Forum Machete,Modelism,Hobby: Fiat G 55/I Centauro - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Fiat G 55/I Centauro scara 1/72

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 November 2014 - 12:32 PM

Fiat G 55/I
Imagine atasata: FiatG55-2.jpg
Fiat G 55 are, alaturi de Machi 200 si Machi 205, cel mai frumos profil dintre avioanele italiene si de aceea m-am oprit si asupra lui, m- a atras forma supla, de vinator rapid.
Avionula fost apreciat de istorici ca fiind cel mai bun vinator monoloc construit de italieni. Aparatul este o dezvoltare a faimosului predecessor, Fiat G50 Freccia. Noutatile constau intr-un motor nou, DB 605 A-1, o imbunatatire a aliurii aerodinamice fuselajului și reproiectarea aripii, construita pe doua sectiuni
Prototipul a fost zburat pe 30 aprilie 1942, productia incepind in anul 1943. Seria initiala, Fiat G 55/ 0 fost inarmata cu un tun MG 151 de 20mm si patru mitraliere Breda Safat de 12.7mm.
Seria urmatoare Fiat G 55/I a fost reinarmata, avind in dotare trei tunuri MG 151 de 20mm si doua mitraliere Breda Safat de 12.7mm.
In 1943 razboiul ia o alta turnura in peniunsula si pe continent, asa ca incepe sa apara deficitul de motoare DB 605 A-1ca atare numarul de aparate construit este mult sub cerinte.
Au fost dezvoltate si alte variante, Fiat G 55 / II, cu cinci trei tunuri MG 151 de 20mm si Fiat G 55 / S, torpilor, doat cu o torpila Whitehead Fiume sub fuzelaj. Ambele variante au zburat în 1944.
Dupa razboi, in 1946, a fost construita o varianta, Fiat G 55/B, o versiune de scoala, biloc, exportata in Argentina.
Caracteristici tehnice pentru Fiat G 55/I
Lungime: 9,37 m
Anvergura 11, 85 m
Inaltime: 3,13 m
Viteza maxima: 630 km/h la 8000 de metri
Autonomie: 1200 km
Armament: trei tunuri MG 151 de 20mm si doua mitraliere Breda Safat de 12.7mm.
Bibliografie : www.google. com

Kit-ul, scara 1/72
Imagine atasata: Fiat G-55 001.JPG
Este o serie scurta, de la Special Hobby, cutia continind o rama cu 29 piese din plastic gri inchis,
Imagine atasata: Fiat G-55 002.JPG
20 piese din rasina, o cola de fotoincizii,
Imagine atasata: Fiat G-55 005.JPG
o cola de fotoincizii, filmul pentru plansa de bord, o cola cu decaluri pentru trei inmatriculari
Imagine atasata: Fiat G-55 006.JPG
si doua cupole termoformate
Imagine atasata: Fiat G-55 008.JPG
precum si instructiunile de montaj si vopsire care sunt clare
Imagine atasata: Fiat G-55 007.JPG
Indicatiile de vopsire sunt date pe detalii si per ansamblu, facindu-se refereire la culori Gunze Sangyo. Exceptie fac doar variantele de inmatriculare in care culorile sunt date in clar, denumirea lor italiana si RLM, fara a face referire la un cod de vopsea.
Plasticul este injectat in scara, corect in detalii si forme dar cu ceva bavuri, putin descentrat, ceea ce pune probleme la piesele rotunde, in special jambele trenului de aterizare sunt cele mai afectate. Gravarea este in negativ, executata fin, corecta in detalii si forme. Din pacate, bordul de fuga, dupa lipirea semiaripilor apare foarte gros.
filmul pentru plansa de bord si doua cupole termoformate precum si o cola cu decaluri pentru trei inmatriculari. Instructiunile de montaj si vopsire sunt clare, indicatiile de vopsire sunt date pe detalii si per ansamblu, facindu-se refereire la culori Gunze Sangyo. Exceptie fac doar variantele de inmatriculare in care culorile sunt date in clar, denumirea lor italiana si RLM, fara a face referire la un cod de vopsea.
Plasticul este injectat in scara, corect in detalii si forme dar cu ceva bavuri, putin descentrat, ceea ce pune probleme la piesele rotunde, in special jambele trenului de aterizare sunt cele mai afectate. Gravarea este in negativ, executata fin, corecta in detalii si forme. Din pacate, bordul de fuga, dupa lipirea semiaripilor apare foarte gros.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 November 2014 - 12:33 PM


#2 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 November 2014 - 09:31 PM

Mamma mia ! Ce subiect fain !
Sint curios ce schema de vopsire vei alege .
Te voi urmari cu multa placere si interes ,Z .

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 November 2014 - 09:58 PM

"Fiat G 55 are, alaturi de Machi 200 si Machi 205, cel mai frumos profil dintre avioanele italiene"
Perfect de acord,tocmai de aceea te-am citat.
Design italian,combinat cu mecanica germana; strasnica alaturare .

#4 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 27 November 2014 - 10:07 AM

Vezi postareaLonginus, la 26 November 2014 - 09:58 PM, a spus:

"Fiat G 55 are, alaturi de Machi 200 si Machi 205, cel mai frumos profil dintre avioanele italiene"
Perfect de acord,tocmai de aceea te-am citat.
Design italian,combinat cu mecanica germana; strasnica alaturare .

Stai sa-l vezi pe Reggiane 2005. Am facut si eu macheta asta, exact cu modelul asta de vopsire. Mai am si Kitul Italeri/Supermodel si puse unul linga altul kitul cehesc arata mult ai bine.

#5 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 27 November 2014 - 09:39 PM

Dadada , o să fiu ochi și urechi ! :dribble: Foarte elegant aparat , am și eu MC 202 și 205 , poate-mi găsesc inspirația și curajul să mă apuc de ele...
:hi:
Sorin

#6 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 27 November 2014 - 10:29 PM

Uite domne, in sfarsit, revenim la italieni! De-abia astept sa vad continuarea, multam frumos ca ti-ai ales un astfel de subiect.
Calde salutari!
Nicu

Aceasta postare a fost editata de JangBogo: 27 November 2014 - 10:29 PM


#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 December 2014 - 07:30 PM

Pentru inceput am purces la asamblarea aripilor. Cum bordul de fuga era extrem de gros
Imagine atasata: Fiat G-55 001 (2).JPG
am subtiat pe interior partile componente pina le-am adus la o grosime acceptabila
Imagine atasata: Fiat G-55 002 (2).JPG
Am fixat baia trenului
Imagine atasata: Fiat G-55 004 (2).JPG
Cind am vrut sa lipesc cele doua parti ale aripilor, am constatat ca nu prea merge; baia din rasina era putin cam inalta
Imagine atasata: Fiat G-55 005 (2).JPG
Imagine atasata: Fiat G-55 006 (2).JPG
A trebuit sa scobesc putin din interiorul aripii
Imagine atasata: Fiat G-55 007 (2).JPG
apoi totul s-a lipit bine
Imagine atasata: fiat G-55 008 (2).JPG
Urmeaza interiorul cocpitului unde mai sunt citeva chestii de adaugat

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 December 2014 - 07:31 PM


#8 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 December 2014 - 07:47 PM

Da , frumos lucrat ! Eu a trebuit să fac exact același lucru la P-40, chiar dacă baia a fost scratch , nu era destul loc în aripă . Numai că eu am scobit locul încet-încet cu o lamă curbă de cutter , nu am un Dremel încă ( poate , dacă o să fiu cuminte , Moșul...cine știe , eu mai sper ! )
Spor sa ai , Z-Mare !!

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 02 December 2014 - 07:47 PM


#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 December 2014 - 04:59 PM

M-am apucat de interiorul cocpitului, care, din pacate, nu prea seamana cu ce am in documentatie, dar nu mai fac nici o modificare. Am adaugat cele trei planse cu aparatura de sub plansa de bord si rezervoarele cu oxigen. Mai trebuie sa fac ceva modificari la mansa.
Imagine atasata: fiat g_5 003.JPG
Am mai refacut voletul de la radiatorul mare si am lipit fotoincizile corespunzatoare celor doua radiatoare.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 December 2014 - 04:11 PM

Am refacut si mansa.
Acum ar urma un pic de saminta de gilceava pe tema RLM-urilor....italienesti. :-P Bun, imatricularea este clara, RLM 74/75/76, Grup 2 ,Squadriglia ANR, baza Cascina Vega, mai 1944, tocami pentru a sari peste o gramada de grigio mimetico, giallo mimetico si verde mimetico deloc clare pentru mine. Problema e,insa, la interiorul cocpitului, vopsit in verde anticorrosione.
Am gasit niste poze cu un G-55, aflat intr-un muzeu. Arata cam asa:
Imagine atasata: coc stingaa.jpg
In urma unor discutii cu Busila, care a mai facut ceva italienesti, am aflat ca ...nu e bine. Cica ar trebui un Humbrol 87 cu putin alb. Treaba e ca nu arata deloc ca in poza de mai sus.
Humbrol 87 e cam esta:
Imagine atasata: Fiat G-55 008.JPG
Am mai rascolit pe net si am aflat ca acest verde anticorrosione era de vreo trei feluri (primul, al doilea si al treilea, coloana din stinga).
Imagine atasata: Colorieschemimimeticitab14-vi.jpg
Primul din coloana de verde anticorrosivo semana destul de bine cu ce-i in poza demai sus.
Care a fost folosit si in ce perioada, habar nu am.
Tot sapind, am aflat ca verde prato anticorrosivo ar fi echivalent cu RAL 6017 sau 6018 si cu FS 34230. Numai ca aceste doua culori sunt destul de diferite!!!
Imagine atasata: Fiat G-55 001.JPG
Iar FS 34230 arata cam asa
Imagine atasata: FS.png
E, dar mai e un echivalent FS pentru verde anticorrosivo si anume FS34272, care arat cam asa
Imagine atasata: FS_2.png
Treba e acum, care vedre era acel verde anticorrosivo si care a fost folosit in 1944???
Ma gindeam sa incep de la un galben amestecat cu putin negru sau sa fac cum a zis Busila, Humbrol 87+ceva alb.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 December 2014 - 04:12 PM


#11 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 22 December 2014 - 06:06 PM

Poate e de folos:

http://stormomagazin...der=asc&start=0

La el seamana mai mult cu cel pozat la muzeu. Dupa monitorul meu, mi se pare ca FS 34558 e mai aproapiat de cel din muzeu si ce a folosit el.

http://doogsmodels.c...-main-assembly/
Aici apare un mix intre Model Master RAF Interior Green, Green Zinc Chromate si Testors Yellow Chromate, a incercat sa reproduca interiorul de la cel din muzeu.


#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 December 2014 - 11:27 AM

Multumesc pentru link-uri. Peste primul nu am dat, tipul a facut lucruri faine acolo!
O a incerc intii cu un amestec de galben si negru, sa vad ce iese, din pacate nu am toate culorile indicate ca sa le amestec. Vad eu ce iese, sa fie cit mai aproape. Oricum e diferenta mare intre ce da fiecare!

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 January 2015 - 01:53 PM

Am amestecat tot feluri de vopsele verzi, albastre, galbene am aobtinut diverse variante.Pina alurma m-am oprit la un amestec ochimetric de galben MM1514 cu verde MM1524 si am obtinut ce se vede mai jos. Este destul de aproape de RAL 6018, asa ca ma declar multumit
Imagine atasata: Fiat G-55 001.JPG
O sa dau cu putina "murdarie", dupa care niste lac mat, vopseaua fiind lucioasa.

#14 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2015 - 02:10 PM

Te pot asigura ca nici italienii intre ei nu se pun de acord in privinta culorilor(toate) RA. De fiecare data cand se incepe un WIP, incepe un carusel de nu/ba da/ verde/ma nooooo grigio/ mimetico/non mimetico samd. Fa-l cum crezi tu. Pana aici e super. Succesuri!
PS- verdele ala anticorrosione ar fi de fapt un gri(pe hârtiile oficiale RA). Ca pe urma Fiat, Aermacchi, Breda, Reggiane foloseau ce aveau, ehhh, asta e alta discutie! :))

Aceasta postare a fost editata de sven_ss: 12 January 2015 - 02:13 PM


#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 January 2015 - 09:35 AM

Sven, stii ce e interesant? Ce am gasit eu pe internet este doar acel verde de diferite nunate, plecind de la galben verde si terminind cu verde inchis. Vezi si mo(n)strele de mai sus. Nici una nu e gri. Busila, dar nu l-am ascultat, ca de era singurul, mi-a indicat un amestec de Humbrol 78 cu alb, care da un gri asemanator cu RLM 02. Ei bine, am primit, tot de la Busila, niste poze cu avioane din muzee, unde se vede clar acel gri de de care zicea el si de care zici si tu!!! :whistle: Si tind sa va cred pe voi!!
Oricum faptul e consumat, nu mai revopsesc, ca vorba nu stiu cui de pe aici, mie imi place asa! :-P

#16 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2015 - 11:33 AM

De fapt vopseaua asta avea o utilitate utila si mai putin estetica.Imagine postata
Dintre multii pigmenti utilizati la vopsele s-a observat in timp ca unii rezista mai mult si altii nu. Chestie pe care o putem observa si noi la machetele si vopselele noastre. Unele vopsele sunt mai stabile si altele mai putin sau deloc stabile d.p.d.v chimico-fizic, atat in forma lichida cat si in forma uscata (aplicate).
Unele sunt atat de instabile in forma lichida incat se prepara amestecul numai atunci cand ai nevoie de el.
Asa ca de aici si variatia mare de culori.
Probabil ca si in cazul altor forte aeriene se folosea un pigment verde crom (bun protector) in amestec cu ce lianti (rasini) aeva la indemana tara respectiva. Probabil in functie de retete putea sa mai contina alb de plumb (ceruza), galben crom si altele.
Asa incat pentru retetele italienesti sa zicem, era de asteptat sa gasesti un verde pal usor galbui sa zicem. Acelasi lucru la japonezi putea sa apara mai rece (cu mai putin galben) sau la americani mai cald (cu mai mult galben sau chiar doar galben).
Nefiind o culoare importanta (ca si recunoastere) nu era necesar sa respecte strictamente un esantion, ci sa protejeze impotriva coroziunii si sa atenueze efectele reflectotizante ale metalului gol.
Probabil ca daca am avea la indemana suficiente exemple de Fiat-uri am vedea ca difereau si intre ele in functie de lot sau fabrica producatoare.

Eu as folosi ceva ce respecta descrierea in vorbe a culorii si restul ar depinde efectiv de placerea mea.
Oricum cred ca verdele ala dat de tine e foarte verde. Foarte intens.
Daca nu ai chef sa-l revopsesti poti sa-l mai atenuezi cu un wash gri si un drybrushing cu ceva deschis.
Daca-l faci cu cupola inchisa se va vedea probabil ok.
Bineinteles ca nu va lipsi un coleg modelist care sa zica ceva apropo de culoare pe care EL o stie altfel.

#17 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2015 - 12:52 PM

Sa nu fiu inteles gresit: comentariul meu nu era in nici un caz o critică. Doream doar sa atrag atentia asupra faptului ca atat timp cat specialiști în materie de Regia Aeronautica nu s-au pus de acord asupra multor dintre culorile folosite, nu inteleg de ce se deschide o polemică de fiecare dată. Fa-l cum crezi. Asa e cel mai bine.

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 January 2015 - 06:43 PM

Wurger, ai perfecta dreptate in ce spui. Atita timp cit in muzeu sunt cel putin doua culori, galben-verde (verde-crom) si gri, probabil ca explicatia ta e buna. Daca nu apare si varianta, ca la noi: asta am avut! :whistle:
Oricum peste, cum ziceam mai sus, vor veni ceva inguri care vor mai estompa din nuanta. In realitate nu e chiar asa de "fosforescenta". Cupola va fi deschisa, dar vor trebui rezolvate unele lucruri, fiind vacumformata.
Sven, stai linistit, nu te acuza nimeni de nimic. Informatia ta a fost chiar utila si nu a stirnit deloc polemica. Si apoi, desi unii sunt de alta parere, polemica e constructiva. Nu numai in machetism!

#19 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 14 January 2015 - 09:46 PM

De fapt , Z-Mare , rețeta folosita de constructorii italieni este "imprumutată" de la americani ( din ce-am citit , mulți ingineri italieni s-au instruit prin State ) , adică yellow zinc chromate amestecat în proporții variabile ( de la producător la producător ) cu negru . Așa că iese ceva de la galben verzui la verde închis. Și cum erau destui producători de vopseluri în Italia ( Arson-Sissi , Masciadri , Inves , Max-Mayer...)
erau destule nuanțe de "Verde Anticorrosione" , chiar și în cadrul aceluiași producător , depinzînd probabil și de stocul de chromat / negru disponibil la un moment dat . FS 34272 era nuanța "de bază" sau "de dorit" , dacă pot spune așa ( și se obține ușor chiar așa cum a sugerat Bușilă , din Hu 78 deschis cu o idee de alb ) . în poza cu G-55-ul de la muzeu , interiorul este practic în yellow zinc chromate .
Furnizorul principal al firmei FIAT era Inves .
Deci , poți face cum dorești , important este să-ți placă ce vezi .
Spor în continuare !
Sorin

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 14 January 2015 - 09:50 PM


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 January 2015 - 12:15 PM

Deocamdata am ajuns in pozitia asta
Imagine atasata: FIAT G-55 001.JPG
Trebuie mentionat ca ce se da in kit referitor la cocpit, adica tablou de bord si laterale, are o vaga legatura cu realitatea: pozitia cutiilor electrice nu este corecta, manetele nu sunt in pozitie corecta, tabloul de bord este mai degraba o fantezie decit realitate. Ca sa aduc la realitate ar fi trebuit sa arunc tot si sa refac de la zero intreg interiorul cocpitului. Nu prea cred ca merita efortul, asa ca doar am mai imbunatatit pe ici,pe colea cite ceva.
In alta ordine de idei, in foaia PE se dau niste piese:
PP 7, PP8, PP16, PP9, PP15, PP17
Imagine atasata: FIAT G-55 002.JPG
toate alcatuind harnasamentul pilotului. Mi se pare o treaba extrem de complicata, mai ales cind trebuie sa o desfaci cu avionul prabusindu-se in flacari!
Piesa PP15, trebuie sa fie o bucata de piele, sau un scut??? Ea vine vopsita in Gunze H 17, Cocoa Brown, adica un fel de maro inchis.
Imagine atasata: FIAT G-55 003.JPG
Ce era si cum statea pe scaun?? Eu am cautat in documentatia ce o am la indemina si pe net, dar nu am gasit nimic concludent referitor la problema.Ma poate ajuta cineva???

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 January 2015 - 12:16 PM


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi