Pagina 1 din 1
Volkswagen De la jucarie la macheta
#1
Postat 11 February 2015 - 10:29 AM
Salutare,
am terminat un proiect pe care l-am considerat interesant, si anume o macheta care pleaca de la o jucarie. Imi plac jucariile, indiferent de natura lor, daca sunt de firma sau nu, pentru ca o jucarie este menita sa aduca bucurie, iar de regula cel care o poseda, copil mai mic sau mai mare, nu prea tine cont de cine a facut-o. Evident, jucariile sunt si ele de calitate mai buna sau mai proasta, iar atata timp cat calitatea trece peste nivelul la care devin periculoase, este ok.
Ideea mi-a venit de pe aceasta sursa inepuizabila care este internetul, unde am vazut cateva variante de astfel de machete care in esenta reprezentau acelasi lucru: busuri de tip volkswagen in ruina. Am gasit o astfel de jucarie, care m-a atras instant prin faptul ca este mare, si am purces la modificarea ei. Scara este undeva la 1:34, avand in vedere ca lungimea machetei este aproximativ 25 cm.
In primele imagini pe care le postez se vede de la ce am plecat. Am dezasamblat macheta, obtinand partile componente din poze: interiorul cromat, sasiul, caroseria. A trebuit sa finisez suprafetele pentru a scapa de acele autocolante penibile si de a creea o suprafata mai prietenoasa pentru vopsire, mai ales ca nu aveam nevoie de luciu in acest caz. Dupa slefuirea caroseriei, si eliberarea acesteia de diferite piese gen oglinzi si stergatoare, am trecut la slefuirea si primeruirea interiorului. A trebuit sa slefuiesc interiorul pentru a scapa in mare masura de stratul de crom pe care nu prinde vopseaua. De asemenea, pentru caroserie, am debitat acel panou superior, pe care am dorit sa-l reprezint deformat. Despre sasiu, nu prea spun multe, aceasta a ramas dimensional cam in aceeasi varianta, fiind oricum mascat in mare procent la final.
Vopsirea caroseriei am facut-o dupa cum urmeaza: partea superioara a ramas in nuanta de bej care se apropie de cea originala, iar partea inferioara a fost revopsita din verde in albastru, un albastru care se regaseste in variante ale produsului original. O parte a machetei a fost vopsita initial in alta nuanta, un verde albastrui, fiind supusa unor manevre anterioare ale proprietarului. Dupa vopsirea acelei parti, am mascat suprafata si am vopsit restul cu albastru. Barele de protectie s-au recromat. Dupa vopsire, a urmat aplicarea unui strat de lac ce a sigilat macheta si ulterior un strat de fixativ. Starea de rugina am realizat-o prin aplicarea de rugina intr-o nuanta inchisa la aerograf, stratul fiind atacat ulterior prin inmuiere cu solvent. Macheta fiind sigilata, vopseaua de baza ramane nealterata. Peste aceasta forma de ruginire s-au aplicat punctula sau in zone alte doua nuante de rugina prin metoda buretelui. Se foloseste o bucatica de burete cu densitate mica, se sterge surplusul de vopsea de pe el si se aplica pe macheta. In unele zone s-a aplicat ulterior si un wash de mizerie si grasime, maia les in zonele unde macheta prezenta portiuni de imbinare.
La interior s-a aplicat un strat de primer negru, ca strat de bza ce imi asigura si conturarea suprafetelor. Apoi cu doua nuante de maro s-a definit interiorul tapiteriei. Totul a fost completat cu un wash maro si unul negru, apoi praf prin aerografie si pigmenti. Pentru inlaturarea monotoniei am mai pus la interior cateva bucati de burete de tapiterie, diferite pleduri colorate in stare mare de uzura si mizerie. De asemenea si-a facut loc si o tufa care se creste nestingherita in conditiile propice ale busului. S-a sigilat interiorul cu lac mat.
am terminat un proiect pe care l-am considerat interesant, si anume o macheta care pleaca de la o jucarie. Imi plac jucariile, indiferent de natura lor, daca sunt de firma sau nu, pentru ca o jucarie este menita sa aduca bucurie, iar de regula cel care o poseda, copil mai mic sau mai mare, nu prea tine cont de cine a facut-o. Evident, jucariile sunt si ele de calitate mai buna sau mai proasta, iar atata timp cat calitatea trece peste nivelul la care devin periculoase, este ok.
Ideea mi-a venit de pe aceasta sursa inepuizabila care este internetul, unde am vazut cateva variante de astfel de machete care in esenta reprezentau acelasi lucru: busuri de tip volkswagen in ruina. Am gasit o astfel de jucarie, care m-a atras instant prin faptul ca este mare, si am purces la modificarea ei. Scara este undeva la 1:34, avand in vedere ca lungimea machetei este aproximativ 25 cm.
In primele imagini pe care le postez se vede de la ce am plecat. Am dezasamblat macheta, obtinand partile componente din poze: interiorul cromat, sasiul, caroseria. A trebuit sa finisez suprafetele pentru a scapa de acele autocolante penibile si de a creea o suprafata mai prietenoasa pentru vopsire, mai ales ca nu aveam nevoie de luciu in acest caz. Dupa slefuirea caroseriei, si eliberarea acesteia de diferite piese gen oglinzi si stergatoare, am trecut la slefuirea si primeruirea interiorului. A trebuit sa slefuiesc interiorul pentru a scapa in mare masura de stratul de crom pe care nu prinde vopseaua. De asemenea, pentru caroserie, am debitat acel panou superior, pe care am dorit sa-l reprezint deformat. Despre sasiu, nu prea spun multe, aceasta a ramas dimensional cam in aceeasi varianta, fiind oricum mascat in mare procent la final.
Vopsirea caroseriei am facut-o dupa cum urmeaza: partea superioara a ramas in nuanta de bej care se apropie de cea originala, iar partea inferioara a fost revopsita din verde in albastru, un albastru care se regaseste in variante ale produsului original. O parte a machetei a fost vopsita initial in alta nuanta, un verde albastrui, fiind supusa unor manevre anterioare ale proprietarului. Dupa vopsirea acelei parti, am mascat suprafata si am vopsit restul cu albastru. Barele de protectie s-au recromat. Dupa vopsire, a urmat aplicarea unui strat de lac ce a sigilat macheta si ulterior un strat de fixativ. Starea de rugina am realizat-o prin aplicarea de rugina intr-o nuanta inchisa la aerograf, stratul fiind atacat ulterior prin inmuiere cu solvent. Macheta fiind sigilata, vopseaua de baza ramane nealterata. Peste aceasta forma de ruginire s-au aplicat punctula sau in zone alte doua nuante de rugina prin metoda buretelui. Se foloseste o bucatica de burete cu densitate mica, se sterge surplusul de vopsea de pe el si se aplica pe macheta. In unele zone s-a aplicat ulterior si un wash de mizerie si grasime, maia les in zonele unde macheta prezenta portiuni de imbinare.
La interior s-a aplicat un strat de primer negru, ca strat de bza ce imi asigura si conturarea suprafetelor. Apoi cu doua nuante de maro s-a definit interiorul tapiteriei. Totul a fost completat cu un wash maro si unul negru, apoi praf prin aerografie si pigmenti. Pentru inlaturarea monotoniei am mai pus la interior cateva bucati de burete de tapiterie, diferite pleduri colorate in stare mare de uzura si mizerie. De asemenea si-a facut loc si o tufa care se creste nestingherita in conditiile propice ale busului. S-a sigilat interiorul cu lac mat.
#2
Postat 11 February 2015 - 10:38 AM
Asa dupa cum am spus am deformat plafonul machetei la cald, acesta fiind vopsit in nuante de gri si apoi prafuit cu pasteluri. Pe plafon am aplicat diferite alte materiale suplimentare, cum ar fi foi de tabla profilate, barne, carpe.
Precizez ca si lateralele busului au fost inscriptionate inainte de ruginire, iar ulterior am aplicat stergatoarele so oglinzile intr-o stare avansata de uzura, in ton cu macheta. In una din pozele postate sunt descrise cele doua tipuri de wash folosite preponderent, negru realizat manual din oil si diluant, maro cumparat, respectiv cele trei tipuri de pastel. Suplimentar am mai folosit ulterior si washul dedicat de ulei si mizerie.
Precizez ca si lateralele busului au fost inscriptionate inainte de ruginire, iar ulterior am aplicat stergatoarele so oglinzile intr-o stare avansata de uzura, in ton cu macheta. In una din pozele postate sunt descrise cele doua tipuri de wash folosite preponderent, negru realizat manual din oil si diluant, maro cumparat, respectiv cele trei tipuri de pastel. Suplimentar am mai folosit ulterior si washul dedicat de ulei si mizerie.
#3
Postat 11 February 2015 - 10:48 AM
Astfel, am modificat caroseria care este acum vopsita si ruginita, interiorul, sasiul. Acesta a fost ruginit la nivelul capacelor de roata si prafuit la nivelul gumelor. Am confectionat o baza de expunere in acest caz de inamolire a machetei. Este o foaie de forex de 3 mm, cu un strat de scoci de zugravit pentru modificarea in bine a aderentei, peste care am venit cu nisip de diferite granulatii si peste acesta cu rumegus de diferite granulatii. In rest aceeasi poveste, aracet diluat si nediluat, farbenuri de pamant adica marouri, washuri de maro. Peste un nou strat de aracet diluat si aplicarea cat mai asimetrica de iarba si tufe.
Macheta a fost lipita pe aceasta baza, de aceasta data nu cu superglue sau aracet, avand in medere materialul rotilor si rugozitatea rumegusului, astfel ca am folosit un adeziv mai puternic pentru pvc, sticla, plexiglasuri. Speram ca va tine suficient de bine. Dupa aplicarea machetei s-a venit din nou cu pigmenti prin partea inferioara si lac mat de sigilare.
Iata rezultatul.
Macheta a fost lipita pe aceasta baza, de aceasta data nu cu superglue sau aracet, avand in medere materialul rotilor si rugozitatea rumegusului, astfel ca am folosit un adeziv mai puternic pentru pvc, sticla, plexiglasuri. Speram ca va tine suficient de bine. Dupa aplicarea machetei s-a venit din nou cu pigmenti prin partea inferioara si lac mat de sigilare.
Iata rezultatul.
#5
Postat 11 February 2015 - 11:52 AM
Foarte reusita degradare.Ti-a iesit la marele fix.La interior poate ca ar merge si pielea banchetelor crapata/rupta , eventual cu vre-o 2-3 arcuri ( sau calti) iesind afara.
La cat de ruginita este, poate ca ar fi dat bine si 1-2 roti dezumflate , o janta fara cauciuc ruginita si ea.
Copacelul/lichenul ala galben din fata parca nu prea merge....
Felicitari inca o data !
La cat de ruginita este, poate ca ar fi dat bine si 1-2 roti dezumflate , o janta fara cauciuc ruginita si ea.
Copacelul/lichenul ala galben din fata parca nu prea merge....
Felicitari inca o data !
#12
Postat 11 February 2015 - 10:17 PM
Ralasef, la 11 February 2015 - 07:42 PM, a spus:
Modelul e pe jumatate gata (sta pe mana copiilor de ceva vreme), partea de natura e mai complicata .
Cand te referi la natura, banuiesc, faci referire la peisaj.
Eu cred ca este cel mai simplu lucru.
Totul este sa te joci cu materialele, sa nu le fixezi, din prima prin lipire, sa le combini pana iti place ce a iesit.
Eu nu as fi folosit "algele" de la Noch deoarece am o experienta "trista" cu ele.
Dupa un an de zile, ce am "plantat" pe o macheta s-a uscat, la propriu, si-a pierdut culoarea si, la simpla atingere, a cazut precum frunzele toamna.
Mai greu este cu imbatranirea, ruginirea, ...
Spoor!
#13
Postat 12 February 2015 - 09:52 AM
Salutare,
multumesc pentru remarci, da este o greseala de-a mea de conversie a scarii, facuta in viteza, am luat dimensiunile de la o macheta 1:24 de pe net si am calculat in viteza ce ar trebui sa iasa la dimensiunea machetei mele, insa evident am gresit.
Probabil ca macheta ar fi trebuit sa fie ceva apropiat de 1:18, care este o scara uzuala din cate stiu pentru auto.
Am avut tufele respective la indemana, le-am mai folosit, nu stiu ce se va intampla cu ele, din cate am mai citit sunt materiale naturale, deci probabil se vor distruge in timp, dupa cum spune LDH. Acum au beneficiat de un tratament suplimentar, in sensul in care dupa lipirea de baza au primit un strat de fixativ suplimentar de punere in pozitie si ulterior de un strat de lac mat. Poate ca astfel vor avea norocul sa se conserve pe durata mai mare.
Pentru urmatoarele o sa am in vedere ceva peisaj urban de tip atelier auto de exemplu, dar nu numai.
multumesc pentru remarci, da este o greseala de-a mea de conversie a scarii, facuta in viteza, am luat dimensiunile de la o macheta 1:24 de pe net si am calculat in viteza ce ar trebui sa iasa la dimensiunea machetei mele, insa evident am gresit.
Probabil ca macheta ar fi trebuit sa fie ceva apropiat de 1:18, care este o scara uzuala din cate stiu pentru auto.
Am avut tufele respective la indemana, le-am mai folosit, nu stiu ce se va intampla cu ele, din cate am mai citit sunt materiale naturale, deci probabil se vor distruge in timp, dupa cum spune LDH. Acum au beneficiat de un tratament suplimentar, in sensul in care dupa lipirea de baza au primit un strat de fixativ suplimentar de punere in pozitie si ulterior de un strat de lac mat. Poate ca astfel vor avea norocul sa se conserve pe durata mai mare.
Pentru urmatoarele o sa am in vedere ceva peisaj urban de tip atelier auto de exemplu, dar nu numai.
#14
Postat 12 February 2015 - 01:04 PM
Foarte reusita, imi plac mult efectele de imbatranire si rugina.
O singura observatie, referitor la geamuri. Acestea par putin prea groase, ar fi fost mai bun un alt plastic, iar la spargere acestea se fac cioburi mici, fiind securit (inclusiv parbrizul si luneta).
Dar astea sunt deja carcoteli, a iesit f. bine. Felicitari.
O singura observatie, referitor la geamuri. Acestea par putin prea groase, ar fi fost mai bun un alt plastic, iar la spargere acestea se fac cioburi mici, fiind securit (inclusiv parbrizul si luneta).
Dar astea sunt deja carcoteli, a iesit f. bine. Felicitari.
#15
Postat 12 February 2015 - 01:53 PM
Plasticul transparent este al machetei, nu am mai umblat in sensul de a modifica materialul. Da, geamul auto se sparge cu totul altfel, aici oricum a fost un bonus ca materialul transparent a fost suficient de casant pentru a creea marginile taioase. Cred ca se putea simula efectul mai bine daca as fi dat multe gauri mici, nestrapunse dinspre interior si adaugam zgarieturile de rigoare care sa duca la acest lucru.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1