Focke-Wulf Flugzeugbau AG-Brăila Niederlassung!! Wurgers
#61
Postat 27 April 2015 - 09:56 PM
Mulțumesc pentru poze , nu "poluezi" nimic , īntotdeauna pentru mine realizarea unei machete este foarte strīns legată de contextul istoric , de tehnică și personal. Cīt despre Luftwaffe , este esențial , dacă vrei să ai o minimă doză de realism a machetei , să folosești ca sursă de inspirație măcar o fotografie reală a aparatului vizat. Cel puțin pīna acum , am constatat că , pe măsură ce capăt experiență , partea de documentare este egală sau chiar mai mare ca cea de execuție propriu zisă . Aaaa , că nu reușesc īntotdeauna să reproduc cu fidelitate ceea ce descopăr , asta este altceva , ține de īndemīnare , experiență, tehnică sau...finanțe !
Spor să fie !
#63
Postat 28 April 2015 - 10:54 AM
Citeaza
Da ... luate asa la gramada par a fi camuflate dupa ce stare ar fi avut in acea zi cel cu pistolul de vopsit , insa sa sti ca nu era ... chiar ...asa . Fiind nemti trebuiau musai sa aiba niste reguli de care sa se tina cu o anumita meticulozitate , chiar si intr-o aparenta dezordine .
La inceput in B.O.B. fiecare grup avea camuflajul sau particular , diferit , pe care uneori si-l schimbau dupa vreo una ori cateva luni de zile .
Cand au inceput sa le camufleze in fabrica , fiecare din aceste fabrici aveau propriile lor "patternuri" ( posibil uneori sa fie asemanatoare ) ,pe care le schimbau ( sau nu) fie dupa vreo cateva luni , fie odata cu aparitia unei noi versiuni a aceluias tip de avion .
Acest procedeu sa pastrat pana la sfarsitul razboiului insa aici pare usor mai amestecat fiindca anumite componente erau fabricate si vopsite de alta firma .
Am exclus aici retusarea sau modelul particular de camo al unor anumite escadrile (Jg 54 , etc).
Un exemplu .Reiau cele 3 fotografii de mai inainte si adaug un filmulet . Vezi cel de-al doilea avion ( Me 109 K; primul e un G10). Observi ca fuselajul are cam acelas "pattern" .Petele difuze de pe fuselaj terminate intr-o linie valurita sub cockpit / fuselaj , si pata/dunga serpuita proeminenta in partea de jos a fuselajului .
https://www.youtube....h?v=-oFH3kmiK70
Aceasta postare a fost editata de dany: 28 April 2015 - 11:49 AM
#65
Postat 28 April 2015 - 06:21 PM
#67
Postat 29 April 2015 - 03:09 PM
#68
Postat 29 April 2015 - 04:59 PM
#70
Postat 04 May 2015 - 01:31 PM
O īntrebare pentru cunoscători : cu ce se diluează Model Master acrilic ( īn afară de diluantul lor dedicat - nu am și nici nu am acum posibilitatea să comand ceva...) ?? De curățat aerograful a fost ușor , cu apă chioară și ceva alcool . Numai că diluatul este una , iar curățatul alta .
Va urma...
#73
Postat 04 May 2015 - 04:02 PM
dakian67, la 04 May 2015 - 01:31 PM, a spus:
N-am lucrat cu acrilice de la MM. Am lucrat insa cu acrilice Gunze,Tamiya,Lifecolor,Italeri, MisterKit , pe care le-am diluat cu Vallejo Cleaner sau cu Leveling Color Thinner.
#78
Postat 04 May 2015 - 06:44 PM
Așa am facut și eu...Negăsind cît de late sînt dungile , m-am mai uitat odată pe decaluri , poate găsesc ceva util în instrucțiuni...În instrucțiuni nu era nimic , în afară de ceea ce știam deja , daaarrr...decalurile aveau 3 addende , una din ele fiind chiar dungile , pentru cine este prea leneș ca să mascheze / vopsească La 1/72 au cam 1mm lățime ! Adică exact banda Aizu pe care am luat-o de la Tibi ( viele danke !) cu ceva timp în urmă . Case solved and closed.
Of course că bineînțeles că biensur , avionul pe care vreau să-l fac este cel mai puțin documentat , un cvasi-mister , despre care mai mult se bănuie decît se știe...Cum dracu' se face că celelalte 3 Dora9 sînt pozate, gasite în acte, etc, iar amărîta asta de Dora11 ...nu. După îndelungi săpături pe net , citind cam tot ce-am găsit , ultimele cercetări par să fie de acord cu următoarele :
-Seria de fabricație W.nr. nu este 170933 ( aceasta este seria lui V58 ; cînd avionul a fost transferat la VfS-GdJ , și a primit înmatricularea <58 , seria a fost schimbată în ceva de genul 2200XX )
-Are cupolă de tip blown , nu dreaptă ca primele modele.
-Nu toate aveau dungile de pe burtă vopsite la fel . Unele erau mai îngrijit , altele mai grosier. În poza de mai jos se vede că dungile aparatului ăla sînt îngrijit trasate și egal spațiate
-Este vopsit RLM 82 / 83 / 76.
-Stencils-urile erau cele de fabrică , aplicate pe roșu . Dungile albe se pare că sînt trase PESTE stencil-uri....Nu știu cum să reproduc eu asta , avînd în vedere că , din rațiuni de vopsire , noi , modeliștii , vopsim întîi albul , apoi roșul . În realitate s-a procedat invers...Mă mai gîndesc.
Partea de cercetare la acest proiect s-a dovedit extrem de interesantă , dar și anevoioasă . Am ales si eu niște subiecte....
Mulțumesc , și spor să fie !
Sorin
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 04 May 2015 - 06:45 PM
#79
Postat 04 May 2015 - 06:54 PM
Instructini Eduard JV 44
Succes!