PanzerkampfWagen 35(t) Kit 1/35 Tamiya cod
#21
Postat 04 March 2015 - 09:18 PM
https://www.youtube....h?v=jzLJ_13AOFo
..cum spunea cineva aici pe forum ''o macheta se strica la vopsire''. Inclin spre chipping fluid. Domniile voastre ce variante au folosit pt winter camo?
Toate cele bune.
#22
Postat 04 March 2015 - 10:57 PM
Vrei sa pui decalurile direct peste plastic ? Nu vopsesti intai nuanta de baza ?
Cum vei vopsi senila, descalti masina pentru a le putea vopsi si uza asa cum se cuvine ?
Dar restul reperelor mari, care necesita alte culori decat baza sau albul de iarna ?
Intr-adevar, o macheta se poate strica SI la vopsire.
Incearca sa iti calculezi bine pasii in montarea unei machete de taratoare, risti sa nu-ti placa rezultatul final.
In legatura cu lichidele la care faci referire mai sus, eu zic asa : fiecare are rolul/scopul ei, fiecare reprezentand efecte distincte si care ar trebui sa se intrepatrunda pe macheta pe care vrei tu sa o vopsesti de iarna.
Evident, tot ce-am scris eu mai sus nu reprezinta altceva decat opinii proprii.
Sanatate si spor,
Adi.
#23
Postat 05 March 2015 - 02:44 PM
nu imi dau seama exact din poze fiind la rezolutie mai mica, dar banuiesc totusi ca macheta a fost vopsita, deoarece la inceputul topicului am vazut poze care pareau a fi cu plasticul acoperit de primer gri, iar acum are alta culoare.
Daca este asa, poti pune decalurile, evident. Daca nu, renunta, deoarece nu se poate vopsi "pe langa ele". daca ai foloseste pentru decaluri ceva zeama pregatitoare, daca nu, si daca apare si efectul de silvering, incearca sa-l pacalesti odata ce vei face si camuflajul respectiv.
Nu sunt specialist in camo winter, pentru simplul motiv ca nu imi place nici anotimpul nici varianta de vopsire. dar studiind pe net, am vazut mai multe modalitati de abordare, rezultatele fiind asemanatoare, si cred ca depinde de ceea ce stapaneste mai bine ca tehnica modelistul respectiv. Recent am vazut o varianta cu lac si bicarbonat de sodiu peste. Mai demult am vazut varianta de chipping, adica de adaugare a mediului peste vopseaua de baza, cu o protectie corespunzatoare prealabila a acesteia, dupa care stratul de camo a fost indepartat partial si aleator cu o pensula dura. O alta metoda a fost cea a vopsirii cu mascari succesive. Cauta tutoriale video pe youtube, din categoria celor facute de Mig Jimenez sau altii, si vei vedea la concret cum se face "pe aratatelea".
Spor la lucru
#24
Postat 05 March 2015 - 08:06 PM
AdiP, la 04 March 2015 - 10:57 PM, a spus:
Vrei sa pui decalurile direct peste plastic ? Nu vopsesti intai nuanta de baza ?...este vopsita in intregime cu panzer grey de la Tamya conform specificatiilor
Cum vei vopsi senila, descalti masina pentru a le putea vopsi si uza asa cum se cuvine ? ....deasemeni si ele sunt vopsite cu gri metalic ...conform specificatiilor
Dar restul reperelor mari, care necesita alte culori decat baza sau albul de iarna ?...am spus: ''Am dat jos sculele de pe el( cheile, cricul, lopata si tarnacopul) restul reperelor mari sunt vopsite si ele in panzer grey
Intr-adevar, o macheta se poate strica SI la vopsire.
Incearca sa iti calculezi bine pasii in montarea unei machete de taratoare, risti sa nu-ti placa rezultatul final......ii calculezi daca ii sti...daca nu mai intrebi aici pe forum sau You tube!!!
In legatura cu lichidele la care faci referire mai sus, eu zic asa : fiecare are rolul/scopul ei,---nimic mai evident...se vede si in filmuletul din link in care sunt descrise doua tehnici de baza, speram insa la o opinie mai la obiect.
fiecare reprezentand efecte distincte si care ar trebui sa se intrepatrunda pe macheta pe care vrei tu sa o vopsesti de iarna....deasemeni foarte evident...am urmarit filmuletul de cel putin 10 ori, am notat solutiile folosite si le-am procurat
Evident, tot ce-am scris eu mai sus nu reprezinta altceva decat opinii proprii..pt care iti foarte multumesc...dar as fi dorit cateva sfaturi ceva mai la obiect( de exemplu as vrea sa stiu dupa ce acoper cu chipping fluid cam la cat timp se acopera cu culoarea alba, cu ce se acopera decals-urile astfel incat sa nu le stric( din pacate blindatele din film nu au decals -uri pe ele) asa ca nu-mi ramane decat sa fac teste
Sanatate si spor,...multumesc la fel
Adi.
Aceasta postare a fost editata de Marinero: 05 March 2015 - 08:20 PM
#25
Postat 05 March 2015 - 08:19 PM
stageexp, la 05 March 2015 - 02:44 PM, a spus:
nu imi dau seama exact din poze fiind la rezolutie mai mica, dar banuiesc totusi ca macheta a fost vopsita, deoarece la inceputul topicului am vazut poze care pareau a fi cu plasticul acoperit de primer gri, iar acum are alta culoare.
Daca este asa, poti pune decalurile, evident. Daca nu, renunta, deoarece nu se poate vopsi "pe langa ele". daca ai foloseste pentru decaluri ceva zeama pregatitoare, daca nu, si daca apare si efectul de silvering, incearca sa-l pacalesti odata ce vei face si camuflajul respectiv.
Nu sunt specialist in camo winter, pentru simplul motiv ca nu imi place nici anotimpul nici varianta de vopsire. dar studiind pe net, am vazut mai multe modalitati de abordare, rezultatele fiind asemanatoare, si cred ca depinde de ceea ce stapaneste mai bine ca tehnica modelistul respectiv. Recent am vazut o varianta cu lac si bicarbonat de sodiu peste. Mai demult am vazut varianta de chipping, adica de adaugare a mediului peste vopseaua de baza, cu o protectie corespunzatoare prealabila a acesteia, dupa care stratul de camo a fost indepartat partial si aleator cu o pensula dura. O alta metoda a fost cea a vopsirii cu mascari succesive. Cauta tutoriale video pe youtube, din categoria celor facute de Mig Jimenez sau altii, si vei vedea la concret cum se face "pe aratatelea".
Spor la lucru
Ai dreptate, macheta este vopsita. Am vrut sa uploadez pozele la o rezolutie generoasa, din pacate am primit mesajul ca sunt prea mari, asa ca am optat pt rezolutia de 800x600. O sa fac ceva teste vis a vis de protejarea decals-urilor in sensul ca am vazut doua metode: una cu pasta de dinti care dupa vopsirea cu white se indeparteaza odata cu vopseaua, si a doua metoda era cu Maskol de la Humbrol..care din cate mi-am dat seama era ca un fel de vopsea cauciucata care nu adera la decals si care se decoseste dupa vopsire dezvelind decals-u si protejandu-l.
''Mai demult am vazut varianta de chipping, adica de adaugare a mediului peste vopseaua de baza, cu o protectie corespunzatoare prealabila a acesteia, dupa care stratul de camo a fost indepartat partial si aleator cu o pensula dura''.....da, este exact una din cele doua metode din filmuletul din link-ul postat de mine: https://www.youtube....h?v=jzLJ_13AOFo
adica Chipping Fluid Vs Washable White. Winter camouflages cu Mig Jimenez
iti multumesc pt sugestii.....daca stric macheta, o sa ma vedeti la TV cu velele taiate in lung ca sa nu am nici o sansa de salvare.
Aceasta postare a fost editata de Marinero: 05 March 2015 - 08:32 PM
#26
Postat 06 March 2015 - 11:06 AM
De principiu, la fel se lucreaza si cu produsele dedicate, achizitionate de tine (Mig Jimenez e un super artist, dar n-a inventat apa calda, a creat niste produse mai scumpe pe baza experientei acumulate in utilizarea unor tehnici si materiale ieftine).
O alta solutie, pe care am folosit-o si a avut rezultate bune, e sa utilizezi ceva ce imita camuflajul folosit in realitate, adica un "var", pe care il obtii din creta rasa, amestecata cu apa. Se aplica cu o pensula veche si dupa uscare are aspect de var dat cu bidineaua. Indepartezi cu o pensula uscata sau f. putin umezita si apoi se fixeaza cu lac mat.
Spor la modelit.
#27
Postat 06 March 2015 - 03:26 PM
da, maskolul sau alte substante similare care se vand sub denumiri diferite sunt niste solutii de tipul cauciucului lichid care se usuca rapid (interval de ordinul minutelor). Protejeaza in timpul vopsirii (eu il folosesc pentru geamuri de exemplu). Ulterior se cojeste cu o scobitoare sau cu maskol lichid care sa faca priza cu stratul de baza.
De fixativ uitasem, ideea lui panzersaba este excelenta. Metoda am folosit-o de multe ori, inclusiv la o macheta de bus pe care am terminat-o recent. Un tub este ieftin si rezultatele sunt ok. Ca ai intrebat de timpii de lucru, in acest caz pot sa iti spun cum am procedat eu. Am acoperit macheta cu stratul de vopsea de baza dupa care am sigilat acest strat cu lac. Lucrul este absolut necesar pentru a nu deteriora ulterior ambele straturi de vopsea (cel de baza si cel de suprafata). Dupa uscarea lacului am folosit fixativ spray. De-a lungul timpului am dat in straturi mai subtiri sau mai groase. daca dai un strat gros, la exfoliere vei obtine efecte interesante de scorojire suplimentara a vopselei. Astepti sa se usuce fixativul este un proces de ordinul minutelor, iti dai seama dupa disparitia efectului de vopsea uda, dupa care aplici al doilea strat de vopsea, cel superficial care se va deteriora. Dupa uscare, cu o pensula tare, pe acelasi principiu ca la drybrush doar ca aici pensula nu este uscata, cu betisoare sau scobitori, ataci stratul de vopsea superficial. Adica eu inmoi aceasta vopsea in diluantul ei (pentru acrilice apa sau alcool sanitar) si dupa ce acest mediu trece prin stratul de vopsea si ataca fixativul poti incepe erodarea de pe suprafata cu pensula respectiva. Prin incercari repetate vei vedea cat trebuie insistat, cat de umeda trebuie sa fie vopseaua, ce efecte se obtin.
Spor la lucru in continuare
#28
Postat 06 March 2015 - 09:01 PM
stageexp, la 06 March 2015 - 03:26 PM, a spus:
da, maskolul sau alte substante similare care se vand sub denumiri diferite sunt niste solutii de tipul cauciucului lichid care se usuca rapid (interval de ordinul minutelor). Protejeaza in timpul vopsirii (eu il folosesc pentru geamuri de exemplu). Ulterior se cojeste cu o scobitoare sau cu maskol lichid care sa faca priza cu stratul de baza.
De fixativ uitasem, ideea lui panzersaba este excelenta. Metoda am folosit-o de multe ori, inclusiv la o macheta de bus pe care am terminat-o recent. Un tub este ieftin si rezultatele sunt ok. Ca ai intrebat de timpii de lucru, in acest caz pot sa iti spun cum am procedat eu. Am acoperit macheta cu stratul de vopsea de baza dupa care am sigilat acest strat cu lac. Lucrul este absolut necesar pentru a nu deteriora ulterior ambele straturi de vopsea (cel de baza si cel de suprafata). Dupa uscarea lacului am folosit fixativ spray. De-a lungul timpului am dat in straturi mai subtiri sau mai groase. daca dai un strat gros, la exfoliere vei obtine efecte interesante de scorojire suplimentara a vopselei. Astepti sa se usuce fixativul este un proces de ordinul minutelor, iti dai seama dupa disparitia efectului de vopsea uda, dupa care aplici al doilea strat de vopsea, cel superficial care se va deteriora. Dupa uscare, cu o pensula tare, pe acelasi principiu ca la drybrush doar ca aici pensula nu este uscata, cu betisoare sau scobitori, ataci stratul de vopsea superficial. Adica eu inmoi aceasta vopsea in diluantul ei (pentru acrilice apa sau alcool sanitar) si dupa ce acest mediu trece prin stratul de vopsea si ataca fixativul poti incepe erodarea de pe suprafata cu pensula respectiva. Prin incercari repetate vei vedea cat trebuie insistat, cat de umeda trebuie sa fie vopseaua, ce efecte se obtin.
Spor la lucru in continuare
Foarte interesant...folosirea unor materiale sa zicem ''banale '' sau mai bine zis larg raspindite e binevenita. Multumesc mult pt sfaturile la obiect stageexp si panzerseba. All the best.