@ Don Longinus lasati l pe @Dany sa se bucure de 72 ca vin surprize si la 1/35 mai ales pt dvs . http://www.perthmili...aluemodels.html sa "agate " si camioanele catesceva . Sau ceva mai complex dar cred ca si scump http://www.perthmili.../plusmodel.html si tot la scump e si Vomag ul cu Flak (oe l scoate Rodenu ) il scot si romanasii de la Wespe .
426 CAT 12 Motor Grader ! Ce masinarie fascinanta ! ( ...poate vorbim si " noi" cu Alex de la Ace , hihihi ... )
Apropos , cand eram copil ( inceputul anilor 80) tin minte ca vedeam niste masinarii asemanatoare pe la drumarii nostri si ma impresionau de fiecare data . Stiti cumva ce erau ? Vreo copie ruseasca a Caterpillar-ului ?
Citeaza
simt ca voi fi razbunat,in curand
un indiciu ? ... sa stiu cata ciocolata sa cumpar
Aceasta postare a fost editata de dany: 23 November 2014 - 03:07 PM
Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !
Postat 23 November 2014 - 03:09 PM
@ Dany probabil erau copy copy paste a Caterpilar ului , faceam si noi la fosta Nicolina de la Iasi . http://www.automobil...ltele/Nicolina/ pfui ce de amintiri cu fostele utilaje ce erau pe vremuri inainte cand le faceam la noi si se faceau si mai multe drumuri .
pfui ce de amintiri cu fostele utilaje ce erau pe vremuri
Multumesc de link , Caporale .
Da si mie mi-au trezit nostalgii ... . Atata ca eu le tin minte foarte jegosite , jigarite si duhnind a motorina si ulei si pamant ( ciment , var, etc.) . De regula , dupa lasarea serii noi copiii ( eram stoluri intregi >generatia cu cheia de gat) "migram" dinspre oras si luam cu asalt santierele de constructii si nu ne lasam pana nu calaream toate vehicolele , macaralele ,haldele , etc ...Aveam tot felul de teme specifice de joaca fie cu razbelul , fie cu extraterestrii din "Razboiul lumilor " al lui HG Wells , fiindca tocmai citeseram cartea ( ... erau un fel de " epidemii de citit " , cand gaseam vreo carte buna ...) , etc .
Uneori daca gaseam cheile in contact , nu le porneam , dar le luam cheile si le amestecam , adica le puneam la alte masini .
... Si cate si mai cate ...
Dar cand venea cisterna de stopit strazile isi mai aduce cineva aminte ...
A, era sa uit . Utilajele acelea pt. drumuri , de care aminteam ,erau portocalii si aratau cam ca si Nicolina Ga 200 dar nu aveau rotile asa " grasute" ... sau ca aceste DZ 143 rusesti ...fara plug in fata , insa ;adesea fara capote laterale la motor sau aripi spate ... iar rotile din fata posibil de alt tip decat cele din spate ... ( se poate sa ma insel ).
Aceasta postare a fost editata de dany: 23 November 2014 - 04:46 PM
Dany, autogrederele pe care le vedeai posibil erau AG-180, GA-200 nu exista pe vremea aia, sau autogredere de producție sovietică (care probabil erau copii după unele CAT). Multe din ele arătau rău fiindcă nimeni nu-și bătea capul cu o întreținere și o exploatare corectă, capotele motoarelor erau considerate de deservenți un moft, și nu totdeauna erau cele 6 gume erau de același tip și dimensiune la toate acestea adăugîndu-se vechimea, uneori considerabilă, a utilajului în sine. După 89 au început să apară în țară și utilaje de producție vestică noi și/sau folosite, cele folosite, unele din ele, fiind la rîndul lor foarte vechi și/sau „obosite”.
Unele dintre grederele sovietice aveau motoare a căror pornire se făcea cu ajutorul unui motor auxiliar pe benzină, motor auxiliar care se pornea la manivelă, astfel încît nu aveau aproape de loc instalație electrică pe ele, farurile fiind considerate un moft pe șantiere.
Uite aici producătorul celor sovietice: http://www.orel-dorm...ru/en/istoriya/
și o galerie foto, poate recunoști ceva: http://www.orel-dorm.../foto-istoriya/
Aceasta postare a fost editata de Babacu: 23 November 2014 - 05:24 PM
Multumiri de linkuri si informatiile interesante , Babacu . Unele sint foarte faine ; in special cele descoperite .
Am dat si eu de unul pe la Canal .Foarte posibil sa fi fost asa.
Ce-ar putea fi > un AG 180? Si link : http://adevarul.ro/l...6f1d/index.html
Am sa mai caut , sa vad daca mai gasesc fotografii din acea perioada cu drumuri sau santiere sau iernile de alta data , ori poate chiar cu aeroporturi ...; cine stie de unde "sare" grederul , sa-l pot vedea mai in amanunt ...
Thumbnail atasat
Aceasta postare a fost editata de dany: 24 November 2014 - 12:46 AM
Cel din poză e sovietic, DZ-98. E un monstru cu tracțiune integrală. Zic monstru fiindcă e mare, se poate observa asta prin comparație cu basculantele de jur.
Pe de altă parte AG-180 era mai mic și avea un motor RABA-MAN vertical de 180 de cai putere.
Da , sa sti , sa sti .
Insa ceea ce m-a facut cu adevarat sa va invidiez ( pe 1/35-isti ) au fost gasca de Marmoni de la IBG si pleiada de softskinuri a TRADATORILOR de la ICM .
Oricum ...m-am asigurat cu o provizie bunicica de bomboane de pom ( pe langa vreo 15 borcanele de marmelada de maciese) , fiindca parca vad ca iara ma ia tristetea dupa Nurnberg toy fair , daca v-a fi la fel slabut si lipsit de perspective pentru brailisti ( ).
Cel din poză e sovietic, DZ-98. E un monstru cu tracțiune integrală. Zic monstru fiindcă e mare, se poate observa asta prin comparație cu basculantele de jur.
Pe de altă parte AG-180 era mai mic și avea un motor RABA-MAN vertical de 180 de cai putere.
Multumesc mult pt. identificare si detalii Babacu .
Adevaru-i ca mi se pareau foarte mari , cum stateau asa ca niste leviatane trandave si pline de unsoare si praf pe marginea drumului ... dar pe de alta parte si eu eram micut pe atunci si poate-mi pareau mai mari decat in realitate ...