Garage Max Garage
#1
Postat 14 March 2015 - 08:26 PM
Povestea este poveste si trebuie spusa …
Planul a fot altul dar, in ultimii … multi ani am invatat sa ne adaptam.
Povestea ar fi trebuit sa fie frumoasa, plina, uneori de mister, asa cum ii sta bine unei povesti a unei diorame. Orice diorama sau macheta are o poveste si tare-mi place sa citesc povestile, nu numai pozele, indiferent de subiect.
Initial trebuia sa spun ca am fost obligat sa-mi caut un spatiu unde sa lucrez, avand in vedere ce am in derulare, si conditiile de acasa sunt improprii.
In bucatarie nu este loc
in debara nu este loc
la masa calculatorului chiar nu am loc
Nu a fost sa fie. Am luat taurul de coarne si, ca sa nu lungesc prea mult vorbaria, am sa prezint lucrarea de la Nr.10, nu, nu este vorba despre Downing Street ci despre banalul nr.10 de la o margine de urbe, cu balti si noroaie cand ploua, praf si camasa uda cand este cald.
Atelierul a fost al unui mecanic, pe vremea cand mandatarii mai aveau drepturi, asa ca am sa incer ca aduc aerul anilor ’60 – ’70 iar pentru cumparare, conform afisului de pe poarta, “Relatiuni la numarul 12 vis-à-vis doamna Aglaie. Da Aglaie, cu ie, dar nu va ganditi la sceneta cu papagalul ca nu are legatura.
Oricum nu mai are imoportanta ca lucrurile nu au fost asa, ca asa era povestea, si, din nefericire, trebuie sa trec, sec, la lucrare.
#2
Postat 14 March 2015 - 08:38 PM
Polistiren extrudat de 20 mm grosime, adus prin frezare la grosimea de 10 mm, vopsea acrilica alba pentru zugraveli exterioare, coloranti tempera, pensule, apa, ziare pentru protectie, cutter, liniar, echer si alte instrumente mai mult sau mai putin folositoare care stau pe masa pentru impresia artistica.
Normal ca nu m-am lasat impresionat de material si am facut oarece probe de gravura si vopsitorie
si chiar am vrut sa vad cum arata, comparativ, cu ceva lla scara 1:24
si, zic eu, arata bine.
Ca nu mi-am ales materialul care trebuie - nu folositi extrudat galben - este alta poveste, nu ma mai plang, si trec mai departe.
#3
Postat 15 March 2015 - 12:02 AM
un debut interesant, o aroma care invaluie povestea, specifica LDH.
Ceea ce vreau eu sa intreb, cu brutalitatea concretului, scurt ar fi: polistirenul este totusi codificat dupa culoare?
Am folosit polistiren extrudat cu gramada, fie cand am facut termoizolatia interioara a apartamentului, fie cand am facut machete feroviare, sau in alte incercari la statice. Mi-a trecut prin mana polistiren extrudat portocaliu, albastru, negru, cu sau fara caneluri. Exista o diferenta reglementata a duritatii sale? Initial am crezut ca e vorba numai despre alegerea producatorului unui anumit brand. Este adevarat ca cel negru mi s-a parut un pic mai dur, insa am comparat mere cu pere adica portocaliu fara striatii cu negru cu caneluri. Singura diferenta notabila pentru mine a fost cand am folosit un polistiren portocaliu inchis, profilat (care ca scop initial se folosea pentru a imita coloane si alte ornamente de exterior).
Si fiindca e pacat sa nu profit de experienta unui modelist pe care il apreciez mult, cand va fi sa fac oaresce zidarii sau alte manevre, ce culoare de polistiren sa caut?
Nu dealta dar e pacat sa nu incercam un pilon de pod sau un perete zidit.
#5
Postat 15 March 2015 - 09:46 AM
Am s-o iau pe rand.
Cu polistirenul extrudat este o intraga poveste si exact exact nu stiu ce sa spun dar urmare experimentelor am tras cateva concluzii.
Cel galben, cu care am inceput lucrarea "Max Garage" parea excelent. L-am subtiat, pentru peretii exteriori laterali, de la 20 mm la 10 mm si nu s-a rupt nimic dar la trasarea caramizilor este o mizerie.
Aveam in debara un polistiren extrudat albastru, fara striatii, cu textura asemanatoare tencuielii driscuite si din el am facut peretii de capat. S-a pretat excelent la gravare. Cand tragi liniile nu deviaza pixul/creionul si, se pare, are densitate mai mare. Ambele, cel galben si cel albastru - culori mate - primesc foarte bine vopseaua.
Mai este un polistiren albastru, nestriat, cu fetele lucioase care este cam de consistenta celui galben, se preteaza destul de bine la gravat dar nu primeste culoarea parca ai colora o suprafata uleiosa,
Alt tip de polistiren extrudat, cu fete lucioase, este cel lis de 3 mm grosime ce se monteaza sub parchetul laminat. Si el primeste cam greu culoare dar nu am gasit altul la asa grosime. Cand este vorba de gravare, exact ca la cel de 20 mm grosime cu fetele lucioase, stratul superior, cel lucios, crapa in momentul gravarii si trebuie lucrat cu mare atentie.
Tot din categoria extrudatelor este polistirenul negru, are adaos de carbon, pe care-l folosesc la realizarea Jaguarului C-Type. Se lucreaza usor, cutterul nu pleaca dupa "fibra" ca la cel galben si, foarte interesant nu este atacat de vopselele pe baza de diluant,
L-am folosit la realizarea reliefului pentru radarul lui mecanno
Cam astea ar fi concluziile mele legate de polistirenul extrudat.
Pisicile!
Siii ... gata, revenim la "Garage"
#6
Postat 15 March 2015 - 10:09 AM
Sa nu credeti ca m-am apucat de lucru fara o documentare prealabila asa ca am cautat prin arhive si am gasit ceva, ceva, din anii ’60 – ‘70
Pot zice ca mi-a fost de un real folos atat in determinarea dimensiunilor machetei cat si a aranjamentului.
Dimensiunile, destul de generoase, 440 mm x 330 mm deja mi-au ridicat mingea la fileu in ce priveste depozitarea ulterioara ca, m-am invatat, tot farmecul consta in lucrul efectiv la o macheta iar dupa …
Primele gravuri si pete de culoare
Ferestrele nu sunt simetrice pe peretii laterali. Am inteles ca pe parcursul anilor au fost obturate unele goluri.
Se pare ca trebuie gandit mai mult inainte de inceperea lucrului. Probabil, daca nu uit ca deh am si eu o varsta, la viitoare lucrare o sa pun in aplicare chestia cu ganditul.
De ce zic asta?
Pai mi-am propus ca structura de rezistenta sa imite o constructie cu stalpi din zidarie, pereti longitudinali de inchidere cu grosimea de o caramida si doar frontoanele cu grosimea de doua caramizi. Fara betoane, centuri din beton, cu arcade de caramida la ferestre in loc de buiandrugi ca doara “Garage” dateaza de prin anii ’30.
Alegere gresita cu peretii laterali deoarece a trebuit sa gravez atat caramizi intregi cat si jumatati – randuri succesive – si ajungi sa te plictisesti tot tragand linii ba unele nici nu mai ies paralele garvand liber fara liniar.
Bun.
Daca tot este bun sa zicem ca in bunul obicei am facut cateva poze ale peretilor in compania unui A110 de raliu
fata exterioara a peretelui
Fata interioara
Ce de caramizi
Si, iarasi, fata exterioara
Cam atata pentru astazi.
Ma opresc cu “Garage” si merg sa vaz in ce stare mai este C-Type.
Spoor!
#7
Postat 15 March 2015 - 11:40 AM
#11
Postat 16 March 2015 - 04:53 PM
#12
Postat 18 March 2015 - 04:58 PM
Fiecare este compusa din trei bucati: doua tamplarii si geamul.
Cred ca este cam gros geamul, 1 mm, dar am zis ca este mai rezitent. M-am cam inselat deoarece placajul de 0,6 mm este destul de rezistent.
Parti componente
Ansamblu
Vedere din exterior - montaj la "rece"
Vedere din interior
Spoor!
#13
Postat 21 March 2015 - 07:44 PM
Cum ziceam, mai sus, legat de extrudat, am ajuns la concluzia ca cel albastru mat, cu textura asemanatoare tencuielilor driscuite si fara striatii, se lucreaza cel mai bine.
Fatada principala, cu poarta de acces auto, aproape gata - interior
Fatada secundara, cu usa pietonala, intr-o faza de lucru - interior
Spoor!
#16
Postat 24 March 2015 - 10:26 PM
Noroc ca se mai usuca vopseaua pe peretii de la "Max Garage" si mai pot face cate o fotografie
Fatada secundara, aproape de final ca mai trebuie ceva vopsele, usa, ancadrament si un brau, exterior
Fatada secundara, interior
Fatada principala, renovata recent dupa spusele proprietarilor, neterminata ca, la fel, ceva vopsele, un brau, ancadrament si porti
Un colt de garaj, intersectie de pereti, cum ar zice constructorii, fatada principala cu laterala stanga
Alt colt de garaj, fatada secundara cu aceiasi laterala stanga
O sa iasa o haraboaie mare fara sa pun la socoteala baza.
Spoor!
#19
Postat 25 March 2015 - 08:09 AM
Desi este un garaj, gandul imi zboara la lucrarile cu caracter feroviar avand in vedere modul in care arata rama geamului.
Am gasit pe vremuri ceva asemanator la o firma turca pe ebay, pentru modelism feroviar H0.
Caramizile vaz ca arata superrealist, voi incerca si eu ceva similar, pentru o expunere de machete auto.
#20
Postat 25 March 2015 - 07:51 PM
stageexp, la 25 March 2015 - 08:09 AM, a spus:
Desi este un garaj, gandul imi zboara la lucrarile cu caracter feroviar avand in vedere modul in care arata rama geamului.
Am gasit pe vremuri ceva asemanator la o firma turca pe ebay, pentru modelism feroviar H0.
Caramizile vaz ca arata superrealist, voi incerca si eu ceva similar, pentru o expunere de machete auto.
Multumesc stageexp.
Rama ferestrei este in stilul anilor '30, si nu numai, cand la cladirile industriale tamplaria metalica cu ochiuri mici vitrate era la putere.
Eu cred ca m-am "lacomit" sa fac intreg garajul, adica toti peretii ce urmeaza sa fie montati pe o baza. O sa iasa ceva cam mare si cum spatiu de depozitare ioc o sa fie o problema.
Cred ca erau suficienti doi pereti, poate nici aceia intregi, pentru a crea imaginea unui garaj.
Spoor!