Forum Machete,Modelism,Hobby: Incepand de la un IAR 81 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Incepand de la un IAR 81 1/32

#61 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 January 2017 - 10:42 AM

Vezi postareaZ-mare, la 21 January 2017 - 04:45 PM, a spus:

In cea de a doua ta carte, la pag 90, mijloc, exista un desen al scaunului, facut de Dan Iloiu in 1989, unde se vad clar cele doua fante. In revista Modelism, exista un desen in care apare exact acest scaun, curelele superioare fiind prinse pe tetiera, ca la ultimele variante, iar cele inferioare trec prin fanta. In cartea ta, mai sus amintita, in dreptul desenului la care m-am referit mai sus, scrie ca este al scaunelor cu scut, folosite la ultimele variante. E drept, in cartea ta, nu este specificat clar cum sunt montate curelele. Coroborind indormatiile de mai sus (scaun cu fante pentru ultimile tipuri de avioane, desenul din Modelism, facut de cineva care a studiat planurile), am dedus ca acele curele sunt trecute print fanta. Eu cred ca ar trebui sa documentezi cele afirmate mai sus.


Nu! Tu trebuie sa documentezi.

Norbi, crede-ma, nu ai de ce sa schimbi vreo ceva la centurile tale. E frumosa macheta ta. Tine-o tot asa ca o tii bine.

Radu

#62 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 22 January 2017 - 02:24 PM

Multumesc Radu!
Nu aveam cum sa mai schimb ceva ca am inchis fuselajul si cabina, a ramas asa.

#63 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 January 2017 - 03:19 PM

Nu am cerut sa schimbe nimic, am facut doar niste observatii, documentate.

#64 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 January 2017 - 06:00 PM

Vezi postareaZ-mare, la 22 January 2017 - 03:19 PM, a spus:

Nu am cerut sa schimbe nimic, am facut doar niste observatii, documentate.


Ai citat niste surse (inclusiv lucrari de-ale mele), dar nu ai documentat nimic. Ai zis ca ai cartea mea. Iata, deci, ca eu sunt ala care a documentat!
Vezi pagina 301. Harnasamentele initiale folosite pana in 1943 NU AVEAU chingi la brau, aveau doar chingi peste umar. Aceste chingi treceau prin fantele din spatar se incucisau in spatele pilotului, treceau peste umeri si se prindeau de o incuietoare ancorata de scaun intre picioarele pilotului.
Harnasamentele introduse dupa 1943 AVEAU si chingi la brau si chingi peste umar. Chingile la brau erau prinse de scaun, in exterior, in lateral. asa cum le-a pus Norbi. Chingile peste umar se prindeau de tetiera. Acum eu stau si ma intreb cum centurile de la brau trecute in jos prin fantele din spatar, apoi rasucite si trecute peste braul pilotului ofereau comfort sau siguranta. Daca ar fi sa fi fost sa fie fante in spatar pentru chingile de brau, acele fante ar fi trebuit sa fie verticale si mai in lateral, nu orizontale.
Daca tu inca insisti ca ai dreptate, ofera dovada.
Radu

#65 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 January 2017 - 07:12 PM

Poate ai uitat nitel linba romana, te ajut:
DOCUMENTÁ, documentez, vb. I. Refl. A se informa amănunțit și temeinic (pe bază de documente). ♦ Tranz. A dovedi, a susține ceva pe bază de documente. – Din fr. documenter.
sursa: DEX '09 (2009)

Sa revenim. In ce spui tu mai sus, ai dreptate si asta speram sa spui de la prima interventie, adica sa iti susti afirmatia, asa cum a facut si eu. E adevarat, este incomod sa treci centurile de briu pe dupa solduri, dar nu imposibil. Vazind desenul din MODELISM si cel din cartea ta, am crezut ca e posibil, avind in vedere ca pilotul sedea pe parasuta.
Imagine atasata: Untitled.png
Imagine atasata: IAR 81 C_320 057e.jpg
Bun, inseamna ca eu le-am montat gresit. Ma gindesc ca nu ai vazut asta http://www.cartula.r...ar/page__st__60 ( post 75).
Intrebare: conform afirmatiilor tale, de la pagina 90, scaunele de pe ultimile variante, aveau acele fante? La ce ar fi folosit?

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 January 2017 - 07:28 PM


#66 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 22 January 2017 - 07:52 PM

Intre timp, chinuindu-ma sa lipesc si capota frontala am reusit sa dezlipesc motorul de pe fuselaj, pana la urma am reusit sa il lipesc (cred eu mai drept), iar acum sper sa reziste...Am terminat partea cu motorul, am mai adaugat niste decaluri pe partea stanga a fuselajului, maine urmeaza un strat de lac lucios si probabil mai lucrez cate ceva la jambe.
Imagine atasata: 20170122_165931.jpg

Imagine atasata: 20170122_191645.jpg

Imagine atasata: 20170122_192017.jpg


Z-mare, daca te referi la desenele cu scaunul de la pag. 190, desenul de sus cred ca este cu prima versiune de scaun, desenul domnului Iloiu este cu ultima versiune. Am impresia ca doar a fost adaugata armura la spatar si a astfel a devenit mai inalt, dar partea de jos a spaturului a ramas aceeasi, iar centurile de brau sunt prinse de lateralul scaunului. Din pacate nu aveam cartea la momentul respectiv si am facut spatarul primei versiuni de scaun, cel fara armura.

Aceasta postare a fost editata de norbi: 22 January 2017 - 08:16 PM


#67 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 January 2017 - 08:04 PM

Da, acum capota sade bine!
Ai refacut balamalele suprafetelor de conanda?

#68 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 22 January 2017 - 08:26 PM

Sunt in curs de lucru, am facut cate o pereche pentru fiecare balama, mai am cele care vin pe aripa si inca ma gandesc la o solutie pentru cele cu contragreutati.
Imagine atasata: 20170122_202218.jpg

Aceasta postare a fost editata de norbi: 22 January 2017 - 08:26 PM


#69 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 January 2017 - 09:00 PM

Z-mare, iar se polueaza inca un topic. Poate face niste curatenie, ca e pacat.

Norbi, tine-o tot asa. E foarte frumoasa macheta.

Radu

#70 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 23 January 2017 - 03:07 PM

Urmeaza partea interesanta, rezista trenul sub greutatea machetei sau mi-am facut de lucru? Momentan am vopsit piesele principale.
Imagine atasata: 20170123_145037.jpg

Aceasta postare a fost editata de norbi: 23 January 2017 - 03:09 PM


#71 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 January 2017 - 03:54 PM

Eu zic ca e o problema. Trapele superioare se suprapun peste cele superioare cu pistonul necomprimat, cum este dat in kit. Taind din piston, suprapunerea lor o sa devina exagerata. E o problema la care, inca, nu am ajuns, nu m-am gindit la rezolvarea ei.
Ca sa ai rezistenta la jambe, sugerez sa inlocuiesti pistonul cu un ac de seringa cu diametrul de 2 mm sau, daca nu gasesti asa ceva, cu un ac de cusut saci sau de tricotat. Gauresti furca si jamba (jamba pe o adincime mai mare) si lipesti acul cu superglue, asa rezistenta creste.
Daca nu te-ai gindit, iti sugerez sa indepartezi materialul dintre bratele "foarfecelor" (furcilor) sistemului oleopneumatic (piesele D64)
Era bine sa mai subtiezi din grosimea suportilor de prindere a trapelor pe jamba.
Balamalele cu contragreutati ar fi bine sa le refaci tu, e cea mai buna solutie.
Succes!

#72 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 23 January 2017 - 08:56 PM

Buna ideea cu acul de seringa, la urmatoarea sigur voi face asa. Momentan l-am lipit pur si simplu si deocamdata este destul de rigid, daca cedeaza il voi reface cum ai sugerat. As mai avea de facut ceva furtune care merg la frane si sa montez comenzile, in rest intra pe ultima suta de metrii.
Initial am refacut prinderea trapelor din tabla, dar era prea subtire, intr-adevar piesele din kit sunt putin cam groase ar merita facute dintr-un stiren mai subtire.
La pistonul ce actioneaza jamba am folosit folie de aluminiu, ideea e ok, dar mai trebuie sa exersez rulatul foliei, pare sa arate mai frumos asa fata de unul vopsit.

Imagine atasata: 20170123_173542.jpgImagine atasata: 20170123_194624.jpg
Imagine atasata: 20170123_195144.jpgImagine atasata: 20170123_194712.jpg
Imagine atasata: 20170123_195040.jpgImagine atasata: 20170123_194900.jpgImagine atasata: 20170123_195032.jpg

Aceasta postare a fost editata de norbi: 23 January 2017 - 08:57 PM


#73 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2017 - 12:55 PM

Vad ca suprapus destul de bine trapele, le-i facut vreo modificare?
Atentie la trapa inferioara, capatul de jos vine prins de furca rotii, de acea tija ce vine oarecum oblic. Vezi aici http://www.cartula.r...ty/page__st__40 ,post #44.

#74 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 24 January 2017 - 01:21 PM

Nu am modificat, pentru trape am folosit ca sablon piesele de plastic din kit, am scurtat doar pistonul cu 1-2mm cred,l-am taiat acum mai bine de un an si nu imi amintesc exact cat am taiat din el. Am observat acea tija in desenele din carte, voi studia sa vad ce pot face la macheta mea.

#75 Useril este offline   Ta152 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 03-February 16
  • Location:chisinau

Postat 30 January 2017 - 08:27 PM

tot respectul pentru ce faci! succese!

#76 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 30 January 2017 - 09:02 PM

Zilele astea am pus decalurile, s-au asezat destul de frumos, probleme nu am avut. Galbenul asta are o culoare ciudata, dar pentru mine nu este asa o tragedie, vor ramane asa. Am avut ceva mici probleme cand am dat cu lac semilucios, suprafta a inceput sa se albeasca si nu inteleg de ce.
De inca un sfat as avea nevoie, cupola a fost mascata cu ceva scotch ordinar si a stat mult timp asa, iar acum au ramas ceva reziduri de lipici pe cupola, aveti idee cu as putea sa o curat?

Imagine atasata: 20170130_201935.jpgImagine atasata: 20170130_201943.jpg

Imagine atasata: 20170130_203741.jpg

Imagine atasata: 20170130_203759.jpg

Imagine atasata: 20170130_203815.jpg


#77 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 30 January 2017 - 11:12 PM

Betisor cu vata si apa ( eventual calduta ) ?

#78 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2017 - 09:56 AM

Cui pe cuise scoate! Lipesti in zona schoci mai de calitate, apoi il smulgi brusc. Ar trebui ca raziduul sa ramina agatat de schociul nou.

#79 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 February 2017 - 02:08 PM

Am inceput lucrul la comenzi, mai am de facut sistemul de prindere de pe aripa, in total vreo 12 piese plus 12 bolturi.
Imagine atasata: 20170201_123312.jpgImagine atasata: 20170201_133711.jpgImagine atasata: 20170201_133758.jpg



#80 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 February 2017 - 04:50 PM

Cam 1 ora pentru 2 piese, sper urmatoarele sa mearga mai rapid
Imagine atasata: 20170201_163820.jpg


Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi