Forum Machete,Modelism,Hobby: Focke-Wulf Flugzeugbau AG-Brăila Niederlassung!! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Focke-Wulf Flugzeugbau AG-Brăila Niederlassung!! Wurgers

#41 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2015 - 10:50 AM

Mai degraba as spune ca e o limitare a vopselelor. Cu unele vopsele (ca Humbrol) chiar nu se pot face carnaciori, pur si simplu nu au pigmentul suficient de fin, si am impresia ca pot fi diluate cu orice si date cu orice aerograf, pur si simplu nu merg. Eu nu indraznesc sa dau camo luftwaffe cu altceva decat duco. Iar alea se aseaza perfect in carnaciori de 1, 1.5 mm relativ contrloati, cu orice aerograf.. si am trei. Doua chinezarii bd-130 si bd 180 si un alex vechi, toate cu duze in jur de mai mari de .25, .3..

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 26 April 2015 - 10:54 AM


#42 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 26 April 2015 - 10:52 AM

Linile sunt groase din cauza distantei. Probabil tu ai considerat ca esti destul de aproape de "subiect" dar linile dovedesc si in cazul tau (ca si al meu) ca nu este asa. Pentru cirnati iti poti face masti de hirtie sau daca faci freehand atunci mai umbla putin la dilutia si debitul vopselei. Este important sa ai atit acul cit in primul rind diuza super curata cind faci asaceva. Acul se mai incarca cu vopsea si trebuie curatat din cind in cind.

Succes!

#43 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 26 April 2015 - 11:07 AM

Tibi , aerograful īl mențin īn permanență super-curat. Distanța trebuie să fie cauza.
Edi , acum , citind ce zici tu , īmi dau seama că ar trebui să mai īncerc și altfel : vopsea email , presiune mică , distanță mică ( cam 3-4cm de țintă) . Poate o să meargă . Asta īnseamnă īnsă că trebuie să fac rost de RLM 74 , 75 , 81 și 83 și īn varianta email , nu am decīt acrilice.
Mulțumesc de sfaturi amīńdorura !! :drinks:
:hi:

#44 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 26 April 2015 - 11:11 AM

Poate ar trebui mai mult diluate ....

#45 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2015 - 11:20 AM

Nu am aerograf, dar o arunc si eu: o fi presiunea de vina? Prea mică...?

#46 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 26 April 2015 - 11:42 AM

Cu ce ai diluat acrilicele Gunze si Tamiya ?

#47 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 26 April 2015 - 12:47 PM

@Bușilă , acrilicele Gunze și Tamiya sīnt deja destul de "apoase" , nu cred că mai necesită diluare , am īncercat totuși și așa , am folosit diluantul lor ( Gunze) .
@Sven , am īncercat si cu presiune mai mărișoară ( 1,5-1,8 bar) și mai redusă ( 0,5-0,8 bar) . Mai īncerc. Și asta mai ales īn ideea viitoarei ședințe de vopsit , atīt la escadrila de Focke Wulf-uri , cīt și la Hayabusa , unde o să am maaare nevoie de precizie.

#48 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2015 - 12:55 PM

Man, eu cind dau carnati sau pete, stau cu coroana de protectie scoasa de la aerograf , si cu acul aproape ca ating suprafata pe care o vopsesc...deci undeva la sub 1 cm.

#49 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 26 April 2015 - 01:56 PM

Eu folosesc in 90% din cazuri numai acrilice Gunze si pentru pete foarte mici sau carnati specifici avioanelor germane, folosesc presiune sub un bar, iar vopseaua o diluez un pic mai mult cu diluantul lor. Distanta dintre model si aerograf este de vreo 5mm. Nu scot coroana de la aerograf, exista riscul sa ating modelul cu acul. Am reusit si cu distante mai mari intre aerograf si model, undeva pe la 10mm, si presiune 1,5 bari, dar vopseaua este foarte putin diluata si o dozez din aerograf incat sa dea foarte putina si insist pe zona. NU am o reteta, cred ca depinde ce vopsea folosesti, ce presiune si cum dozezi vopseaua din aerograf. Trebuie testat de la caz la caz.

#50 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 26 April 2015 - 01:57 PM

Ach , sooooo !!! Ce n-ați spus așa de la început ?? Știam eu că-i o șmecherie....Gata , o să încerc și eu !
Mulțam mult , Edi și Aurelian, asta vroiam să aud !
Salaam alleykum !

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 26 April 2015 - 01:59 PM


#51 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 April 2015 - 04:57 PM

Dakian as zice sa dai cu putin alb in centrul panorurilor ; astfel cred ca poti obtine luminozitate si sa corectezi sau sa faci o trecere lina a acelui negru . Eventual poti folosi patafix pentru a masca negrul la anumite panouri , pe care le doresti mai accentuate .
Totodata te mai poti juca astfel : la unele panouri in loc de alb folosesti un gri foarte deschis , astfel se vor diferentia intre ele . De ex. cele de la capacele de acces la tunuri/mitraliere foarte deschise , cele din jur putin mai gri , etc .
Si apoi vi cu camoul.
O idee de carnaciori . La multe avioane germane culoarea de baza era o culoare destul de inchisa . Sa spunem rlm75 (gri violet ) .Tot lateralul fuselajului , pana la burta . Peste aceasta veneau apoi petele mari rlm74 (gri inchis albastrui) . Si peste aceasta veneau petele rlm76 . Peste fondul inchis veneau cu X -uri, carnaciori , etc .rlm76 si poate apoi din loc in loc mai dadeau putin vreo cateva pete inchise.
Din aceasta cauza petele arata foarte difuze multe si neregulate . Daca era invers adica pete inchise peste fond deschis , atunci petele au contururi foarte bine definite si clare . Cum vezi prin muzeu sau unele foto de arhiva .

Aceasta postare a fost editata de dany: 26 April 2015 - 05:10 PM


#52 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 26 April 2015 - 07:41 PM

Foarte interesant ce zici tu Dany...Eu aveam impresia că avionul era vopsit īntīi cu RLM76 pīna la jumătatea fuselajului , peste care veneau petele de 75/74/81/83/02 sau ce mai erau. Asta schimbă deja multe lucruri , o să regīndesc strategia de vopsire...Cred. Mai am de īnvățat și experimentat īncă .Mulțumesc de informații.
Īn altă ordine de idei : NU reușesc să mai găsesc deloc poze cu Green Double Chevron Wnr. 429639. Plus că am găsit ceva informații contradictorii : că era un F-9 cu ventilator de F-8 ( cu 12 palete) , că era de fapt Stab II./ SG10- Luftflotte4 , că avea pe aripi și carenajele tunurilor exterioare , deși acestea nu erau montate...Ultimul aerodrom cunoscut este Neubiberg , īn mai 1945. Nu reușesc să accesez și eu LEMB , se pare că s-a dus naibii și ăsta. Cică īn instrucțiunile Eagle Cal #91-32 ( scara 1/32 , că altfel le comandam imediat !!! ) sīnt 3 poze ale acestui avion...
Mai sap.

#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 April 2015 - 09:41 PM

Dilutie mai generoasa, presiune mai mica, distant mai mica si... mult exercitiu. Evita vopselele acrilice, se usuca prea repede.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 April 2015 - 09:42 PM


#54 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 April 2015 - 08:58 AM

Standardul de vopsire german era cu 76 pana aproape de cocoasa.
Codul de productie era sters (acoperit) dupa repartizarea la unitate. Demulte ori literele negre erau acoperite cu 75 sau 74.
Ulterior se mai corcta cu 76 in functie de care era situatia pe front.
Daca aveau superioritate aeriana in sectorul respectiv, interesul era sa fie mai mult 76.
In general deci, petele erau date cu o culoare mai inchisa peste cea deschisa. Cu cat se inainteaza spre 45 apar din ce in ce mai multe abateri de la regulile astea.
LEMB ?!

#55 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 27 April 2015 - 05:45 PM

Mda , Călin , așa știam și eu , se dădea 76 īntīi , codul de uzină se acoperea la unitate cu 74/75/76 ( uneori se mai zărea prin transparență , alteori acoperirea era mai bună ), apoi se vopsea codul individual , marcaje proprii , etc.
LEMB = Luftwaffe Experten Message Board ( forum american, cred , administrat de unul Peter Evans , se pare că s-a īnchis , din lipsă de "combatanți" , cred )

#56 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 27 April 2015 - 06:41 PM

Din ce imi amintesc depindea destul de mult de modelul ales de fabrici si care diferea de la una la alta si uneori de versiunea avionului . Apoi se mai retusa si in teren .
Am creat rapid 2 modele pentru a exemplifica ceea ce spuneam mai sus . Voi cauta si niste fotografii .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzz pete 2.jpg
  • Imagine atasata: zzz pete 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 27 April 2015 - 07:23 PM


#57 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 27 April 2015 - 08:09 PM

Da , ăsta-i un adevăr de netăgăduit : în măreața armată germană , plină de reguli și regulamente , există infinit mai multe abateri și "cazuri particulare" decît în ...armata română de exemplu , mare susținătoare ( atunci și ...acum ! ) a conceptului național "Lasă mă ca merge așa !!"

PS iată părerea lui John Kelly , exprimată în recenzia făcută unui IAR80 - AModel :
" Unlike the Germans, who despite their reputation for regimentation, apparently had an almost infinite variety of marking options for their fighters. In contrast, the Romanians were depressingly consistent in how they painted their aircraft: blue undersides, green and brown on top, with yellow theater stripes. Every so often, there might be a clever unit or personal insignia, but their aircraft were so boringly similar that they make the neighboring German units look like refugees from Richtofen's Flying Circus of WWI fame. "
Tare mi-a plăcut asta cu reugiații :-D

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 27 April 2015 - 08:14 PM


#58 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 27 April 2015 - 09:04 PM

Citeaza

Tare mi-a plăcut asta cu reugiații

:-D .
Dakian , cu permisiunea ta as dori sa-ti mai poluez putin topicul cu vreo cateva imagini , dupa care nu te mai bazai .
Aici spun eu ca baza era inchisa iar "76"-le , deci albastrul deschis a fost dat deasupra .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzz 1.JPG
  • Imagine atasata: zzz   1.JPG
  • Imagine atasata: zzz    1.JPG
  • Imagine atasata: zzz     1.JPG
  • Imagine atasata: zzz                  1.JPG
  • Imagine atasata: zzz            1.JPG
  • Imagine atasata: zzz                 1.JPG
  • Imagine atasata: zzz                1.JPG
  • Imagine atasata: zzz               1.JPG
  • Imagine atasata: zzz              1.JPG
  • Imagine atasata: zzz             1.JPG
  • Imagine atasata: zzz           1.JPG

Aceasta postare a fost editata de dany: 27 April 2015 - 09:30 PM


#59 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 27 April 2015 - 09:09 PM

Aici posibil o combinatie din ambele procedee.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzz 1cu2.JPG
  • Imagine atasata: zzz 1cu  2.JPG
  • Imagine atasata: zzz 1cu   2.JPG
  • Imagine atasata: zzz 1cu    2.JPG

Aceasta postare a fost editata de dany: 27 April 2015 - 09:32 PM


#60 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 27 April 2015 - 09:24 PM

Iar aici peste baza "76" , sa venit cu petele inchise .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzz 2.JPG
  • Imagine atasata: zzz  2.JPG
  • Imagine atasata: zzz    2.JPG
  • Imagine atasata: me 109 g6 r2 sau g8 ceske budejovice.jpg


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi