Fiat G 55 are, alaturi de Machi 200 si Machi 205, cel mai frumos profil dintre avioanele italiene si de aceea m-am oprit si asupra lui, m- a atras forma supla, de vinator rapid.
Avionula fost apreciat de istorici ca fiind cel mai bun vinator monoloc construit de italieni. Aparatul este o dezvoltare a faimosului predecessor, Fiat G50 Freccia. Noutatile constau intr-un motor nou, DB 605 A-1, o imbunatatire a aliurii aerodinamice fuselajului și reproiectarea aripii, construita pe doua sectiuni
Prototipul a fost zburat pe 30 aprilie 1942, productia incepind in anul 1943. Seria initiala, Fiat G 55/ 0 fost inarmata cu un tun MG 151 de 20mm si patru mitraliere Breda Safat de 12.7mm.
Seria urmatoare Fiat G 55/I a fost reinarmata, avind in dotare trei tunuri MG 151 de 20mm si doua mitraliere Breda Safat de 12.7mm.
In 1943 razboiul ia o alta turnura in peniunsula si pe continent, asa ca incepe sa apara deficitul de motoare DB 605 A-1ca atare numarul de aparate construit este mult sub cerinte.
Au fost dezvoltate si alte variante, Fiat G 55 / II, cu cinci trei tunuri MG 151 de 20mm si Fiat G 55 / S, torpilor, doat cu o torpila Whitehead Fiume sub fuzelaj. Ambele variante au zburat în 1944.
Dupa razboi, in 1946, a fost construita o varianta, Fiat G 55/B, o versiune de scoala, biloc, exportata in Argentina.
Caracteristici tehnice pentru Fiat G 55/I
Lungime: 9,37 m
Anvergura 11, 85 m
Inaltime: 3,13 m
Viteza maxima: 630 km/h la 8000 de metri
Autonomie: 1200 km
Armament: trei tunuri MG 151 de 20mm si doua mitraliere Breda Safat de 12.7mm.
Bibliografie : www.google. com
Kit-ul, scara 1/72
Este o serie scurta, de la Special Hobby, cutia continind o rama cu 29 piese din plastic gri inchis,
20 piese din rasina, o cola de fotoincizii,
o cola de fotoincizii, filmul pentru plansa de bord, o cola cu decaluri pentru trei inmatriculari
si doua cupole termoformate
precum si instructiunile de montaj si vopsire care sunt clare
Indicatiile de vopsire sunt date pe detalii si per ansamblu, facindu-se refereire la culori Gunze Sangyo. Exceptie fac doar variantele de inmatriculare in care culorile sunt date in clar, denumirea lor italiana si RLM, fara a face referire la un cod de vopsea.
Plasticul este injectat in scara, corect in detalii si forme dar cu ceva bavuri, putin descentrat, ceea ce pune probleme la piesele rotunde, in special jambele trenului de aterizare sunt cele mai afectate. Gravarea este in negativ, executata fin, corecta in detalii si forme. Din pacate, bordul de fuga, dupa lipirea semiaripilor apare foarte gros.
filmul pentru plansa de bord si doua cupole termoformate precum si o cola cu decaluri pentru trei inmatriculari. Instructiunile de montaj si vopsire sunt clare, indicatiile de vopsire sunt date pe detalii si per ansamblu, facindu-se refereire la culori Gunze Sangyo. Exceptie fac doar variantele de inmatriculare in care culorile sunt date in clar, denumirea lor italiana si RLM, fara a face referire la un cod de vopsea.
Plasticul este injectat in scara, corect in detalii si forme dar cu ceva bavuri, putin descentrat, ceea ce pune probleme la piesele rotunde, in special jambele trenului de aterizare sunt cele mai afectate. Gravarea este in negativ, executata fin, corecta in detalii si forme. Din pacate, bordul de fuga, dupa lipirea semiaripilor apare foarte gros.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 November 2014 - 12:33 PM