Coltul cu 109E 1/72
#262
Postat 04 March 2021 - 05:29 PM
Nu imi displace asa tare kitul asta de la SH, o sa mai iau (pentru a le face demontate si pentru inmatriculari, aici nu ii bate nimeni pe SH) e mai degraba o dezamagire ca se putea face perfect.
In loc sa ia sa masoare si sa se documenteze, ei erau mai ocupati sa-i de dupa ceafa lui Muzikant, patronul de la AZ. E clar ca hotararea de a scoate un E a venit dupa ce AZ a anuntat ca va scoate toata familia, si s-a lucrat in secret si in graba, in numai 5 luni de la discutii la produsul de serie. Graba asta a fost exact ca sa i-o traga lui AZ, de altfel chiar au reusit sa il scoata cu cateva zile inainte de AZ...
AZ, din ce vad in poze (nu il am), are majoritatea pieselor "compatibile" cu Tam si ICM - tabloul de bord, scaun, mansa (dar au adaugat si una early), roti (le-au adaugat si pe ale lor de la G2/F), priele de aer, elicea si coafele, placa de blindaj si multe altele. Jambele sunt de la G-ul lor, iar fuselajul si aripa par de la Tam, cu mici modificari pe la esapamente si capota motorului, care acum face parte comuna cu fuselajul.
Nu e o solutie mai buna ca la Tam (cu imbinarile pe panourile reale), dar sunt convins ca au facut-o ca sa nu mai fie asa evidenta copia.
Tot botul pare un pic subnutrit, de la elice la parbriz, astfel ca elicea pica cam aiurea. Au sesizat ca roata de Tam/Icm e prea mica, asa ca au inlocuit-o, din pacate cu cea de G6, prea mare, eroare prezenta si la toata seria lor de F, si la G1/G2.
#263
Postat 04 March 2021 - 06:30 PM
Evident nu se schimba nimic, doar se muta punctul de plecare mai in interior cu putin.
Tam still spot on,
SH still too big :
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 04 March 2021 - 06:44 PM
#264
Postat 04 March 2021 - 06:42 PM
Avem un plan de aripa cotata, in care latimea maxima a voletului este de 215mm ( 2.986 mm la 1/72):
Voletul de Tam e din nou spot on (3mm) :
SH are 4 si un pic acolo ...
Nu pare big deal, dar o sa plangem cand incercam sa punem crucile romanesti si o sa dea ori peste eleron, ori peste volet....
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 04 March 2021 - 06:43 PM
#265
Postat 04 March 2021 - 06:57 PM
Ghinion! va iesi mult prea lat, si e foarte greu de corectat (ar trebui repozitionata si gaurica de ridicare) pentru ca SH au sfeclit masuratorile la distantele intre inele, ultimul ajungand mult mai lat.
Tot cu ocazia asta SH au busit si dimensiunile capacului de la radio de pe sectiunea 5, care a iesit prea mic.
Conform planurilor de fabrica, sectiunile numerotate ale fuselajului sunt de 413 mm (cele trei inguste 2,4 si 6) si 493 mm cele late (3,5 si 7, cel critic).
493 mm inseamna 6.84 mm la 1/72
SH are acel inel la 8mm latime:
Interesant e ca pe acel plan, F-ul de la Zvezda e spot on: fiecare inel e unde trebuie. ICM merge destul de bine , dar Tam a festelit-o la ultimile doua inele facandu-le egale, si n4 4 facandu-l o idee mai ingust, si de acolo a aparut fuselajul mai scurt deja arhicunoscut.
#266
Postat 05 March 2021 - 01:50 PM
Doua planuri separate de aripi, dau cota fuselajului cu tot cu carenajul aripii la 593.4X 2 = 1186.8 mm (16.48mm la 1/72) latimea fuselajului cu tot cu carenaj:
Dimensiune controlabila si pe planul de fabrica al fuselajului:
Acum, daca punem sublerul la 16.5 si masuram...:
Cum era de asteptat, tam e ce trebuie:
SH e mult mai ingust (carenajul mult mai ingust => aripa mai mare ):
Treaba asta s-ar putea sa traga dupa ea multe pe intrados, inclusiv distanta dintre radiatoare...oops...:
#267
Postat 05 March 2021 - 05:41 PM
#268
Postat 05 March 2021 - 06:17 PM
sorintasnase, la 05 March 2021 - 05:41 PM, a spus:
Cred ca ar fi mult mai usor sa transformi F-ul de la Zvezda in G :))
#269
Postat 05 March 2021 - 06:51 PM
A observat un coleg, Andrea, e pe alt forum, la cutia noua de E3. #Doamneajuta, poate au reparat si altele ....
#270
Postat 05 March 2021 - 10:10 PM
Eu nu am inca unul , dar ma gandeam ca daca as fi avut unul dintre cele gresite, pentru a-l pune in valoare si pentru a-l evidentia l-as fi reprezentat ca pe un model aflat inca pe linia de fabricatie , ca in foto .
ps. Poate cu tot cu cricurile pe care e asezat si masa aceea banc de lucru de langa el .
pps. Observati la a doua linie de avioane ( cele marcate BY) capotele motorului puse cu varful in sus . La cel din plan apropiat e langa fuselaj , dupa aripa , iar la al doilea e langa bot .
Aceasta postare a fost editata de dany: 05 March 2021 - 10:38 PM
#271
Postat 25 March 2021 - 06:19 PM
#273
Postat 17 April 2021 - 01:02 PM
Erau mai multe inmatriculari care imi stateau pe creier, desi am facut aproape 40.
Primul e un E3 ARR, prewar, cu marcajele asimetrice, in vopsirea originala, de dinainte de a primi botul galben. Trebuia si asta facut...
Kitul e Tam, aproape out of the box, am pus doar tunuri de la Master si rotita de coada de la QB pentru a o inlocui pe cea originala, subdimensionata. Vopsit cu 71/65 de la Gunze, decaluri de la Radub.
#274
Postat 17 April 2021 - 01:12 PM
La asta acum am observat ca mai trebuie sa ii pun doua fire la antena.
Tot din seria de "must do" era si E3-ul lui Vati Molders . Tot Tam.
Asta era initial 70/71 acoperit cu 02. Decalul e din kitul nou de la SH.
Tot o inmatriculare care imi statea pe creier era cea a lui Wolff, din batalia AnglEei.
Tot Tam, tot vopsit cu Gunze, decalul din kitul nou de la SH :
#275
Postat 17 April 2021 - 01:15 PM
#276
Postat 17 April 2021 - 01:46 PM
Nefiind un pilot extraordinar de talentat, nici experimentat, nici tanar (avea deja 36 ani) a avut parte de mai multe accidente si incidente; marea lui realizare, dupa cum povestea un coechipier, e ca nu a murit la mansa vreunui 109.
Long story short, cand a inceput razboiul in vest s-a prezentat la 6/JG 77 in Norvegia si a participat la cateva misiuni, accidentand insa un avion la decolare, ranindu-se usor.
Seful lui, Himmler, nu vedea cu ochi buni pasiunea ascestuia pentru zbor, dar cu toate acestea i-a permis sa mai zboare.
In iunie 1941, a revenit la mansa, de data aceasta in cadrul I/JG1, unitate aflata in aparartea teritoriului, in nordul Germaniei. A participat iar la cateva misiuni de recunoastere si iar a accidentat avionul.
Desi i s-a interzis sa mai zboare, cand a inceput razboiul din Est a fugit iar de la birou intr-un E oferit personal de catre prietenul sau Ernst Udet, caruia ii facuse o favoare : ii facuse un set de numere de masina care ii permiteau acesuia sa umble si in timpul interdictiilor (gen atacuri aeriene). S-a prezentat la II/JG77, stationat la Balti (Moldova) imbracat in uniforma de maior LW, provocand stupoare comandantului grupului, Mader, care nu stia ce sa faca, daca i s-ar fi intamplat ceva. In scurt timp. pe 22 iunie, inevitabilul s-a produs: Heydrich fiind lovit de AA, aterizand fortat in teritoriul inamic. Panica s-a instalat la unitate, mai multe incercari de salvare neducand la rezultate, in final un telefon de la o unitate de pe linia frontului a rezolvat problema : anuntau ca recuperasera un pilot care probabil ca se lovise rau la cap, caci sustinea ca este Obergruppenführer Reinhard Heydrich :)) Dupa acest incident, Himmler i-a interzis sa mai zboare, definitiv.
Am decis sa fac avionul sau din Jg 1, pentru ca e singurul care are simbolul nordic al Sieg-ului, si mica runa deasupra chevronului.
Decalul e de la Techmod.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 April 2021 - 01:58 PM
#277
Postat 17 April 2021 - 01:51 PM
Exista o singura poza cu acest avion, aterizat fortat, asa ca multe elemente sunt speculative, dar bazate pe fotografii ale altor avioane din grupa si perioada.
Kitul e Tam, vopsit initial in 71/02/65, apoi overspray cu 70.
Decalul e improvizat, S-ul m-a chinuit ceva, e facut din numere 7 din kitul de f de la Zvezda.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 April 2021 - 02:03 PM