Forum Machete,Modelism,Hobby: Krauss Maffei SdKfz 7/1 Flakvierling 20mm - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Krauss Maffei SdKfz 7/1 Flakvierling 20mm Vanatorul de Jabos

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 November 2014 - 09:44 PM

Ca vine cate o zi cand nu mai ai chef de nimic,dar mai ales de nimeni,asta o stiti si voi.Sunt sigur ca ati simtit la fel.Tot ce-ti doresti este sa stai linistit, si... sa privesti la S T I V A D E C U T I I.
Ca e mai mica sau mai extinsa, ca are o intindere pe suprafata sau dimpotriva,se ridica spre tavan,ca "alea pe roti" stau deasupra ori alaturi de "alea pe senile", ca jeturile sunt mai putine decat "clasicele" sau pur si simplu stiva nu este organizata dupa vreun criteriu anume...nici nu mai conteaza.Sta acolo,pur si simplu,si poti sa intinzi mana spre oricare colt al ei. Eh,sa mai adaug la toata descrierea asta un miros fin de dovleac copt...ce ziceti ? Nu-i asa ca viata e (mai) frumoasa ? Sau oricum parca grijile se mai retrag in coltul lor intunecat si nu mai urla.

Zilele astea,au fost pentru mine exact asa.Bine,hai, nu zilele in intregul lor,dar macar dupa amiezele si serile. Ziua ce se cheama " astazi" ,nu face exceptie.
Si din S T I V A am desprins o cutie.O am demult,nici macar nu-mi amintesc de unde sau de la cine am cumparat-o. Este Tamyia si e stravechiul SdKfz 7 al japonezilor,cel cu patru tunuri in spate
In cutie toate stau la locul lor,in pungile din plastic.Oare de cata vreme sa fie acolo ? Cati ani ? Uite asa ma incearca un gand,o dilema.: daca incep,n-o s-o mai vad la locul ei,unde o stiam de atata vreme.Daca o las in pace...ei bine,atunci de ce am mai luat-o ?
Si curiozitatea nu ma lasa: trebuie,altfel nu se poate.Nu-i nimic,o sa pastrez cutia goala.Mai am cateva zeci in starea aia.Niste cochilii.Chiar n-am inima sa le arunc.

Zis si facut, Incepe.

Imagine atasata: SdKfz_7_front.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 November 2014 - 09:47 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 November 2014 - 10:20 PM

Si...ca sa inceapa bine, musai sa si descriem putina...istorie.
Chestia asta ar fi trebuit sa apara intr-o revista,dar n-a mai fost sa fie,asa ca o postez acum,aici.

IN GERMANIA anilor '30 conceptul unui vehicul cu rol antiaerian , nu era o idee noua,trupele Kaiserului dispunind de o asemenea arma,inca din timpul Primului Razboi Mondial.Era vorba despre tunurile cu tragere antiaeriana BAK de calibrul 76,2 mm,65 mm sau chiar mai mici,ambarcate pe camioane platforma.
Initialele BAK vin de la Ballon Abwehr Kanonen. Chiar daca nu era menit sa doboare avioane, tunul,asa cum ii spune si numele, era folosit la combaterea baloanelor de observatie/artilerie ale inamicului.Dupa incheierea Primului Razboi Mondial, asa cum se stie, Germaniei i-a fost interzisa dezvoltarea diverselor sisteme de arme.Tunurile antiaeriene nu au facut exceptie.
Cu toate acestea cercetarile si proiectele au continuat,astfel incat la inceputul anilor '30 germani au pus deja la punct doua piese de artilerie antiaeriana,redutabile.
Una era tunul Flak 8,8 pentru trageri la inaltimi mari,iar cealalta era o piesa usoara Flak 30/20 mm,pentru trageri la inaltimi mici dar cu cadenta mare.
Teoreticienii BlitzKrieg-ului isi impuna ideile,in sanul Statului Major,astfel ca in 1934 unitatile de Flak au inceput sa fie detasate de pe langa marile unitati ale Armatei (Heer),fiind relocate in subordinea Aviatiei ( Luftwaffe).
Teoria razboiului fulger, se baza pe cooperarea dintre blindate a caror drum era deschis de aviatie. Germanii au considerat,in contrapartida, ca si inamicul va face (sau ar putea sa faca ) uz de aceasi tactica,astfel incat era evidenta necesitatea dezvoltarii unor mijloace de aparare antiaeriana,mobile,prezente acolo unde este nevoie de ele in timp real si ,pe cat se poate,rapide.Blindatele infanteria si toata linia logistica aferenta unui asalt,erau la randu-le, vulnerabile atacurilor la sol din partea aviatiei adverse.
Imagine atasata: German anti-airships gun.jpg Imagine atasata: B.A.K.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 November 2014 - 10:25 PM


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 November 2014 - 07:59 PM

Mittlerer Zugkraftwagen 8T asa cum i s-a spus de la inceputuri,trebuia sa apara pe scena.

SdKfz 7 vine pe lume ca fiind un tractor de artilerie.Intr-adevar rolul sau "antiaerian" se manifesta chiar din ziua aparitiei,chiar daca este un rol putin ...prozaic: acela de a tracta piesele grele de artilerie a/a, tunurile de 8,8 Flak 18/36/37.
Desigur,a fost utilizat si la punerea in miscare a pieselor din alte categorii,cum ar fi obuzierele grele de 150 mm(sFH 18) sau tunurile cu bataie lunga,de 105 (sFK 18),insa asta ar fi o alta discutie.
Totusi tandemul semisenilat SdKfz 7/Flak 88 avea un mare neajuns si anume durata mare de timp necesar amplasarii in baterie a pieselor tractate.Oricum un timp mult prea mare daca se raporta la viteza cu care avioanele de atac la sol inamice, puteau sa surprinda.Pe langa asta,chiar daca ajungeau sa fie amplasate la timp, tunurile de 88 erau pur si simplu prea grele si prea lente,in cazul atacurilor la inaltime mica.
Concluzia care se desprindea: artileria a/a usoara devenea imperios necesara, viteza ei de reactie fiind raspunsul evident.
Ca sa fie cat mai eficiente, piesele usoare, cu calibre de 20 -37 mm, trebuiau sa treaca de la categoria "tractate" la categoria "autopropulsate".
Cu toate acestea, mai ramanea o problema: vehiculele pe roti/pneuri, nu puteau urma indeaproape unitatile de tancuri.Nu viteza reprezenta problema,ci terenul accidentat.
Asa apare a doua idee : decat sa tracteze tunuri, ar trebui sa le poarte in spate.Astfel germanii au optat pentru modificarea semisenilatelor din tractoare in piese de artilerie mobile, rezistentul SdKfz 7 fiind masina optima.
Daca privim lucrurile din aceste perspective,KM SdKfz 7 /8t a fost fara indoiala, un succes tehnic, un vehicul foarte "competent" si util.

Imagine atasata: SdKfz_7__DAK.jpg

Raspunzind unui caiet de sarcini emis in 1932, firma Krauss Maffei AG din Munchen-Alach, vine cu un prototip,propus pe la mijlocul lui 1933.
Trenul fata/ roti echipate cu pneuri, se spijinea pe o suspensie cu un singur arc lamelar,mobil,in timp ce trenul spate senilat, folosea arcuri lamelare fixe si bare de torsiune, cuplate la roti perechi.O idee simpla,eficienta si care oferea raspuns la toate problemele.
Vehicolul a cunoscut cateva imbunatatiri,de-a lungul perioadei de productie, cum ar fi amplasarea unui motor Maybach HL62 TUK/6 cilindrii/140 CP, in 1936 (inlocuit si el cu un HL 64,in 1943) care permitea o viteza de 50 km/h pe sosea si asigura o autonomie de 250 km.
Performant,la standardele vremii, cu o capacitate de incarcare de 1,8 tone,ieftin (36.000 ReichsMark) usor de fabricat deci disponibil in cantitati mari (mai mult de 12.000 de exemplare produse pana in 1944),mai voluminos decat fratele SdKfz 6/5t; toate acestea il recomandau pentru transformarea lui intr-o masinarie ofensiva,alaturi de o piesa a/a usoara.

Primele exemplare de "7" au un aspect mult mai vintage:
Imagine atasata: Krause_Maffei_KMM_8_Halftrack_SdKfz_7.jpg
(numar de inmatriculare Reichswehr - RW)

Seriile urmatoare apar cu un design mai evoluat
Imagine atasata: Sd_Kfz_7_half_track_1.jpg
aici un exemplar produs de Borgward si incaltat cu pneuri tot/teren ce par a fi model britanic(probabil de captura)
Imagine atasata: Borgward_logo.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 November 2014 - 08:27 PM


#4 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 17 November 2014 - 01:00 PM

Salut !
Deci un nou subiect " Breaking News " ce merita toata atentia . Asta mi a placut dintotdeauna la topicurile dvs ca vin cu o mica istorie a subiectului ! Asa ca spor cu sanatate si cer senin !

PS Atentie mare ca vine Craciunul si un Mos simpatic zboara asa ca sa fiti cu bagare de seama sa nu l doboare sistemul AA ! :-D :hi:

#5 Useril este offline   George_B 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 20-August 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane

Postat 17 November 2014 - 01:37 PM

Vezi postareacaporalmusat, la 17 November 2014 - 01:00 PM, a spus:

PS Atentie mare ca vine Craciunul si un Mos simpatic zboara asa ca sa fiti cu bagare de seama sa nu l doboare sistemul AA ! :-D :hi:


Cel mai redutabil inamic sau distrugator al cresterii stivelor noastre se numeste sotie aka nevasta....

o bratara legate de o cutie de cutii :) de machete va rezolva aceasta problema...
spor la cumparaturi!

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 November 2014 - 10:45 PM

:hi:
Bunule Caporal, imi faci bucurie cu ce spui.
Cat despre Mos Craciun...sau Santa Klaus cum i se mai spune... eu il astept, asa cum l-am asteptat dintotdeauna.


Hai sa scriem mai departe.
SdKfz 7/1
In 1939, Lufrwaffe a cerut instalarea unui afet qvadruplu de calibru 20mm, pe platforma unui tractor SdKfz 7, in scopul evaluarii posibilitatilor de manevrare,viteza de deplasare si precizia tirului. Astfel fiind, dintr-o idee simpla, cazuta parca la moment, s-a nascut un nou vehicul cu capacitati combative,foarte bine adaptat la ceea ce se astepta de la el. L-au denumit Selbstfahrlafette mit 2 cm Flakvierling 38. Mai tarziu au schimbat armele cu model 40.
Lateralele metalice,sau din lemn,folosite pana atunci,au fost inlocuite cu panouri formate din grilaje metalice,prinse in montanti metalici, pe imbinari mobile. Astfel, atat panourile laterale cat si cel din spate,puteau fi rabatate si blocate in pozitie orizontala,oferind,atat o mai buna raza de rotire a armei,fara obstructii, cat si un spatiu sporit de miscare a servantilor,in timpul tragerilor.Pe durata productiei, din nevoia de a scadea costurile de productie si a economisi materie prima, montantii metalici au fost inlocuiti din nou,cu unii din lemn,ramasi mobili, de asemenea.
Masina echipata de lupta,putea sa transporte o rezerva de 600 de proiectile, nu prea mult daca luam in calcul faptul ca afetul cu 4 tevi avea o cadenta teoretica de 1800 de lovituri pe minut. Cadenta practica era,insa, de 800 de focuri. Chiar si asa, cele 600 de proiectile nu satisfaceau puterea de foc a complexului, motiv pentru care o alta rezerva de 1800 de lovituri,era transportata suplimentar,intr-o semiremorca tractata, Sonderanhanger 56 (Sd Ah 56).
Fiecare tun,cu teava lunga de 112,5 calibre (20x112,5),era alimentat printr-un incarcator tip sector, cu 20 de focuri, si tragea un proiectil greu de 115 grame cu viteza de 900 m/s.
Panoplia de tipuri de munitie folosite de tunul model 38,cuprindea proiectile antiaeriene Sprenggranatpatronen L'spur mit Zerleger(proiectil exploziv cu focos de impact) cu greutate de 115 grame (cum am mai spus) din care 6 grame era exploziv foarte puternic, sau pentru lupta terestra,impotriva tintelor slab blindate, se folosea Panzergranatpatrone mit Zerleger cu greutatea de 146 de grame (viteza de 833 m/s).
Bataia eficace in plan orizontal,impotriva tintelor usor blindate era de 1000 m. Afetul pivota 360 de grade, manevrat cu ajutorul unei manivele, in timp ce tunurile puteau trage vertical intre -10 si +100 de grade.
Utilizarea unei asemenea arme,montata pe un transportor, necesita prezenta unui echipaj numeros, format din 10 persoane: un comandant de tun,un conducator auto si opt servanti.
Primele 100 de SdKfz 7/1 au fost asamblate intre aprilie 1940 si mijlocul anului urmator,pentru ca de acolo mai departe,cadenta de productie sa atinga 10 exemplare pe luna(in anul 1942) sau chiar mai mult, in anii ce-au urmat.
Primele modele au fost produse cu o cabina standard,descoperita,pentru ca incepind din august 1942,sa fie prevazute cu o suprastructura blindata, cu placi din otel de 8 mm,care protejau atat postul de conducere, cat si compartimentul motor.
Imagine atasata: sdkfz_7_armed_with_a_2_cm_Flakvierling_38_flak.jpgImagine atasata: sdkfz_7_1_with_a_2_cm_Flakvierling_38_L_65.jpg

Imagine atasata: halftrack_sdkfz_7_5.jpg
Undeva intre octombrie si decembrie 1944,productia lui 7/1 a fost oprita, pana atunci fiind fabricate intre 750 si 800 de exemplare (sursele nu pot cadea de acord asupra numarului), raspandite atat in dotarea Luftwaffe cat si a unitatilor Panzer.Inventarul Amatei germane,arata ca la 1 martie 1945, mai existau operationale, 319 exemplare de 7/1,apte sa lupte impotriva tintelor aeriene sau terestre.
Pe durata exploatarii, s-a observat ca afetul cvadruplu, datorita cadentei mari pe care o putea sustine,asigura o saturare cu lovituri a spatiului aerian din jurul masinii,pana la un plafon de 2200 m,dar odata cu aparitia (pe frontul sovietic) a avioanelor de atac la sol, Sturmovik,proiectilele de 20mm nu mai aveau putere de penetrare suficienta, ricosind pur si simplu din panourile blindate care protejau pilotul si/sau motorul, si producind doar daune minore avionului.
Era evident ca era necesara aparitia unei noi arme,mai puternice.
S-a chemat 7/2,dau asta este deja alta poveste.

Imagine atasata: SdKfz_7_rear.jpg

#7 Useril este offline   Buss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 504
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 December 2014 - 02:25 PM

Da` macheta?! Unde-i macheta?! Imagine postata

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 December 2014 - 08:35 PM

Ehe,Bussule, se face,se face,da' mai incetutz,ca-s multe de bibilit.
Pana una-alta,uite,nu-i un 7/1 dar totusi este un "7" (tractor).Ce-i special la poza asta?
Pai "saptele" este bulgaresc,functiona la datorie,in dotarea armatei,iar poza este facuta cam prin anii...80 !
Imagine atasata: SdKfz 7 bulgaresc.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 December 2014 - 08:38 PM


#9 Useril este offline   bogdan1 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-November 12

Postat 07 December 2014 - 12:06 PM

Vezi postareaLonginus, la 06 December 2014 - 08:35 PM, a spus:

Ehe,Bussule, se face,se face,da' mai incetutz,ca-s multe de bibilit.
Pana una-alta,uite,nu-i un 7/1 dar totusi este un "7" (tractor).Ce-i special la poza asta?
Pai "saptele" este bulgaresc,functiona la datorie,in dotarea armatei,iar poza este facuta cam prin anii...80 !
Atasament SdKfz 7 bulgaresc.jpg


M-am uitat si eu pe siteurile si blogurile respective. In umila mea opinie fotografia nu este din anii 80, dupa cum nu pare sa fie nici de la o parada socialista, drumul pare unul de tara, ci eventual chiar din razboi sau imediat dupa prin anii 50. Lozincile sau inscriptiile (tipice pentru perioada razboiului) disparusera de mult de pe tehnica militara, la noi ca si la ei, in anii 80. De altfel chiar autorul isi ia o marja de siguranta folosind expresia - poate in anii 80 (maybe in the 80). Interesant cum si-au pastrat o parte din vechile tancuri ca puncte fixe de aparare la frontiere. In rest, exemplarul lor de Sdkfz 7 la muzeu din fotografiile postate pe blog arata la fel ca al nostru de la MMN.

#10 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 08 December 2014 - 08:28 AM

Desii deviem cu topicul , e intradevar putin ciudat sa fie de prin anii 80. Interesant este ca piesa tractata e un obuzier A-19 de122mm Md 1931 dupa rotile spitate . Putin ciudata combinatia pt respectivii ani .

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 December 2014 - 09:44 AM

Intr-adevar, ostenii nu prea par imbracati de parada,si nici "cadrul" nu pare contemporan cu Modern Talking.

#12 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 09 December 2014 - 08:26 PM

Salut, Daniel. Știu că a mai fost, dar nu m-am putut abține:

Imagine atasata: ost-4-2800.jpg


Spor să ai la ce lucrezi. Imagine postata

#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 December 2014 - 09:37 PM

E fain,frate Sica.
"Saptele" asta din poza, e un soi de mix, atat ca versiune cat si ca vopsire.
Oricum, lucrata/vopsita in acest mod, macheta ar fi un tur de forta modelistica din partea autorului.
Cat despre masina din fotografie...am cautat faruri cu sticle "oarbe" pentru "vierlingul" meu,dar nu mai erau pe stoc (si nici nu le-au mai "aprovizionat").
Ak Interactive producea,dar pe Jadar nu mai au decat lentile de 3 mm,care sunt prea mici.

http://www.jadarhobb...es-p-30477.html

Asa ca n-am avut de ales si am ramas pe versiunea clasica adica faruri mascate.
Pe kitul asta am folosit ad-on-uri din rasina (toata puntea fata,rotile incluse) de la Signifer si trei coli PE de la Eduard (aprox.150 de repere), asta fiind motivul pentru care merge incet treaba.
Masina e aproape gata,urmeaza armele(pe care voi lucra,pe putin,zece zile).
Sper ca la finish,sa scot o macheta de treaba. Oricum e greu sa fi original,cu un kit pe care l-au mai facut inca vreo cateva mii de insi,inaintea ta.E plin netul cu poze,drept dovada.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 December 2014 - 09:40 PM


#14 Useril este offline   Buss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 504
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2014 - 01:35 PM

Sa vedem plasticul, zic! Imagine postata Imagine postata

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 December 2014 - 01:14 PM

La indemnul lui Bussu,iata si plasticul.
Deocamdata doar masina, pregatita, armele urmeaza de acum incolo.
Trenul fata este schimbat complet,impreuna cu toata suspensia. Am inlocuit "originalul" Tamyia cu kitul upgrade de la Signifer.
O sa observati si o suma intreaga de repere PE,care completeaza (sau uneori inlocuiesc cu totul) kitul original.
Fotodecupajele sunt Eduard,foarte bine realizate,un numar de trei coli,insumind lejer,peste 100 de repere.
Schimbat integral parbrizul si grilajele laterale.
Ca a venit vorba despre grilaje: am asamblat masina in asa fel incat lateralele sa ramana mobile,mai putin panoul dinspre spate,cel cu scarile de urcare.
De asemenea,bancheta echipajului este rabatabila,iar prelata ce acopera habitaclul a ramas detasabila (si asa o sa ramana) astfel incat 7/1 sa poata fi vizualizat in ambele configuratii: cu si fara prelata, pregatit "de drum" sau "pentru tragere".
Poze(asa cum arata deocamdata).
Imagine atasata: Picture 550.jpg Imagine atasata: Picture 552.jpg

Imagine atasata: Picture 549.jpg Imagine atasata: Picture 546.jpg

Imagine atasata: Picture 547.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 December 2014 - 01:15 PM


#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 December 2014 - 01:25 PM

Cateva detalii
Imagine atasata: Picture 553.jpg Imagine atasata: Picture 562.jpg

Imagine atasata: Picture 554.jpg Imagine atasata: Picture 555.jpg

Imagine atasata: Picture 557.jpg Imagine atasata: Picture 556.jpg

Imagine atasata: Picture 558.jpg Imagine atasata: Picture 559.jpg

Imagine atasata: Picture 560.jpg Imagine atasata: Picture 561.jpg

Imagine atasata: Picture 562.jpg Imagine atasata: Picture 563.jpg

Pana una-alta,asa stau lucrurile.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 December 2014 - 01:26 PM


#17 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 14 December 2014 - 02:51 PM

Mai Lonjine,mi-e 'mi place teribil ce ai lucrat tu aici... :wub: pozele sunt graitoare! :hi:

#18 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 14 December 2014 - 03:00 PM

Oldies, but goldies. Kit-urile de la Tamyia raman in continuare de apreciat, mai ales daca sunt putin ajutate cu PE.
Frumos lucrat pana aici, felicitari in fta frontului :clapping:.

Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 14 December 2014 - 03:01 PM


#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 December 2014 - 06:25 PM

Intr-adevar, kitul acesta are stantat,undeva in interior, anul...1972.
Sa tot fie 42 de ani,de atunci.
Inutil sa spun ca piesele i se imbina fara nici cea mai mica problema.
Remarcabil,daca ne gandim ca ( ) kituri aparute mult mai tarziu, au probleme(uneori chiar serioase),la acest capitol.
Desigur,,daca sunt disponibile PE-uri,sau alte adaosuri, nu poate decat sa aduca un plus,dar esenta ramane.
Din cate am inteles, "7/1" tamyiot ramane o referinta,fiind considerat peste "saptele" chinezilor trumpetisti, la capitolul " corect, in scara".
Inca un aspect demn de remarcat, sunt decalurile. Putem presupune ca au o vechime considerabila, daca ne raportam la varsta kitului.
Totusi, se desprind in cele 30 de secunde " regulamentare" fara ruperi si rupturi, iar odata aplicate( cu respectarea procedurilor aferente) nu dau nici urma de silvering.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 December 2014 - 06:37 PM


#20 Useril este offline   Dan_Necrofor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 28-February 08
  • Location:cartier Vitan, Bucuresti
  • Interests:Figurine 1/35 si 1/16 + vehicule 1/35 toate WW2...

Postat 14 December 2014 - 08:18 PM

Vezi postareaLonginus, la 14 December 2014 - 06:25 PM, a spus:

Intr-adevar, kitul acesta are stantat,undeva in interior, anul...1972. Sa tot fie 42 de ani,de atunci.
Inca un aspect demn de remarcat, sunt decalurile. Putem presupune ca au o vechime considerabila, daca ne raportam la varsta kitului.
Totusi, se desprind in cele 30 de secunde " regulamentare" fara ruperi si rupturi, iar odata aplicate( cu respectarea procedurilor aferente) nu dau nici urma de silvering.


Felicitari pentru ce minunatie a iesit... Bara aia sudata din dreptul soferului chiar era pusa in realitate? Eu nu am mai vazut pana acum si nici in kit nu exista, probabil ca e din setul eduard...

Treaba cu decalurile este relativa, iti dai seama ca acest kit pe care l-ai facut poate sa fie produs anul asta sau acum 2-3 ani.... matrita kitului este din 1972 nu si decalurile in sine... Am vazut decaluri la kituri tamiya din anii 1980 pastrate in cutie la intuneric dar care se exfoliasera sau erau crapate din cauza varstei.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi