Un om intreaba cit e ceasul. Unul reaspunde: sase si zece. Un altul poate spune: e sase si zece, dar ceasul meu s-a parea, dar nu e sigur, nu merde prea bine! Ai aici doua in formatii: una principala e
ora sase si zece si alta secundara
ceasul meu s-a parea, dar nu e sigur, nu mereg bine. Le folosesti cum vrei!
Serj a intrebat de imatriculari. Eu am facut o observatie,
suplimentara, referitoare la culorile de pe E-urile romanesti. I-am raspuns
Citeaza
S-ar parea ca E-urile, cel putin unele dintre ele, erau vopsite in RLM 86, un verde nitel mai deschis decit RLM70-ul de pe cele germane. Din pacate.. nimic cert. Se stia doar ca pentru export E-urile au fot vopsite in RLM 86
(Gresisem in loc de 71 am spus 70 si in loc de 68, 86!).
S-ar parea, adica probabil, adica se banuieste, adica se crede, adica se presupune, adica se banuieste ca.....
Din pacate nimic cert, adica nu se stie precis, adica nu e nimic batut in cuie, adica nu e nimic confirmat, adica nu e nici o dovada scrisa...
Citeaza
Se stia doar ca pentru export .....
Vezi
The Official Monogram Painting ........
Ai spus
Citeaza
RLM86 nu exista. Cred ca ai vrut sa spui RLM68. RLM68 este iluzoriu si nu a fost dovedit. El a aparut prima data in capitolul "Culori de export" in cartea Monogram "The Official Monogram Painting Guide to German Aircraft 1935 - 1945" de Kenneth Merrick & Thoman H. Hitchcock. (pagina 81 are un esantion de culoare, e un verde foarte, foarte deschis asemanator verdelui interior britanic- verde ca iarba). In cele doua volume ale Classic Publications "Luftwaffe Camouflage and Markings 1933 - 1945" de acelasi Kenneth Merrick, "culorile de export" au fost dezavuate. Cu alte cuvinte, "Culorile de export" au fost o teorie vaga si nedovedita si apoi dezavuata chiar de catre cel care a lansat-o.
Informatie buna, pertinenta dar, voraba lui Crios....
Ti-am raspuns:
Citeaza
Da Radub, e vorba de 68 nu 86! (86 nici nu exista, ca de altfel nici 84! ). Datele le am din aceiasi sursa, oaerecum indirect.
Adica da, stiu de RLM 68, din aceiasi sursa, dar nu direct. Deci
lamurita treaba!
Serj, din cauza ca eu am spus gresit
RLM 70 , intra in ceata si cere preciari! Ii raspund:
Citeaza
Serj, foloseste cu incredere RLM 71 din setul Revell!
Eu am crezut ca se intelege ca
RLM 71 este culoarea buna si ca cea din setul Revell este foarte apropiata de RLM 71 si nu de RLM68!
Apoi cred de cuvinta sa corectez cele spuse in postul din 14 iulie pentru a nu fi neclaritati in privinata
denumirilor RLM 71 si RLM 68! Atit si nimic mai mult! Am inteles percect ca RLM 68 este neconfirmata, etc, etc, etc
Citeaza
ERATA. In intreventia mea din 14 iulie se va citi: S-ar parea ca E-urile, cel putin unele dintre ele, erau vopsite in RLM 68, un verde nitel mai deschis decit RLM71-ul de pe cele germane. Din pacate.. nimic cert. Se stia doar ca pentru export E-urile au fot vopsite in RLM 68. Cred ca pe viitor ar trebui sa fiu nitel mai atent!
Ei, si de aici incepe toata nebunia! Nu mai repet, ca a subliniat destul de bine Crios!
Radub, iti respec talentul la machetit, iti respect cunostintele. Eu nu am acces la toate cele tomuri si nici engleza nu o stiu ca pe apa, dar ceea ce supara este agresivitatea cu care vrei sa arati ca ai dreptate si nu numai in acest caz!
Nu trtebuie sa acuzi pe nimeni (googlemaister!) ca ia de pe google niste informatii de la oameni ce fac trimitere la Smith, Gallaspy, Merrick, Hitchcock, Creek, Ullmann. N+u cred ca sint chiftele! Ca unele chesti mi-au scapat, nu poate fi decit vina mea! (apropo, daca vrei, pot sa-ti dau adresa unui site extraordinar de bine documentat cu trimiteri serioase la alte situri la fel de documentate, cu fotografii si detalii de necontrazis cum ca pamintul e ....plat! Sau la cite rase de extraterestri ne viziteaza zilnic Pamintul, cum arata fiecare rasa ba si niste congrese cu savanti si cercetatori seriosi ce se ocupa cu asta! Adicatalea fiecare scrie ce crede el si isi aduna adepti!)
Uite, am in fata o carte, e drept nu americana sau englezeasca, in care este dat un profil de E, imnatriculat L-8, urmat de numarul (scris mult mai mic) "2508" si care zice ca e vopsit in culorile pentru export RLM68 si 64. Deriva e vopsita in albastru, alb, rosu (de sus in jos). Sa-l cred au ba?
Referitor la surse de informare. Toti ati vazut ca IAR-urile au burta dintre aripa si profundor vopsita in albastru deschis. Toate profilele arata la fel pe burta: albastru deschis. Dar in cartea
Vinatorul IAR-80 scrie ca pe burta, intre aripi si profundor, se continua camuflajul de pe partea superioara. Este data si o fotografie. Una singura! Acuma eu ce sa cred, ca cei din carte dau chifle, deoarece sint contrazisi de toate evidentele fotografice?
Dar discutia cred ca o putem incheia aici,
eu m-am lamurit in privinta RLM-ului 68! Nu mai trebuie adus nici un argument!
Moa, iar o sa fiu acuzat ca am scris o gramada
![:-)](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
. Daca e prea greu de citit impart postul in dou trei seriale
![:-)](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
(fara nici o rautate, glumeam doar cit am vazut cit de lung e postul! Cit o zi de ....post!
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
)
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 July 2006 - 06:35 PM