Forum Machete,Modelism,Hobby: Focke-Wulf Flugzeugbau AG-Brăila Niederlassung!! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Focke-Wulf Flugzeugbau AG-Brăila Niederlassung!! Wurgers

#81 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 05 May 2015 - 11:32 AM

Și a ieșit cam așa ceva :
Imagine atasata: IMG_0489.JPG
Chiar îmi place cum s-a vopsit . Cum ziceam , albul este Gunze H-11 , iar roșul Gunze H-414 RLM 23. Nu apar în poză , dar s-au vopsit si capacele jambelor și capota motorului.
Va urma
Văd că în poză , partea stîngă apare ciudat , dar este de vină lumina , nu există nici o diferență între jumătăți ...nici nu ar fi fost posibil .

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 05 May 2015 - 11:34 AM


#82 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 09:20 AM

Mie mi se pare cam prea rosu.
As fi ales ceva mai aproapede rosul din avatarul tau.
Poate se mai regleaza din -ing-uri.

#83 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 06 May 2015 - 12:00 PM

Lumina e de vină , Călin . Īn realitate este un roșu foarte cuminte , RLM 23 rot , ma gīndesc la faptul că "tīrītorii" nu ar fi avut īn stoc alt roșu decīt cel oficial ...Iar cu -ing-urile si lacurile o sa fie si mai stins.
Hehe , și da, īn realitate chiar seamănă bine cu cel din avatar !!
Īncă NU am īnvățat sa fac și eu niște poze ca lumea :angry:

#84 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 11 May 2015 - 01:16 PM

Așaaa , am dat și 76-le pe Rote4-JV44 . Cu ocazia asta , am descoperit ( cei care știți , sīnteți rugați să rīdeți - īn barbă , īn hohote , cum doriți :pardon: -) că acrilicele MM se diluează cu nițică apă chioară , dar se curăță practic cu diluant pentru emailuri . Cu apă , alcool , nu se curăță . Sīnt și astea acrilice , ca și TamiGunze . Adică tot corcituri . Dar nu le pot reproșa nimic . Se dau foarte frumos , nu īnfundă aerograful , se usucă foarte repede , și au un look foarte frumos , nu sīnt mate , mai degrabă satinate ( cel puțin RLM-urile , carele se știe ca NU erau mate , ci satinate ) , cu bună putere de acoperire . Chiar īmi plac .

#85 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 05 July 2015 - 09:58 AM

Cum ama terminat campania ZOO , am reīnceput lucrul la escadrila de Fw-uri.
D-11 Rote 4 este deja vopsit : RLM 82/83/23
Am cercetat toate sursele la care am avut acces sau noroc să le găsesc , pentru a-l trece la vopsit și pe F-9 Grune>>+- . Aș vrea să rog colegii mai pricepuți īn domeniul fotografiei ( Aur , 109...) să analizeze puțin fotografia postată de Dany ( pagina 2 , postul #32 ) . Eu īnclin să cred că-i vorba de un camuflaj clasic 74/75/76 ( parcă griurile sīnt prea deschise pentru un 75/83 sau un 81/83...) dar deriva mi se pare verde , nu galbenă . Griul derivei pare la fel cu cel al barei și al celor două chevron-uri , ceva mai īnchis ca cel al inelului de pe bot , care știu sigur că este galben . Acest avion face parte din grupul celor 9 avioane care au zburat īn dimineața zilei de 8 mai 1945 , de la Wels la Neubiberg , pentru a se preda americanilor. Două F-9 ( Grune >>+- și <0+- ) și 7 F-8 ( Gelbe 1,2,10,11,12,13,14) -date găsite aici .
:help: Vă rog să mă ajutați īn acest sens !!
Mulțumesc , și va continua !
Sorin

#86 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 05 July 2015 - 03:43 PM

As merge pe schema 74,75,76. Ar fi fost un contrast mai mare intre RLM76 si 81,83 .

#87 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 05 July 2015 - 03:59 PM

Mersi Aurelian , așa am să fac . Și eu cred că așa este. O să fie tot RLM 74/75/76 , cu deriva verde RLM 25 și inelul de pe bot galben RLM 04.

#88 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 06 July 2015 - 06:16 PM

Vopsesc , vopsesc...
D-11 Rote 4 este vopsit , A-8/R-11 este vopsit , D-13 Gelbe 10 este mascat și pregătit de vopsit , F-9 este și el mascat și pregătit . Pīnă la sfīrșitul săptămīnii sper să le dau gata.

#89 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 06 July 2015 - 08:13 PM

Nu te grabi sa le termini. Mai bine mai tarziu si mai bine, decat repede, dar prost.

#90 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 07 July 2015 - 02:24 PM

Hehe , idealul este repede și bine , dar...Oricum , prin vopsit , în faza asta , rog a se înțelege dat culorile de bază , fără pete , cîrnați și alte specialități culinare :-P De abia după ce dau culorile de bază pe toate 6 , mă apuc încetișor de fiecare în parte , la retușat , construit petele , etc.
Pentru RLM 74 / 75 / 76 am folosit acrilicele Testors - Model Master . Excelente . Nu trebuiesc diluate ( a făcut asta producătorul , direct în borcănel ), extrem de fine ca textură , nu înfundă aerograful deloc , se usucă apoi practic imediat , cît să poți manevra modelul . Păcat că la noi oferta este extrem de limitată , am să încerc însă de pe alte meleaguri , sînt foarte bune , sau cel putin eu mă împac extrem de bine cu ele . ȘI NU MIROS MAI DELOC . Doar că trebuie curățat apoi aerograful cu diluant emailic , nu merge nici cu alcool , nici cu apă . Am să încerc cîndva și diluantul lor propriu .
Pentru RLM 81 /82 / 83 folosesc acrilice Gunze , nu am Testors din păcate . Dar și acestea sînt de calitate și se dau ușor. Parcă nu sînt însă la fel de fine . ȘI MIROS DESTUL DE PĂTRUNZĂTOR , ȘI SCÎRBOS...Sau măcar asta este opinia soției , judecătorul suprem al Curții Domestice !
Va urma.

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 07 July 2015 - 02:27 PM


#91 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 09 August 2015 - 09:31 PM

Am avut o pauză destul de lungă la postat , dar am mai vopsit cīte ceva. Lucrul a stagnat īnsă o perioadă , din cauza unei drame īn familie . Am reluat totuși lucrul , viața trebuie să meargă īnainte. Toate avioanele au fost vopsite īn culorile de bază , mai puțin D-13 Gelbe 10 , care este deocamdată doar īn 75 pe extrados , intradosul fiind vopsit ca mai jos.O să atașez aici cea mai clară fotografie găsită pe net ( e de domeniu public , ca mai toate pozele cu subiect german din WW2 ) , și am să rog din nou colegii mai pricepuți īn ale fotografiei să ma ajute.
Imagine atasata: Focke-Wulf-Fw-190D13-JG26-(Y10-+-)-Franz-Gotz-Germany-1945-02.jpg
Am căutat tot ce se putea despre acest subiect pe net . Kitul RV Aircraft , decalurile Eagle Cals EC#59 ( pe astea o să le folosesc)...nu sīnt două interpretări la fel.
Concluzia care o tragi studiind sursele duce spre un avion cam așa :
Intradosul : partea din față a aripilor RLM 75 , partea din spate Aluminiu , capota motorului , burta, profundoarele și eleroanele RLM 76.
Extradosul : Overall RLM75 , cu j'de mii de pete/cīrnați/bălți/dungi , etc. īn RLM 81 , 82 și 83.
Ori , eu nu prea cred asta ... Toate FW 190D pe care le-am văzut erau vopsite īntr-un pattern de bază ( fie el 75/76/83 ; 76/82/83 ; 76/81/83 ), peste care tīrītorii de la aerodrom vopseau celebrele pete / cīrnați , etc.
Aparatul (unicul D-13 existent la ora actuală) restaurat de la Seattle este vopsit așa cum se descrie mai sus.
M-am holbat la poza atașată cu orele. Nu știu ce să zic . Un lucru mi se pare īnsă cert. Partea anterioară a aripii, pe intrados , este și ea "cīrnățită" . Chiar īn fața trenului de aterizare se observă cum dunga īnchisă ( RLM81 sau 83) continuă clar și pe intrados...La fel , și capacele trenurilor sīnt pătate.
Aș īnclina totuși la un camuflaj clasic pe extrados īn 75/82 , peste care au venit nenumărate pete īn 83 și 81.
Voi ce ziceți ? Mi-ar pare rău să-l fac īncorect , la cītă muncă va fi necesară pentru un camuflaj atīt de complex.
Vă mulțumesc anticipat , și va urma.

#92 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 August 2015 - 09:54 PM

Pentru avioanele din acea vreme, culorile sunt destul de complicate. Cum se incerca introducerea noilor scheme ce foloseau culorile 81, 82, 83, alaturi de 74, 75, este destul de greu de precizat, fara o interpretare corecta a tonurilor de gri.
Pe intrados, a inceput sa se foloseasca asa zisa culoare RLM 84, alaturi de aluminiu nevopsit.
Ca atare, imi este greu sa spun, pentru poza in discutie, ce culori s-au folosit, fiindu-mi greu sa interpretez corect tonurile de gri.

#93 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 10 August 2015 - 07:50 AM

Am mai gasit 2 poze ale avionului tau...
Imagine atasata: Fw_190_D-13.jpgImagine atasata: 9c02af6fd62a2d26e9b837990a1c4f39.jpg
Si un document care poate ajuta....
Imagine atasata: Artwork-Focke-Wulf-Fw-190D12-CS+IA-Germnay-1945-0B.jpgImagine atasata: Artwork-Focke-Wulf-Fw-190D12-CS+IA-Germnay-1945-0C.jpg
Despre variantele tarzii se cunosc foarte putine lucruri , iar pozele sunt rare..
Fa-l in camuflajul standard din ultima perioada , acopera-i crucile ,si pune stele.....
Parerea mea....

Aceasta postare a fost editata de busila: 10 August 2015 - 08:43 AM


#94 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 10 August 2015 - 12:21 PM

Mulțumesc , băieți .
Mișu , știam și de pozele astea două , ba am mai văzut încă una , din față ( pe care se văd clar stencils-urile cu roșu de pe elice , plus cuvîntul "Kommodorre" scris cu negru pe partea din față-jos a radiatorului inelar) . Nu sînt însă suficient de clare încît să văd clar cum era vopsit...Documentul , pe de altă parte , zice că 5 A-8 au fost convertite în 3 D-12 și 2 D-13. VOPSITE STANDARD 75/83 !! Nu briz-brizuri , nu aiureli . Că pe aerodrom le-au bălțat mecanicii cum s-au priceput mai bine , e altceva.
Adică eu asta nu pot să cred : că avionul era vopsit pe extrados DOAR cu RLM 75 , iar la unitate a fost bălțat cu 81/82/83.
Dacă Aurelian ( expertul nostru foto ) sau Călin ( expertul în FW ) ,sau oricare alt coleg binevoitor nu vor avea nimic de zis , o să-l fac 75/83 , cu pete 81/82.
Noroc !

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 10 August 2015 - 12:52 PM


#95 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 10 August 2015 - 12:52 PM

Documentul zice asa :
- Extrados RLM 75 si RLM 83
- Intrados RLM 76
Eu zic ca's destul de clare pozele , ca sa vezi dispunerea petelor....
Acu' ce-or fi facut mecanicii pe aerodrom , cu ce l-or fi baltat , habar n'am....
O analiza fotocromatica asupra pozelor , mai va' ......
Au fost exemplare putine , poze si mai putine , asa ca io zic sa mergi pe varianta standard....
Plus ca mai tre' si o poza a intradosului.....
Asa ca ...dureri de cap.....
Spor sa ai....

Aceasta postare a fost editata de busila: 10 August 2015 - 12:54 PM


#96 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 10 August 2015 - 03:46 PM

Da , Mișu , doar 15 ( sau 17...) D-13 au fost fabricate , și din acestea doar DOUĂ sīnt documentate fotografic : Gelbe 10 ( W.Nr. 836017) și Schwartz << ( W.Nr.836016) , găsit abandonat la Pilsen-Bory, fără motor. Acesta din urmă pare a fi fost un 75/82 clasic.

#97 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 10 August 2015 - 04:02 PM

Uite ce am ami gasit despre pasarea ta....
Imagine atasata: Monogram.jpgImagine atasata: Monogram pag.32.jpgImagine atasata: Pag.32 text.jpg
Si avionul in muzeul din Mesa ...
Imagine atasata: fw_190d_yellow_ten_02_of_17_800x600.jpgImagine atasata: fw_190d_yellow_ten_02_of_17_800x600.jpg
Imagine atasata: fw_190d_yellow_ten_05_of_17_450x600.jpgImagine atasata: fw_190d_yellow_ten_06_of_17_800x600.jpg
Imagine atasata: fw_190d_yellow_ten_08_of_17_800x600.jpgImagine atasata: fw_190d_yellow_ten_09_of_17_800x600.jpg
Imagine atasata: fw_190d_yellow_ten_11_of_17_800x600.jpgImagine atasata: fw_190d_yellow_ten_12_of_17_800x600.jpg
Imagine atasata: fw_190d_yellow_ten_13_of_17_800x600.jpgImagine atasata: fw_190d_yellow_ten_10_of_17_800x600.jpg
Cam astea ar fi..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fw_190d_yellow_ten_04_of_17_800x600.jpg


#98 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 10 August 2015 - 06:03 PM

Da , dacă te prinzi , sīnt exact cele 4 poze știute , plus close-up-uri ale avionului restaurat ( unele guri zic că a fost vopsit incorect , ca și Ju-88A-4 romānesc- cel ce a dezertat īn Cipru ), aflat acum īn muzeul din Seattle - Washington.
Nu'j cum se face , dar am gasit cele mai rare , puțin documentate și ciudate avioane . Pentru un noob , este chiar disperant. Poate ar fi trebuit să fac unele mai simple.
Da , dar nu aș mai fi fost eu.
Vă salut !
Sorin

#99 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 11 August 2015 - 10:18 AM

Salut Sorin,

Un subiect tare dificil. Avionul asta e plin de tot felul de pete, atat pe fuselaj cat si pe aripi. Uitandu-ma la fotografii se vede foarte clar ca este vopsit atipic. Nu are camulflajul clasic Luftwaffe de final de razboi. Totusi se vede foarte clar ca pe fuselaj, in afara de RLM76 se mai pot distinge 3 nuante de gri.
Nu cred ca este suficient doar RLM76,75 si 83. E posibil sa fie pe acolo si RLM74 sau 82.

Baiatul asta a mers pe schema 81,83, 75, 76 deci tot 3 nunate, pe partea superioara a fuselajului. Mi se pare foarte aproape de ce vad in poze.

http://www.scalework...90d1332ov_1.htm

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2_22_b4.jpg

Aceasta postare a fost editata de aur: 11 August 2015 - 10:27 AM


#100 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 11 August 2015 - 12:00 PM

Salut , Aurelian !
Care este dilema mea , de fapt : Peste tot am īntīlnit această opinie : ca avionul este vopsit pe extrados doar īn RLM 75 , cu pete de 81 , 82 și 83 . Ori eu NU cred asta ! Oricīt de sfīrșit ar fi fost războiul , din fabrică orice avion venea īn DOUĂ culori pe extrados , īn cīteva combinații , gen 75/83 , 75/82 , 82/83 sau 81/83 . FĂRĂ cīrnați , pete sau briz-brizuri. Odată ajunse și predate la unitățile de luptă, erau vopsite suplimentar numerele tactice , embleme personale , camuflaj suplimentar.
Eu asta cred că este corect să fac : camuflaj standard 75/82 , PESTE care vin cu diverse pete, dungi, cīrnați , īn 81 și 83 . Evident , lateralele fuselajului sīnt 76 , ca și burta, capota inferioară , eleroanele și profundoarele. Mai avem și mediana aripii natural metal ( aluminium).
E plauzibil ? Cred că da.

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi