Trebuie sa spun,totusi,ca nici cine stie ce tangenta nu am avut cu ele, in special datorita faptului ca masinile/blindatele - in general "terestrele" - in scara 1/35 ,pe care eu le consum,nu prea fac parte si din meniul celor de la Airfix.
In fapt,nici acest kit,pe care-l incep acum,nu este un 1/35,ci vine "tras" la "de 32 de ori mai mic decat originalul".
Cu toate acestea, ineditul subiectului m-a determinat sa-l achizitionez pe acest "Monty's Humber" aplicand,in acelasi timp, ancestralul principiu "fie ce-o fi".
Daca nu e cine stie ce de capul lui(al kitului),macar o sa-l pastrez de amintire, un mic remember din stiren, al trecerii mele prin Koln, de unde l-am cumparat.
Cu oarecare detasare (cam aceasi pe care o ai atunci cand desfaci un loz in plic,spunindu-ti ca doara nu-i fi tocmai tu,aici si acum,castigator al unui,Dumnezeu stie ce mare premiu),am desfacut cutia ca sa dau un ochi prin ce era inauntru.
Si n-am castigat vreun mare premiu,dar un castig totusi a fost.Nu-i el atotputernicul "automobil"pus in joc,dar nici "mai trage odata" nu-i.
Sub coverul/box art destul de fain pictat, gasesti un kit bunicel,turnat fara fitze si PE-uri,ori alte subtilitati de gen, o masinuta ce se "combina" intr-atat,incat sa rezulte faimosul Humber SuperSnipe al nu mai putin faimosului Viscount of Alamein,Sir Montgomery.Masina,desigur,nu vine singura, ci mai are inclus un sofer, plus amintitul Maresal, stand cuminte pe fotoliul sau din spate(acolo unde va trebui sa-l plasezi,la final),cu inconfundabila bereta si cu mana dreapta la cap(saluta,sau se scarpina,inca nu-mi dau seama). Bineinteles ,toate astea mai mici de 32 de ori decat realitatea.
Oh,da,sa nu uit: acompaniamentul este completat de o coala mica de decaluri, care ofera una din cele doua inmatriculari posibile (si istoric adevarate) care au "impodobit" limuzina de campanie, stiut fiind faptul ca Field Marshal Monty a folosit in timpul razboiului,doar doua automobile de acest tip.
Astea fiind spuse (si numai cu titlu informativ,sub rezerva subiectivitatii mele),istoria acestei masini, ca gen si specie, ar suna cam asa:
"Inca de la inceputul Primului Razboi Mondial, automobilele de campanie au fost o aparitie obisnuita in dotarea armatei britanice.
Odata cu inceperea celui de al Doilea Razboi Mondial, industria britanica a pus la dispozitia fortelor armate,4000 de astfel de automobile (de diverse marci si tipuri),care sa vina oarecumva,in spijinul celor 3800 de exemplare,deja in uz.Dintre toate modele,cel mai distinctiv a fost Humber Snipe 4x2,construit de catre Rootes Group Coventry.
Asa cum am spus deja, acest tip a constituit mijlocul de transport al Field Marshal-ului Montgomery, care a utilizat pe durata razboiului, doua exemplare diferite. Primul dintre ele, botezat "Old Faitful" (batranul credincios) a fost folosit pe durata Campaniei nord africane, in Desertul de Vest,inmatriculat fiind M239459 , intre octombrie 1942 si octombrie 1943,apoi in Sicilia si Italia,pana la intoarcerea (rechemarea) maresalului,in Anglia( unde se puneau la punct detaliile debarcarii ce urma sa aiba loc in Franta).La plecare, masina a ramas in uzul succesorului lui Montgomery, generalul Sir Oliver Leese.
Ajuns in metropola, Maresalul a primit al doilea exemplar de Humber Super Snipe, inmatriculat M 239485,pe care l-a folosit pe toata durata de final a razboiului.
In prezent,acest exemplar se afla conservat si pastrat de catre Crysler UK Ltd.
Pe ansamblu, din acest tip,au fost fabricate doar 350 de exemplare."
Date despre motor si gabaritul masinii se gasesc suficiente pe net, asadar nu insist.
Odata cu evolutia asamblarii, revin cu poze si,poate, cateva scurte comentarii.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 December 2014 - 02:12 PM