Hs-129 B2 serial 222b
#1
Postat 01 February 2015 - 12:20 PM
1- este corecta schema RLM 70/65?
2- nu ar trebui ca "nasul" sa fie alb?
3- parte din coafele elice să fie galbene?
4- wing tips sunt albe?
5-ce foaie decal imi recomandati pt cocarde/numere?
Multumesc
#2
Postat 01 February 2015 - 07:35 PM
#3
Postat 01 February 2015 - 08:10 PM
Am cautat mai intai pe forum, însă văd ca informatiile se păstrează prin file-uri sau prin biblioteci. Multumesc oricum
#4
Postat 01 February 2015 - 09:10 PM
#5
Postat 01 February 2015 - 09:39 PM
Eu vreau sa fac 327 cu capul de mort .
Daca vrei facem jumi-juma decalul si transportul.
Poate fi luat de aici http://www.martola.c...enschel_hs_129_
#8
Postat 19 February 2015 - 07:35 AM
@raduG - am citit cartea pe Scribd. Fotografiile imi sunt toate cunoscute, cat despre continut...cam exagerat patriotismul. In rest , respect enorm celor ce au luptat si murit alături de avioanele lor.
#10
Postat 22 February 2015 - 12:12 AM
Felicitari pentru initiativa de a face un Hs-129 Romanesc de asemeni felicitari si pentru ce ai construit pana acum.
Am sa incerc mai jos sa-ti ofer cateva raspunsuri in limita cunostintelor mele
1- este corecta schema RLM 70/65?
Acest aparat (ca multe altele de altfel) mai mult ca sigur a ajuns pe mana romanilor in camuflaj nemtesc, RLM70/71 la extrados, RLM65 intrados. Dat fiind faptul ca in poze pare a fi vopsit la extrados doar intr-o singura nuanta de culoare ne face sa deducem ca inaintea inmatriculari cu cocarde avionul a fost in intregime revopsit de romani, deci ca urmare, pentru acea perioada de timp, ar fi fost vopsit in Verde Oliv la extrados (foarte probabil RLM83) si Bleu Deschis la intrados (foarte probabil RLM76).
2- nu ar trebui ca "nasul" sa fie alb?
3- parte din coafele elice să fie galbene?
Din pozele pe care le-am vazut pana acum, NU, "nasul" nu era alb si nici coafele cu galben.
4- wing tips sunt albe?
Da, capetele de plan erau albe, intrados si extrados.
Sper sa-ti fie de folos si spor in continuare.
#11
Postat 23 February 2015 - 12:39 PM
Aceasta postare a fost editata de sven_ss: 23 February 2015 - 12:42 PM
#15
Postat 24 February 2015 - 12:08 PM
Citeaza
De obicei Hs-129 folosea bombe SC50 care erau de trei tipuri.
Pentru informatii si culori vezi link-urile de mai jos:
http://www.warbirdsr...LRG/sc50bi.html
http://www.warbirdsr...LRG/sc50ja.html
http://www.warbirdsr.../LRG/sc50ii.htm
Am inteles ca se mai folosea si SC250, si cica romani o foloseau in special, insa nu am vazut vreo poza sa ateste asta.
http://www.warbirdsr.../LRG/sc250.html
Pentru diferite alte bombe germane poti studia pagina de mai jos
http://www.warbirdsr...g/LRG/bombs.htm
#16
Postat 24 February 2015 - 01:33 PM
Ma gandeam daca nu e posibil ca vopsirea coafelor elicilor sa fi fost rosie , ca si la unele Me109.
Citeaza
Am citit si eu cartea asta ... acum un secol ... A fost scrisa in perioada cand ne recuperam istoria si speram la mai bine .
Aici nu mi sa parut exagerat , avand in vedere faptele de arme ale acestora si conditiile in care au luptat . Uneori eroii nu pot fi descrisi decat in acel fel .
#19
Postat 24 February 2015 - 05:10 PM
Citeaza
Arata bine . Ai diluat mai mult vopseaua ,parca au disparut urmele de pensulatie , sau e din cauza fotografiei ?
Exista o metoda prin care poti sa vopsesti cu pensula , fara sa se vada absolut nici o urma , uneori chiar mai bine decat cu aerograful ( inafara celor noi si finute) . Diluezi mult , apoi incarci pensula cu multa vopsea si tinand suprafata care trebuie vopsita inclinata , pui o cantitate mare de vopsea care incepe sa se stanga spre in jos si cu miscari pe orizontala ( d/s sau s/d , cum preferi) o intinzi rapid ducandu-te spre in jos .Apoi incarci din nou pensula , si repeti ,avand in vedere sa reduci si inclinatia suprafetei pe care o vopsesti si cantitatea de vopsea de pe pensula ,pe masura ce te apropii cu vopsirea spre capatul suprafetei , ca sa nu se stranga culoarea acolo . Adica te " duci cu stropul" cum ar veni .
E metoda mea preferata cand am de vopsit ceva intr-o singura culoare . La fuselaj trebuie insa avut in vedere linia de demarcatie dintre culori . Uneori vopsesc totul intr-o culoare , dupa care foarte rapid , inainte de-a se usca bine vin cu o pensula inmuiata in diluant si sterg ,cat rapid si cu cat mai putine miscari linia de demarcatie dintre culori . Apoi il las asa sa se usuce putin , ca sa nu se stranga inestetic culoarea ,daca nu e inca destul de uscat, apoi curatz si restul . Atentie , trebuie folosit un diluant care nu ataca plasticul .
Citeaza
Stiu ,dar spun de perioada de dupa '44 cand s-au schimbat insemnele de identificare , anumitor avioane asta incluzand si culoarea coafelor . E foarte greu de spus din fotografiile a/n ; depinde de film sau filtru . Ai cumva si o poza cu avionul tau vazut din fata sau profil ?
Aceasta postare a fost editata de dany: 24 February 2015 - 05:13 PM