Acest automobil a aprtinut lui Hermann Goering, presedinte al Parlamentului German, Comandant al Aviatiei Germane si Presedinte al consiliului Prus. Pe data de 20 Feb 1937 a fost a 50-a aniversare a expozitiei de automobile din Berlin. Pentru aceasta zi, Mercedes a venit cu modelul 540K care de la prima vedere i-a luat ochii Goering. Acesta l-a abordat imediat pe Wilhelm Kissel director al Daimler Benz si l-a comandat cu cateva dotari suplimentare fata de modelele de serie precum caroseria blindata, motor de 5.4l, rezervor mai mare si un spatiu interior ceva mai generos pentru a-i acomoda conditia fizica "mare" dobandita dupa retragerea din aviatie. Masina a fost vopsita intr-un albastru deschis metalizat, iar ulterior revopsita intr-un albastru mai inchis, si mai putin metalizat. Acest fapt a fost datorat tehnologiei inca debutanta in domeniul vopselei metalizate care in timp isi pierdea luciul si devenea mata si anosta.
Masina a fost capturata de Capitanul Joe Crilley in 1945, care cercetand printre daramaturile bazei din Alpi, a descoprit un garaj cu doua masini, una era Mercedesul lui Goering, cealalta era un Grosser Mercedes Offener Tourenwagen negru. Cand Generalul Major Maxwell Taylor a vazut "masina lui Hitler" s-a gandit ca ii va sta bine in ea, si i-a spus adjutantului sau "sa puna placuta de inmatriculare cu 2 stele pe Blue Goose", asa a fost botezata de catre Crilley si echipa sa in momentul capturarii. Ulterior, masina a mai fost dorita si de alte persoane care vroiau chiar sa o cumpere, in acest moment, masinile au primit "ordin de deplasare" catre Statele Unite, ca trofee de razboi. Se credea ca sunt masinile lui Hitler, pana cand au descoperit emblema lui Goering pe usile masinii.
In 1956, masina a fost trecuta ca surplus in patrimoniul guvernului si scoasa la licitatie, castigata de Jacques Tunick din Connecticut la suma de 2167 USD. In 1958, George Bitgood a cumparat-o de la Tunick cu scopul de a o restaura, dar modificand culoarea in negru. Dupa moartea lui Bitgood, fiica acestuia a vrut sa duca mai departe scopul tatalui sau, ca masina sa ajunga printre veteranii celui de-al doilea Razboi Mondial. In ziua de azi, este cel mai original model de 540K Special Roadster.
Revenid la partea modelistica, scopul acestui topic este reproducerea (nu chiar in toate detaliile) a masinii. S-a plecat de la un Maisto 500K la 1:18, intrucat singurul exemplar de Blue Goose este la 1:43.
Progresul pana acum este caroseria modificata in partea din spate, detalii ale motorului (inca nefinalizat). A fost facut un test de vopsea iar rezultatul este promitator, in test vopseaua nu are lac, dar in lumina naturala se apropie de un albastru Lufftwafe metalizat.
Aceasta postare a fost editata de GGG: 07 December 2014 - 10:24 AM