Old Floating Stringbag Mark I nici o masa fara peste oceanic
#21
Postat 22 January 2015 - 11:05 AM
Probabil pe bilet scria - opreste si tu la primu' petrom sa scutur trandafiru si sa-mi iau niste chipsuri (cu aroma de fish)
[/quote]
Domle',ce ti-i si cu tehnologia asta,domle'.
Asta se numeste azi head up display
#22
Postat 22 January 2015 - 12:29 PM
Bafta si spor !
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 January 2015 - 12:44 PM
#27
Postat 28 January 2015 - 02:24 PM
,
Am subtiat piesele de la incastrarea aripii cu fuselajul.Nu prea se pupau. Oricum o sa trebuiasca sa mai lucrez si pe exterior la bordul de fuga.
Am inlocuit de asemenea barile de care probabil se tinea la curbe observatorul. Erau totusi prea groase alea din kit.
Ca la tango (2 pasi inainte si unul inapoi) s-a desprins scaunul.
Am reusit sa-l scot afara si sa fac treaba cum trebuie.
Mai greu a fost cu prinsul la loc, dar a mers pana la urma.
#28
Postat 09 February 2015 - 01:21 PM
Dar tot am apucat sa mai fac cate ceva.
Am accentuat shurupurile sau ce or fi alea (cu saibe) de prindere a panzei pe scheletul metalic al fuselajului.
De asemenea am inceput sa lucrez la motor. Aveam piesa aia de rigidizare a capotajului de la Ace models si aveam carterul dat de kit cu cele 3 bari cam groase. Trebuia sa imbin cele 2 chestii ca sa ajung la un rezultat fatzos, fara sa cumpar inca un PE de la eduard.
Am ales sa adaug pe cele 3 bete de PE niste semibetze din plastic. Asa ca am taiat niste segmente din niste rachete de la alt kit si le-am slefuit pana am ramas cu niste semicilindri care au fost apoi lipiti pe piesa de PE ca sa dea rotunjime in partea din fata a barilor.
Pe motor am dat un acrilic negru de la Agama ca stiu ca are aderenta buna si e numa' bun de baza pentru metalice.
Am mai pus 3 capace pe bot dintre care cel mai dinspre parbriz e ingropat (resturi de PE de la alte seturi). Capacul lateral de la un rezervor de ulei a fost facut cu preducea din ac hipodermic dintr-o foaie de plumb.
Deasemenea am dat gauri pe unde trebuia (prindere viitoare hobane) si pe unde uitasem - prinderile montantilor flotoarelor pe fuselaj (noroc ca nu era lipit motorul si am avut pe unde sa intep).
Ca in cazul multor altor machetisti, inactivitatea mainilor raspunde in activitatea (gresita) a creierului. M-a mancat undeva sa ma mai apuc de un hidroavion. Un Kugisho E14Y1 Glen, pentru care am gasit o diagrama foarte buna pentru cockpit pe net. Asa ca am refacut complet interiorul dar inca nu e terminat.
Se vede in poza de mai sus ce si cum dar va fi o postare dedicata si cu asta.
In continuare am montat motorul in mare si am inceput vopsirea colectorului de gaze.
Pentru a obtine un metal supus la temparaturi ridicate, cu urme de rugina si uleiuri scapate din motor am purces la fabricarea unui amestec pe cat de savant pe atat de spontan de metalice de la doua firme, uleiuri si pigmenti.
Nu am avut un plan ci am adaugat pe parcurs ce simteam ca e nevoie, asa ca mi-ar fi greu sa dau o reteta. Dar se vede in poza ce am folosit.
Aici, o faza intermediara cu metalicul neinvechit.
In final dupa aplicarea unui wash (laviu, patina) de bitum (smoala diluata in whitespirit) si a doua tipuri de pigmenti - rugina si negru de fum, am obtinut asta:
,
Din pacate, Airfix a impartit capotajul in 3 parti care adauga 3 despartituri pe langa cele 3 originale cu balamale ale motorului (balamalele erau prea profilate asa ca le-am mai pilit si am figurat pe ele multime de nituri). Asa ca trebuiesc chituite. La suprafata e simplu cu conditia ca la slefuire sa se evite deteriorarea vopsirii colectorului. Dar la interior, cu motorul gata bagat ...... Poate altii. Eu nu.
In discutii cu alti machetisti mai tari ca mine la avioane, mi-am exprimat indoilala ca antena aia de pe coada va rezista sa tina firul chiar si daca e elastic. Plasticul de la Airfix e pur si simplu prea moale.
Asa ca l-am inlocuit cu ace hipodermice.
Cand am incercat sa decupez catargul ala de plastic, era sa tai toata directia. Asa se face ca am pus superglue cat pentru 3 avioane. Sa fiu sigur ca am ce pili si ca va rezista si in timp.
Am mascat parbrizul, l-am lipit la locul lui cu aracet (de fapt ceva dedicat de la Testors) si apoi am dat un strat de vopsea de interior pe rame.
Aici se vede si capacul ingropat si elementele de rigidizare de la radacinile aripilor.
Partea mediana a aripii superioare se sprijina pe o piramida de montanti. Airfix o da din 2 jumatati asa incat dupa lipire nu intra in locasul ei. Trebuie deci pilit cubul ala care se incastreaza in aripa dar cu grija sa nu rupi montantii - treaba
Pe piesa asta au fost adaugate diverse alte elemente pe care le-am vazut in poze: cabluri, fire prinse de montant, cablurile care actioneaza iesirea si umflarea barcii de salvare si punctul de prindere pentru macara.
Ramane sa determin unde venea de fapt catargul de care se prindea antena. Am vazut vreo 4 variante de pozitii si aranjamente.
Airfix a rezolvat-o - in sensul ca nu da nimic in sensul asta. Ta-daaaa !
, ,
Airfix uita sa dea niste intariri de langa locasul barcii de salvare. Am facut zig-zag-ul ala cu fir de Pb 0,2 si superglue. Sa vedem daca va merge ce am de gand.
,
Azi dimineata am vopsit capotajul in negru si i-am facut o proba pe fuselaj.
,
Azi mai am cateva ore libere in care sper sa avansez cu aripile. Ma apropii de partea in care voi fixa intinzatoarele pentru hobane si inca nu le am.....
Aceasta postare a fost editata de wurger: 09 February 2015 - 01:55 PM
#31
Postat 09 February 2015 - 02:02 PM
Ce ma enerveaza cel mai mult e ca viteza minima la minibormasina mea e prea mare.
Daca mai gasesc iti iau sau iti spun unde e nenea care le vinde.
Am gasit multe din alea dentare - bila, conica, cilindrica, undeva spre coshmelii, intre aia cu piese de biciclete si aia cu boarfe.
#34
Postat 10 February 2015 - 10:30 AM
E buna, are multe accesorii, acum depinde cat de convenabil ti se pare pretul.
#35
Postat 10 February 2015 - 09:56 PM
aviatoristu, la 10 February 2015 - 10:30 AM, a spus:
E buna, are multe accesorii, acum depinde cat de convenabil ti se pare pretul.
Multam. Scula, nu unealta, ma intereseaza.
Scuze dom' Wurger!
Aceasta postare a fost editata de flo: 10 February 2015 - 09:57 PM
#36
Postat 13 February 2015 - 12:05 PM
Aproape de sfarsit imi palpita ...... ca nu stiam daca-mi ajung pana sus. Au ajuns dar daca era radiator modelul mai nou, la care au facut mai multe foi.....O luam in labutza.
Scula de invartit freza e luata din Cora la nervi. Ratasem 3 randuri de freze de la Lidl. Dupa ce am luat-o pe asta au bagat din nou la Lidl si am descoperit cu greu ca e la fel de proasta din punctul meu de vedere.
Episodul a fost cam asa:
- Nu va suparati, zic eu catre un supraveghetor Lidl, pot sa incerc asta inainte sa o cumpar ?
- Pai de ce sa o incercati ?
- Pai sa vad daca merge cum imi trebuie mie....
- Nu, o cumparati si daca nu va convine o returnati.
- Pot sa o returnez oriunde si oricand ? Zic eu cu gandul ca o sa o incerc dupa case la bancul de probe.
- Sigur.
O platesc, o incerc si.... Turatia cea mai mica era mult prea mare si nu avea cuplu (cu toate ca pe cutie scria ca are)
Revin la casa la care am platit-o si zic ca vreau sa o returnez.
- Pai cand ati luat-o.
- Pai acu' 3 minute.
- Pai s de ce o returnati ?
- Pentru ca...... Si le respun toata povestea si cum ca daca ar vrea sa evite gimnastica asta, ar trebui sa aiba bancul de probe inauntru, nu dupa case.
_ Aaaaaa, pai stati asa ca trebuie sa chem pe cineva de la retururi si ..... Nu stiu ce mai trebuiau sa faca.
Pana la urma am dat-o inapoi si am ramas cu asta de la Cora.
Comertul socialist......
Pentru turatii mici mi-am luat tot de la Lidl (deci nu-i urasc) o surubelnita electrica la care am adaptat o mandrina care prinde pana la 0,00.
Romanul adaptat comertului socialist.
#37
Postat 13 February 2015 - 12:35 PM
A fost o saptamana de stangu-n dreptu.
Am lucrat la aripa superioara dar am facut niste prostii care mi-au mancat timpul. Respectiv reprezentarea intarituriilor de langa compartimentul barcii de salvare.
Lipit sarma de Pb in zigzag, acperire cu supeglue, chtuiri si slefuiri - multe.
Rezultatul - puteam sa desenez cu creionul si doar sa sap.
Odisea mai jos:
Am aplicat chit pe gravura care delimita capacul compartimentului barcii de salvare. In realitate crapatura era acoperita cu ceva ca sa nu se deschida accidental si sa nu intre vrabii acolo.
Ca sa uniformizez si sa vad ce-am facut mi-a venit ideea sa dau un strat de grund Revell. Iata ce s-a intamplat.
,
Spray-ul a fost scuturat, incalzit, s-a spreyat in gol de vreo 3 ori.
Am lucrat si la coada.
Airfix da niste piese turnate pe profundoare. Astea la avionul real, ghidau cablul de comanda pe niste scripeti, ca sa nu roada panza.
Am incercat sa gauresc aceste piese ca sa trec ulterior firul prin ele, dar n-am reusit. Oricum aveam piese alternative de la Ace Models asa ca am ras originalele si le-am inlocuit cu cele metalice.
Profundoarele erau legate intre ele pentru o miscare unitara cu o bara care trecea prin deriva.
Am reprezentat si eu asta cu o sarma.
, ,
Nu inteleg de ce au dat piesa aia cu tot cu montanti. Ce vedeti este dupa ce i-am indreptat. Pana la urma probabil ca o sa-i schimb.
Am inceput sa dau si gaurile pentru X-urile dintre montantii aripilor.
Au venit si piesele de prindere din PE de la Eduard, dar trebuie sa vad ce aleg si unde la pun.
,
Am mascat cockpitul cu burete si pandesc un moment in care sa vopsesc..... Cu ce culoare sa incep !?!?
#39
Postat 13 February 2015 - 01:27 PM
Nu are niciodata cum sa aiba acelasi finish ca acelasi grund, varsat in cupa aerografului , diluat nitel si dat cu aerograful.
#40
Postat 13 February 2015 - 02:52 PM
Chestie de prioritati si timp. Ca sa vezi cum a iesit ceva sa dureze 25 de minute mi se pare cam mult. D-aia e facut spray-ul.
Asa aveam Mr. Surfacer si puteam sa fac figura fumand si uitandu-ma la un serial.
Alexelu - Prima sunt doua de fapt.