Old Floating Stringbag Mark I nici o masa fara peste oceanic
#61
Postat 23 February 2015 - 01:04 PM
Adica are 2 catarge mici spre capetele de plan.
Eu deja i-am pus catarg pe sectiunea centrala.
Ce mama zmeilor se intampla cu sarmele alea cand pliau aripile ??? Dar cand plia numai una ?
Atarna ca la cupola de FW190D9 ?
#62
Postat 24 February 2015 - 02:06 PM
Vopsit, decaluit, weatherit, tras comenzi si hobane la cracii flotoarelor.
, ,
,
Acu ar urma un verni satinat pana sa scot mastile, dar am o senzatie din aia de "mi-am uitat buletinul acasa"...
Flotoarele si motorul sunt puse cu patafix, deci nu e asta.
Stiu sigur ca mai am de dat niste gauri in bot ca sa-i fac un racord la teava de esapament si o teava gen priza ceva mai sus.
Nici betele care tin profundoarele nu o sa ramaie asa .....
Trebuie sa ma dau un pic in spate.
#63
Postat 24 February 2015 - 04:12 PM
Mi se pare( foarte posibil sa ma insel) ca albastrul cocardelor e cam prea "electric" .
Da' poate sa fie lumina de vina .....
Aceasta postare a fost editata de busila: 24 February 2015 - 04:13 PM
#64
Postat 24 February 2015 - 05:32 PM
Spor să ai !
Sorin
#65
Postat 25 February 2015 - 10:47 AM
#66
Postat 25 February 2015 - 11:32 AM
" Also note that type A roundels are carried - these feature a bright red and blue, not the more familiar dark colours of wartime usage. "
Se zice ca dupa inceperea conflictului au trecut la culori mai inchise .
Aceasta postare a fost editata de busila: 25 February 2015 - 12:14 PM
#67
Postat 25 February 2015 - 02:39 PM
Cu siguranta Axor stia doar de doi pesti, insa de fapt sunt 3, doar unul urmand a avea flotoare.
Merci si pentru raspunsul privind cutia mecanismelor mitralierei; desi urmarisem fiecare imagine postata - nu am vazut-o pe nicaieri prin poze si asta m-a facut sa intreb de ea.
Oricum, eu mai raman pe aici sa mai arunc cate un ochi.
Culoarea albastra a cocardelor asa trebuie sa fie, vorbind de un aparat de dinainte de 1939, vezi spre exemplu imagini cu Blenheim-uri sau chiar Wallrus-uri din epoca, si ele poarta cocarde "batatoare la ochi".
Inainte de a raspunde intrebarii citata mai jos, am si eu o intrabare :
- cele doua benzi rosii de pe flotoare (pentru ca Tommy sa stie sa-si fereasca crengile de elice) nu erau de fapt 4 ? Doua in fata si doua in spatele zonei de antrenare a palelor ?
Nu sunt sigur dar parca asa retin, ca ar trebui 4 (cite doua pe fiecare flotor).
Oricum, o sa verific si eu cand ajung pe acasa.
Acuma, in legatura cu :
wurger, la 23 February 2015 - 01:04 PM, a spus:
Ce mama zmeilor se intampla cu sarmele alea cand pliau aripile ??? Dar cand plia numai una ?
Atarna ca la cupola de FW190D9 ?
Ai mai jos o imagine a/n si negativul ei, sa vedem daca putem deduce macar, cum era cu firul ala de antena.
Mie-mi pare ca antena pleaca de pe extradosul planului drept si merge (cu o usoara curbura) spre fuselaj. Daca e asa, atunci inseamna ca tronsonul de cablu ce face legatura in zbor intre antena (Y) si echipamentul radio (cablul acela vertical/oblic) are undeva dupa intrarea in fuselaj un mosor pe care se rula/derula, in functie de pozitia aripilor, pentru a nu permite firelor ce veneau de pe extrados sa balabane atunci cand aripile erau pliate.
Acuma, o imagine editata de mine.
Cu rosu am reprezentat firul ce pleaca de la capatul de plan spre fuselaj, cu albastru ceva ce mie-mi pare a fi un fir de legatura intre extremitatile cablurilor (de la un plan la altul). Se vede ca si acela e destins, parca si mai mult decat cel ce coboara spre fuselaj.
Evident, daca imaginea ar cuprinde si T-ul de pe deriva, as spune ca ceea ce am scris mai sus e viabil sau nu.
Insa chiar si daca firul rosu ar pleca in fapt din spate (de la acel T) si ar intra in fuselaj , tot mi-ar intrari convingerea ca acel cablu oblic/vertical e mobil, cu un mosor/derulator in fuselaj.
Chiar si luand in calcul varianta ca firul " albastru" de fapt e chiar antena Y (semidestinsa) iar firul rosu e doar legatura intre T-ul din coada si fuselaj, ar trebui sa se vada acel cablu oblic/vertical, ce facea legatura intre Y-cul de la planuri si firul rosu ce venea de la coada.
Am scris asta si raportandu-ma la imaginile in care bucata aia verticala de cablu e mai lunga sau din contra mai scurta (aparatele fiind in zbor) iar firele de antena fac un unghi mai mare sau mai mic in zona de cuplaj cu acel cablu.
O sa mai verific in imaginile mele, poate gasesc un peste din asta dar fara "solzi" in acea zona pentru a vedea cum statea treaba.
Spor si sanatate,
Adi
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 25 February 2015 - 02:47 PM
#68
Postat 25 February 2015 - 05:07 PM
Unde le-oi gasi pozele astea !?
Pare logic ce spui.
Din matzaraia care atarna pe ala nu poti trage multe concluzii beton, dar de bun simt ar fi ca cele 3 extremitati ale Y nu ar fi avut unde sa se retraga.
Singura varianta viabila ramanand firul care intra in fuselaj.
Ma bucur, daca pot sa spun asa, ca pana acum n-am vazut nici o macheta cu aranjamentul asta.
In planurile pe care le am e data antena de pe sectiunea din mijloc chiar si la Mk I. Se pare insa ca la variantele astea early era utilizat cu precadere Y-ul.
Oricum mai aveam de lucru in zona aia, asa ca......
Cu cocardele, ramane cum am stabilit. o sa le mai invechesc putin. Nu mult - xcat sa se pupe cu restul.
Multumesc pentru interes si ajutor.
Spor si tie in toate !
#71
Postat 26 February 2015 - 04:57 PM
Problema cu luminozitatea era lamurita in capul meu.
Nuanta era problema. Adica un albastru spre cobalt, spre ultramarin, spre ceruleum.
E clar ca cel de la cocardele din RAF in WWII era bleumarin si mult mai inchis ca asta.
Azi dimineata am mai dat cu niste pigmenti pe el si deja se integreaza mai bine.
O sa pun poze in curand.
#73
Postat 02 March 2015 - 02:24 PM
Griul recomandat de Airfix era foarte potrivit (nici la asta nu-mi aduc aminte numarul), in sensul ca in grayscale nu se deosebeste mult de argintiu ca tonalitate, dar are o nuanta usor pamantie. Exact ce voiam.
Pentru ca griul de la Humbrol era cam dus, de 10 ani de cand sta nefolosit, am zis sa-l inlocuiesc cu Revell-ul dat ca si corespondent pe spatele chart-ului cu chip-uri de culoare de la Humbrol. Dar asta era prea spre beige, asa ca m-am chinuit cu Humbrolul.
Peste aluminiul ala am pulverizat foarte fin, mai mult pe centrul "panourilor", o spalatura de gri din ala cu o picatura de alb.
Peste toate am venit cu un wash din future cu tusuri - negru, maro si alb. il am facut intr-un borcanel si il agit mereu inainte de folosire caci tinde sa se decanteze.
Sub portiunile care urmau sa fie vopsite in gri am dat mai intai un argintiu rezistent iar in anumite locuri am pensulat Worn effects de la MIG.
Cum griul nu avea o priza grozava am zgariat pe ici pe colo (in punctele esentiale), cu diverse obiecte contondente, ca sa produc efecte variate - pensula aspra cu apa, scobitoare, bucata de plastic tare, unghie, bisturiu.
In weekend am fost calat pe alte subiecte potrivite perioadei asa ca nu prea am lucrat.
In plus, tot nu mi-e clar cum era treaba cu cablurile antenei.
In pozele de mai jos se vede cum venea antena la varianta mea. Nu stiu daca un mosor cu arc la firul vertical ajuta si cum. Si ce se intampla cu partea de la coada la firul vertical.
,
La Baffin-ul asta (sau Squal - conteaza mai putin) se vede ca se cam faceau fleashca.
In vederea plierii uneia din aripi, va trebui sa arestez capul de plan al aripii inferioare cu sistemul de sub profundor.
Ce da Airfix sunt ca niste stalpi de telegraf, asa ca i-am refacut pastrand carligele din capat si lipind la ele 2 craci din sarma de cupru. Am uitat insa sa le fac poze.
Si am pus teava mitralierei la locul ei.
Cam bat pasul pe loc, dar am descoperit ca pe portiunea centrala a aripii in coltul din stanga fata mai avea un faruletz. Nu stiu la ce servea, dar o sa-l fac si o sa-l pun.
De asemenea cablul din mijlocul acestei sectiuni e prea gros la mine si o sa trebuiasca inlocuit.
Trebuie puse si firele de comanda pentru actionarea compartimentului barcii de salvare.
#76
Postat 16 March 2015 - 04:13 PM
Apoi am finisat bordurile de atac si de fuga si am retusat cu vopsea.
Am verificat si felul in care va veni aripa pliata, am lipit piesele de PE care reprezinta manerele sigurantelor de pliere a aripilor, am pus decalurile si le-am dat cu pigment gri inchis ca sa semene cu cele de pe fuselaj.
Am mai pus elementele de vizare pentru torpile - Astea aveau becuri si le-am vopsit intai in negru si apoi am pus cate un punct de argintiu. Va trebui sa le trag si fire.
Am vopsit si decaluit elicea si i-am weterizat muchiile. Aluminiu agama, negru acrilic, pensula aspra si uda - se obtine exact acelasi lucru ca la AKA interactive - worn effects, dar fara a le folosi.
,
,
Apoi am "construit" mitraliera de la MiniWorld. Adica am pus pe ea elementele de vizare, si capacul si cureaua de la incarcator.
Mai jos aveti o poza cu ea construita si apoi o comparatie cu niste Vikers de plastic.
,
Mai am de lucrat la sistemul de scoatere pe uscat.
Am facut si torpila. A trebuit sa-i tai conul pe care am pus separat elicele de PE de la Ace. Apoi am vopsit-o.
Am vopsit si rachetutele de semnalizare a tintelor si am subtiat cat am putut lansatoarele de plastic.
Sunt din ce in ce mai presat de alte lucrari si nu vreau sa ma grabesc nici la asta, asa ca fac ce pot, cand pot.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 16 March 2015 - 04:15 PM
#80
Postat 17 March 2015 - 11:11 AM
busila, la 16 March 2015 - 06:10 PM, a spus:
Albastru, ca si alte culori vireaza in functie de foarte multi factori in ce vrea muschii lor.
Nu mai vana(ti) culori CORECTE, ca va trece viata modelistica.
Citeste asta ! http://calin-ungureanu.blogspot.ro/
Aceasta postare a fost editata de wurger: 17 March 2015 - 11:11 AM