Old Floating Stringbag Mark I nici o masa fara peste oceanic
#1
Postat 19 January 2015 - 12:43 PM
Descrierea topicului este cam ce cred eu ca zicea un Wurger cand vedea un asemenea exemplar.
Cum pestii spada ai majestatii sale Adi.P sunt inca in acvariu, in stadiu de alevini, si cum eu m-am inscris intr-un program fara reguli de tip "Fa nene ce-ti place", incep acest topic de prezentare a constructiei machetei de la Airfix in scara 1/72.
La o prima impresie, kitul e impresionant. Constructia e foarte asemanatoare cu cea la 48 de la Tamyia dar peste tot este aparenta diferenta de scara si dificultatea cu care pot fi reproduse detalii la 72 de catre un modelist purtator de ochelari.
Ca sa mai reduc din handicap, s-a adaugat la kitul initial setul de PE prevopsit si prelipicios de la Eduard.
Acest set, in fapt un Zoom in care ti se da " tot ce e strict necesar" (?~!?!) a fost completat in cazul meu cu vechea foaie de alama de la ACE. Foaia asta, e practic o poleiala mai elastica, care face mai multe probleme decat rezolva.
Insa cum eu cred ca hobby-ul se sfarseste acolo unde incepe sa-ti fie afectat bugetul necesar unui trai decent, ma multumesc cu astea.
Scopul final este sa pot face avionul din profilul atasat. Nu am gasit inca poze cu el, dar prin analogie cu alti pesti din aceeasi epoca, am cam inteles ce trebuie sa-i pun/scot ca sa arate a Mk I.
Decalul il am de la un vechi kit Eastern Express. Am vazut acest profil in alte parti si acolo avea numarul de serie trecut cu litere mari sub aripile superioare. inca nu stiu daca e cazul sau nu.
In plus, neputandu-ma hotara daca sa-l fac cu aripile desfacute sau stranse, voi face o aroganta si-l voi face cu o aripa stransa si una nepliata. E !?
Sa stiti ca se poate. Am cel putin o poza in care 2 avioane sunt stationate asa pe puntea unui portavion.
#2
Postat 19 January 2015 - 03:42 PM
Spor la treaba , am sa fiu numai ochi !
#3
Postat 19 January 2015 - 04:06 PM
Nu te lua dupa lipsa de poze, lucrez la el de pe 5 ianuarie cu mici intermitente.
In continuare, ca sa nu ma mai intorc mai tarziu, trec in revista scurt, diferentele dintre Mk I si MkII (cu restul chiar nu poate fi confundat).
De la capspre coada:
-Aerisirea sau ventilul de pe bot facut din 2 tevi in T (mai tarziu un fel de Y) .
,
-Radiatorul de ulei – scurt (nr. mai mic de table(tole)) si cu doar 2 bretele verticale;
,
-Pe aripa superioara, la unele am vazut ca antena se bifurca si se prinde in 2puncte spre capetele de plan. Dar la altele am vazut catargul de pe sectiunea de mijloc. Nu inteleg in primul caz ce se intampla la plierea aripilor.
-Pe intradosul aripii superioare, in partea stanga, nu stiu daca compartimentul barcii pneumatice se vede dedesubt.
-Intradosul aripii inferioare e impanzit. De la Mk2 incolo e acoperit cu tabla.
-Undeva tot p-acolo, pe mijloc, exista o fereastra ca sa vada navigatorul daca a plecat torpila. Nimeni nu o da din cate stiu eu intr-un kit, nici macar Trumpeterul ala la 32. La Airfix e figurata inchisa (bravo). Mai nebravo e ca podeaua cockpit-ului nu e gaurita, macar asa de forma. La Mk2 incepe sa nu mai apara aceasta fereastra.
-In cockpit sunt mai multe diferente. In general la Mk1 era prezenta mitraliera spre inainte. Cutia de munitii are un canal de alimentare luuuung si o dita-mai cutia care se prelungeste sub bord, intre schela de sustinere si mansa. La 1/1nu e o problema ca mansa se inclina cam 8 grade in fata, dar la 72, sta lipita de acea cutie si are o cursa de ½ mm spre pilot. Faza e ca la multe am vazut ca nu era pusa chiar daca mitraliera exista. Oricum atunci cand nu e pusa cutia de munitii, exista o tabla pe care la Mk1 este un porthart si 2 rachete de semnalizare, iar la aparatele mai tarzii e un panou cu 2 ceasuri si 3 butoane. Deci nu cred ca in cazul asta e doar ceva provizoriu. Adica nu-si punea apoi aia si-i acoperea niste instrumente. Zic si eu...
-Parerea mea e ca pilotii de Swordfish erau cei mai stresati oameni din FAA. Toate ajustarile se fac manual si sunt mai multe repere ca intr-un liner din anii 60. Undeva in partea de sus a bordului e un device care seamana cu un collimator dar de fapt e o busola asezata cu susu-n jos. Pilotul vedea acul indicator intr-o oglinda. Vizarea pt mitraliera se facea printr-o grila infipta in intradosularipii superioare.
-La cele doua posturi din spate exista niste tevi verticale care par sa fie ca sa pui un coviltir la avion. Ei bine, sunt pentru busolele folosite de navigator si varul sau radistul. O puneai pe ce parte iti trebuia si luai azimutul prin suceala.
-Mitraliera dorsala a variat, fiind cand Vickers cand Lewis. Mi-ar fi placut un Vickers cu teava aia raschetata sus la varf dar e foarte greu de facut. Un Lewis de la Miniworld m-ar aranja dar deocamdata nu gasesc.
-Cam aici se termina diferentele de care stiu eu.
-Carligul de apuntare nu era scos la variantele hidro pentru ca flotoarele puteau fi inlocuite oricand cu roti.
-In ce priveste vopsirea nu sunt sigur daca la exemplarul ales de mine exista banda neagra de pe extradosul aripii superioare si daca partile fixe ale profundoarelor erau negre sau nu. Am vazut in ambele cazuri jumate cu si jumate fara.
Si o poza cu aripele jumate pliate:
Aceasta postare a fost editata de wurger: 19 January 2015 - 04:12 PM
#5
Postat 20 January 2015 - 09:34 AM
Varianta mea e cu porthart si rachete.
Oglinda de la busola am facut-o...... NU se vede.
Ace imi dadea una care se facea din 5 piese. Iesea cat jumate din bord. Ca sa-i incapa toate ceasurile (aproape) si sa incapa panoul de bord in fuselajul cu plastic gros, l-au micsorat numai putin si nu au mai lasat spatiu intre el si pereti ca la the real thing.
De undeva trebuia sa ciupeasca si au ciupit din locasul in care se plia ansamblul busolei. Asa ca am facut o busola conform spatiului ramas si dedesubt in unghi am pus o oglinda care deja reflecta un ac pe un cadran........ Ei bine, nu se vede.
#7
Postat 20 January 2015 - 01:47 PM
Am inceput prin lipirea PE-urilor autoadezive si prevopsite de la Eduard (firma).
Nu sunt autoadezive peste tot si se lipesc incomparabil mai bine de penseta sau degete fata de plasticul Airfix.
Pentru capacul copaiei dau numai partea din fata....... Zoom.
Oricum e mai lunga asa ca atrebuit scurtata in spate.
Uite poze Alexandru ...
,
Scaunul a trebuit mult subtiat. Aveam ceva din PE de la Ace dar arata a cutie postala. Cu pozele pe masa am conchis ca ala de plastic seamana un pic mai bine cu originalul.
Mansa e prea groasa si butonul de tragere e pus in dreapta sus.
Am taiat butonul si l-am pus in stanga sus asa cum trebuie si am matisat manerul cu litza de cupru. In spate am facut levierul franei.
Butonul era din cupru asa ca l-am vopsit in cupru.
Eduard da chipurile niste cabluri de pus pe mansa dar sunt plate si prea regulate asa ca le-am facut din sarma si le-am prins cu coliere facute din folie de aluminiu.
Dupa vreo 6 zile de munca am reusit sa scot asta:
, ,
, ,
,
Scaunul navigatorului torpilor/bombardier era prea inspre in fata si ca atare Airfix l-a dat mult mai scund. In realitate cred ca avea niste picioare gen armonica si se putea lasa intr-adevar in jos dar nu asa in fata. L-am inaltat si l-am fixat mai in spate, chiar daca a picat peste niste detalii interesante cu niste dopuri de cada si o .... fereastra (?!) rotunda.
Tot in postul 2 vedeti doua panouri cu cleme in care vin prinse rachete de semnalizare. Atat de multe incat poti sa faci revelionul cu ele linistit. Faza e ca Edu nu da si rachete ci doar cleme goale. Si mai zice el ca trebuie sa le pui pe amandoua acolo unul deasupra celulalt. FALS ! Dar asta am vazut dupa ce le-am lipit.
De fapt panoul mai mic vine prins pe peretele din stanga pilotului, imediat langa panoul de bord.
Eu am figurat pe ala mare niste rachete cu tzutzuroi rosu. Cred ca mai puteau fi si alte culori.
Centurile de siguranta: Ale pilotului sunt foarte complete si complexe dar grija mare la manipulare ca se cam crapa vopseaua pe partile inguste.
Pentru celelalte posturi mai raman doua curele late despre care Edu ne invata cum sa le punem aiurea.
Avand la activ Karasul care la mitralior are niste centuri asemanatoare, si un walkaround foto, am hotarat sa le pun altfel.
#8
Postat 20 January 2015 - 02:31 PM
Am avut satisfactia ca o nimerisem 99%.
Peretii interiori au fost vopsiti in partea de sus cu verdele asta.
In partea de jos era panza de culoarea panzei. Dar cei care au restaurat vreo 2 exemplare in Anglia povestesc ca aceasta panza dupa ce era intinsa era data pe exterior cu un grund roscat. Pe alocuri grundul asta intra prin panza (unde era dat mai gros sau unde fusese cutata panza) si se vedea pe interior. Efectul e ca si cum panza ar fi roz, vibrata cu un rosu inchis.
Am incercat sa fac asta cu culoare de ulei (still de grain) data peste o baza de acrilic (alb cu ocru). Se vedea asa:
,
Acu' nu se mai vede
Initial ma gandeam sa-i trag si niste comenzi p-acolo, insa dupa ce am probat ansablul cocpitului in fuselaj mi-am dat seama ca nu o sa se vada nimicuta.
Asa ca am renuntat la cabluri.
Dupa cum se vede mai sus, la un moment dat am subtiat putin marginea superioara a peretilor si dupa aia am revopsit. Tot n-a fost suficient.
O cutie de instrumente de la navigator venea peste un suport din ala vertical si nu se mai inchidea cockpitul. Pentru ca abia lipisem cutia aia, am lasat-o acolo si am decupat suportul.
La un test fit se vede ce departe pica bordul sub cozoroc. Partea goala de deasupra va fi acoperita cu piesa care constituie parbrizul. Oricum primii montanti vin de se infig aproape in fata bordului. That sucks !
Ie-te si busola lu Alexelu !
,
#9
Postat 20 January 2015 - 06:14 PM
Pī.Sī. Urăsc pozele macro ! Suprafața arată ca din beton , nu din metal. Majoritatea dintre noi nici nu mai vedem toate acele detalii cu ochiul liber
Spor să ai , iese bine !
#11
Postat 21 January 2015 - 09:12 AM
Eu nu mai vad sa pun niste pupile amarate si cand zaresc in fotografiile macro manetele alea rosii, fac infarct. Basca ca atunci cand o sa inchizi cockpitul, nu stiu ce se va mai vedea din migaleala de nipon de pe malul Dambovitei! Dar nu poti sa nu admiri un asemenea proiect ambitios, in care deja te-ai implicat zdravan.
Spor in continuare si ma bucur ca nu esti zgarcit cu detaliile!
Nicu
#13
Postat 21 January 2015 - 11:15 AM
Ei bine aia e busola si oglinda e aia de sta cascata oblic in jos. Nu stiu cum s-a ajuns la solutia asta, dar la ingleji nu ma mai mira nimic.
Nicule, vederea nu ma mai tine nici pe mine asa cum cu sensibilitate a remarcat Alexelu cand m-a vizitat si s-a uitat la niste figurine mai recente (la pupile).
Dar cu periscopul in cap reusesc sa mai storc putin "eagle eye" din mine.
#14
Postat 21 January 2015 - 11:22 AM
Treaba asta cu detaliile care nu se vad e o chestie relativa - unii o folosesc ca sa nu o faca, atunci cand de fapt, cel mai probabil, nu pot s-o faca. Nu ca asta ar fi o problema. Pana la urma e vorba de placerea fiecaruia de a lucra.
Insa unii chiar vor sa o faca, in cazul meu pentru a-mi demonstra mie ceva. Asta inteleg eu (si se pare ca nu numai eu) din miniatura, desi stiu ca e contra-productiv dpdv cantitativ.
E vorba de standardele auto-impuse, pentru a evolua - machete OOB am facut destule. Machete fara documentatie la fel. Parca mai trebuie din timp in timp cate o schimbare, in sens pozitiv, pentru a depasi faza de colectionar.
Spor, ma frend!
#15
Postat 21 January 2015 - 01:59 PM
Am reusit sa pastrez detaliile din zona aia.
,
Vazute in poze, tevile alea pe care se puneau busolele numai a tevi nu aratau. Asa ca am taiat ce dadea kitul si le-am refacut din ace de seringa.
Aveam si teava de alama dar prea mica in diametru. Daca aveam mai mare poate ma incumetam sa le fac si degajarile de la varf.
Oricum pentru pretentiile mele si scara asta, merge si fara cătări.
La o inchidere de proba, semifuselajele stau cracanate rau.
Se rezolva daca mai ciupesti pe ici pe colo si fortezi lipirea cu 2 tipuri de lipici - revell pentru sudura in general in timp si SG in anumite puncte.
Problema cea mai mare si care mi-a facut 1000 de draci a fost sa aliniez (fara sa lipesc inca) partea de jos cu cele doua semifuselaje.
Pana la urma cu o combinatie savanta de cleme si pozitii, am ajus sa inchid fuselajul.
Normal ca in tot timpul asta m-a urmarit gandul ca am uitat ceva important nefacut.
,
#16
Postat 21 January 2015 - 02:08 PM
Eu zic insa ca trebuie sa te opresti undeva. Nu foloseste nimanui sa faci plutitorul dintr-un rezervor de tabla opac.
Pana la urma tot impactul vizual plateste eforturile. In cazul tau, ca faci schele zburatoare cu borcane transparente in varf, e greu de trecut ceva cu vederea Insa eu am pus acolo niste piese foarte bine facute (de edurad) si care nu o sa se vada nici cu laparoscopul. E misto ca mi-am imbogatit cunostintele si acum stiu ca torpilorul casca ochii la 2 ceasuri numai ale lui (nu va spui unde sunt sa vedem daca va prindeti).
Cat despre schimbari de abordare, ce sa zic.... Bine ca poti. Dar de vreo 3 machete incoa esti cam monoton in sensul complexitatii.
Eu am de gand sa "stric" multe out of the box, numai d-al ca sa nu incapa pe mana vreunui mostenitor care nu le-a iubit / cautat / stocat / visat.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 21 January 2015 - 02:09 PM
#17
Postat 21 January 2015 - 05:56 PM
Spor īn continuare !
#20
Postat 22 January 2015 - 10:46 AM
Nu mi-am imaginat ca va fi o problema sa montez ce e acolo, insa se pare ca era mai bine daca faceam operatiunea asta pana sa inchid fuselajul.
Cele doua piese care tin afetul mobil au intrat destul de greu in locurile lor datorita PE-ului pe care l-am pus in zona aia (Tabla aia mare corugata).
In plus, pentru cine se va apuca pe viitor de acest kit, e bine ca tot ansamblul ala sa fie relativ fest, asa incat afetul sa poata fi expus cu mitraliera pe el si in pozitie ridicata.
Daca se balabane, mitraliera va sta tot timpul culcata in santul ei.
Pe piesa aia trapezoidala erau 2 ejection mark-uri de mai mare frumusetea. Le-am acoperit cu primer alb de la Revell si le-am slefuit (ud si fin).
S-ar putea sa trag niste nituri pe tabla aia ca ce da kitul nu e tocmai ok.
Am inceput sa fac si protectiile de piele care lipsesc pe marginea cockpitului. Deocamdata doar una sa ma conving ca merge.
Ieri n-am lucrat fiind pe alt plan de creatie care s-ar putea sa se prelungeasca vreo 4-5 zile.
Sa-mi dati castane repede daca nu-mi revin.
P.S. Ati vazut capacele alea rotunde pe peretele dintre pilot si navigator dintre care unul e deschis ? ei bine, pentru cine nu stia, alea inlocuiau intercomul care in magaoaia asta oricum nu cred ca s-ar fi auzit. Navigatorul scria un biletel si daca avea noroc si nu i-l lua vantul il introducea in gaurice si-i ardea una peste ceafa pilotului (you've got mail !).
Probabil pe bilet scria - opreste si tu la primu' petrom sa scutur trandafiru si sa-mi iau niste chipsuri (cu aroma de fish)
Aceasta postare a fost editata de wurger: 22 January 2015 - 10:52 AM