Forum Machete,Modelism,Hobby: Incepand de la un IAR 81 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Incepand de la un IAR 81 1/32

#41 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12672
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 January 2015 - 10:48 AM

Excelent!! :good:

#42 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 31 August 2015 - 03:22 PM

Un mic update la acest proiect!
Am refacut inca o data bordul, dar din tabla de alama si arata mult mai bine. Initial am pus doar decalurile pe bord, dar m-am gandit sa adaug si inele la ceasuri pe care le-am facut din sarma de cupru, inca nu sunt fixate cum trebuie, sper sa reusesc sa le pozitionez mai bine.
Am inceput sa montez podeaua impreuna cu mansa si palonierele, am adaugat si cele 3 furtune pe mansa.
Deocamdata acesta este stadiul, sper sa va placa si voua!
Astazi vreau sa ma ocup de lateralele carlingii, sa adaug cabluri si ce se mai gaseste montat pe ele.


Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#43 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 September 2015 - 10:21 PM

Laterala stanga a carlingii e gata! Furtunul de la instalatia de oxigen mi-a iesit cam gros, dar pentru moment nu am cum confectiona altul la un diametru mai mic, voi ti e cont la urmatoarea macheta. Am adaugat si pompa de ambreaj si siguranta pentru darea focului, putin supradimensionate si ele, dar sunt multumit cum au iesit.
Imagine postata

#44 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 02 September 2015 - 01:47 PM

Si partea dreapta e cam gata, din pacate nu stiu exact ce culori au avut cablurile, furtunele, etc. asa ca le-am vopsit majoritatea in negru. Deocamdata cam asta e tot ce vroiam sa adaug in carlinga, daca mai gasesc ceva merita adaugat am sa incerc sa le confectionez.
Imagine postata

#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12672
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 September 2015 - 06:30 PM

Norbi, acele inele nu apar la vedere, ceasurile erau montate in sptele panoului, ca la avioanele americane, nu ca la cele nemtesti!

#46 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 02 September 2015 - 07:12 PM

Stiu, initial am vrut ca bordul sa il construiesc din doua randuri de tabla, dar nu am reusit sa aliniez gaurile pentru ceasuri la al doilea rand, m-am chinuit de o multime de ori si nu mi-au iesit...mi s-a parut prea sec sa las bordul doar cu decalurile lipite pe o suprafata dreapta si am preferat sa adaug ceasurilor niste inele. Stiu ca nu e corect dar imi plac mai mult asa, sper ca in viitor sa apara niste photo-etched color pentru bord.

Imi erau de folos niste seturi de fotoincizii facute de Paul, dar am fost plecat toata vara si nu am prea urmarit forumul, s-au vandut toate. :bang:

Aceasta postare a fost editata de norbi: 02 September 2015 - 07:17 PM


#47 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12672
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 September 2015 - 08:23 AM

OK, am inteles!
Cind ai de dat gauri aliniate in table subtii, trebuie sa faci initial un sandvici: o placa de lemn de cel putin 3 mm grosime, cele doua placi de tabla, o alta placa de lemn. Totul se stringe cu doua suruburi, apoi se dau gaurile. E o treaba mai laborioasa, dar astfel gaurile ies perfect rotunde si aliniate.

#48 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 03 September 2015 - 08:36 AM

Multumesc! Am sa incerc tehnica asta la urmatorul sau poate chiar si la asta. Momentan cred ca mi-am facut putin de lucru si trebuie sa schimb mansa cu cea rotunda, mi-a scapat din vedere detaliul asta. In cartea lui Radu scrie ca de la nr. 181 s-a folosit tipul rotund de mansa.

#49 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 04 September 2015 - 10:12 AM

Ieri am avansat putin cu macheta, am schimbat capatul de mansa cu cel corect (norocul meu ca nu a trebuit sa dau firele jos de pe mansa), i-am facut si un weathering la interior si un drybrush cu nuante metalice.
Am adaugat curelele la palonier pe care era sa le uit, am inceput sa adaug piesele pe scaun (comanda compensator, porthart, comanda reglare scaun etc).
Dupa ce am terminat cu scaunul am lipit ansamblul podelei pe laterala stanga a cabinei. Am preferat stanga datorita furtunului de la oxigen si imi era mai usor sa vad unde se pozitioneaza travers in forma literei "C".
Am reusit sa fixez podeaua, poate nu cel mai perfect, dar sunt multumit. A urmat partea dificila, scaunul, ne avand foarte multe puncte de prindere, m-am chinuit vreo ora pana am reusit sa il pozitionez.
Am facut si cateva teste sa vad daca se inchide fuselajul si totul incape perfect.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

am facut si butelia cu aer comprimat pentru frane
Imagine postata

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

un test cu bordul montat, nu prea imi place asa ca voi cauta o salutie sa fac altul...

Imagine postata

#50 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 08 September 2015 - 01:22 PM

am facut alte radiatoare de ulei

Imagine postata
Imagine postata

#51 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 17 September 2015 - 02:44 PM

Am inchis fuselajul, am montat aripa, am chituit, nituit, primer. Pentru directie am folosit decalul din kit, care s-a potrivit destul de bine.

Imagine postata
Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#52 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 16 January 2017 - 09:30 PM

Revin la acest subiect dupa un an, sper sa reusesc sa termin macheta saptamana asta. Foarte multe de facut nu mai am, dar sunt destule care sa imi dea dureri de cap.
Probleme de rezolvat:
1.Trenul de aterizare. Am scurtat amortizorul de la fiecare jamba, dar acum ma tem ca trenul de aterizare nu va rezista sub greutatea machetei si nu va fi usor sa aliniez rotile.
2.Balamalele flapsurilor si eleroanelor. La macheta mea pozitia lor pe aripa cu cea de pe comanda nu se potriveste...voi incerca sa fac alte balamale din tabla de alama.
3.Bechia care arata tare ciudat.

Momentan, am vopsit capota cu RLM04.

Imagine atasata: 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de norbi: 16 January 2017 - 09:32 PM


#53 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2017 - 09:52 AM

Arata bine...abia astept sa-l vad terminat.

Promite sa fie special...




#54 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 17 January 2017 - 09:21 PM

Intr-un final am reusit sa lipesc motorul de fuselaj, inca nu este gata mai am de adaugat o multime de pe piese mici. Din pacate mai bine de atat nu am reusit sa aliniez motorul si capota. sper sa nu arate prea stramb la final.
Imagine atasata: 20170117_210242 1.jpg

Imagine atasata: 20170117_205733.jpg

Imagine atasata: 20170117_205853.jpg


#55 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 19 January 2017 - 11:17 PM

Incet, dar sigur! Motorul e gata, putin descentrat dar poate la urmatoarea macheta imi iasa mai bine, sunt multumit asa cum a iesit.
Imagine atasata: 20170119_222236.jpg

Imagine atasata: 20170119_222509.jpg


#56 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12672
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 January 2017 - 01:55 PM

Citeva observatii
- curelele sunt prinse in spatele scaunului, dupa ce sunt trecute prin fantele de la baza scaunului
- furtunul mastii de oxigen trebuia trecut prin spatele regulatorului
- capota motorului pare putin ridicata in sus, in partea din fata
- teava de aerisire a reductorului e nitel mai in fata si trece prin acea "cutie" ce acopera reductorul

Vazind pozele tale imi dau seama ca am uitat sa fac decuparea de pe coama fuselajului, pe unde gliseaza cupola! :diablo:

#57 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 20 January 2017 - 03:02 PM

Cred ca ai dreptate in legatura cu centurile, mi-a scapat detaliul asta. Furtunul de la O2 mi-a iesit prea gros si nu aveam prea mult spatiu in cabina, e prea gros plasticul fuselajului. Teava de la reductor am lipit-o mai in spate pentru a aveam mai multe puncte de sprijin, sa nu ma trezesc ca se dezlipeste daca transport macheta undeva si scutura mai tare, dar da trebuie putin mai in fata.
De cand am lipit motorul pe fuselaj am observat ca e plecat spre stanga si in sus, am incercat macar capota sa o aliniez mai ok, nu e perfect, dar destul de dificil sa aliniezi toate, trebuie mare grija cand debavurezi jumatatile de fuselaj. Toata macheta are multe torsiuni...

#58 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12672
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 January 2017 - 03:55 PM

.

Citeaza

Toata macheta are multe torsiuni...
Mie imi spui... :whistle: :-(

#59 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 21 January 2017 - 10:49 AM

Centurile sunt bine asa, nu trebuie schimbat nimic.
Numai centurile din modelul initial (cele care se incrucisau la spate) treceau prin fantele din spatarul scaunului.
Radu

#60 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12672
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 January 2017 - 04:45 PM

In cea de a doua ta carte, la pag 90, mijloc, exista un desen al scaunului, facut de Dan Iloiu in 1989, unde se vad clar cele doua fante. In revista Modelism, exista un desen in care apare exact acest scaun, curelele superioare fiind prinse pe tetiera, ca la ultimele variante, iar cele inferioare trec prin fanta. In cartea ta, mai sus amintita, in dreptul desenului la care m-am referit mai sus, scrie ca este al scaunelor cu scut, folosite la ultimele variante. E drept, in cartea ta, nu este specificat clar cum sunt montate curelele. Coroborind indormatiile de mai sus (scaun cu fante pentru ultimile tipuri de avioane, desenul din Modelism, facut de cineva care a studiat planurile), am dedus ca acele curele sunt trecute print fanta. Eu cred ca ar trebui sa documentezi cele afirmate mai sus.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi