Fiat G 55/I Centauro scara 1/72
#41
Postat 27 October 2015 - 01:49 PM
Prima data am revopsit partea cu petele de pe fuselaj, ca aratau ca, vorba lui Roman, dracu. Mascat, revopsit cu RLM 76, si apoi cu pete de RLM 74 si 75.
Oricum arata mai bine, nu??? E, nu chiar meserias, da' ....merge si asa (nasoala vorba asta la romani, mult a stricat ea! )
Cum prinderea voletilor se facea direct pe jambe, m-am apucat sa fac acele bucati de tabla de care se prind voletii.
Cu ocazia asta am constatat ca jamble sunt ...simetrice, nu antisimetrice, cum ar trebui. Poate si la cehi este vorba asta: las ca merge si asa!
Bun, avioinul fiind vopsit, am zis sa pun decalurile. DILEMA!! Cum vin fasciile, cășcăfincă avem doua variante ....oficiale!
asa
sau asa???
Pentru ca iata, este si poza asta!
Ori, prima este un aparat reconstruit, in cea de a doua poza, apare un aparat prabusit pe vremea ...aia, la datorie!
Oricum, eu am ambele doua ( ) variante, una de la Fiat G-55 si alta, niste resturi de la Folgore.
Treaba e ca, in cazul ca trebuie folosite decalurile de la Folgore, e nevoie de ceva masti pentru a vopsi patratul alb si de taiat nitel decalurile, ca rama neagra trebuie sa fie aia de la Fiat, la Folgore e mai subtire.
#42
Postat 27 October 2015 - 10:17 PM
Cred că este același avion care vrei să-l faci tu , și tipul mi s-a părut bine documentat . Din ce īnțeleg eu , avionul ăsta avea fasciile puse diferit : pe extrados erau "īn oglindă" , iar pe intrados erau "simetrice" .
Sper să te ajute cumva.
Spor să ai !
Sorin
#45
Postat 28 October 2015 - 03:46 PM
In profilele desenate in carti , fasciile (diferite modele) sunt puse ca in pozele postate mai sus( adica in oglinda) .
Insa am dat peste fotografii cu pozitionari de-a dreptul alandala . Adica :
Unele pozitionari sunt chiar ciudate/stranii - referitor la felul fasciei de pe aripa stanga -
Chiar daca mai sunt tipuri de avioane diferite fascia trebuia pozitionata la fel.Diferea doar tipul/desenul ei ( fond transparent sau nu , cadru continuu sau intrerupt, bratul mai sus sau mai jos ).
Ei bine , in pozele de mai sus , realitatea arata un adevarat ghiveci...
Sper ca te-am lamurit ( ... bustean...) .
Aceasta postare a fost editata de busila: 28 October 2015 - 03:50 PM
#46
Postat 28 October 2015 - 04:38 PM
Chestia e ca in poza postata de tine, primul rind, poza din dreapta, zice ca pe extrados e fascia in chenar negru, pe fond alb si da un desen unic, adica nu zice pe stinga asa, pe dreapta asa. Ceea ce ma face sa deduc ca decalurile date in kit sunt exact ...invers!
La "Plate A2", standard de fabrica, fasciile arata ca cele din kit. Nici aici nu se vorbeste de stinga, dreapta.
Ca atare, le pun pe cele din kit, si cine ma contrazice, sa vina cu dovezi.
#47
Postat 28 October 2015 - 06:13 PM
#48
Postat 28 October 2015 - 07:19 PM
Adica " lama esterna sinistra in alto, lama esterna destra in basso ".
Asta ar cam insemna ca " bratul extern stang in sus , bratul extern drept in jos " -e vorba de fascii.
Uite cel putin 2 poze care sustin contrariul :
Cum am spus mai sus , e o curata devalmasala .....
#49
Postat 28 October 2015 - 08:20 PM
Deci este corect ( DOAR pentru G-55-urile vopsite 74/75/76 !!! ) cum a făcut modelistul din linkul pe care ți l-am trimis ceva mai sus !
Spor !
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 28 October 2015 - 08:21 PM
#50
Postat 28 October 2015 - 09:44 PM
dakian67, la 28 October 2015 - 08:20 PM, a spus:
Daca vorbim de RLM-uri , uite aici ceva ce contrazice ceea ce a facut baiatul ala :
Acuma , eu nu cred ca pentru FIECARE tip de vanator si pentru FIECARE tip de schema de vopsire , pozitia bratului exterior al fasciei ( ca aici e buba , de fapt ) era ba in sus , ba in jos . Plus nu cred ca pozitia bratului era intr-un fel pentru intrados si in alt fel pentru extrados. Plus ca trebuie tinut cont si de chenar -ingust/lat/continuu/intrerupt/ , fond -alb/transparent/gri , fascie -ingusta/lata , brat- mai sus/mai jos , cu o linie sau fara , unit cu manerul sau nu , negru pe alb sau alb pe negru ...Si toate astea REGLEMENTATE printr-ul normativ.In mod sigur NU .
Cred ca mecanicii vopseau si ei cam dupa ureche . Ia uite aici care este pozitia bratului exterior de pe aripile stangi.
Este IN JOS !!!. Pe aripa STANGA !!!
HARABABURA TOTALA
Aceasta postare a fost editata de busila: 28 October 2015 - 09:54 PM
#51
Postat 29 October 2015 - 01:13 PM
In concluzie, decalurile vor fi puse ca in porspect, si cine are o poza cu un Fiat G55, vopsit in RLM 74/75/76, 5 galben, cu inel alb, intradosul capotei motorului galben cu facia pusa cu bratul exterior in sus, si pe aripa stinga si pe cea dreapta,poate sa ma contrazica.
Am si decaluri cu care pot face ca fasciile sa fie cu amble brate in sus, pe ambele aripi, dar insemana ceva munca (sa nu se inteleaga gresit, nu ma sperie munca!!!) dar, dupa ce ma muncesc sa le pun asa, pot constata ca vine cineva si spune: e gresit! Asa ca prefer varianta sus-jos!
Apoi, din ce vad in carte, se zice ca fascia este asa: si atit. Nu spune ca imaginea este pentru stinga asa si ca dreapta ar trebui sa fie asa sau asa .
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 October 2015 - 01:23 PM
#53
Postat 03 November 2015 - 09:02 PM
Cel putin in poze e al naibii de transparent. In situatii d-astea, ori mai vii cu un decal la fel peste (da' n-ai), ori (eu asa am procedat de cateva ori), vii cu pensula cu galben peste (eu prefer uleiuri, ca se aseaza bine si sunt usor de corectat cu diluant pe la margini).
Spor!