Forum Machete,Modelism,Hobby: PKZ-2 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

PKZ-2 primul elicopter

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 October 2014 - 05:52 PM

Imagine atasata: PKZ_2_Versie_2_met_waarschijnlijk_Zurovec_in_de_korf_publiciteitsfoto.jpg
PKZ-2
Verdun. Baraje de artilerie. Cine a citit despre Razboiul cel Mare, nu se poate sa nu fi dat peste aceste doua expresii. Considerat ca o “batalie pe pozitii”, primul razboi mondial a facut exces de asa zisele baraje de artilerie, ce constau in a bombarda pozitiile inamice cu artileria grea, tun linga tun, salve scuccesive care practic maturau pozitiile combatantilor inamici. Pentru o buna acuratete a bombardametului, era nevoie sa stii unde cade obuzul ca apoi sa poti dirija perdeaua de foc. Pentru acest lucru se foloseau, in principal, doua tehnici: observatorii de la sol si baloanele de observatie. Primii, infiltrati in/sau aproape de liniile inamice, erau destul de vulnerabili, firele de telefon, ca de mobilul se inventase muuult mai titziu, descoperite intimplator sau nu, le tradau adesea pozitia, observatorii fiind apoi luati prizonieri si descusuti …temeinic. Balonele de observatie, desi lucrau pe teritoriul amic, erau destul de greu de manevrat si intretinut, cu mult personal la sol, si, mai ales, tinta sigura pentru aviatia “de vinatoare” a vremii.
Stephan Petrochy, maior, are idea, in anul 1916, de a inlocui aceste baloane cu un aparat, mai sigur, mai usor de manevrat si intretinut: elicopterul. Pentru primul elicopter s-a planuit utilizarea unui motor electric, Austro-Daimler, de 300 cp, dar s-a renuntat la idée din cauza greutatii prea mari.
Imagine atasata: PKZ_2_op_de_grond1.jpg
PKZ-2 a fost, practic, primul elicopter real din lume, construit in Austro-Ungaria. PZK este initiala numelor celor trei care au avut idea construri aparatului: Petrochy-Kaman-Zurovec. Aparatul avea doua elici contrarotative, o conceptie novatoare la acea vreme, actionate de trei motoare rotative de tip Gnome, de 100 cp. PKZ era gindit ca un elicopetr “la punct fix”, find ancorat la sol printr-un sistem de cabui si vinciuri. Primul test a avut loc in aprilie 1918. In urma acestui test, motoarele au fost schimbate cu altele de tip Le Rhones, mult mai performante. In aceasta configuratie, elicopterul a avut peste 30 de zboruri de test. In vara lui 1918 PKZ-2 a fost prezentat unei comisii militare, care, din pacate, nu a fost deloc incintata, considerind aparatul ca un real pericol pentru observator. Pe 21 iunie 1918, proiectul a fost abandonat.
Caracteristici tehbice
- Diametrul palelor: 6 m
- Greutate totala, fara observator: 1200 kg
- Motorizare: trei motoare Le Rhome de 120 cp
- Vitreza ascensionala: 1,5 m/s
- Altitudine: max 50 m
- Autonomie 1 ora
- Echipaj: un observator doat cu parasuta
- Nu avea armament in dotare
Bibliografie: www.google.ro
Kitul
Imagine atasata: pzk_1 006.JPG
Estre produs de Roden, plastic gri. Piesele, 51 in total, sunt dispuse pe o singura rama.
Imagine atasata: pzk_1 004.JPG
Din pacate injectia, fara bavuri, este putin descentata astfel ca piesele rotunde vor fi perfect…ovala daca se incarca indepartarea marginilor. Instructiunile de montaj sunt calare, intuitive.
Imagine atasata: pzk_1 008.JPG
Instructiunile de vopsire sunt pe spatele cutiei, codurile de color facind refereire la vopselele Humbrol.
Imagine atasata: pzk_1 007.JPG
Constructia
Cum spuneam mai sus, descentrarea ramei a facut ca unele piese sa fie perfect ovale. Ca atare a trebuit sa le refac.
Imagine atasata: pzk_1 009.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 October 2014 - 05:52 PM


#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 October 2014 - 08:22 PM

Raritati , raritati ,bunatati, bunatati ..... voi fi cu atentia la maxim pentru proiectul asta...

Aceasta postare a fost editata de busila: 03 October 2014 - 08:49 PM


#3 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2014 - 08:48 PM

Deci tot un prototiptil ramane si asta, pana la urma.
Am sa urmaresc cu maxima atentie, cu atat mai mult cu cat suntem prea putini elicopteristi aciulea pe Cartula.
Spor maxim!

#4 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2014 - 08:49 PM

Inca un proiect inedit dupa ultimele doua mai recente, care, ca tot veni vorba, le-am regasit expuse la MMN si arata exceptional.

Spor! :hi:




#5 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 04 October 2014 - 10:44 AM

Uite asa mai afla omul noutati, astept cu multa placere evolutia proiectului.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 October 2014 - 06:03 PM

Am uitat un amanunt interesant, zic eu. "Trenul de aterizare" e constituit din cele 3 + 1 baloane de cauciuc, umflate, si care aveau menirea sa atenueze socul, si pentru elicopter si pentru pasager.
Inca incerc sa descilcesc ...incilceala hobanelor! :wacko:

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 October 2014 - 11:26 AM

Citeva extradetalii
Imagine atasata: PKZ-2 001.JPG

#8 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 14 October 2014 - 12:59 PM

Salut !

Interesant subiect. Spor la treabă !

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 October 2014 - 07:07 PM

Multumes, din pacate a trebuit sa iau o mica pauza, din motive independente de mine.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 October 2014 - 11:30 AM

Componentele vopsite
Imagine atasata: PKZ-2 001 (2).JPG

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 November 2014 - 01:22 PM

De cite ori ma apuc de o macheta, in ultimul timp, imi propun sa lucrez zilnic la ea, pentru a-i da de cap cit mai repede. Ei bine, stiti voi proverbul ala cu socotelile de acasa si de prin tirg :devil:
Piesele 3 si 4 au trebuit modificate putin si facut acele santuri si pe lateral, unde lipseau.
Inainte
Imagine atasata: PKZ-2 002.JPG
dupa
Imagine atasata: PKZ-2 003.JPG
La final...partial, arata cam asa. Nimic spectaculos :unsure:
Imagine atasata: PKZ-2 004.JPG
Acum urmeaza partea cea mai nasoala: hobanele pe care nu le-am descilcit, inca, in totalitate. Probabil o sa merg si pe varianata B, adica bunul simt.

#12 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 07 November 2014 - 03:58 PM

Migaleala serioasa, dar le-ai scos frumos (imi plac motorasele). Hai si cu hobanele, Z-tule !

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 November 2014 - 12:34 PM

L-am hobanit!!! Pina la urma nu a fost prea complicat.
Imagine atasata: pkz-2 005.JPG
Imagine atasata: pkz-2 006.JPG
Am incercat sa folosesc nylon de 0,08 mm pentru hobane, din pacate era foarte dificil de lipit si de intins. Asa ca am tras niste fire din culee, in jur de 0,1 mm, pe care le-am lipit si intis destul de usor. Sper sa si tina, adica sa nu se rupa, fiind, totusi, cam subtiri.
Am vopsit si elicile. Un strat de MM 1735, un strat generos de Future, peste care dungi subtiri de ulei Brun van Dyke. Apoi am intins vopseua cu o pensula aspra pina la obtinerea efectului dorit.
Imagine atasata: pkz-2 008.JPG
Imagine atasata: pkz-2 008e.jpg
Dupa uscarea uleiului mai vine un strat de lac semimat dupa care o sa lipesc saibele metalice.
O sa incerc sa fac si o platforma, sper sa o termin pina la expozitia de la Alba.

#14 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 16 November 2014 - 06:27 PM

Frumos de tot . Migaleala multa , da' si rezultat pe masura . O mica vigneta merge numa' bine ....

#15 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2014 - 11:11 PM

Imi place foarte mult modelul, dar elicile sunt extraordinare! Imi place mult efectul pe care ai reusit sa-l realizezi! Astept sa il vad si intr-o vigneta.

Spor :hi:




#16 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2014 - 09:59 AM

Arata foarte bine, Z-tule.
In curand, am sa postez la Sioux coada finalizata, cu toate cablurile de comanda trase, pentru care am folosit un fir elastic descoperit de osutanoua. E genial (si firul si descoperitorul 😊)si foarte trainic, in sensul ca poti dupa lipire sa canti la el, ca nu se intampla nimic - se intinde cam la dublul lungimii proprii, fara sa isi modifice sectiunea. In plus, se vopseste inainte de montare, fara probleme ulterioare.

#17 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2014 - 10:06 AM

Da,da...arata bine dracovenia asta!
Inca putin si e gata!

Alexelu sunt curios rau cu firul ala de care zici...

#18 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2014 - 08:31 AM

Vezi postareaRocknRolla, la 17 November 2014 - 10:06 AM, a spus:

Alexelu sunt curios rau cu firul ala de care zici...

Sincer, n-am retinut fabricantul, iar aici trebele sa ne ajute Ed.
Sper sa reusesc in week-end sa postez in topicul Sioux-ului, pentru puterea exemplului.
Spor!

#19 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2014 - 08:56 AM

Z-ule, e vina mea...pliculetul cu fir sta si acum la mine pe un raft :

Firul e EZ-line de la Wingnut Wings. Acum se pare ca au deja si unele care-s din fabrica negre...niiice..

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 November 2014 - 09:32 AM

Multumesc tuturor pentru aprecieri. Marinelu, stiam de acel "elastic", din pacate nu am asa ceva. 1-0-9, nu-i bai, mai sunt de construit destule cu hobane, asa ca astept plicul. Poate il aduci la Alba!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi