Pentru ca doar ce-am terminat (in sfarsit!) cele 2 proiecte ale mele (Bearcat-ul si La-ul 7), este cazul sa incep ceva nou.
Dupa o lunga cautare in muntele de cutii, o ampla introspectie si vreo 2-3 epifanii (timp in care m-am sucit de cateva ori), m-am oprit asupra acestui subiect.
Principalul argument pentru care m-am oprit la el este ca odata si odata trebuie sa-mi fac curaj sa ma apuc si eu de avioanele mele de suflet - seria 109 a lui Willy Messerschmitt.
Pentru mine, nu cred ca exista un avion mai misto ca seria Bf 109. Adica nu ca nu cred - pur si simplu nu exista.
Excluzandu-l pe IAR 80-81 (pe care il iubesc neconditionat), in topul meu personal doar Focke-Wulf-urile 190 se apropie Bf-ul 109, din orice punct de vedere as privi problema.
Asadar, trebuia sa incep si eu odata un 109 - si pentru ca e bine sa incep cu inceputul (asta e chiar adanca rau), m-am gandit sa incerc sa fac un Bf109A.
A de la Anton...stiti voi...ala care toarna beton...
![:pardon:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/pardon.gif)
Prin urmare, am extras din maldarul de cutii produsul celor de la Academy - respectiv kitul Bf 109C/D.
Plasticul cam saracacios...unele detalii sunt ridicol de subreprezentate...va fi mult de corectat, pilit, slefuit, adaugat, etc.
Problema principala este ca plasticul este pentru un 109 C/D...care erau destul de diferite de seria 109 A.Care serie 109 A nici macar n-a fost o serie in adevaratul sens al cuvantului , ci mai degraba cateva celule de pre-productie destul de diferite intre ele.
Voi fi deci nevoit sa fac unele modificari - si pentru asta m-am inarmat cu planurile seriilor Bf 109 A-D a celor de la Kagero. Sper ca astfel sa reusesc sa adaptez kitul 109 C/D si sa-l transform intr-un 109 A onorabil si convingator. Sper deasemenea sa pot folosi si cate ceva din fotodecupajele Eduard pt acest kit (editia Zoom).
Comparand plasticul cu planurile (care sunt si la scara 1/48) am constatat diferente fata de planurle de la Kagero, in special in zona botului (capotajul motorului), care depasesc cu siguranta capacitatile mele modelistice. Ar trebui taiat botul, aruncat la gunoi si facut altul. Nu pot asa ceva.
Deci ma voi limita doar sa incerc sa-l aduc la un standard cat mai apropiat de 109A, mizand pe faptul ca problemele de forma ale kitului nu vor fi vizibile cu ochiul liber.
Ma inarmez asadar cu multa rabdare (ca de tutun m-am lasat), pentru ca la mine totul dureaza...si sper sa pot duce si aceasta "calatorie" la bun sfarsit...intr-un viitor sper eu nu foarte indepartat.
Sa vedem...ma gandesc la Spania...1937...