Incepand de la un IAR 81 1/32
#85
Postat 06 February 2017 - 01:05 AM
#87
Postat 06 February 2017 - 08:08 AM
Arata bine, felicitari pentru efort si rezultat. Dupa mine, ar mai avea nevoie de nitica murdarie/wash-uri, filtre, macar pe partea de dedesubt... E prea curat. Si nu se poate zice ca e iesit din fabrica, mai ales daca ai figurat "santurile" alea argintii din spatele cupolei (presupun ca ar vrea sa fie uzura, dar nu prea are treaba cu avionul real https://theamericanw...t-series245.jpg - eventual estompeaza-le cumva). Si nu in ultimul rand, fa ceva cu gumele alea super-lucioase...
Spor in continuare.
Spor in continuare.
#88
Postat 06 February 2017 - 10:59 AM
Ai reusit o macheta foarte buna, mai ales daca ne gindim la caznele pe care le impune acest kit! Bravo, toata stima!
Imi place uzura, desi pare putin inegala, vezi comentariul de mai sus. Asta se mai poate rezolva usor.
Mannlicher, acele "santuri" nu sunt argintii, ci acolo e un grund, dat in urma unor reparatii. Acestea apar numai la 320, vezi a doua cartea a lui Radub, pag 125 si profilul de la pag.362, desi, aceste dungi, in aceeasi zona, apar si pe 329, vezi pag.128 si 129, aceeasi carte.
In alta ordine de idei, cum ai rezolvat cu motorul, ca nu incape deloc sub capora?!! Cum si in ce moment ai pus barele ce leaga partea frontala a capotei de cutia ce acopera reductorul?
Imi place uzura, desi pare putin inegala, vezi comentariul de mai sus. Asta se mai poate rezolva usor.
Mannlicher, acele "santuri" nu sunt argintii, ci acolo e un grund, dat in urma unor reparatii. Acestea apar numai la 320, vezi a doua cartea a lui Radub, pag 125 si profilul de la pag.362, desi, aceste dungi, in aceeasi zona, apar si pe 329, vezi pag.128 si 129, aceeasi carte.
In alta ordine de idei, cum ai rezolvat cu motorul, ca nu incape deloc sub capora?!! Cum si in ce moment ai pus barele ce leaga partea frontala a capotei de cutia ce acopera reductorul?
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 06 February 2017 - 11:02 AM
#90
Postat 06 February 2017 - 11:55 AM
Multumesc pentru aprecieri!
Am rasfoit cartea, o data, de doua ori, de trei ori, din ce am observat in majoritatea pozelor uzura principala este vopsea sarita si vopsea decolorata in zona rezervorului, vopseaua pare mult mai lucioasa ca la un BF, iar avioanele par mult mai ingrijite (spalate), nu se observa urme de fum pe fuselaj, urme de ulei apar mai des la avioanele capotate. Deoarece are seria 320, nu era un avion foarte vechi, iar in poze se vede ca uzura nu este foarte mare. Am vopsit fuselajul si aripa in urma cu mult timp ceva nuante combinate pe care nici eu nu le mai stiu, plus marci diferite de vopsea, se vad clar diferentele de nuante. Nu folosesc filtre pentru ca incerc sa fac imbatranirea din vopsire. Nu am folosit wash-uri dintr-un motiv simplu, majoritatea niturilor sunt ingropate si nu ar trebui sa se vada, deci nu avea sens sa le scot in evidenta printr-un wash. Vreau sa imi schimb tehnicile de weathering, sa nu merg dupa acelasi sablon si incerc chestii noi.
Z-mare buna intrebare sau mai bine spus "alta intrebare?"
Eu am pilit capacul cilindrilor, pare cel mai simplu, iar dupa ce montezi capota nu se mai vede nimic.
Am lipit motorul pe fuselaj, am lipit jumatatile de capota apoi am inceput detalierea motorului, fisele de bujii etc. Suportii de la partea frontala a capotei, i-am lipit dupa ce am fixat capota, dar a fost extrem de dificil. Poate cum a procedat LiviuM este mai usor, dar posibil sa exista riscul sa nu se potriveasca, datorita faptului ca nu se aliniaza corect motorul cu fuselajul si capota cu motorul.
Am rasfoit cartea, o data, de doua ori, de trei ori, din ce am observat in majoritatea pozelor uzura principala este vopsea sarita si vopsea decolorata in zona rezervorului, vopseaua pare mult mai lucioasa ca la un BF, iar avioanele par mult mai ingrijite (spalate), nu se observa urme de fum pe fuselaj, urme de ulei apar mai des la avioanele capotate. Deoarece are seria 320, nu era un avion foarte vechi, iar in poze se vede ca uzura nu este foarte mare. Am vopsit fuselajul si aripa in urma cu mult timp ceva nuante combinate pe care nici eu nu le mai stiu, plus marci diferite de vopsea, se vad clar diferentele de nuante. Nu folosesc filtre pentru ca incerc sa fac imbatranirea din vopsire. Nu am folosit wash-uri dintr-un motiv simplu, majoritatea niturilor sunt ingropate si nu ar trebui sa se vada, deci nu avea sens sa le scot in evidenta printr-un wash. Vreau sa imi schimb tehnicile de weathering, sa nu merg dupa acelasi sablon si incerc chestii noi.
Z-mare buna intrebare sau mai bine spus "alta intrebare?"
Eu am pilit capacul cilindrilor, pare cel mai simplu, iar dupa ce montezi capota nu se mai vede nimic.
Am lipit motorul pe fuselaj, am lipit jumatatile de capota apoi am inceput detalierea motorului, fisele de bujii etc. Suportii de la partea frontala a capotei, i-am lipit dupa ce am fixat capota, dar a fost extrem de dificil. Poate cum a procedat LiviuM este mai usor, dar posibil sa exista riscul sa nu se potriveasca, datorita faptului ca nu se aliniaza corect motorul cu fuselajul si capota cu motorul.
#91
Postat 06 February 2017 - 12:21 PM
Bun, sa zicem ca e un aparat relativ nou, fara prea multe ore de zbor. M-am referit in special la poza aceasta http://www.cartula.r...ttach_id=136430, baile trenului ar merita putina atentie, niste umbre, praf, ceva, orice. E ca si cum as privi o jucarie. Pentru imbatranirea prin vopsire, ai putea incerca tehnica "black basing" - https://doogsmodels....e-black-basing/
Dar na, gusturile nu se discuta. Cum spuneau si colegii mult mai experimentati decat mine, e o macheta reusita
Dar na, gusturile nu se discuta. Cum spuneau si colegii mult mai experimentati decat mine, e o macheta reusita
#92
Postat 06 February 2017 - 01:43 PM
Mda, la asta m-am gindit si eu, sa pilesc din partea superioara a cilindrilor. Cit despre centatul cutiei, ma gindesc sa fac cum am procedat la cel la scara 1/48, daca nu tine...mai vad io!
Cit despre "ruptura de <scoala spaniola> " eu zic ca e o idee buna! Succes!
Cit despre "ruptura de <scoala spaniola> " eu zic ca e o idee buna! Succes!