EXTRA 330 SC 1/32 Romanian Hawks build
#1
Postat 22 December 2014 - 01:02 AM
Incep sa va prezint constructia acestei machete cu bune si rele eventual sfaturi si lectii invatate pe parcursul constructiei
Mai intai trebuie sa spun ca este prima macheta complet din rasina construita de mine.
Pentru constructie este obligatoriu sa aveti o lama de taiat rasini cat mai fina pentru taieturi drepte si precise. Eu le folosesc cu mare success pe cele ale lui RB
Dupa decuparea pieselor dupa cum se vede in poze am inceput cu negru lucios mai peste toate piesele din cabina si pentru motor
Mai intai trebuie sa spun ca este prima macheta complet din rasina construita de mine.
Pentru constructie este obligatoriu sa aveti o lama de taiat rasini cat mai fina pentru taieturi drepte si precise. Eu le folosesc cu mare success pe cele ale lui RB
Dupa decuparea pieselor dupa cum se vede in poze am inceput cu negru lucios mai peste toate piesele din cabina si pentru motor
#2
Postat 22 December 2014 - 01:16 AM
Pedalele de palonier cat si suportii acestora sunt niste piese foarte fine. Ele merg taiate (nu am dat kix la nici una) cu lama superfine de la RB
Tevile de admisie ale motorului recomand sa le vopsiti si sa le lasati pe suportul de rasina (de turnare) pana cand trebuiesc montate pe motor altfel exista riscul sa le incurcati rau de tot.
Grinda cu zabrele trebuie ajustata in spatele panoului de bord (trebuie taiata ca in instructiuni) in rest nu recomand vopsirea decat cu acrilice. Eu nu am vopsit-o am lasat-o asa. Merge folosit superglue pe ea fara probleme.
Grinda cu zabrele din spate (coada) ceea ce se vede din ea, la fel este o piesa foarte fina si necesita o lama de bisturiu sau cutter noua pentru decupaj.
Tevile de admisie ale motorului recomand sa le vopsiti si sa le lasati pe suportul de rasina (de turnare) pana cand trebuiesc montate pe motor altfel exista riscul sa le incurcati rau de tot.
Grinda cu zabrele trebuie ajustata in spatele panoului de bord (trebuie taiata ca in instructiuni) in rest nu recomand vopsirea decat cu acrilice. Eu nu am vopsit-o am lasat-o asa. Merge folosit superglue pe ea fara probleme.
Grinda cu zabrele din spate (coada) ceea ce se vede din ea, la fel este o piesa foarte fina si necesita o lama de bisturiu sau cutter noua pentru decupaj.
#3
Postat 22 December 2014 - 01:24 AM
Pentru motor am folosit diferite nuante de Alclad pentru a creea contraste si diferente intre piese.
Aici un sfat important zic eu este sa nu folositi superglue la lipirea cilindrilor de carter ci un bicomponent care sa va permita sa miscati cilindri si sa-i aliniati corespunzator. Pentru aliniere eu am folosit cu success cele doua panouri din photoetch ce vin lipite pe capatul cilindrilor (panouri de racire cred eu)
Aici un sfat important zic eu este sa nu folositi superglue la lipirea cilindrilor de carter ci un bicomponent care sa va permita sa miscati cilindri si sa-i aliniati corespunzator. Pentru aliniere eu am folosit cu success cele doua panouri din photoetch ce vin lipite pe capatul cilindrilor (panouri de racire cred eu)
#7
Postat 23 December 2014 - 01:03 AM
Interiorul avionului este destul de simplu zic eu si se potriveste destul de usor fara probleme.
Pentru lipirea celor doua jumatati ale fuselajului recomand doar un bicomponent
La deriva o sa aveti ceva dificultati insa am folosit niste clipsuri (carlige de rufe cu alte cuvinte) pentru a uni cele doua jumatati -ele sunt putin concave din turnare - nu am slefuit nimic la deriva si nici nu recomand.
Dupa 24 ore spor la kituit si slefuit (atentie mare la slefuit pe intradosul fuselajului deoarece suprafetele sunt plane acolo si asa trebuie sa ramana)
Pentru lipirea celor doua jumatati ale fuselajului recomand doar un bicomponent
La deriva o sa aveti ceva dificultati insa am folosit niste clipsuri (carlige de rufe cu alte cuvinte) pentru a uni cele doua jumatati -ele sunt putin concave din turnare - nu am slefuit nimic la deriva si nici nu recomand.
Dupa 24 ore spor la kituit si slefuit (atentie mare la slefuit pe intradosul fuselajului deoarece suprafetele sunt plane acolo si asa trebuie sa ramana)
#8
Postat 23 December 2014 - 01:08 AM
#11
Postat 24 December 2014 - 01:05 AM
Cupola tratata cu future
Pentru tubul pitot trebuie facuta o gaura pe semiplanul drept la aprox 7mm de capatul planului
In ceea ce priveste culoarea galben am testat mai multe variante si cea mai apropiata de realitate este galbenul de la Vallejo care este f pretentioasa la suflat cu aerograful in schimb f buna. Culoarea este mai mult ca un filtru si trebuie musai data pe alb. Eu am facut ceva greseli la vopsire si a trebuit sa dau cu alb apoi iar galben ca altfel nu acopera albastru sau rosu.
Pentru tubul pitot trebuie facuta o gaura pe semiplanul drept la aprox 7mm de capatul planului
In ceea ce priveste culoarea galben am testat mai multe variante si cea mai apropiata de realitate este galbenul de la Vallejo care este f pretentioasa la suflat cu aerograful in schimb f buna. Culoarea este mai mult ca un filtru si trebuie musai data pe alb. Eu am facut ceva greseli la vopsire si a trebuit sa dau cu alb apoi iar galben ca altfel nu acopera albastru sau rosu.
#13
Postat 24 December 2014 - 01:19 AM
Mastile....sunt foarte bune si se potrivesc bine desi mai trebuiesc ajustate (taiate ca in poza) pentru a se potrivi. Totodata trebuie mentionat ca la incastrarea ampenajului orizontal mai trebuie adaugata banda adeziva (f putina) si mai trebuie taiat mask-ul ce urca pe deriva (toate mastile sunt cu 1-2 mm mai mari)
Daca nu reusiti pozitionarea din prima (nici eu nu am reusit) mastile se dezlipesc foarte usor si merg intinse, curbate si repozitionate fara probleme. (materialul este un oramask 810 de 8 microni)
Ordinea de vopsire este galben aplicare masti apoi albastru si mai apoi rosu
Mare atentie pe intradosul aripii, maskul este doar pentru delimitarea dintre galben si albastru si nu acopera toata aripa care trebuie sa fie galbena deci se mai adauga peste mask ceva banda adeziva sa acopere restul de aripa(eu am uitat si a trebuit sa vopsesc din nou cu alb apoi galben pentru cateva picaturi de albastru trecute dincolo de mask)
La fel a trebuit sa revopsesc capote motorului care nu este toata albastra. Capota cat si cupola trebuiesc lipite provizoriu de fuselaj pentru aplicarea mask-ului si vopsire.
Daca nu reusiti pozitionarea din prima (nici eu nu am reusit) mastile se dezlipesc foarte usor si merg intinse, curbate si repozitionate fara probleme. (materialul este un oramask 810 de 8 microni)
Ordinea de vopsire este galben aplicare masti apoi albastru si mai apoi rosu
Mare atentie pe intradosul aripii, maskul este doar pentru delimitarea dintre galben si albastru si nu acopera toata aripa care trebuie sa fie galbena deci se mai adauga peste mask ceva banda adeziva sa acopere restul de aripa(eu am uitat si a trebuit sa vopsesc din nou cu alb apoi galben pentru cateva picaturi de albastru trecute dincolo de mask)
La fel a trebuit sa revopsesc capote motorului care nu este toata albastra. Capota cat si cupola trebuiesc lipite provizoriu de fuselaj pentru aplicarea mask-ului si vopsire.
#15
Postat 24 December 2014 - 09:48 AM
Ti-a iesit frumos! In fotografie vad citeva fire de praf si scame in vopseaua rosie. Ar fi fost bine sa treci cu un smirghel fin si sa le elimini apoi sa revopsesti. Tot la vopseaua rosie poate mi se pare numai mie ca la margine este ca o treapta. Si acolo ar fi bine sa treci cu smirghel fin ca sa nivelezi putin marginea culorii.
Dar trecind peste aceste mici observatii macheta arata foarte , foarte bine! Felicitari setal!!
Dar trecind peste aceste mici observatii macheta arata foarte , foarte bine! Felicitari setal!!