F-16 Fighting Falcon & Fortele Aeriene Romane Romanian Air Force F-16 Reference Page
#1
Postat 19 December 2014 - 03:02 AM
http://www.aviatiama...romani-de-f-16/
Incet-incet (sau mai degraba deja pe repede inainte!), in numai vreo doua luni de zile de la inceperea sejurului in Portugalia, primii piloti trimisi la trecere au efectuat deja zboruri in simpla...
http://www.passarode...em-f-16-em.html
Pe masura ce mai apar informatii si imagini poate reusim sa le adunam aici - cine stie, peste vreun an s-ar putea sa ne apucam deja de machetit "pe bune" si nu doar "what-if"!?
#3
Postat 19 December 2014 - 07:17 PM
Pana una-alta, o anumita nuanta de gri si indesirea dungilor de pe LanceR-ele care mai trec pe la Bacau m-au trimis [un pic de tot ] cu gandul la ea.
http://s1024.photobu...664115.jpg.html
http://romanian-spot...-noiembrie-2014
#8
Postat 28 June 2015 - 10:45 AM
Ia uitati cine si ce volte facea pe cerul patriei ieri (sa dati zoom-out la harta daca e cazul sa vedeti tot traseul...):
http://www.flightrad...n531ta/#6a4ac1f
Aveti tot in fereastra de mai sus activitatea inculpatului pe ultimele zile - pare ca a plecat de la LeBourget, a ajuns in cele din urma in Bulgaria, s-a dat o tura acolo, a venit la noi, s-a dat doua ture aici,...
Sa ne fie de bine!
* P.S.: nu, nu cred ca are vreo legatura si nu ne-am lins pe bot de a doua escadrila! Interesant cum insa tipii aia au folosit probabil fondul de marketing pentru a-si arata scula in partile astea de lume Ma rog, asa se zice si de Super Mushshak-urile de la BIAS ca au fost aduse pentru a fi prezentate Fortelor Aeriene... Cu deosebirea ca SM-ul, chiar daca e o licenta mai veche, zboara ca lumea!
#9
Postat 30 June 2015 - 08:45 AM
In legatura cu ce ne anunta colegul @niki ,amuu io nu s ce sa zic da cei de la SAAB s au chinuit si raschinuit sa ne prezinte acel avion nou al lor si multele avantaje ce le am fii avut daca am fii optat pt Gripen si nu doar doua zboruri in fata celor din fortele aeriene adusi cu arcanu ca prin niste vremuri sa vaza noua zburatoare a licuriliului ! Nu ei au fost ceva ani si pe la toate nivelele dar cei de la noi cica au zis "pilotii isi doresc aceste F 16 ca sunt incantati de ele " si asa suna propaganda in timp ce pilotii mormaiau in barba ca nu ar fii asa . Dar deh una e sa cumperi ceva pt ai canta in struna stapanului si alta e ce ai fi vrut tu. Acu si cu astea daca va fii ordin sa cumparam , ordinu se executa nu se discuta ! Ramane de vazut daca ni se va ordona asta !!!! Ca la restul vad ca nu ni se ordona ca cica ne apara unii ! Da las ca macar vom avea "carne de tun" dupa noul proiect pt revenire la stagiul militar cica pe baza de voluntariat !
#10
Postat 23 July 2015 - 06:58 PM
- TVR (mai treaca-mearga): http://stiri.tvr.ro/...-f16_63140.html
- Digi24 (bataille de champs la greu ): http://www.digi24.ro...e+antreneaza+in
- Pro TV (... ... ma rog, Pro TV): http://stirileprotv....-escadrila.html
Aceeasi treaba documentata de catre portughezi: http://www.emfa.pt/w...a-romeno-na-ba5
***
Dincolo de protocol si alte considerente, dat fiind trecutul [si prezentul] nostru ilustru, nu am putut sa nu zambesc la vederea reprezentatiei "Tradiţii româneşti pe Tărȃm Lusitan":
Sefu' zboara...
...la fel si subalternul!
O ora de zbor cheltuita cu cap...
#12
Postat 12 August 2015 - 03:10 AM
...si nr.1-2/ 2015, pag. 10-13: http://www.roaf.ro/r...01-2/index.html
Altfel, direct de pe pagina oficiala a RoAF, prezumtivul camuflaj: http://www.roaf.ro/?page_id=4757
...zici ca l-au angajat pe Axor sa se ocupe de incropirea lui!
#16
Postat 14 August 2015 - 07:59 AM
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 14 August 2015 - 07:59 AM
#17
Postat 11 April 2016 - 12:07 PM
Sursa - romanianilitary
Inmatricularile vor fi de la 15121 la 15129 pentru cele 9 simple,si probabil vor continua numerotarea cu cele 3 duble,conform aceleasi surse
In concluzie,stiam cum urma sa arate noul multirol inca din august anul trecut...insa nu eram siguri ca asa se vor intampla lucrurile.
#18
Postat 11 April 2016 - 04:05 PM
Mă gândeam să-mi cumpăr un Fiat(sau Ford,Opel,VW, etc)
de prin '83, să-i pun senzori de parcare şi o " sculă" Bose de măcar 6x40 w . Aş putea să spun ca am maşină cool, nu-i aşa ?
Cam aşa şi cu Feurile astea.
Pare că mai "comprar" o escadrillia dar nu se ştie (încă) de unde. Aş propune să le luăm de la norvegieni că anul acesta tot vor să le scoată din uz pe ale lor.
Mă gândesc că am scăpa şi mai ieftin, poate plătim cu copii, măcar în parte.
Sau nu, că pe ăştia îi ia Bavernetu' oricum.
Mai am o chestie de curiozitate:
Ministrul nostru de apărare(care ne apără, deci) vorbea că ne "întărim" şi cu nişte corvete multirol, în viitorul apropiat.
Nu ştiu ce înseamnă astea, dar tare cred că ne-om "trage"
iarăşi nişte gioarse înarmate cu ...
În fine.
#19
Postat 12 June 2016 - 08:04 PM
Sunt ferm convins că unii au furat deja startul şi de-abia aşteaptă să prezinte primul MLU românesc. Până una alta aş vrea să mă bag şi eu puţin în seamă.
Referitor la schema de vopsire, lucrurile deja sunt demult cât se poate de clare. Mai rămâne înmatricularea iar despre asta am tot citit (inclusiv aici) că va fi vorba despre numere succesive începând cu 15121. Nu am avut timp să stau să aprofundez căutările aşa că nu ştiu dacă treaba asta chiar e stabilită 100% dar sincer, eu unul cam am dubii referitor la aceste cifre iar motivele sunt simple:
1. Numerele astea sunt atipice pentru aviaţia noastră.
2. E vorba exact de înmatriculările portugheze, ceea ce mă face să cred că acele numere au rămas provizorii după vopsire şi vor mai rămâne DOAR atâta timp cât avioanele astea vor mai zbura pe cerul portughez.
3. (dar nu în ultimul rând) Cu o lună în urmă, cei de la LM au prezentat această machetă (la 1/10, cu cocarde, stenciluri bilingve RO/EN, etc.)
reprezentanţii companiei prezenţi la stand susţinând că este vorba despre varianta finală a ceea ce vom avea noi, faţă de realitate existând o singură diferenţă şi anume dotarea cu armament – mai exact, pe langă AMRAAM-uri şi Sidewinder-e (M şi X), pe pilonul doi vor fi Maverick-uri şi Paveway-uri.
Acum rămâne de văzut ce şi cum va fi dar eu cred că varianta prezentată de cei de la LM, cu 1601 în loc de 15121 este mult mai credibilă. Vom vedea în septembrie cine a avut dreptate dar până atunci... nu vă grăbiţi cu înmatricularea machetelor. Spor la treabă!
Aceasta postare a fost editata de Claudiu-Daniel: 12 June 2016 - 08:10 PM
#20
Postat 19 September 2016 - 10:02 PM
Pilotul imi pare portughez, iar de avion nu se "trage" prea tare - pe semne ca unica pierdere a unui F-16 portughez a avut loc la un antrenament, pe vremea cand aveau un "solist", asa ca nu se mai efectueaza acrobatie. Nu in fata publicului, cel putin.
Video: Romanian Air Force F-16AM