Forum Machete,Modelism,Hobby: Rootes/Humber Super Snipe Mk II 1938 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Rootes/Humber Super Snipe Mk II 1938 Masina lui Montgomery

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 December 2014 - 02:03 PM

Recunosc,nu am fost niciodata (si nu cred ca sunt pe cale sa devin) un fan al kiturilor Airfix.
Trebuie sa spun,totusi,ca nici cine stie ce tangenta nu am avut cu ele, in special datorita faptului ca masinile/blindatele - in general "terestrele" - in scara 1/35 ,pe care eu le consum,nu prea fac parte si din meniul celor de la Airfix.
In fapt,nici acest kit,pe care-l incep acum,nu este un 1/35,ci vine "tras" la "de 32 de ori mai mic decat originalul".
Cu toate acestea, ineditul subiectului m-a determinat sa-l achizitionez pe acest "Monty's Humber" aplicand,in acelasi timp, ancestralul principiu "fie ce-o fi".
Daca nu e cine stie ce de capul lui(al kitului),macar o sa-l pastrez de amintire, un mic remember din stiren, al trecerii mele prin Koln, de unde l-am cumparat.
Cu oarecare detasare (cam aceasi pe care o ai atunci cand desfaci un loz in plic,spunindu-ti ca doara nu-i fi tocmai tu,aici si acum,castigator al unui,Dumnezeu stie ce mare premiu),am desfacut cutia ca sa dau un ochi prin ce era inauntru.
Si n-am castigat vreun mare premiu,dar un castig totusi a fost.Nu-i el atotputernicul "automobil"pus in joc,dar nici "mai trage odata" nu-i.
Sub coverul/box art destul de fain pictat, gasesti un kit bunicel,turnat fara fitze si PE-uri,ori alte subtilitati de gen, o masinuta ce se "combina" intr-atat,incat sa rezulte faimosul Humber SuperSnipe al nu mai putin faimosului Viscount of Alamein,Sir Montgomery.Masina,desigur,nu vine singura, ci mai are inclus un sofer, plus amintitul Maresal, stand cuminte pe fotoliul sau din spate(acolo unde va trebui sa-l plasezi,la final),cu inconfundabila bereta si cu mana dreapta la cap(saluta,sau se scarpina,inca nu-mi dau seama). Bineinteles ,toate astea mai mici de 32 de ori decat realitatea.
Oh,da,sa nu uit: acompaniamentul este completat de o coala mica de decaluri, care ofera una din cele doua inmatriculari posibile (si istoric adevarate) care au "impodobit" limuzina de campanie, stiut fiind faptul ca Field Marshal Monty a folosit in timpul razboiului,doar doua automobile de acest tip.

Astea fiind spuse (si numai cu titlu informativ,sub rezerva subiectivitatii mele),istoria acestei masini, ca gen si specie, ar suna cam asa:

"Inca de la inceputul Primului Razboi Mondial, automobilele de campanie au fost o aparitie obisnuita in dotarea armatei britanice.
Odata cu inceperea celui de al Doilea Razboi Mondial, industria britanica a pus la dispozitia fortelor armate,4000 de astfel de automobile (de diverse marci si tipuri),care sa vina oarecumva,in spijinul celor 3800 de exemplare,deja in uz.Dintre toate modele,cel mai distinctiv a fost Humber Snipe 4x2,construit de catre Rootes Group Coventry.
Asa cum am spus deja, acest tip a constituit mijlocul de transport al Field Marshal-ului Montgomery, care a utilizat pe durata razboiului, doua exemplare diferite. Primul dintre ele, botezat "Old Faitful" (batranul credincios) a fost folosit pe durata Campaniei nord africane, in Desertul de Vest,inmatriculat fiind M239459 , intre octombrie 1942 si octombrie 1943,apoi in Sicilia si Italia,pana la intoarcerea (rechemarea) maresalului,in Anglia( unde se puneau la punct detaliile debarcarii ce urma sa aiba loc in Franta).La plecare, masina a ramas in uzul succesorului lui Montgomery, generalul Sir Oliver Leese.
Ajuns in metropola, Maresalul a primit al doilea exemplar de Humber Super Snipe, inmatriculat M 239485,pe care l-a folosit pe toata durata de final a razboiului.
In prezent,acest exemplar se afla conservat si pastrat de catre Crysler UK Ltd.
Pe ansamblu, din acest tip,au fost fabricate doar 350 de exemplare."

Date despre motor si gabaritul masinii se gasesc suficiente pe net, asadar nu insist.
Odata cu evolutia asamblarii, revin cu poze si,poate, cateva scurte comentarii.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 December 2014 - 02:12 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 January 2015 - 11:23 PM

Incet (mult mai incet decat ma asteptam) m-am apropiat de final cu masina asta.
Pozele vor fi postate cat de curand.
Kitul Airfix nu exceleaza la niciun capitol, nu se pretinde in niciun fel challenger pentru vreun rival din stiren.
Imagine atasata: images.jpg
Se imbina rezonabil, prezinta bavuri, considerabile pe alocuri (in fapt acest kit este o reluare a unei editii mai vechi,ceea ce explica anumite aspecte)si costa cam cat merita.
Totusi, daca cineva trebuia sa-i "replice" masina lui Montgomey, aceia erau englezii. Adica Airfix.
Bine,trecind peste acest mic (dar nu neaparat lipsit de sens) amanunt, singura mea remarca cu titlu de mentiune speciala este acordata micutei coli de decaluri,lucrata foarte bine.Decalurile se desprind,aplica,adera,etc, la o cota pe care alti producatori ar trebui sa o invidieze.
Inmatricularea oferita,reprezinta vehicolul asa cum se afla el in muzeu,in Coventry,in zilele noastre.
Sir Montgomery a folosit doua exemplare din acest model :unul in Campania din Nordul Africii (unde se intampla sa fie insotit si de catre Churchill) - masina botezata Old Faithful, si al doilea exemplar (cel din muzeu),denumit "Victory Car", pe care kitul Airfix il reproduce.
Acest "The Victory Car" (pe care Maresalul l-a primit la intoarcerea in Anglia) si-a inceput ...cariera europeana,intr-un mod mai tumultuos.
In timp ce era descarcat de pe nava de transport,in portul de debarcare Mulberry Harbour (in Normandia), a fost scapat din legaturi si s-a pierdut in mare,cam la 15 metri adancime.
Montgomery a insistat ca masina sa fie recuperata( nu-si dorea un inlocuitor,ci doar pe crediciosul lui Humber), iar in 24 de ore masina a fost scoasa si functiona din nou, perfect.In mai putin de un an, impreuna cu Maresalul,mult iubitul Humber a parcurs prin Europa, cam 60.000 de mile.Au urmat mai multe tururi de celebrare a victoriei,prin toata Anglia, in care Monty apare la bordul lui The Victory Car.
Cum spuneam,astazi se afla in muzeu,in Coventry,iar un exemplar,de 32 de ori mai mic, la mine acasa,pe masa de lucru.
Imagine atasata: Montys_Staff_Car_(1943_Humber)_-_Coventry_Transport_Museum.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 January 2015 - 11:34 PM


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 January 2015 - 05:15 PM

Iacata,am ajuns si noi la un final.
Cam de felul acesta:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture 589.jpg
  • Imagine atasata: Picture 590.jpg
  • Imagine atasata: Picture 588.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 January 2015 - 05:15 PM


#4 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 11 January 2015 - 06:31 PM

Salut Longinus! Ti-a iesit frumusel Humberul lui Monty !
Felicitari!

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 January 2015 - 08:08 PM

Servus Tibi.
Multumesc pentru apreciere.
S-a imbinat corect,desi au fost unele probleme de planeitate,atunci cand am asezat caroseria peste sasiu (care vine turnat corp comun cu aripile fata/spate).
A trebuit sa sculptez putin,sa aplic niste cianoacrilat si apoi sa "apas" bine de tot cu niste menghine mici.O chestie destul de delicata.Daca clemele ar fi starns prea tare, il "spargeam".Daca nu strangeau suficient...nu se incheia cum trebuie.Cam urat,dar m-am scos.
Altfel ar fi ramas spatiu inestetic intre cele doua "jumatati" ale masinii.
Automobilul nu este cine stie ce sofisticarie, nici in realitate.O masina destul de sobra,fara multe farafastacuri.
Ce nu-mi place cum mi-a iesit,sunt parbrizele,unde Airfix vine cu o idee nu tocmai stalucita: rama face parte comuna cu geamul (cam ca si la kiturile de avion,calingi).De fapt tot kitul este inginerit cam dupa stilul kiturilor aero.De pilda caroseria se comune din doua jumatati,parca ar fi un fuselaj.
La 1/32 se putea opta pentru o solutie mai comoda, cu piese separate,in special la nivelul geam+rama, ca sa poti vopsi fara griji.
In fine, m-a "tradat" mascarea, si ramele nu mi-au iesti cum as fi vrut.
In rest...un kit vetust, "reinmatriculat" dupa ceva decenii si care nu se compara cu trendul actual,in materie.
Cum spuneam, mentiune totusi,pentru decaluri.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 January 2015 - 08:11 PM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi