TEMOFESZT 2014
#1
Postat 19 October 2014 - 09:16 AM
TEMOFESZT 2014
Desi ne-am intors, de la Budapesta, luni 13 0ctombrie 2014 nu am avut timpul necesar de a scrie articolul mai ales ca pozele, de la colegi, au sosit cu intarziere.
TEMOFESZT este, dupa spusele organizatorilor si participantilor, cea mai mare manifestare trenulistica la scara 1:120 (TT) din aceasta zona a Europei.
In 2014 expozitia a avut portile deschise in perioada 9 12 octombrie.
Datele expozitiei, participantii, tipurile de modele prezentate, categoriile sunt pe afisul oficial
Extragem de aici: circuitul la scara 1:120 (TT) are o lungime de 240 m, 24 de statii la care adaug eu 300 de garnituri CF care vor circula in sistem FREMO adica in sistem digital - fiecare garnitura fiind plimbata pe modulele CF de catre un mecanic, dupa un orar conform trenurilor reale, in orarul zilnic de functionare al expozitiei ceasurile oficiale fiind reglate sa parcurga cele 24 de ore in 12 ore.
Ar mai fi multe de spus dar daca sunt solicitari voi raspunde punctual ca sa nu lungesc vorba desi pana la poze mai este ceva drum.
Suprafata de expunere este de 5000 mp iar participantii vin din Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Bulgaria, Romania si, evident, Ungaria.
Drumul modulelor CF romanesti, catre TEMOFESZT 2014, nu a inceput pe data de 8 octombrie 2014 ci mult mai devreme o data cu participarea colegilor mei Bogdan, Niki si Dragos la expozitia de la Sofia din 13-15 iunie 2014
Spun ca a pornit la Sofia deoarece atunci, participantii romani, au fost remarcati de catre colegii maghiari si pot spune ca au fost surprinsi cate au fost realizate intr-un timp foarte scurt pentru ca modulele sa functioneze in sistem FREMO si sa nu arate integral in constructie
Invitatia a venit imediat si trebuia dat un raspuns rapid.
Grupul s-a marit, desi aveam doar patru module, si din el mai faceau parte, in afara de cei trei, Andrei, Mircea si subsemnatul.
Poate parea un numar mare pentru atat de putine module dar ideea era sa putem sa ne permitem macar o jumatate de zi sa vizitam Budapesta (ce se poate vedea intr-o jumatate de zi?) in timp ce ceilalti patru sa se ocupe de trenuri si actionarile din statie.
Am plecat pe 8 octombrie la Budapesta.
Pe drum nu am avut probleme insurmontabile ci doar mici incidente.
Un accident provocat de un sul de tabla ce s-a rostogolit dintr-un camion lovind doua autoturisme. Asta ne-a blocat pe Valea Oltului cca o ora.
A doua problema a survenit pe autostrada spre Budapesta
problema rezolvata foarte repede
asa ca ne-am continuat drumul pana in poarta Parcului Feroviar din Budapesta
Dupa cum se vede, in poza de mai jos, locul de desfasurare este o mare remiza de locomotive din care expozantii nu au ocupat decat 5000 mp.
Noi ne-am pozitionat in sectorul 17
Desi ne-am intors, de la Budapesta, luni 13 0ctombrie 2014 nu am avut timpul necesar de a scrie articolul mai ales ca pozele, de la colegi, au sosit cu intarziere.
TEMOFESZT este, dupa spusele organizatorilor si participantilor, cea mai mare manifestare trenulistica la scara 1:120 (TT) din aceasta zona a Europei.
In 2014 expozitia a avut portile deschise in perioada 9 12 octombrie.
Datele expozitiei, participantii, tipurile de modele prezentate, categoriile sunt pe afisul oficial
Extragem de aici: circuitul la scara 1:120 (TT) are o lungime de 240 m, 24 de statii la care adaug eu 300 de garnituri CF care vor circula in sistem FREMO adica in sistem digital - fiecare garnitura fiind plimbata pe modulele CF de catre un mecanic, dupa un orar conform trenurilor reale, in orarul zilnic de functionare al expozitiei ceasurile oficiale fiind reglate sa parcurga cele 24 de ore in 12 ore.
Ar mai fi multe de spus dar daca sunt solicitari voi raspunde punctual ca sa nu lungesc vorba desi pana la poze mai este ceva drum.
Suprafata de expunere este de 5000 mp iar participantii vin din Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Bulgaria, Romania si, evident, Ungaria.
Drumul modulelor CF romanesti, catre TEMOFESZT 2014, nu a inceput pe data de 8 octombrie 2014 ci mult mai devreme o data cu participarea colegilor mei Bogdan, Niki si Dragos la expozitia de la Sofia din 13-15 iunie 2014
Spun ca a pornit la Sofia deoarece atunci, participantii romani, au fost remarcati de catre colegii maghiari si pot spune ca au fost surprinsi cate au fost realizate intr-un timp foarte scurt pentru ca modulele sa functioneze in sistem FREMO si sa nu arate integral in constructie
Invitatia a venit imediat si trebuia dat un raspuns rapid.
Grupul s-a marit, desi aveam doar patru module, si din el mai faceau parte, in afara de cei trei, Andrei, Mircea si subsemnatul.
Poate parea un numar mare pentru atat de putine module dar ideea era sa putem sa ne permitem macar o jumatate de zi sa vizitam Budapesta (ce se poate vedea intr-o jumatate de zi?) in timp ce ceilalti patru sa se ocupe de trenuri si actionarile din statie.
Am plecat pe 8 octombrie la Budapesta.
Pe drum nu am avut probleme insurmontabile ci doar mici incidente.
Un accident provocat de un sul de tabla ce s-a rostogolit dintr-un camion lovind doua autoturisme. Asta ne-a blocat pe Valea Oltului cca o ora.
A doua problema a survenit pe autostrada spre Budapesta
problema rezolvata foarte repede
asa ca ne-am continuat drumul pana in poarta Parcului Feroviar din Budapesta
Dupa cum se vede, in poza de mai jos, locul de desfasurare este o mare remiza de locomotive din care expozantii nu au ocupat decat 5000 mp.
Noi ne-am pozitionat in sectorul 17
#2
Postat 19 October 2014 - 09:45 AM
Pe scurt
Au fost prezente, in afara de modulele/circuitul si trenuletele la scara 1:120 (TT), module/circuite la scara 1:87 (H0), machete de sine statatatoare cu circuite la scara 1:87(H0), module/circuite de linie ingusta scara 1:87 (H0e), trenulete electrice ce au aproape 100 de ani LGB, trenuri si circuite noi LGB, trenuri si circuite LEGO, masini radiocimandate ce au rulat pe un traseu mixt asfalt si pamant, magazine cu trenulete, accesorii pentru trenulete, o bursa de modele vechi, blindate la scara 1:72, auto la toate scarile si un atelier unde vizitatorii puteau incerca tehnicile pentru peisagistica pe mici bucati de placaj aplicand iarba si montand cladiri din kituri de montaj.
Nu am sa insist asupra modelelor de locomotive si vagoane deoarece acestea pot fi vazute in orice catalog al firmelor producatoare.
Regretul meu este ca nu au fost prezente modele de locomotive cu abur ci doar diesele, hidraulice, electrice si automotoare moderne.
Circuitul la scara 1:120 (TT)
Cand am pasit in remiza de locomotive, nu era prima pe care o vedeam, am fost impresionati de suprafata pusa la dispozitie pentru expozanti.
Este vorba de spatiul destinat circuitului la scara 1:120 (TT)
Un scurt video al lui Andrei
https://www.youtube....eature=youtu.be
Da, acolo este steagul Romaniei, acolo vom monta modulele noastre
Exact sub drapel
Si am inceput montajul.
In plina actiune Mircea si Dragos
Incepe sa se lege traseul.
Am fost plasati intre colegii bulgari si maghiari
Arata bine, modulele noastre, chiar daca nu au fost montate cladirile si accesoriile
#3
Postat 19 October 2014 - 09:54 AM
Se lucreaza de zor orele fiind inaintate.
De la stanga la dreapta: Dragos, je acoperit de Bogdan, Mircea cu spatele si Niki. Nu apare Andrei ca cineva trebuia sa faca poze.
Nu pot rezista ispitei
Ceva nu se leaga asa ca mana pe scule si la treaba
Gata, le-am pus pe picioare iar Niki, deja, cu orarul trenurilor in mana
He, he, nu suntem singurii care am dat din maini si iata rezultatul.
Circuitul la 1:120(TT) aproape gata
O notita in care sunt specuificate rangurile trenurilor ce vor rula pe circuit
#5
Postat 19 October 2014 - 10:11 AM
In asteptarea vizitatorilor
Oare totul a fost pus la punct?
Nu am uitat nimic?
Or functiona fara probleme garniturile noastre, macazele, circuitele electrice sunt ok?
La verificarile preliminare nu au fost probleme.
Gata! Nu mai este timp. Vin vizitatorii!
Multi, foarte multi, in cele trei zile de expozitie.
#6
Postat 19 October 2014 - 10:26 AM
Bogdan, un impiegat de miscare cu experienta, si Je, incercand sa patrund in tainele sistemului FREMO, un elev cam lenes
O macheta preformata NOCH la H0 pe care copii puteau sa se joace
Interesant este ca nu numai expozantii puteau sa mearga intr-unul din cele doua triaje mari ale circuitului la TT si sa ia o garnitura cu care sa se plimbe pe circuit ci si orice vizitator putea face asta fiind asistat in fiecare statie de cei de acolo.
Magazine
Un punct de lucru, cu articole de la Noch, amenajat pentru vizitatorii de toate varstele care doreau sa exerseze plantatul ierbii, montajul unui kit de cladire sau realizarea unei vignete, vigneta pe care o luau acasa.
Conflictul intre generatii cine pune mana mai repede pe pensula ca sa intinda aracetul
Andrei ar incerca si el sa-si faca o vigneta dar mai bine sta si priveste.
Doar la pozat s-a intors spre aparat in rest
Miniatelier cu carti de colorat, evident cu specific CF, unde piticii isi exerseaza talentul.
Va asigur ca vagoanele si locomotivele au iesit perfect, culorile se incadreaza in pantone sau rall, inscriptionarile sunt corecte si la locul lor ca sa nu mai vorbesc de cum a iesit imbatranirea avand in vedere tehnicile folosit
#7
Postat 19 October 2014 - 10:35 AM
Unii au venit mai tarziu si si-au incropit rapid standul
TT in primul plan si LEGO in planul secund
LGB in stanga si pista pentru automodele radiocomandate in dreapta
Pista pentru radiocomanda
Ne intoarcem la TT
Prin bunavointa lui Niki cateva scurtmetraje
https://www.youtube....eature=youtu.be
https://www.youtube....eature=youtu.be
https://www.youtube....eature=youtu.be
https://www.youtube....eature=youtu.be
#8
Postat 19 October 2014 - 10:43 AM
Cum spuneam nu am fotografiat modele de locomotive si vagoane deoarece acestea pot fi vazute oriunde pe paginile magazinelor virtuale, in cataloage sau in magazinele fizice.
M-am uitat dupa detalii si am surprins cateva cadre cu ce mi-a placut mai mult.
Pompe de extractie titei, scara 1:43, ale colegilor bulgari. Sunt pline de detalii si sunt functionale.
Acuma nu stiu daca titeiul extras este in scara de proportii
O magazie de marfuri din lemn scara 1:120
Trecerea la nivel la un capat al unei statii si peisagistica in care se incadreaza. Multe detalii pentru 1:120
#12
Postat 19 October 2014 - 12:00 PM
Cu ce am fost noi prezenti la Budapesta?
Cu patru module, scara 1:120 (TT), reprezentand statia Moinesti.
S-a incercat o reprezentare cat mai fidela a aranjamentului liniilor si o reprezentare corecta a cladirilor la care au fost adaugate elemnte suplimentare: o trecere la nivel fara bariera, un lac, un minimuzeu al petrolului, doua pompe de extractie titei, una montata una in curs de montare, diferite accesorii pe rampele de descarcare, semne de circulatie si feroviare, figurine, pomi si autovehicule.
Modulele sunt realizate din placaj stratificat si sunt compatibile cu modulele pentru sistem FREMO din Europa.
Cladirile au fost realizate din plastic taiat si gravat laser, asamblate, si vopsite de catre Niki care a facut si desenele pentru taiere si gravare.
Singura observatie ce ar putea fi facuta este ca nu am avut timp sa le adaugam patina timpului asa ca rosu este prea rosu iar albul este prea alb.
Intreg ansamblul este compus din:
1.Cladirea principala a statiei
2.Cladire administrativa
3.Locuinta de servici
4.Magazie marfuri
5.Remiza doua locuri pentru locomotive
6.Castel de apa
7.WC
8.Cabina acar
#17
Postat 19 October 2014 - 01:07 PM
Cam asta a fost.
Din pacate nu mi-au parvenit toate pozele de final.
Numai una cu o parte dintre participanti
Din partea organizatorilor o sticla de vin personalizata cu expozitia
Si o diploma de participare
Chiar daca motanul s-a suparat ca plecam
Sper ca la anul sa ne revedm la Budapesta si sa montam modulele sub
Toate cele bune si spoor la modelit!
Din pacate nu mi-au parvenit toate pozele de final.
Numai una cu o parte dintre participanti
Din partea organizatorilor o sticla de vin personalizata cu expozitia
Si o diploma de participare
Chiar daca motanul s-a suparat ca plecam
Sper ca la anul sa ne revedm la Budapesta si sa montam modulele sub
Toate cele bune si spoor la modelit!
#18
Postat 19 October 2014 - 01:35 PM
Ne-am plimbat, putin, si prin oras dar nu am sa va vorbesc despre el si nici poze nu pun deoarece multi dintre voi il cunoasteti dar pe Dunare, in afara de rate
si vaporase cu turisti
sta ancorat monitorul LAJTA pe care, orele fiind inaintate, nu l-am putut vizita
Spoor!
si vaporase cu turisti
sta ancorat monitorul LAJTA pe care, orele fiind inaintate, nu l-am putut vizita
Spoor!