BTR 70 Afghanistan Zvezda 1:35
#4
Postat 20 November 2014 - 06:46 PM
Popey , tu doresti sa scapi de argintiul acela ?
Sa sti ca s-ar putea sa nu fie chiar asa usor , din cauza compozitiei vopselelor acestora ...Posibil sa-ti ramana urme dupa ce stergi cu o pensula tare cu putin diluant (stergand cat mai des pensula pe un servetel ) . Niste stelute sclipicioase care nu se vor da duse prea usor .... E posibil sa se lase convinse poate cu putin pigment ( "prafuri") aplicat local si sters apoi cu putina apa si sapun , sau cu vopsea de ulei ,la fel aplicata local si stearsa apoi cu apa si sapun sau poate chiar cu ceva solutie de decal Adesol ,idem mai sus ...
Daca incercarile nu vor da rezultate ,probabil ca v-a trebui sa stergi vopseaua local ( daca nu se va lua de la sine ,in urma stradaniilor de reparare ...) , cu atentie de pe anumite detalii (oblon,grile ,vizor , etc) si sa le vopsesti din nou .
Da-mi te rog niste detalii . Ce fel de vopsele ai folosit si marca . Cat timp ai lasat sa se usuce pana sa dai cu argintiul peste . As vrea sa mai stiu daca ai dat cu ceva lac inainte de a da cu argintiul .
#6
Postat 20 November 2014 - 07:01 PM
dany, la 20 November 2014 - 06:46 PM, a spus:
Popey , tu doresti sa scapi de argintiul acela ?
Sa sti ca s-ar putea sa nu fie chiar asa usor , din cauza compozitiei vopselelor acestora ...Posibil sa-ti ramana urme dupa ce stergi cu o pensula tare cu putin diluant (stergand cat mai des pensula pe un servetel ) . Niste stelute sclipicioase care nu se vor da duse prea usor .... E posibil sa se lase convinse poate cu putin pigment ( "prafuri") aplicat local si sters apoi cu putina apa si sapun , sau cu vopsea de ulei ,la fel aplicata local si stearsa apoi cu apa si sapun sau poate chiar cu ceva solutie de decal Adesol ,idem mai sus ...
Daca incercarile nu vor da rezultate ,probabil ca v-a trebui sa stergi vopseaua local ( daca nu se va lua de la sine ,in urma stradaniilor de reparare ...) , cu atentie de pe anumite detalii (oblon,grile ,vizor , etc) si sa le vopsesti din nou .
Da-mi te rog niste detalii . Ce fel de vopsele ai folosit si marca . Cat timp ai lasat sa se usuce pana sa dai cu argintiul peste . As vrea sa mai stiu daca ai dat cu ceva lac inainte de a da cu argintiul .
Am folosit pentru culoarea de baza emailuri de la Revell. A urmat apoi lac lucios auto la spray. Am aplicat decalurile, apoi iar strat de lac lucios. Am incercat un wash usor cu ulei si o evidentiere a detaliilor si muchiilor cu vopsea acrilica steel tot de la Revell. Acum totul e acoperit de lac acrilic mat. Intentionez sa-l "prafuiesc" ,ca si rotile, cu o solutie din creta alba, galben ocru si diluant D509. Vedem ce-o sa iasa.
Oricum, multumesc mult pentru sfaturile utile.
#7
Postat 20 November 2014 - 07:28 PM
Eu zic sa te duci in continuare cu efectele la acest proiect .
Citeaza
Cu multa placere , Popey .
Aceasta postare a fost editata de dany: 20 November 2014 - 07:44 PM
#8
Postat 20 November 2014 - 09:38 PM
Dezavantajul la diluantul 209 pe care eu il folosesc este ca este foarte volatil. Eventual poti sa incerci cu o combinatie de diluant cu lac.
Succes !
#9
Postat 20 November 2014 - 10:52 PM
Oricum, metoda de "lupta" impotriva acestui efect nefast, a fost descrisa de fratele Hind (pe care acuma profit si-l salut )
Eu mai degraba ma gandeam ca te referi la argintiul acela ..,. care razbate fulminant,de sub vopseaua TAB-ului.
Daca masina asta ar fi fost construita din aluminiu...da,atunci era veridic.
Ca sa nu mai intalnesti acest inconvenient,eu iti recomand sa faci trecerea de la "aluminium" la o nuanta de "cast iron" sau "dark iron" adica mai pe limba noastra, culoarea fierului forjat/turnat.
Un exemplu ar fi acrilica de la Tamyia,care asa se si cheama "dark iron'- cod XF 84.
Pentru portiunile mici de "metal descoperit" efectul este infinit mai plauzibil,decat argintiul,indiferent care nuanta ar fi el.
Uite,arata asa:
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 20 November 2014 - 10:53 PM
#10
Postat 20 November 2014 - 11:03 PM
Longinus, la 20 November 2014 - 10:52 PM, a spus:
Oricum, metoda de "lupta" impotriva acestui efect nefast, a fost descrisa de fratele Hind (pe care acuma profit si-l salut )
Eu mai degraba ma gandeam ca te referi la argintiul acela ..,. care razbate fulminant,de sub vopseaua TAB-ului.
Daca masina asta ar fi fost construita din aluminiu...da,atunci era veridic.
Ca sa nu mai intalnesti acest inconvenient,eu iti recomand sa faci trecerea de la "aluminium" la o nuanta de "cast iron" sau "dark iron" adica mai pe limba noastra, culoarea fierului forjat/turnat.
Un exemplu ar fi acrilica de la Tamyia,care asa se si cheama "dark iron'- cod XF 84.
Pentru portiunile mici de "metal descoperit" efectul este infinit mai plauzibil,decat argintiul,indiferent care nuanta ar fi el.
Uite,arata asa:
XF 84.JPG
Multumesc pentru observatii. Ca sa fiu sincer am vazut treaba asta pe you tube si de acolo am incercat sa ma inspir: "Warfare in Scale Cold War Series Episode 1 - Russian BTR-70 1/35".
#11
Postat 21 November 2014 - 04:00 PM
referitor la linkul despre care ai pomenit, spaniolii de acolo fac o treaba extraordinara, si este o placere pentru mine sa vad si sa revad fiecare dintre tutorialele postate de ei.
Referitor la silvering, este o problema comuna multora, ai vazut ca dumnealor scapa usor de ea, prin folosirea zemurilor cu care dau inainte de aplicarea decalurilor. Am vazut ca exista doua posibilitati, cu lacuirea prealabila si fara lacuire prealabila, doar cu solutie pentru decaluri. Eu personal prefer sa aplic si un strat de lac, de altfel am inteles ca asa ai facut si tu.
In momentul in care am vazut macheta, sincer m-a dus gandul la acele tutoriale, datorita argintiului folosit pentru chipping. Deci ca o concluzie, felicitari, pentru ca ti-a iesit bine chestia cu chippingul respectiv. Ca parere personala insa, si macheta lor mi s-a parut prea lovita din acest punct de vedere, in ideea ca desi folosite in lupte, mai ales in perioada in care ostasul sovietic se ocupa temeinic de tehnica, nu cred ca erau atatea julituri pe transportor. Personal as merge pe o varianta de chipping cu maro inchis si alb (culoare deschisa) metoda descrisa tot in tutorialele respective.
Nu cred ca are rost sa incerci remedierea acelor decaluri, mai ales dupa aplicarea de lac de sigilare, solutia este sa murdaresti si sa prafuiesti ca lumea macheta, pentru a incerca mascarea acelor efecte nedorite de silvering. Daca tot ai mers pe aceasta idee, pot marsa pe umplerea cu praf si noroaie din belsug si te vei alege cu o macheta ok.
spor la lucru
#12
Postat 21 November 2014 - 05:38 PM
Citeaza
O alta metoda , ar fi sa faci " ciupeala" cu un maro ruginiu inchis iar apoi peste acesta ,vii cu o mina moale de creion ,in anumite locuri / din loc in loc . E foarte simplu si creaza un efect realistic .
Ca sa-ti faci o idee de cum arata ,am folosit asta la tunul meu sovietic de 37 , pe la pedaliere , carligul de remorcare ori platforma (dar aici cred ca nu se observa) . Apoi la teava tunului , am dat cu putin creion peste un gri inchis -negru . La scaune nu fiindca acestea erau din aluminiu , din cate am inteles.
Luciul creionului il poti atenua (in anumite zone), daca e prea puternic dand usor cu degetul sau cu un miez de paine ,iar daca vrei sa-l stergi > cu putina apa si sapun .
Aceasta postare a fost editata de dany: 21 November 2014 - 05:51 PM
#15
Postat 22 November 2014 - 12:50 AM
Ma gandesc ca se poate accentua putin mai mult prafuirea in partea din centru , intre roti si in spate , dupa roti . Deasemenea la partea din spate .
Incearca sa cauti un anumit model care ti-ar conveni sa-l reproduci , inspirandu-te din fotografii ale masinii reale .
Aceasta postare a fost editata de dany: 22 November 2014 - 01:16 AM
#16
Postat 22 November 2014 - 11:27 PM
marcinko, la 21 November 2014 - 07:15 PM, a spus:
Salut,
ai cumva un link de youtube unde pot vedea pe pasi cum se face weathering-ul ala ?
Merci
Am incercat sa ma inspir de aici: http://www.ipmsstock..._weathering.htm
#17
Postat 23 November 2014 - 09:26 AM
Pt ceva poze cu BTR uri si mai ales in Afghanistan a se vedea pe aici https://www.facebook...49933428514714/ . Spor cu sanatate si cer senin .
#19
Postat 26 November 2014 - 11:28 PM
Popey1968, la 22 November 2014 - 11:27 PM, a spus:
Merci, exact ce ma interesa.
Am un BTR-80 de la Zvezda si ma gandesc daca e mai bine cu weathering sau mint condition de parada