Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfaturi achizitionare aerograf - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfaturi achizitionare aerograf

#1 Useril este offline   ionelbad 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 04-November 14

Postat 04 November 2014 - 09:54 PM

Cu aceasta ocazie vreau sa salut toti utilizatorii si staff-ul Cartula.
Am citit multe din topicurile afisate si pentru inceput vreau sa invat sa lucrez cu aerograful. Am reusit sa imi construiesc un compresor cu motor de frigider, dar nu stiu ce aerograf as putea folosi ca incepator. Am facut ceva cercetari pe net si am gasit urmatoare 3 modele-
-BD 183 - http://www.rcpilot.r...ila-bd-183/5764
-XQT32 - http://www.scule-ser...ograf-xqt32/64/
- Aerograf Straus ST/AT 13BS - http://www.profiart....raus-st-at-13bs
sau daca aveti alta recomandare , la un alt magazin(buguletul este destul de redus 200-250 lei maxim).Oricum consider ca pentru inceput un aerograf mai ieftin este suficient.
Va multumesc , si sper ca nu am deranjat cu acest topic care pare putin invechit.

#2 Useril este offline   vishzu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 292
  • Inregistrat: 15-November 10
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2014 - 09:44 AM

http://www.hobby-par...dus.php?id=9974
Eu folosesc aerograful din linkul de mai sus si chiar sunt multumit de el.

#3 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 05 November 2014 - 11:51 AM

@ionelbad:
si eu sunt de parere cu Vishzu, am aerograful postat de el si e un aerograf decent de uz general si absolut suficient pentru incepator sau chiar mai mult.
M-as feri de al doilea aerograf din lista postata de tine (XQT32) pt. ca are alimentare prin absorbtie si e mai greu de folosit pt machete din motive ce tin de cantitatea de vopsea minima consumata la o sedinta de vopsire, usurinta in manevrare, etc.
Aerograful postat de vishzu e cel mai complet, are inclusiv un surub de reglare a debitului maxim de aer (sub rezervor) si unul de reglare a debitului maxim de vopsea (in capat) care te pot ajuta mult, mai ales pana-ti faci mana, la camuflaje cu mana libera, "carnati" la camuflajele germane din WW2, samd.
Poti cumpara de la hobby-park, sunt seriosi. Duza de 0.25mm cu care vine e OK pt. vopsele enamel, cu rabdare merge si la acrilice, eventual iti poti cumpara un set ac-duza de 0.3 daca-ti vor place mai mult acrilicele.
Succes la alegere.

#4 Useril este offline   OldHammer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 852
  • Inregistrat: 23-March 12
  • Location:Chisinau, Republica Moldova
  • Interests:Blindate

Postat 05 November 2014 - 12:24 PM

Daca aveti posibilitate sa achizitionati de pe net, recomand Iwata-Medea Neo Gravity Feed Dual Action Airbrush N4500 NIB!

#5 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 November 2014 - 12:59 PM

Alegerea asta depinde de mai multi factori .Anume: cat de mari sunt suprafetele pe care le vei vopsi, usurinta in exploatare , fiabilitatea lui , si nu in ultimul rand - piesele de schimb . Cam toti ,cred , an stricat o duza sau un ac.
Deci ,eu m-as orienta spre un model mai ieftin HS-30 cu 1-2 duze si ac de schimb. Important in procesul de curatare este sa nu tot desfaci duza-se duce naibii filetul si atunci stai pe bara.... Pana m-am invatat(ca-s mai greu de cap) am stricat 2 duze si un ac. Acu' am rezerve si la BD-ul meu si la Harder. Ideal ar fi o trusa , ca cea din primul tau exemplu.Acolo , la un pret foarte bun , ai un corp , 3 duze,3 ace , 3 cupe , ceea ce e arhisuficient. Insa cei de acolo nu au duze si ace de schimb-si asta este o mare problema.De retinut, duzele si acele de la o firma, nu se potrivesc aerografelor altei firme .
Eu merg pe un un HS-30 (chiar daca nu e pe stoc acum , o sa mai aduca-da-le un telefon) cu duza si ac de schimb.

Aceasta postare a fost editata de busila: 05 November 2014 - 01:01 PM


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 November 2014 - 01:20 PM

Iti recomand, ca si Busila, asta: http://www.rcpilot.r...ila-bd-183/5764 Practic ai trei aerogarfe in unul singur.

#7 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 November 2014 - 01:33 PM

Vezi postareaZ-mare, la 05 November 2014 - 01:20 PM, a spus:

Iti recomand, ca si Busila, asta: http://www.rcpilot.r...ila-bd-183/5764 Practic ai trei aerogarfe in unul singur.

Sub rezerva pieselor de schimb. Daca aduc ace si duze pentru el , ar fi alegerea ideala. Ca unul care a mai stricat una, alta , am un fix cu piesele de schimb.

Aceasta postare a fost editata de busila: 05 November 2014 - 01:34 PM


#8 Useril este offline   ionelbad 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 04-November 14

Postat 05 November 2014 - 10:25 PM

Multumesc tuturor pentru sfaturile voastre. O sa ma orientez catre BD 183 ,cu rezerva acelor si a duzelor sau catre BD 180 de la hobby-park, sau catre HS 30 daca vor aparea pe stoc.

#9 Useril este offline   bmwh548 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Location:Iasi

Postat 07 November 2014 - 12:30 AM

Dupa cum arata in poze aerograful in sine pare identic cu modelul asta: http://www.hobby-par...id=11645&page=1

Sa nu uiti sa adaugi si o cupla cu reglaj de debit al aerului (aerograful nu are), te ajuta mult: http://www.hobby-par...id=10892&page=1

#10 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 07 November 2014 - 11:40 AM

Se poate regla debitul de aer si din presostat (daca-l) are montat pe compresor.

#11 Useril este offline   bmwh548 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Location:Iasi

Postat 07 November 2014 - 12:41 PM

Se poate, dar in functie de asezare poate fi destul de incomod si chiar riscant sa te deplasezi/apleci pana la compresor.
Evident, nu e o piesa esentiala (mai ales daca bugetul e limitat), dar mie imi usureaza munca enorm.

#12 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 07 November 2014 - 12:52 PM

Ai dreptate . Din fericire eu am un compresor artizanal pe care-l tin langa mine .Presostatul fiind pus la iesire ( mai sus) ese foarte comod pentru mine sa lucrez cu el .
Dar , cum bine ai subliniat , depinde de constructia compresorului .

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 November 2014 - 01:36 PM

Intrebare, asta http://www.hobby-par...id=10892&page=1 este un regulator de presiune sau un robinet?? Pentru ca dupa cum arata, pare mai degraba un robinet, ceea ce-l face total inutil! De ce zic asta? Pentru ca intre un regulator de presiune si un robinet este o diferenta enorma. Primul regleaza presiunea, cel de al doilea debitul. Asta ce inseamna, practic??? In cazul regulatorului de presiune, cind inchizi aerul la aerograf, presiunea pe furtun se mentine constanta, la valoarea reglata, 1,5 barr, sa zicem. La deschiderea aerului, acesta vine cu debit si presiune constante reglate anterior. In cazul robinetului, reglat sa aiba debit mic de aer, cind inchid aerograful presiunea pe furtun creste usor pina la valoarea data de butelie, respectiv regulator. La pornirea aerului din aerograf, presiunea si debitul cu care iese aerul din duza, pentru citeva secunde, vor fi variabile, adica initial vor avea valoarea reglata de presostat, nu de robinet, abia apoi vor veni la valorile "reglate" din robinet. Asta pune mari probleme la vopsitul detaliilor fine, gen pete, cirnati, dar nu deranjeaza deloc la vopsirea pe suprafete mari sau folosind masti.

#14 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 470
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:122123
  • Interests:club, discussion

Postat 08 November 2014 - 03:51 PM

Z -ule cu tot respectul pentru ceia ce stii in modelism, dar in cazul asta te contrazic, nu in presupuneri ci in cunostinta de cauza....

prima data dovada ca vorbesc concret si la obiect

Imagine atasata: aerografe 1.jpg

chiar de prima data de cand a adus Pavel acele dispozitive ( sa tot fie mai mult de 2 ani ) m-am cumparat cuple rapide si regulator de debit, sau robinet cum ii spui tu
cuplele rapide le-am cumparat ca sa pot schimba in timpul unei operatiuni de vopsire aerografele intre ele.... avand culori diferite in aerografe nu mai pierd timp cu spalatul lor si sa pierd presiunea din butelie
acel regulator de debit l-am cumparat din curiozitate sa vad cum merge.....si in final s-a dovedit ar fi mai bun decat cel de pe aerograf, se poate regla debitul mult mai fin .......

Citeaza

In cazul robinetului, reglat sa aiba debit mic de aer, cind inchid aerograful presiunea pe furtun creste usor pina la valoarea data de butelie, respectiv regulator. La pornirea aerului din aerograf, presiunea si debitul cu care iese aerul din duza, pentru citeva secunde, vor fi variabile,



in felul in care se monteaza aceste dispozitive, in special regulatorul cu sau fara acea cupla rapida, unde spui tu ca se intampla cele mentionate de tine mai sus????


respect la toata lumea

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 November 2014 - 02:51 PM

Corsar, nu vreau nici sa te contrazic, nici sa fac reclama negativa. Am intrebat pur si simplu pentru ca voiam sa stiu daca acela este un robinet sau un regulator de presiune pentru ca intre cele doua, asa cum am mentionat, este o mare diferenta. Imi mentin opinia ca acela, totusi, este un robinet si nu un regulator de presiune. Un regulator de presiune are incorporat un mecanism cu membrana, mecanism ce nu cred ca incape in acea montura. Locul unde e montat, la intrarea din aerograf, il face totusi util pentru ca nu are unde sa se stringa aerul dupa ce opresti curgerea lui prin aerograf. Fa o experienta si muta acel "regulator" la iesirea din regulatorul compresorului, regleaza-l pe un debit mic, monteaza apoi furtunul si cupleaza aerograful si regleaza presiunea la iesire, din regulatorul compresorului, la o presiune de 1 - 1,5 barr. Da drumul la aer prin aerograf, apoi opreste-l. Dupa citeva secunde porneste iar aerul prin aerograf si vezi ce se imtimpla. Apoi ne lamurim.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi