Desi ne-am intors, de la Budapesta, luni 13 0ctombrie 2014 nu am avut timpul necesar de a scrie articolul mai ales ca pozele, de la colegi, au sosit cu intarziere.
TEMOFESZT este, dupa spusele organizatorilor si participantilor, cea mai mare manifestare trenulistica la scara 1:120 (TT) din aceasta zona a Europei.
In 2014 expozitia a avut portile deschise in perioada 9 12 octombrie.
Datele expozitiei, participantii, tipurile de modele prezentate, categoriile sunt pe afisul oficial
![Imagine postata](http://i1322.photobucket.com/albums/u573/indiramirela/TEMOFESZT_2014/TEMOFESZT-2014-HUN_zpsf28c4f33.jpg)
Extragem de aici: circuitul la scara 1:120 (TT) are o lungime de 240 m, 24 de statii la care adaug eu 300 de garnituri CF care vor circula in sistem FREMO adica in sistem digital - fiecare garnitura fiind plimbata pe modulele CF de catre un mecanic, dupa un orar conform trenurilor reale, in orarul zilnic de functionare al expozitiei ceasurile oficiale fiind reglate sa parcurga cele 24 de ore in 12 ore.
Ar mai fi multe de spus dar daca sunt solicitari voi raspunde punctual ca sa nu lungesc vorba desi pana la poze mai este ceva drum.
Suprafata de expunere este de 5000 mp iar participantii vin din Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Bulgaria, Romania si, evident, Ungaria.
Drumul modulelor CF romanesti, catre TEMOFESZT 2014, nu a inceput pe data de 8 octombrie 2014 ci mult mai devreme o data cu participarea colegilor mei Bogdan, Niki si Dragos la expozitia de la Sofia din 13-15 iunie 2014
![Imagine postata](http://i1076.photobucket.com/albums/w460/bogdanra/afisrailwaypassion.jpg)
Spun ca a pornit la Sofia deoarece atunci, participantii romani, au fost remarcati de catre colegii maghiari si pot spune ca au fost surprinsi cate au fost realizate intr-un timp foarte scurt pentru ca modulele sa functioneze in sistem FREMO si sa nu arate integral in constructie
Invitatia a venit imediat si trebuia dat un raspuns rapid.
Grupul s-a marit, desi aveam doar patru module, si din el mai faceau parte, in afara de cei trei, Andrei, Mircea si subsemnatul.
Poate parea un numar mare pentru atat de putine module dar ideea era sa putem sa ne permitem macar o jumatate de zi sa vizitam Budapesta (ce se poate vedea intr-o jumatate de zi?) in timp ce ceilalti patru sa se ocupe de trenuri si actionarile din statie.
Am plecat pe 8 octombrie la Budapesta.
Pe drum nu am avut probleme insurmontabile ci doar mici incidente.
Un accident provocat de un sul de tabla ce s-a rostogolit dintr-un camion lovind doua autoturisme. Asta ne-a blocat pe Valea Oltului cca o ora.
A doua problema a survenit pe autostrada spre Budapesta
![Imagine postata](http://i1322.photobucket.com/albums/u573/indiramirela/TEMOFESZT_2014/Drumul_D/36_zps621f8db4.jpg)
problema rezolvata foarte repede
![Imagine postata](http://i1322.photobucket.com/albums/u573/indiramirela/TEMOFESZT_2014/Drumul_D/37_zps9625b890.jpg)
asa ca ne-am continuat drumul pana in poarta Parcului Feroviar din Budapesta
![Imagine postata](http://i1322.photobucket.com/albums/u573/indiramirela/TEMOFESZT_2014/Instalarea/01_zpsdb09d0ad.jpg)
![Imagine postata](http://i1322.photobucket.com/albums/u573/indiramirela/TEMOFESZT_2014/Instalarea/02_zpsc8461c75.jpg)
![Imagine postata](http://i1322.photobucket.com/albums/u573/indiramirela/TEMOFESZT_2014/Instalarea/04_zps428a6b05.jpg)
Dupa cum se vede, in poza de mai jos, locul de desfasurare este o mare remiza de locomotive din care expozantii nu au ocupat decat 5000 mp.
Noi ne-am pozitionat in sectorul 17
![Imagine postata](http://i1322.photobucket.com/albums/u573/indiramirela/TEMOFESZT_2014/Instalarea/06_zps22311483.jpg)