Buna seara la toata lumea!
Se pare ca a venit vremea sa mai pun o caramida la C-Type ca prea a stat in amortire.
De povestit ar fi multe, in special de materiale, dar sa vad cum fac loc si pentru povesti.
Cert este ca, plictisit putin de caroserie, sa nu credeti ca nu am mai lucrat la ea, am zis sa schimb macazul si sa-mi incerc norocul, ca talent ioc, cu sasiul masinii.
Sasiul, conform "tiparelor vremii" era tubular, din aluminiu, ce formeaza o grinda spatiala. Nimic nou sub soare deoarece tehnologia data de pe vremea "Marelui Razboi" si provenea de la constructia structurii avioanelor.
Sasiul, desi pare o constructie unitara, este format din doua parti: una ce cuprinde compartimentul motor si postul de pilotaj si a doua cu rezervorul si locasul rotii de rezerva. Cele doua structuri erau "legate" prin suruburi ceeace, cu respect, eu nu voi reprezenta.
Revenind la modelulul meu la scara 1:24, si cum totul are un inceput, am inceput cu desene la scara si "colecta" de materiale
Se vede o teava de cupru de 2 mm diametru si bare de cupru, tot 2 mm diametru, provenite de la cabluri caaa ... in loc sa le duc la fier vechi sa mai scot de o bere eu le folosesc la machetit. Am mai folosit bare de 1 mm si 1,5 mm diametru, fludor, letcon de 100W, etc., etc.
Pentru cei care incerca sa faca un sasiu dupa aceiasi metoda ii sfatuiesc sa faca tot posibilul si sa uite de barele din cupru. Au transfer mare de caldura si creaza numai probleme. Cel mai indicat este sa folositi teava de cupru. Se lipeste usor, repede si foarte curat.
Eu nu am avut incotro desi mecanno a spus ca ar fi mai usor dar eu, in bunul mers al lucrurilor, incapatanat si gata.
Pana la urma, mai cu chiu, mai cu vai, mai cu o bere, a inceput sa prinda forma maretul sasiu
si chiar forma "spatiala"
Ca sa vedeti cat de usor este un sasiu de aluminiu din cupru
![:rolleyes:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif)
l-am rugat pe "Nea" sa-l ridice si sa faca cateva fltari cu el, sasiul, pe spate
Flotarile nu am reusit sa le imortalizez pe pelicula ORWO digitala a aparatului ca am ramas ca la dentist.
Nu am rezistat tentatiei si desi nu am rotile ce vor echipa bolidul am zis ca nu ar strica sa vaz cum "da in poza" sasiul cu rotile, motorul incomplet si volanul
Da bine asa ca am mai adugat si un scaun, al pilotului evident
Mare dandana mare. Mai bine nu faceam "montajul" si doar mi-l inchipuiam ca, abia pusesem scaunul, apare un nene cu ochelari, casca si combinezon de curse, conform anilor '50 si "se cere" la volan
Mai bine nu-l lasam ca a si inceput cu criticile: ba ca scaunul este prea jos, ba ca maneta schimbatorului de viteze este prea in spate, ba ca volanul nu este fixat, ... De geaba am incercat sa-i explic ca postul de pilotaj nu are podea, ca este cutia de viteze de la XK 120 si nu de la "C", ca volanul provine tot de la un XK si asa mai departe. Se pare ca i-au placut rotile si puntile acestora - axele rosii - ca nu a avut niciun comentariu.
Si ca sa nu credeti ca nu am mai lucrat nimic la "fantoma" caroseriei o poza de final
Spoor!