Am avut o pauză destul de lungă la postat , dar am mai vopsit cīte ceva. Lucrul a stagnat īnsă o perioadă , din cauza unei drame īn familie . Am reluat totuși lucrul , viața trebuie să meargă īnainte. Toate avioanele au fost vopsite īn culorile de bază , mai puțin D-13 Gelbe 10 , care este deocamdată doar īn 75 pe extrados , intradosul fiind vopsit ca mai jos.O să atașez aici cea mai clară fotografie găsită pe net ( e de domeniu public , ca mai toate pozele cu subiect german din WW2 ) , și am să rog din nou colegii mai pricepuți īn ale fotografiei să ma ajute.
Am căutat tot ce se putea despre acest subiect pe net . Kitul RV Aircraft , decalurile Eagle Cals EC#59 ( pe astea o să le folosesc)...nu sīnt două interpretări la fel.
Concluzia care o tragi studiind sursele duce spre un avion cam așa :
Intradosul : partea din față a aripilor RLM 75 , partea din spate Aluminiu , capota motorului , burta, profundoarele și eleroanele RLM 76.
Extradosul : Overall RLM75 , cu j'de mii de pete/cīrnați/bălți/dungi , etc. īn RLM 81 , 82 și 83.
Ori , eu nu prea cred asta ... Toate FW 190D pe care le-am văzut erau vopsite īntr-un pattern de bază ( fie el 75/76/83 ; 76/82/83 ; 76/81/83 ), peste care tīrītorii de la aerodrom vopseau celebrele pete / cīrnați , etc.
Aparatul (unicul D-13 existent la ora actuală) restaurat de la Seattle este vopsit așa cum se descrie mai sus.
M-am holbat la poza atașată cu orele. Nu știu ce să zic . Un lucru mi se pare īnsă cert. Partea anterioară a aripii, pe intrados , este și ea "cīrnățită" . Chiar īn fața trenului de aterizare se observă cum dunga īnchisă ( RLM81 sau 83) continuă clar și pe intrados...La fel , și capacele trenurilor sīnt pătate.
Aș īnclina totuși la un camuflaj clasic pe extrados īn 75/82 , peste care au venit nenumărate pete īn 83 și 81.
Voi ce ziceți ? Mi-ar pare rău să-l fac īncorect , la cītă muncă va fi necesară pentru un camuflaj atīt de complex.
Vă mulțumesc anticipat , și va urma.