parte a masinii. Datorita consumului mare de munitie la tunul de 20mm, o semiremorcă Sd ah 51 ce transporta munitie suplimentara, era atasata la nevoie,în functie si de caracteristica zonei de lupta.
Cu toate acestea, atelierele de la unitățile de front,deloc inactive,au adus diverse modificari,astfel incat se pot vedea in pozele de epoca, versiuni ale Demagului inarmate cu tunuri anticar Pak de 3,7 cm, sau chiar calibru 5o mm.
De mentionat că varianta 10/5 primeste placi suplimentare de blindaj, constituite intr-un scut de oțel ce protejează întreaga față a vehiculului și cabina echipajului, dar nu si platforma spate.


Bun
Constient fiind ca nu am spus cine stie ce mari noutati,pentru cei mai multi dintre cititori, inchei mica mea povestioara, facuta doar cu rolul de introducere in topic, si urmeaza (cat de curand,sper) poze de prezentare si stadiile de asamblare ale machetei.
:hi:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 March 2015 - 09:53 PM


#3 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2015 - 10:30 AM

Vezi postareaLonginus, la 14 March 2015 - 09:51 PM, a spus:

Bun
Constient fiind ca nu am spus cine stie ce mari noutati,pentru cei mai multi dintre cititori, inchei mica mea povestioara, facuta doar cu rolul de introducere in topic, si urmeaza (cat de curand,sper) poze de prezentare si stadiile de asamblare ale machetei.
:hi:


Pentru cei obisnuiti cu militarele poate nu sunt noutati dar pentru mine aceste detalii ma fac sa inteleg despre ce este vorba iar istoria unui model real este binevenita in introducerea subiectului.
Astept etapele de lucru.

Spoor la modelit!

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 March 2015 - 09:16 PM

Si ca sa nu credeti ca "dorm" sau ca postez pe forum,asa,doar ca sa mai circul "uleiul" prin motor, hai sa spun si putin despre kit.

Italeri, asa cum o stiti, asa cum isi (re)prezinta firma milaneza toate kiturile sale,fie ca-s la 1/35 sau la 1/72, fie ca se tarasc sau zboara(despre cele care inoata nu vorbesc,pentru ca pe alea nu le cunosc), vine simplu, sa spunem onest pentru banii care-i cere,si cu piese care potrivesc bine acolo unde trebuie sa ajunga,cu un grad de detaliere ce poate multumi pe orice pretentios, cata vreme "pretentiosul" nu trece in limitele absurdului.
Nu are fitze, nu se pretinde hi tech, dar atunci cand il "citesti" ai impresia ca ti-ai reintilnit o veche cunostiinta. Si pentru mine chiar asa este: un vechi prieten.
Am "lucrat" cu Italeri, inainte de orice alte chinezoaice, japoneze,cehoaice, nemtoaice sau Dumnezeu mai stie ce "nationalitati". Italeri era accesibil nu doar la raft,dar si la buzunar, avea destule oferte incat sa ai cu ce sa incepi si mai apoi,sa continui. Deci Italeri a fost primul brand. Au urmat multe altele de prin lume, cum spuneam,din plastic,din rasina, cu "metale" si alte fineturi si incet l-am cam uitat pe "amicul din Milano".
Ei bine, cu Demagul asta antiaerian, mi-am amintit din nou despre cum era,odata,mai demult, si m-a prins "melancolia".
Ce spun eu, in buna masura au spus-o si alti, poate cu mai mult aplomb si cu siguranta, o mai certa experienta:

http://www.perthmili...leri/it6395.htm

Totusi, trecind dincolo de limitele stricte ale kitului italian, ajuns si el ,intre timp,in epoca smarturilor care iti spun pana si cati pasi ai facut pe strada, ajungi inevitabil si in zona hi tech, dorita dar si temuta, a ad onn-urilor.
Si pentru serial number 6395 Italeri, exista unele care ii sunt dedicate si unele care i se potrivesc,chiar daca nu-l vizeaza exclusiv.
Eu am realizat ca micul Demag SdKfz 10/4 merita sa fie putin "coafat" astfel incat am achizitionat aceste suplimente.
Primul dintre ele a fost teava tunului, din metal fireste, produsa de JordiRubio
Imagine atasata: $(KGrHqFHJCEE+U(uSn0sBQC0wC8nrg~~60_12.JPG

Asa cum se vede, pare a fi o piesa simpla, nu mai serioasa decat o scobitoare, un substitut pentru tunul de 20,ce poate si sa lipseasca din "arsenal".
Totusi trebuie spus ca este cea mai corecta reprezentare a tevii de Flak 30, dupa opinia multor modelisti, atat ca detalii cat si ca dimensiuni.

Trecind mai departe, am crezut de cuviinta sa schimb si rotile fata ale masinii, cu fantastica realizare a celor de la Quick Wheels(set 020), roti incaltate cu pneuri tip militar, off road, realizate dintr-un fel de rasina, ce seamana perfect cu stirenul.
http://www.modellbau...44_24180_0.htm.

La toate astea se mai adauga o coala de PE de la Lion Roar, dedicata Demagului, indiferent de varianta de Flak ce-o poarta in spate.
Acest adaos a venit in cutie, fiind ideea fostului proprietar al kitului, cel de la care l-am cumparat eu. Si n-a fost o idee rea.
http://www.ecomodeli...ION-LAM035.html

Acum ca am facut si scurta prezentare a ceea ce am eu in cutie, o sa revin cu foto ale machetei, care prinde contur din ce in ce mai mult.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 March 2015 - 09:27 PM


#5 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 29 March 2015 - 09:50 AM

Abia astept sa vad primele poze cu macheta!
Nu ne chinui prea mult, si pune ceva poze!
Pleeeeease...!

#6 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2015 - 11:08 AM

Sper ca ne mai arati si din "pasi" nu doar finalul

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 March 2015 - 11:33 AM

Baieti, multumesc pentru apreciere.
Michi, LDH, uite cateva shot-uri, cu faza in care ma aflu.
Am ...exersat, sa spun asa, niste efecte in unele locuri, pe altele nici nu le-am atins, inca.De fapt se poate vedea ca nu am aplicat filtre peste tot(logic, avind in vedere faza la care ma aflu).
Din poza de detaliu/fata, vedeti ca pe masca radiatorului am "schimbat" sigla si am aplicat un PE ce reprezinta logo-ul Adler. Cata vreme masina aceasta a fost fabricata de mai multi producatori germani(MIAG,Adler,Bussing NAG, Demag etc)dar si straini (francezi,austrieci) am gasit mai interesant sa-l reproduc sub sigla Adler.
PE-ul cu pricina face parte dintr-o colita de mici dimensiuni, de la Bronco, in care sunt mai multe embleme ale uzinelor germane, deci "n-are treaba" cu coala Lion Roar despre care scriam ieri. Eu am ales dupa cum se vede.
Urmeaza sa ma ocup astazi, de rotile/fata, cele de la QuickWheels, care asa cum v-am spus, sunt ...perfecte.
Cam asa arata lucrarea, pana una alta
:

Imagine atasata: Picture 633.jpg Imagine atasata: Picture 634.jpg

Imagine atasata: Picture 635.jpg Imagine atasata: Picture 636.jpg

Imagine atasata: Picture 637.jpg Imagine atasata: Picture 638.jpg

Imagine atasata: Picture 639.jpg Imagine atasata: Picture 640.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 29 March 2015 - 11:35 AM


#8 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2015 - 02:14 PM

Multumim.
Arata bine si mi-l inchipui intr-un atelier de reparatii, asa cum este fara roti, lipsesc ceva capre, cricuri si mecanicii care trebaluiesc.
"Ciupiturile" arata excelent.

Spoor!

#9 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 29 March 2015 - 02:45 PM

Arata extraordinar de bine!
Dar de ce ma mai extaziez eu? Ca doar tot ce am vazut lucrat de tine arata superb!
Jos palaria! :hi:

#10 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4820
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 March 2015 - 08:11 PM

Tare fain . :clapping:
Imi plac mult invechelile din zona aparatorii .

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 April 2015 - 06:31 PM

Iaca, Demagul / Adler dupa "insigna" - prinde contur.
Am tras cateva poze,insa cred ca lumina de seara cu (in sfarsiiit) soarele pe cer,nu m-a prea avantajat.
Oricum fotografiile astea luati-le drept "scurta informare".
Inca nu am pus panourile laterale, dupa cum se vede, iar tunul de 20 e prins la locul lui,pe...culee.
Am incercat sa va arata cateva detalii, in mod anume rotile fata, despre care va spuneam ca sunt o minune.
P.S. grinzile ce sustin platforma, vazute din spate, pe axa lor : acolo nu sunt "bavuri" ci le-am "reprezentat" ceea ce cred eu ca in realitate erau suduri de imbinare intre doua jumatati.
In fine, chiar si la faza asta, inca mai am de facut/rectificat efecte.
Deocamdata uite:

Imagine atasata: Picture 643.jpg Imagine atasata: Picture 642.jpg

Imagine atasata: Picture 641.jpg Imagine atasata: Picture 648.jpg

Imagine atasata: Picture 644.jpg Imagine atasata: Picture 645.jpg

Imagine atasata: Picture 649.jpg Imagine atasata: Picture 650.jpg

Imagine atasata: Picture 651.jpg Imagine atasata: Picture 653.jpg

Imagine atasata: Picture 652.jpg Imagine atasata: Picture 646.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 April 2015 - 06:33 PM


#12 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2015 - 07:17 PM

Rotile, stanga este cu "V" - ul spre spate cealalta cu "V' - ul spre fata.
Cum este corect?
Normal ar fi sa fie amandoua cu "V" - ul in aceiasi directie daca nu cumva cu el spre fata.

Spoor!

#13 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 09 April 2015 - 07:34 PM

Aşa, din fotografii, dacă n-aş şti sigur că e machetă, aş putea să jur că e vehiculul adevărat!
Jos cu pălăria!

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 April 2015 - 07:49 PM

Vezi postareaLDH, la 09 April 2015 - 07:17 PM, a spus:

Rotile, stanga este cu "V" - ul spre spate cealalta cu "V' - ul spre fata.
Cum este corect?
Normal ar fi sa fie amandoua cu "V" - ul in aceiasi directie daca nu cumva cu el spre fata.

Spoor!

Servus LDH . Asa sunt turnate, oricum le pui stanga/dreapta, una va fi cu V-ul spre fata si cealalta spre spate.
De fapt,in realitate erau cam tot asa. Acest model de pneuri,in mod anume, erau Continental Gelande ( off road) " fara sens" la categoria Uncommon patern(. Nu cred ca Quick Wheels a gresit.Ei produc mai multe seturi, asta fiind cel mai rar.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 April 2015 - 07:52 PM


#15 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4820
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 April 2015 - 08:07 PM

Zuper ! :clapping:
Longinus tu ai lipit deja rotile acelea meseriase ( din fatza ) ?
Spun fiindca in interiorul aparatorii de noroi nu se vede pic de invecheala , iar pe sasiu este .
A, spune-mi te rog cum ai realizat invechela ?
Foarte realista !

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 April 2015 - 08:16 PM

Vezi postareadany, la 09 April 2015 - 08:07 PM, a spus:

Zuper ! :clapping:
Longinus tu ai lipit deja rotile acelea meseriase ( din fatza ) ?
Spun fiindca in interiorul aparatorii de noroi nu se vede pic de invecheala , iar pe sasiu este .
A, spune-mi te rog cum ai realizat invechela ?
Foarte realista !

Servus Dany. Noroiul sub aparatori va aparea ,chiar in seara asta.
Rotile sunt detasabile,deocamdata.
Uzura este de fapt pictura,cu tamyia acrlic dark iron, lucrat individual.
Pare o munca "de durata" dar sa stii ca- nu-i asa.
Poate maine mai bag poze.

#17 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4820
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 09 April 2015 - 08:29 PM

Arata foarte bine ! Ai mana buna , cum se zice . E greu sa creezi efecte care sa arate spontan .
Cu pensulica ?

#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 April 2015 - 08:56 PM

Vezi postareadany, la 09 April 2015 - 08:29 PM, a spus:

Cu pensulica ?

Da. D-asta spuneam ca-i pictura, adica nu am folosit solutia "cu burete".
Multumesc pentru compliment.

LDH,uite siteul polonezilor
http://www.quickwhee...chnologies.html

Si ca o mica paranteza, nu vreau sa le fac reclama (isi fac singuri) insa printre ultimele lor serii de produse la 1/35 ,sunt rotile pentru Kubelwagen.
Sincer, pe mine m-au lasat ...masca :dribble:
Imagine atasata: 11976384.gif ...Imagine atasata: img_8608_2.jpg Imagine atasata: img_8609_2.jpg
Imagine atasata: img_8610_2.jpg Imagine atasata: qwx-034front_2.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 April 2015 - 09:15 PM


#19 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2015 - 09:54 PM

Multumesc pentru lamuriri.
Da, rotile sunt excelente.
In ce priveste montajul m-am lamurit. Am gasit o poza pe net care arata o anvelopa cu "V" - ul spre fata si cealalta invers.

Spoor!

#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 April 2015 - 03:22 PM

Eh,baieti, am mai progresat nitel cu Adler-ul asta, si profitind de linistea de dinaintea sarbatorilor, i-am lucrat panourile laterale.Dupa modul in care le-am asamblat, este clar ca masina va fi la final,"gata de tragere".
Inmatricularea aleasa de mine (Italeri ofera 4 variante dintre care una Afrika Korps) este iunie 1941 Barbarosa, inceputul invadarii Uniunii Sovetice, "General Goering Regiment". Desi poate parea o alegere la nimereala, optiunea mea nu este defel intamplatoare.
Italienii au oferit aceasta varianta de decaluri care leaga mica macheta de un petic de istorie romaneasca. Cred ca este SINGURA ocazie, in care am vazut un kit ce ofera si o legatura cu Romania.
Ei bine, acest Flak Regiment General GOERING cu toata istoria lui nu va face obiectul postarii mele, nu din at motiv decat din dorinta de a nu va plictisi.
Trebuie sa spun totusi ca in mai 1941, un FlakBataillon General Göring a luat fiinta prin reunirea unei părți din Wach-Bataillon general Goring și Kradschützen-Kompanie General Goring,pentru ca mai apoi sa fie mutat la Ploiești,pentru a participa la protecția terenurile petrolifere; mai târziu a fost relocat în sudul Rusiei (facand parte din VIII. Fliegerkorps) pentru ca mai apoi sa fie mutat in Franta, la Cognac(martie 1942). Unitatea a fost compusa din trei companii, a doua "leichte" (usoara) fiind tocmai cea in care era inmatriculata mica noastra masina.
Pozele

Imagine atasata: sdkfz10liFlak1_Baydeww2.jpg Imagine atasata: german_halftrack_SdKfz_10_12.jpg

Imagine atasata: Picture 655.jpg Imagine atasata: Picture 660.jpg

Imagine atasata: Picture 656.jpg Imagine atasata: Picture 657.jpg

Imagine atasata: Picture 658.jpg Imagine atasata: Picture 659.jpg


As mai avea de "patinat" placa de inmatriculare de pe fata, dar deocamdata este prea crud decalul.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 April 2015 - 03:27 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi