Messerchmitt Bf 109 G-6 Alfred Surau, Eduard 1/48
#6
Postat 05 October 2014 - 07:12 PM
Kit-ul asta de la Eduard l-am avut tot timpul sub control. Foarte bine inchegat, totul se potriveste perfect. Pacat ca l-au supradimensionat. Chiar si asa, il consider un kit excelent. Pana cand o sa apara unul mai bun, pe astea o sa le folosesc pentru G-uri.
Am zis sa incep cu un nemtesc sa nu dau chix la unul romanesc. Asa ca urmatorul este un romanesc.
.
...interiorul...inainte de asamblarea fuselajului.
Am zis sa incep cu un nemtesc sa nu dau chix la unul romanesc. Asa ca urmatorul este un romanesc.
.
...interiorul...inainte de asamblarea fuselajului.
#11
Postat 06 October 2014 - 10:52 AM
Foarte frumos. Felicitari!
Excelenta executie. Vopsitoria e belea, ti-a iesit super.
De cate ori vad un cammo nemtesc bine facut (cu toate mottling-urile alea ciudate ale lor) nu pot decat sa visez la ziua in care o sa reusesc si eu sa vopsesc asa.
Legat de kit-ul in sine...si mie mi-a parut extrem de rau ca au gresit-o cu dimensiunile. Nu-i un capat de tara intr-adevar iar platicul in sine este excelent - totusi la pretentiile lui Eduard este o greseala mare. Dupa ce au facut un Spit perfect, cred ca erau datori sa nu dea cu mucii-n fasole tocmai cu G-ul...
Au spus ca dupa editia Royal Class vor corecta greselile....ramane de vazut.
Din cate am inteles, pe langa erorile dimensionale, o alta problema spinoasa a kit-ului este cea legata de pozitia trenului de aterizare principal. Oamenii spun (informatia asta am gasit-o in aproape toate review-urile kitului de pe net) ca jambele, asa cum le dau cei de la Eduard, nu ies suficient de mult spre fata. Spune-mi te rog..cum ti s-a parut din punctul asta de vedere? Ai facut vreo modificare la trenul de aterizare?
Toate cele bune,
Excelenta executie. Vopsitoria e belea, ti-a iesit super.
De cate ori vad un cammo nemtesc bine facut (cu toate mottling-urile alea ciudate ale lor) nu pot decat sa visez la ziua in care o sa reusesc si eu sa vopsesc asa.
Legat de kit-ul in sine...si mie mi-a parut extrem de rau ca au gresit-o cu dimensiunile. Nu-i un capat de tara intr-adevar iar platicul in sine este excelent - totusi la pretentiile lui Eduard este o greseala mare. Dupa ce au facut un Spit perfect, cred ca erau datori sa nu dea cu mucii-n fasole tocmai cu G-ul...
Au spus ca dupa editia Royal Class vor corecta greselile....ramane de vazut.
Din cate am inteles, pe langa erorile dimensionale, o alta problema spinoasa a kit-ului este cea legata de pozitia trenului de aterizare principal. Oamenii spun (informatia asta am gasit-o in aproape toate review-urile kitului de pe net) ca jambele, asa cum le dau cei de la Eduard, nu ies suficient de mult spre fata. Spune-mi te rog..cum ti s-a parut din punctul asta de vedere? Ai facut vreo modificare la trenul de aterizare?
Toate cele bune,
#12
Postat 06 October 2014 - 11:11 AM
Da, asa e in privinta trenului de aterizare. Am observat si eu lucrul asta dupa ce l-am pus, adica tarziu. Am incercat sa trag de el cat mi-a permis, dar tot nu s-a dus suficient de mult in fata. Problema poate fi rezolvata usor, dar am observat-o tarziu. La urmatorul voi stii ce am de facut, o sa-i modific unghiul, modificand capatul care intra in aripa. acolo e problema. De aici vine si problema botului, care este mai ridicat. Dar oricum asta e o problema care poate fi rezolvata relativ usor, spre deosebire de cea cu eroarea de dimensionare la care nu prea ai ce sa faci.
#18
Postat 08 October 2014 - 11:51 AM
Pentru imbatranire am folosit mai multe metode, materiale si instrumente. Cam ce foloseste toata lumea.
La trenul de aterizare si elementele de comanda am folosit uleiuri si emailuri. Partea de jeg am dat-o cu uleiuri (culoarea pamantului), folosind pensula. Se poate obtine acelasi efect, folosind aerograful+email, dar am control mai mare folosind uleiuri si pensula. Dezavantajul consta in timpul de uscare al uleiurilor, care este semnificativ mai mare (2,3 zile pentru o uscare completa, pentru un strat foarte subtire). Daca te grabesti cu modelul, recomand email sau acrilica, data cu aerograful.
Partea de stropi am facut-o cu emailuri (culoarea noroiului uscat), stropire de pe pensula, folosind aerograful. Asta e facuta in 2-3 etape. Stropit peste primul strat de RLM76, vopsit cu RLM76 (al doilea strat), stropit iar, dupa care iar putin RLM76 peste, dupa care stropirea finala peste startul final de RLM76. In felul asta se obtine un efect de staturi diferite de stropi murdari cu diverse nuante (stropi mai vechi sau mai noi).
Vopseaua sarita de pe fuselaj (in particular, vopseaua sarita de pe langa nituri) este facuta cu o pensula foarte, foarte fina, folosind un email, gri foarte deschis si cu tehnica buretelui, folosind aceeasi vopsea, gri deschis. Pe alocuri am mai folosit si creion colorat, diverse nuante de gri.
Praful de pe cauciucuri este facut din vopsire pe partea care calca, si cu pigmenti pe lateralele cauciucurilor. La janta cauciucului am dat un drybrush folosind un email, culoarea prafului.
Dupa wash, am mai dat un strat de lac acrilic lucios, si l-am mai murdarit un pic folosind uleirui, diverse nunate de la alb la negru. Pe aripi am folosit miscari ale pensulei in directia de curgere a aerului pe aripa, iar pe fuselaj am dat cu pensula in directia de actiune a gravitatiei, adica vertical.
Cam asta ar fi in mare. Sper sa fie de ajutor.
La trenul de aterizare si elementele de comanda am folosit uleiuri si emailuri. Partea de jeg am dat-o cu uleiuri (culoarea pamantului), folosind pensula. Se poate obtine acelasi efect, folosind aerograful+email, dar am control mai mare folosind uleiuri si pensula. Dezavantajul consta in timpul de uscare al uleiurilor, care este semnificativ mai mare (2,3 zile pentru o uscare completa, pentru un strat foarte subtire). Daca te grabesti cu modelul, recomand email sau acrilica, data cu aerograful.
Partea de stropi am facut-o cu emailuri (culoarea noroiului uscat), stropire de pe pensula, folosind aerograful. Asta e facuta in 2-3 etape. Stropit peste primul strat de RLM76, vopsit cu RLM76 (al doilea strat), stropit iar, dupa care iar putin RLM76 peste, dupa care stropirea finala peste startul final de RLM76. In felul asta se obtine un efect de staturi diferite de stropi murdari cu diverse nuante (stropi mai vechi sau mai noi).
Vopseaua sarita de pe fuselaj (in particular, vopseaua sarita de pe langa nituri) este facuta cu o pensula foarte, foarte fina, folosind un email, gri foarte deschis si cu tehnica buretelui, folosind aceeasi vopsea, gri deschis. Pe alocuri am mai folosit si creion colorat, diverse nuante de gri.
Praful de pe cauciucuri este facut din vopsire pe partea care calca, si cu pigmenti pe lateralele cauciucurilor. La janta cauciucului am dat un drybrush folosind un email, culoarea prafului.
Dupa wash, am mai dat un strat de lac acrilic lucios, si l-am mai murdarit un pic folosind uleirui, diverse nunate de la alb la negru. Pe aripi am folosit miscari ale pensulei in directia de curgere a aerului pe aripa, iar pe fuselaj am dat cu pensula in directia de actiune a gravitatiei, adica vertical.
Cam asta ar fi in mare. Sper sa fie de ajutor.
Aceasta postare a fost editata de aur: 08 October 2014 - 12:03 PM