Pe scurt, i-a venit vremea.
Bine,zic.Verific stocul de marfuri si substante si constat ca am cele de trebuinta ca sa incepem. Eu sa asamblez,iar "italianul" sa semene cu un Sd Kfz 10/4 Flak 30 20 mm Demag, etc.
Deci,rezumind, avem lipici, avem vopseluri in nuanta solicitata de istorici, avem in plus si niste ad on-uri foarte necesare (spun eu) asa ca alte obiectiuni nu ar reprezenta decat fitze sau eschive.
Zis si facut, doar ca, asa cum sta bine topicului, musai sa scriem si cate ceva, despre ce ne invata istoria,cu privire la micutul acesta.
Asa.
La cererea armatei germane,in plin proces de renastere, compania Demag cu sediul în Ruhr,se lanseaza in 1932 intr-un cuprinzator program de dezvoltare a unui semisenilat, care sa poata tracta piese de artilerie ușora, piese anti-tanc, o semiremorcă cu muniție sau sa transporte personal.
Primul vehicul experimental numit D11-1 a apărut în 1934 urmat imediat de alte două modele: D 11-2 și D 11-3 acesta din urma stabilind aspectul final al viitorului tractor. Demag lansează producția, la care se alatura apoi si alte firme : Adler,Bussing Nag,MWC, Saurer și Miag.
Demag 11-1 cântărea 4 tone, era propulsat de un motor BMW 315 cu 6 cilindrii și avea trei boghiuri de lucru; în cursul aceluiași an,Modelul D 11-2 paraseste fabrica, cantarind doua tone si jumatate si avind 4 boghiuri. In 1936, apare cel de-al treilea prototip.Acesta cântărește aproximativ 3,5 tone si este dotat cu un motor BMW 319, tot cu 6 cilindrii,dezvoltind 42 CP.
In probe,devine evident ca motorul este prea slab pentru ceea ce trebuia sa ofere noului tractor semisenilat, fapt ce ridica multe probleme.
In acelasi an,drept rezultat,apare noul D4, similar cu modelul D 11-3, dar echipat cu un motor Maybach HL25, in patru cilindrii si 65 CP.
Continuind programul de dezvoltare si imbunatatire, in 1937 vine D6 cu o forma finală, produs intr-o preserie de 4 exemplare, cu o greutate proprie,scazuta la o tonă si echipat cu motorul Maybach NL 38-6 cilindrii, ce dezvoltă 83 CP.
Modelul final, Demag D7 lansat în 1939, denumit oficial Sdkfz 10, este echipat cu un motor Maybach HL 42-6 cilindrii si 100 de cai putere; trenul său de rulare este compus dintr-o roata motrica și 5 perechi de boghiuri,cu roti asezate în trepte/intercalate (principiul regăsit mai tarziu la tancurile Tiger) și o rolă de intindere prevazuta cu dispozitiv de reglare/intindere; solutia adoptata permitea o mai buna distribuire a greutatii vehiculului asupra senilelor, imbunatatind contactul cu solul si oferind o motricitate mult sporita.
Pe langa versiunea bine-cunoscuta ,aceea de transportor-personal sau de tractor artilerie anticar,au mai existat alte 5 versiuni diferite, distincte:
Sdkfz 10/1 detector de gaze toxice(de lupta);
Sdkfz 10/2 vehicul pentru decontaminare (gaze toxice).
Sdkfz 10/3 vehicul cu rezervor de decontaminare.
Sdkfz 10/4 Flak 30 versiune inarmata cu un tun a/a de 2o mm.
Sdkfz 10/5 Flak 38 inarmat cu un tun a/a de 2o mm, versiune modernizata.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 March 2015 - 09:26 PM