Le Mans Cei ce indragesc cursa de 24 de ore
#41
Postat 18 March 2015 - 10:48 PM
Avand un kit atat de mic si de simplu, apuc sa-mi intind taraba intre mese (pranz si cina), sa muncesc ceva la ea si apuc sa strang taraba fara circul de rigoare... detalii din viata personala .
Acum astept sa-mi vina cam toate nuantele de negru de la tamiya si de cam toate nuantele de aluminiu si metal, exact ce-mi trebuie pentru roti.
Bavuri urate care au fost elimitate prin rostogoliri succesive pe un smirghel.
de 4 ori operatiunea
Si cateva decaluri si-au gasit pozitia finala pe carcasa.
Coltul asta imi cam da emotii. Am dat cu solutie pe el si tot degeaba. A cedat cat de cat la apa oparita odata cu degetelele mele ......
Succes si mult spor tuturor!!!
#43
Postat 22 March 2015 - 12:50 PM
Astazi am sa va plictisesc, putin, cu problemele pe care le-am intampinat.
Ajunsesem la momentul in care trebuie sa-mi fac curaj si sa trec la finisarea pozitivului
Bine ca nu am lucrat pana la sfarsit.
Desi am vazut o gramada de fotografii si filmulete cu C-Type nu am reusit sa-mi dau seama ca am gresit la una dintre sectiuni.
Pot spune ca am avut noroc cu prietenul mecanno. Intr-una din zile am luat modelul, aflat in stadiul de mai sus, sa i-l arat si sa-si dea cu parerea.
Concluzia lui, dupa ce l-a vazut si a mai vazut un set de fotografii si ceva filmulete, este ca sectiunea "a" arata prea “bland” fata de cum ar trebui sa fie.
Eu, sceptic si incapatanat, am ramas pe pozitie dar pana la urma am scos polistirenul ca sa fac modificarea sectiunii "a".
Am renuntat sa modific si am luat-o de la capat cu desenele iar de data asta am inclus si doua “felii” orizontale reprezentand fata si spatele masinii.
Asa ca a rezultat o noua "fantoma" costeliva
Comparatii ale celor doua schelete
si cu ce a fost in faza “Zero”
Sectiune a a2 este mult mai agrseiva si sper sa semene mult mai bine cu modelul real
Iar la final, ca v-am plictisit destul, o comparatie intre sectiunea initiala si cea finala
Urmeaza parcursul cunoscut in realizarea pozitivului: slefuirea scheletului ca sa rezulte curbe continui, umplerea cu polistiren si slefuirea acestuia.
O sa-mi fac niste sabloane pentru verificare.
Spoor!
#44
Postat 23 March 2015 - 09:32 PM
Spor la treaba!
#45
Postat 24 March 2015 - 09:22 PM
Multumim neobluenet pentru link si urari.
Sper ca mai suportati cateva poze cu ... tot felul de incercari
Astazi tot despre caroserie si liniile ei.
Se pare ca trebuie adoptata pozitia olteanului "pana nu vaz cu ochii mei nu cred"
Asa ca, sfatuit de mecanoo, am pus mana pe letcon, sarma de cupru de 0,5 mmp (diametru cca 0,8 mm) si am incercat sa "vizualizez" liniile caroserie
Stiu ca modelul ales nu este unul comun printre machetisti dar experienta in constructia de machete poate genera observatii, idei, sugestii si sfaturi ce sunt bine venite.
Spoor!
#46
Postat 24 March 2015 - 10:58 PM
#47
Postat 24 March 2015 - 11:30 PM
Chiar nu glumesc.
Am intors pe toate fetele modelul, am vizionat o gramada de fotografii si filmulete, mi-am luat 1/43 Brumm, si tot ma blochez.
Probabil ca trebuie sa uit cateva zile de C-Type, sa fac altceva, si, poate, cu mintea hodinita sa gasesc solutii pentru caroserie.
Teoretic am doua variante de realizare.
Una ar fi umuplerea modelului, coastele din placaj, cu polistiren, slefuirea pana la obtinerea formelor, acoperirea cu bucatele de ziar cu aracet (papier-mâché) pentru obtinerea matritei, negativul, taierea in cele trei parti componente si tot papier-mâché pozitivul.
A doua, ideea nu-mi apartine (mecanno), continuarea realizarii scheletului din sarma si acoperirea, pe ambele fete, cu hartie de ziar dupa care finisare si taierea in componente.
Daca prima varianta stiu cu ce se mananca a doua nu.
Oricum o sa continui scheletul din sarma sa vad ce iese, o sa umplu si coastele cu polistiren si ... o sa dau cu banul
Partea proasta este ca nu ma pot apuca de sasiu deoarece cam depinde de dimensiunile caroseriei.
In prima varianta iese in cote 167 x 68 x 41 mm.
A doua varianta mareste dimensiunile cu 2 mm pe lungime si latime si 1 mm pe inaltime.
Stiu ca nu este un capat de tara si nu cred sa puna cineva sublerul pe caroserie iar la concursuri nu merg cu macheta, chiar daca o termin, dar parca ma "gadila" intr-un mod neplacut ideea.
Spoor!
#53
Postat 28 March 2015 - 09:51 PM
Am terminat cu caroseria. Total dezamagit de rezultat, dar asta e!!!
Cand am cumparat macheta, am vazut caroseria fiind foarte ondulata si decalurile foarte mari. Eram sigur ca nu se vor aseza asa cum trebuie fara ajutor suplimentar, solutii de decal soft sau decal fix. O MARE TEAPA!!!
Am luat un decal fix de la Humbrol, folosit ca la carte, a reusit sa faca caroseria lipicioasa si cateva valuri total inestetice pe aripa spate a machetei. Rezultatul a fost ca si cum as fi incercat sa invelesc frumos, cu multe detalii, un miez de nuca cu o coala A4...
Gresit prima juma de masina, vezi postarea anteriora. Nu cred ca se vede ca nu stiu sa fac poze...
Dau comanda de MIG decal softener, rezultatul mai catastrofal, nici macar nu lipeste decalul. A trebuit sa fug dupa fecior prin casa, a doua zi, sa-l recuperez de pe degetele lui extrem de curioase.
Trec zilele.....1, 2, 3
Imi aduc aminte de Tibi, Alba 2013. Mi-a explicat el multe la vremea aia, dar doar franturi s-au lipit de mine. Stiu ca mi-a zis ca apa oparita ma poate ajuta. Metoda aplicata cu cele intamplate mai sus. Solutia de decal il face de mai bine fug din camera si vin a doua zi sa vad. Am incercat, a doua zi arata ca o prelata de un bolid 1300 anii '90.... DAR tot el a zis ceva de alcool.
Iau parfumul copilului (nu ma condamnati, s-a tavalit si a plans de era sa vina politia. L-a folosit de doua ori) si aplic pe prelata de dacie uscata de zile bune. MINUNE!!!! Incepe sa cedeze! Se aseaza pe macheta! Se crapa! DAR se aseaza!
Asta e povestea celor 9 decaluri care m-au dezamagit in ultima saptamana! Si daca n-ar fi fost, nu s-ar fi povestit!
Nu cred ca m-am laudat destul, dar mi-am luat aerograf. Mi-am luat si niste culori de la tamiya foarte interesante.
Una din ele este culoarea rotilor, Titanium Grey, cred....
Urmeaza o mascare a jantelor, sper sa-mi iasa, si apoi cauciucurile cu Tamiya rubber.
PS: LDH am niste poze in telefon cu un Jaguar care seamana cu ce vrei tu sa faci, adica e verde si mic si e de curse
#55
Postat 28 March 2015 - 10:41 PM
Ralasef, la 28 March 2015 - 09:51 PM, a spus:
Multumesc pentru poze. Foarte frumoase
Suspectul este un D-Type, urmasul lui C, prima masina de sport, daca nu ma insel, ce a avut caroserie monococa combinata cu tubulara. Tot daca nu ma insel cred ca este varianta "Nas lung".
Masina celebra, nu numai datorita victoriilor ci si a celebritatilor ce au avut-o in proprietate. Steve McQueen este unul dintre ei. Nici nu se putea altfel avand in vedere ca a fost un mare pasionat de cursele auto.
Revenind la povestea cu decalurile.
Nu stiu de ce am impresia ca trebuie folosite materialele de la acelasi producator.
Ma uit la mecanoo care a vopsit cu Revell si a folosit decal soft/fix tot de la Revell.
Concluzia este ca ce a "montat" pana acuma s-a asezat foarte bine. Este adevarat ca sunt foarte mici in comparatie cu ale tale dar ajutat de cele doua solutii nu a avut probleme.
Spoor!
#57
Postat 29 March 2015 - 05:54 PM
La roti, avand in vedere ca sunt "monobloc" cred ca puteai interveni cu o sarma foarte subtire pentru a delimita anvelopa de janta.
Spoor!
#59
Postat 10 April 2015 - 09:43 PM
Frumos ce ai construit pana acuma.
Faci o baza cu decor pentru masina? Ceva in spiritul anilor '30? Ar fi interesant si logic.
Spoor!
#60
Postat 13 April 2015 - 10:19 PM
Se pare ca a venit vremea sa mai pun o caramida la C-Type ca prea a stat in amortire.
De povestit ar fi multe, in special de materiale, dar sa vad cum fac loc si pentru povesti.
Cert este ca, plictisit putin de caroserie, sa nu credeti ca nu am mai lucrat la ea, am zis sa schimb macazul si sa-mi incerc norocul, ca talent ioc, cu sasiul masinii.
Sasiul, conform "tiparelor vremii" era tubular, din aluminiu, ce formeaza o grinda spatiala. Nimic nou sub soare deoarece tehnologia data de pe vremea "Marelui Razboi" si provenea de la constructia structurii avioanelor.
Sasiul, desi pare o constructie unitara, este format din doua parti: una ce cuprinde compartimentul motor si postul de pilotaj si a doua cu rezervorul si locasul rotii de rezerva. Cele doua structuri erau "legate" prin suruburi ceeace, cu respect, eu nu voi reprezenta.
Revenind la modelulul meu la scara 1:24, si cum totul are un inceput, am inceput cu desene la scara si "colecta" de materiale
Se vede o teava de cupru de 2 mm diametru si bare de cupru, tot 2 mm diametru, provenite de la cabluri caaa ... in loc sa le duc la fier vechi sa mai scot de o bere eu le folosesc la machetit. Am mai folosit bare de 1 mm si 1,5 mm diametru, fludor, letcon de 100W, etc., etc.
Pentru cei care incerca sa faca un sasiu dupa aceiasi metoda ii sfatuiesc sa faca tot posibilul si sa uite de barele din cupru. Au transfer mare de caldura si creaza numai probleme. Cel mai indicat este sa folositi teava de cupru. Se lipeste usor, repede si foarte curat.
Eu nu am avut incotro desi mecanno a spus ca ar fi mai usor dar eu, in bunul mers al lucrurilor, incapatanat si gata.
Pana la urma, mai cu chiu, mai cu vai, mai cu o bere, a inceput sa prinda forma maretul sasiu
si chiar forma "spatiala"
Ca sa vedeti cat de usor este un sasiu de aluminiu din cupru l-am rugat pe "Nea" sa-l ridice si sa faca cateva fltari cu el, sasiul, pe spate
Flotarile nu am reusit sa le imortalizez pe pelicula ORWO digitala a aparatului ca am ramas ca la dentist.
Nu am rezistat tentatiei si desi nu am rotile ce vor echipa bolidul am zis ca nu ar strica sa vaz cum "da in poza" sasiul cu rotile, motorul incomplet si volanul
Da bine asa ca am mai adugat si un scaun, al pilotului evident
Mare dandana mare. Mai bine nu faceam "montajul" si doar mi-l inchipuiam ca, abia pusesem scaunul, apare un nene cu ochelari, casca si combinezon de curse, conform anilor '50 si "se cere" la volan
Mai bine nu-l lasam ca a si inceput cu criticile: ba ca scaunul este prea jos, ba ca maneta schimbatorului de viteze este prea in spate, ba ca volanul nu este fixat, ... De geaba am incercat sa-i explic ca postul de pilotaj nu are podea, ca este cutia de viteze de la XK 120 si nu de la "C", ca volanul provine tot de la un XK si asa mai departe. Se pare ca i-au placut rotile si puntile acestora - axele rosii - ca nu a avut niciun comentariu.
Si ca sa nu credeti ca nu am mai lucrat nimic la "fantoma" caroseriei o poza de final
Spoor!