Coltul cu 109E 1/72
#182
Postat 24 April 2020 - 06:20 PM
Asta e un E1/b care si-a pus mintzile cu un Fleet romanesc in op. Barbarossa, si s-a cam sifonat.
Are cateva elemente interesante, ca de exemplu lansatorul de bombe SD2 (pe care inca ma gandesc cum sa le fac, ca trebuie 96) si antena radio early .
Plus camuflajul interesant, care insa nu prea mi-a iesit...atat s-a putut, altul nu mai fac :))
#185
Postat 26 April 2020 - 09:43 AM
Z-mare, la 26 April 2020 - 08:15 AM, a spus:
Si pe kit sunt doua feluri, cu 02 si cu 70. Cei 02 sunt mai greu de vazut in poze, dar sunt acolo (check the tail).
Cred ca Flo vroia sa zica ca s-a mai folosit si o a treia culoare, deschisa :
#187
Postat 26 April 2020 - 10:53 AM
.... Eu cred ca a facut camuflajul pe 4 alb cam asa :
1 Lateralului fuselajului ia dat prima data cu o culoare inchisa , lasand din vechiul camo doar pe coama sus .
2 Apoi a venit peste acea culoare inchisa cu petele cele mai deschise ( albastru deschis in pete mai groase) .
(
Se poate observa ( zic eu ) ,cum sa jucat , pornind de la panoul de dupa priza de aer . A facut o pata , apoi un fel de "2 "dus pe carenajul aripii , dupa aceea un fel de "3" a carui terminatie a urcat-o in sus , apoi acel 2 la unit cu un " O "sau "Q" chiar unde se termina partea rabatabila a carlingii ,apoi o mazgaleala ca si un "M" ... etc ) .
3 Apoi deasupra peste acestea a venit cu niste dire mai subtiri foarte inchise .
( Sub carlinga , o linie valurita orizontala in dreptul carenajului aripii ,se uneste cu un X vertical care porneste de la carlinga . Apoi linia aceea de jos valurita urca in sus spre cifra 4 alb , intr-o mazgaleala ,de rotogoale )
#191
Postat 29 April 2020 - 10:28 AM
busila, la 28 April 2020 - 03:43 PM, a spus:
Nu chiar. Dupa indelungi chinuieli, le-am facut cam "pe dos": Am vopsit fuselajul cu 70, am pus carnaciori subtiri de patafix, apoi am dat cu 02. Am mai pus un rand de macaroane de patafix, apoi am dat cu 65.
Am incercat inainte in toate felurile si cu toate vopselele si diluantii si presiunile din dotare. Nimic nu a mers. Fuselajul e cat degetul aratator. Cum am mai spus, daca ar fi sa reiau proiectul asta vreodata, mi-as lua timp si as face in photoshop carnatii, apoi as printa un decal (preferabil pe laser, ca sa aiba filmul mai subtire) cu culorile compensate pentru fundal de rlm65 (nu alb).
#193
Postat 30 April 2020 - 09:58 AM
mdo, la 30 April 2020 - 09:05 AM, a spus:
Multumesc! Da, cam asta e ideea. Asta pe care l-ai postat tu pare un pic mai "accesibil" pentru un aerograf, cel de pe "4 alb" e si mai mic si incalcit.
Presupun ca e mult mai usor sa te chinui cu mouse-ul in Photoshop decat cu aerograful, unde nu prea ai ctrl+z.
Poate parea "hobby killer" dar e clar ca uneori decalul pare cea mai buna solutie.
Pentru asta, de exemplu:
sau Macchi-urile italiene cu "smoke rings".
#194
Postat 30 April 2020 - 09:27 PM
#195
#198
Postat 01 May 2020 - 03:50 PM
Kitul Tamiya (cu clonele sale ICM/Parc) e o placere de construit, un rezultat absolut decent poate iesi construit "din cutie". Cu minim de efort, poate fi insa detaliat, fara a investi in aftermarketuri , din care multe nu sunt de folos.
Pentru inceput, trebuie sa pregatim cateva burghie : 0.3 (sau un pic mai mare, 0.4) , 0.5 (sau max 0.6) si unul mai marisor 0.7 (sau max 0.8 ) pentru esapamente.
Multe gauri:
Cu 0.3 gaurim priza de aer de pe partea dreapta a fuselajului, si locurile de suport pentru inelele de ancorare de sub aripa, ranforsarea radiatoarelor si indicatoarele clapetei radiatoarelor (de pe extrados)
Cu 0.5 gaurim locasul manivelei de start de pe partea dreapta a fuselajului si cele doua gauri de ridicare de la coada)
Cu 0.7 gaurim esapamentele si priza de aer din fatza lor.
Pe extradosul aripii, optional putem corecta linia de panou, cei de la Tam au redat-o cam prea in interior. Eu nu mi-am batut capul cu asta.
Cu o preducea improvizata dintr-un ac mare de otel (cred ca avea 1.2 mm) putem indeparta luminitele din capu'la plan :
...si optional, mitralierele de pe capota, daca vrem sa folosim aftermarketuri:
Le putem lasa fara problema si pe cele din kit, in cazul asta le gaurim cu burghiul de .3 mm.
Daca avem de gand sa facem o varianta cu bomba/rezervor sub burtica, nu uitam sa facem gaurelele pentru lansator :
In cockpit, putem lasa din cutie (e absolut decent) sau mai putem adauga o manetuta doua (exemplu cea pentru largarea de urgenta a cupolei, care e rosie si se cam vede)
Apoi lipim fara grija cele trei piese ce compun aripa.
O mentiune aici. Gaurile pentru tunuri sunt un pic cam maricele, largi, in special daca vom folosi tunuri de alama de la Master.
Din plastic tras la cald vom face doua dopuri, si inca unul cu sectiune semi circulara (il pilim pe o parte), pentru suportul tubului pitot (cel din cutie e grosier rau)
Bine ar fi ca aceste dopuri sa le lipim cu superglue, pentru a putea lucra mai repede .
Taiem si pilim cioturile si finisam un pic zona, dupa care impungem o mica gaurica in locul unde va fi tunul, si dam o gaura cu burghiul de 0 .5 apoi venim cu 0.7.
Nu e ok sa infigem de la inceput pe cel mare, ca se va "evaza" aripa in jurul gaurii.
Dintr-o perie cu fire mai groase, taiem doua si le lipim cu superglue in gaurile pentru ranforsarea radiatoarelor:
Refacem gravajele pierdute la pilirea bordului de atac, cu un mic fierastrau:
Pregatim cockpitul pentru vopsire (aici putem da o gaurica mai mare pentru mansa, ea intra cam la fix-fix , sa nu avem surprize mai incolo)
Pregatim si placa de blindaj (mai trebuie pilit un pic din ea in partea de jos, altfel forteaza cabina sa stea un pic ridicata)
Radiatorul de ulei, in functie de varianta, poate avea sau nu acea aripioara din mijloc (pentru variante mai tarzii gen E4/E7 nu o montam. Putem lipi inauntru o bucatica de plastic, pentru a acoperi gaurica aia care nu duce nicaieri, din spatele radiatorului.
Pregatim de vopsit cu RLM02, jambele si interioarele capacelor trenului, mansa, scaunul, iar cu RLM66, tabloul de bord.
Pentru avioanele romanesti luam in calcul urmatoarele :
Avioanele de la 1 la 50 erau E3, aveau tunuri Oerlikon, cu teava subtire si evazata la capat.
In cartea lui Horia, se mentioneaza ca unele din E3uri au fost rearmate cu Mg FF.
Aveau mansa de export cu maner in forma de inel si colimator Revi 3.
Urmatoarele de la 51 in sus erau E7 (chiar daca unele aveau cupola rotunda), aveau tunuri MG/FF cu manson mai gros peste teava, mansa tip stick, colimator Revi 12 si inca o cutie de contacte pe mijloc, sub tabloul de bord, pentru acrosaje.
Din ce am observat, seturile de blindaj primite de noi in '42 erau vopsite in RLM 02, si cel interior (placa din spatele pilotului) si cel exterior (parbrizul blindat).
Ulterior, probabil ca la reparatii, ramele parbrizului blindat au fost revopsite in culoarea extradosului
Cam asta avem, dupa o ora de munca :
Not too bad, la ICM/parc e cam aceeasi treaba, dureaza nitel mai mult finisarile/debavurarile.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 01 May 2020 - 03:55 PM
#200
Postat 01 May 2020 - 06:13 PM
In continuare, la E am dat cu diferite vopselute acrilice punctulete albe, rosii etc, apoi washuri maro si negre (de la Tamiya) apoi lac mat, apoi ceva chiupinguri cu paste metalice Agama.
Pe tabloul de bord am pus decalurile din cutie, apoi un wash, apoi lac mat, apoi am punctat cu lac lucios cadranele ceasurilor.
Acum, fuselajul e gata de a fi inchis
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 01 May 2020 - 06:14 PM