Forum Machete,Modelism,Hobby: Focke-Wulf Flugzeugbau AG-Brăila Niederlassung!! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Focke-Wulf Flugzeugbau AG-Brăila Niederlassung!! Wurgers

#141 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 06 November 2015 - 11:26 AM

Nu-l consider timp pierdut . Pentru că nu-s obligat să le fac , este plăcerea și alegerea mea să nu arunc/vînd/dărui ciurucurile astea vechi, ci să le acord o șansă. Dar nici vre-un cîștig real nu-i . Aaa , pot să-l numesc antrenament ? Învăț să repar tot soiul de imperfecțiuni , lucru fără utilitate, dacă aș face un kit bun , care nu necesită reparații sau modificări. Chestia este că-mi face plăcere să le bibilesc . Uneori obțin rezultate mai bune , alteori mai slabe. Uite , tu ai dreptate cu wash-ul ăla , parcă a accentuat zona scufundată , și asta pentru că nu am reușit să-l fac la fel de accentuat pe TOATE panourile , s-a accentuat tocmai pe cele scufundate , atrăgînd privirea exact acolo unde nu trebuia. Am mai învățat însă ceva , poate data viitoare îmi iese mai bine :-)
Spor să fie ! :drinks:

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 06 November 2015 - 11:27 AM


#142 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 November 2015 - 11:33 AM

Vezi postareaAdiP, la 06 November 2015 - 09:24 AM, a spus:

Sanatate si orice altceva va doriti fiecare.


Cu conditia sa fie legal,moral si sa nu ingrase . :crazy:

#143 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 07 November 2015 - 11:36 AM

Salut dakian67,

Imi place cum ti-a iesit ultima macheta. Felicitari!

#144 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 07 November 2015 - 09:09 PM

Multumesc , Tibi !
Deși nu este cea mai grozavă machetă , și mie īmi place cum a ieșit . O fi camuflajul ăsta deosebit mai atrăgător ca altele.

#145 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 12 November 2015 - 09:19 AM

Am ajuns la jumătate :
Fw-190F-9 , W.nr 428639 , "Green Double Chevron and Bar" - Stab.II/SG10 , Luftflotte4 , adus la Neubiberg de pilot St.Fuhrer.Maj. Gotz Baumann , vara lui 1945.
Kitul Italeri ...ce să zic de el , vechi . Și se vede. Am īncercat și eu să-l aduc cīt de cīt la o formă prezentabilă.Relativ corect ca formă și dimensiuni , dar cu destule inexactități și slab detaliat , gravura lasă muult de dorit : deși īn instrucțiuni este desenat chiar binișor panelajul , pe kit sīnt doar cīteva linii ...Nu m-am ostenit să-l regravez complet , ar fi fost mult chin pentru mai nimic , și nu ăsta era scopul atelierului ăsta. Coala lui de abțibilduri era destul de bunicică ( chiar și ceva stencils-uri) , dar plasarea acestora, conform instrucțiunilor , total aiurea.Singura chestie bună cu kitul este realizarea și poziționarea jambelor trenului de aterizare , net superioară din acest punct de vedere celor anterioare.
Imagine atasata: IMG_0580.JPGImagine atasata: IMG_0581.JPG
Imagine atasata: IMG_0582.JPGImagine atasata: IMG_0583.JPG
Imagine atasata: IMG_0584.JPGImagine atasata: IMG_0585.JPG
Decalurile sīnt un mixtum-compositum : Italeri , Unimax , Techmod ,Academy și HobbyBoss.
Cele Italeri s-au comportat excelent , īn ciuda vīrstei destul de īnaintate ( cred că ăsta este unul din kiturile rămase din tinerețe , are sigur peste 20 de ani...). Decalurile Unimax bunicele , doar că filmul transparent este cam grosuț și nițel opac. Surpriza neplăcută a fost cu cele Techmod , care , deși subțiri și cu filmul transparent , tind să se răsucească continuu , sīnt extrem de fragile , destrămīndu-se la doar cīteva manipulări , și tipărite cam...vag , lipsește claritatea desenului , vizibilă īn special la stencils-uri.
Spor să avem !
Sorin

#146 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 12 November 2015 - 12:54 PM

Ti-a iesit bine F-9-le asta.
:-)

#147 Useril este offline   SorinTanase 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 17-March 12

Postat 12 November 2015 - 05:03 PM

Salut.Ti a iesit fain FW ul pentru un Italeri.ce vopsele ai folosit?totusi am o nedumerire.modelul de camuflaj de pe aripi.chiar asa era?

#148 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 12 November 2015 - 07:19 PM

Mulțumesc , băieți !
Tizule , am folosit acrilice de la Model Master pentru RLM 74/75/76. Mi-au plăcut atīt culorile īn sine , cīt și cum se dau cu aerograful. Pentru schema de camuflaj m-am luat după cea dată īn instrucțiunile decalurilor Eagle Cal #3291 , care are și această īnmatriculare. Este nițel diferit pe aripa stīngă , acea "gīlmă" de 75 , chiar līngă pata de 74. O fi fost vre-o reparație ceva...Cei de la EagleCal de regulă studiază bine īnmatriculările , și cică īn plicul #3291 , īn afară de foile de instrucțiuni , este și un set de fotografii ale avioanelor tratate, printre care și 3 poze ale lui "green double chevron&bar" . Eu nu știam decīt de-o poză a lui , pe care mi-a găsit-o prietenul Dany ( este pe la pagina 2 a thread-ului). Īn lipsă de contraargumente , le-am dat credit și l-am făcut așa.
Spor.
Sorin

#149 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 19 November 2015 - 06:09 PM

Focke Wulf Fw190D-11 "Rote 4" ,W.Nr.2200xx , Platzschutzstaffel JV 44 - Sachsenberg Schwarm , Munich-Reim , aprilie-mai 1945 , pilot Leutnant Karl-Heinz Hoffmann . Īnainte de-a fi alocat JV 44 , acest D-11 a fost la Verbandsfuhrerschule General der Jagdflieger ,Bad Woerishofen, īnmatriculat "Weiss chevron 58", W.Nr.170933.
Kit Academy , fotodecupaje Eduard 72367...
Imagine atasata: IMG_0589.JPGImagine atasata: IMG_0593.JPG
Imagine atasata: IMG_0590.JPGImagine atasata: IMG_0587.JPG
Imagine atasata: IMG_0588.JPG
Kit bunicel , dar...lipsește ceva , finețea poate. Fără să mă leg de corectitudinea lui dimensională ( nu mi-s marele expert īn așa ceva , și nici nu am posibilitatea să-l potrivesc pe planuri , să văd dacă are cumva o miime de mm īn +/- ) kitul ARATĂ ca un Dora , are si părți bune și părți slabe. O să enumăr unele dintre punctele slabe , evident că dintre cele pe care le-am remarcat eu , or mai fi și altele :
- deși au o prindere bună( profil pătrat) , jambele nu au by default unghiurile de īnclinare caracteristice lui 190. A trebuit să fac eu scamatorii ca să le pun aproximativ corect.
- frumos făcută , clară , cupola NU se pupă deloc cu parbrizul și cu fuselajul. A fost devoie de multă muncă de convingere ca s-o fac să stea cīt de cīt la locul ei
- nu este dată scara de acces.
- antena circulară ( D/F loop) este cam grosuță și nu se potrivește cu locașul.
- nu este dată nici antena Morane de sub aripă.
- elicea nu-i chiar corectă...nici nu mai știu ce i-am pus eu !! Am tot foit elicele disponibile ( vre-o 10 la număr !! ) ca să le pup cu tipul de avion pe care vroiam să-l fac , că nu mai tiu care unde a ajuns pīnă la urmă :pardon:
Decalurile EagleCal#14 , excelente. Acest avion era (după toate probabilitățile...) 82/83 pe extrados , și 23 cu dungi 21 pe intrados ( celelalte trei erau 82/83 pe fuselaj si 74/75 aripi și profundoare). Am folosit vopsele Gunze Aqueous.
Dacă voi avea cīndva chef , taaare aș vrea să fac toată escadrila , mi-au plăcut foarte mult " Papagei" -ii ăștia !

#150 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 20 November 2015 - 05:35 PM

Frumos. Ma deranjeaza, vizual, stropii care se vad in jurul petelor. Ce aerograf, vopseluri, presiune folosesti ?

#151 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 20 November 2015 - 09:03 PM

Mersi , Aurelian !
Sincer , și pe mine mă deranjează tare de tot stropii ăia , dar nu reușesc să scap de ei și pace...
Acum: aerograful este un Adler 7704 ( copie poloneză după Iwata) , luat de la SuperHobby.ro Are două duze , una de 0,3 și una de 0,2mm . Acum folosesc doar pe cea de 0,2 pentru că mi s-a stricat cealaltă ( s-a rupt filetul...nu am crezut că-i așa de firav ! :nea: ) , dar rezultatul a fost același , indiferent de duza folosită . La toată escadrila am folosit doar Model Master ( pentru RLM 74/75/76 ) sau Gunze ( RLM 81/82/83) , gama acrilică . Aduse la consistența ...laptelui, să zic , cu diluant Gunze Mr.Color leveling thinner.Presiunea...asta este o necunoscută. Deși compresorul este prevăzut cu două manometre ( unul arată presiunea din cilindru - și chiar mi se pare că funcționează corect ) , cel care echipează regulatorul de presiune mi se pare ...oarecum orientativ, pentru că ar trebui să fie unul de max. 3bar ( eu nu am auzit să se lucreze īn aerografie cu mai mult de 2,5 bar) , care să meargă bine īn gama de 0,3-2 bar , iar ăsta este de 12 bari !! Mă rog , conform indicațiilor lui , petele alea le dau cam cu 0,8 bar. Am īncercat și mai jos , dar trebuia să diluez și mai mult vopseaua ( se īnfunda imediat altfel) și tot așa stropea. Am să caut un alt manometru , și...cred ca si un alt aerograf. Aș īncerca să schimb și mīna , dar nu am găsit la piese de schimb :pardon: O fi nevoie și de mai mult antrenament...Mai am pīnă o să vopsesc și eu ca tine !!

#152 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 20 November 2015 - 10:02 PM

Din ce mi-ai spus pana acum, cred ca stropii aia ti se trag de la vopseaua, pe care o prepari un pic cam groasa. Consitenta laptelui nu e buna la presiuni de sub 1 bar. Eu lucrez cu vopseaua diluata la extrem. Cand o dau pe model, primul strat aproape ca nu se vede. Prefer sa dau mai multe straturi succesive, in felul asta ai tot timpul sub control tot procesul de vopsire, iar eventualele greseli, care pot aparea, pot fi corectate cu usurinta. Chiar si la 1/72 vopsesc panou cu panou, la presiune foarte mica (cam 0,8 bari) si vopseua, dupa cum spuneam, extrem de diluata, iar acul aerografului este la 2-3 mm distanta de model. Stilul asta de vopsit se preteaza foarte bine atunci cand vrei sa lucrezi in straturi, iar intre straturi sa intervii cu diverse efecte pe care nu vrei sa le acoperi de tot.

Aceasta postare a fost editata de aur: 20 November 2015 - 10:03 PM


#153 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 20 November 2015 - 10:51 PM

:blink: Asta este cam SF pentru mine...Īncerci să-mi explici īn cuvinte simple cum ai pictat-o pe Mona Lisa ! Panou cu panou la 1/72...Mi-e groază să mă gīndesc ce fel ai face unul la 1/24 !! Ce īnseamnă diluată la extrem ? 70/30 ? 80/20 ? Că am așa o senzație că eu o fac 20/80 , maaxim 30/70 !! ( Diluant/Vopsea)
Dar am să īncerc cum zici tu , ești cu ceva ani-lumină experiență īn fața mea ! :hi:
Tu ce aerograf ai ? Că am īnțeles că și tu folosești tot acrilice Gunze ...
Mulțumesc mult de sfaturi , am să īncerc ce mi-ai spus la A-8 Rote 19, că el urmează ...
Să trăiești ! :drinks:

#154 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 21 November 2015 - 10:22 AM

Sa-ti spun sincer, chiar nu stiu ce proportie de diluant/vopsea folosesc, pentru ca intotdeauna prepar amestecul direct in cupa aerografului, dupa care testez amestecul pe o bucata de plastic. Daca e ok trec la vospire, daca nu, ajustez cu diluant sau vopsea dupa caz (folosesc tot Gunze, ambele tipuri)
Intuiesc ca proportia este undeva pe la 50/50, undeva in zona asta, poate uneori chiar mai diluata.

Aerograful meu este un Harder&Steenbeck Infinty 2 in 1 cu dubla actiune. L-am chinuit destul de mult pana acum iar duza de 0,2 nu a cedat. NU am folosit niciodata duza de 0,4. Il folosesc de aproape 2 ani. Cand fac chestii de finete cu el, blochez acul astfel incat sa scoata extrem de putina vopsea. Practic vopseaua care iese din aerograf o vad pe model doar prin reflexia luminii pe suprafata modelului. Suprafetele acoperite prin metoda asta sunt aproape punctiforme.
Ideea e ca trebuie sa te joci pe o bucata de plastic, poate chiar un model de sacrificiu, sa incerci diverse combinatii amestec/presiune . Sunt convins ca urmatorul o sa-ti iasa mai bine.

#155 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 21 November 2015 - 05:40 PM

Mulțumesc pentru sfaturi ! Nici nu știam măcar că se poate bloca acul īn vre-un fel :pardon: Nu știu cum să fac asta , dar am să tot fac īncercări( probabil din bucșa filetată mascată īn coada aerografului , că altfel nu prea văd cum...). Am să fac teste așa cum m-ai īndrumat , să văd ce-mi iese, poate fac să nu mai apară stropii ăia urīți , sau măcar să se diminueze considerabil.
Spor ! :drinks:

#156 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 28 November 2015 - 11:27 AM

Stau și mă scarpin în cap , și tot nu reușesc să mă hotărăsc , care din cele două variante de vopsire s-o fac pentru Rote19 ??
Asta :
Imagine atasata: rote19-b.jpg
Sau asta ??
Imagine atasata: Rote19-a.jpg
Prima variantă este cea inițială ( se vede că a fost acoperit vechiul însemn cu RLM 75 sau 02 , și s-a vopsit peste pată noul 19 roșu și balkenkreutz fără alb pe margini) ; avionul a fost reparat și revopsit în oct.1944 (fiind avariat pe 27.09.1944 în urma unui duel cu un P-51D), o poză cu varianta a doua fiind datată în nov. 1944.
Care este mai sexy ??

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 28 November 2015 - 11:28 AM


#157 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2015 - 01:24 PM

Noiembrie 1944

#158 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 November 2015 - 01:57 PM

Pai nu suntem in... noiembrie??? Asa ca, da-i bataie!!!!!

#159 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 28 November 2015 - 02:03 PM

Boon , deci a doua...Aia să fie !
De abia mă scutește de weathering , nu apucase să se măzgălească , era proaspăt vopsit ! :lol:

#160 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 29 November 2015 - 02:34 PM

Am īncercat diverse diluții , presiuni, acul practic lipit de model...Rezultatul : CANCI. NIMIC.NADA. Stropește ca dracu ! :diablo: Cu cīt diluez mai mult , cu atīt pare să stropească mai abitir , efectul ăla de "pīnză de păianjen"... Mi se pare totuși o limitare datorată aerografului. Nu se poate limita cursa acului. Controlul nivelului de aer ( apăsarea pe buton...) este prea bruscă , prea puțin fină ( este curat bec , uns...). Controlul nivelului de vopsea ( cursa spre īnapoi a butonului) de asemeni , este cam prea puțin liniară. Parerea mea.
Cum o să dau vre-o spargere la bancă , am să iau și eu un Harder&Steenbeck . Nu de alta, dar peste tot pe forumuri scrie că sīnt cele mai bune aerografe din lume . Este "Ferrari"-ul modelismului . Cu "Loganul" ăsta de-l folosesc , oricīt m-aș chinui , nu cred că pot prinde 300 km/h....
Acum o să termin Fw-urile īncepute , dar nu o să mai fac nici un avion cu camuflaj "pete+cīrnați" pīnă nu rezolv problema cu aerograful. Că-i păcat de kituri.
Vă salut !

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi