Arata grozav toate!
Ai cumva o poza cu Nella cu rotile in sus? As vrea sa vad mai bine unde ai facut demarcatia dintre RLM 71 is RLM 65.
1-0-9, la 06 August 2019 - 03:08 PM, a spus:
Bechia, ca si la celelalte, Quickboost cu inelush din decalush...
Ce hartie de decal folosesti? Si cum o tai pentru a se potrivi? :D
Citeaza
Din cate am inteles, era unul din avioanele alocate scolii de pilotaj, de acolo si lipsa armamentului din aripi (baietii cumparasera tunurile din elvetia pentru E-uri, dar intre timp le-au deviat catre Ikarusurile IK-2, astfel ca o mare parte din E-uri au ramas fara ele...) . mai multe detalii poate ne da Finn, el are
cartea :)
Daca inmatricularea pare fada, stati sa vedeti cam cum aratau in 41 in timpul invaziei germane, nu mai aveau nici macar tricolorul pe coada iar la altele se renuntase si la una din crucile de Kosovo de pe aripi...
Nu prea sunt detalii in ce priveste dotarea cu tunuri. Clar unele lipseau, dar nu e dezbatut subiectul in amanunt in carte. Nici nu cred ca se poate. Avioanele au venit din Germania dotate doar cu mitralierele Rheinmetal-Borsing MG 17 si nu aveau armament in aripi. Iugoslavia a optat pentru varianta mai ieftina, Oerlikon FF-K (M.39 E.K. in serviciul iugoslav) si a cumparat 200 de bucati din Elvetia. Messerschmitt AG a trimis un specialist care sa instruiasca personalul de la Zemun in privinta instalarii si intretinerii tunurilor, dupa sosirea primelor bucati. Care avioane nu aveau tunurile montate in Aprile 1941 si de ce ... I don`t know.
In privinta inamatricularilor.... Initial aveau toate 4 cruci Kosovo pe aripi. Ca regula, toate codurile erau negre, dar unele aparate din 31 si 32.VG (vazduhoplovna grupa - grup de aviatie) le aveau albe (L-4, de exemplu). La unele avioane se vede chiar combinatia alb-negru intre prefix si numar. Pe la inceputul lui `40 s-a luat decizia sa se elimine prefixul L pentru aparatele din 51.VG, dar s-a renuntat la asta si a fost reintrodus pe avioanele pe care fusese sters. Ma gandesc ca genul asta de schimbare ar explica si combinatia de culori dintre prefix si numar. Din martie 1940 s-a luat decizia ca aparatele sa aiba serii de numere de 4 cifre pe al saptelea segment de fuzelaj. Seriile incep toate cu 25 si pentru primele aparate primite continuarea e cu numarul avionului, dar lucrul asta nu s-a respectat mai apoi. Aparatele nu au fost livrate in ordinea numerotarii ci cand au fost finalizate (o lista exacta cu ce aparate nu au fost livrate nu exista). L-2 de exemplu are 2502, dar L-46 are 2543. In aprilie, s-a luat decizia sa se reduca insemenele nationale, eleminandu-se tricolorul de pe directie si doua dintre cruci. Regula era sa se pastreze crucea de pe intradosul aripii drepte si cea de pe extradosul aripii stangi, dar nu s-a aplicat uniform si sunt poze cu aparate care au 4 sau 3 cruci dupa aceasta data. Singura emblema personala ar fi coafa alba a lui L-4 (care are si codul alb), avionul personal al comandantului 32.VG. In intelepciunea lor, firmele producatoare de decaluri au evitat aceasta inmatriculare.
Aceasta postare a fost editata de Finn: 06 August 2019 - 05:21 PM