Fiat 131 cu 1G-GTE twin turbo 1/24
#1
Postat 20 September 2014 - 09:47 AM
Am prins momentul, si laptopul, la prima ora a diminetii sa pot posta si eu, ceea ce fac din ce in ce mai rar. A crescut bestiuta si isi baga mana in sensul rau, el vrea sa strice
Macheta este luata de pe ebay la fabulosul pret de 1 gbp. Dar atata si face... ce ma anerveaza cel mai mult e ca nu prea respecta scara. Si nici piesele nu sunt de o calitate acceptabila. Dar nu conteaza, merge sa fac din el un proiect extrem, sau macar sa incerc.
Nu stiu ce firma e kitul ca a venit intr-o cutie de ferarri, cu un stalp rupt si fara roti.... pentru 1gbp nu pot cere mai mult.
Sa incepem cu pozele:
1. Am lipit si reparat cat de cat defectul. Daca nu reusesc sa o repar perfect (ceea ce cu siguranta se va intampla) simulez un accident pe macheta :)
2. Motorul din cutie e un 4 cilindri in linie, dar sincer, arata ca unul de camion din pricina scarii. Asta a fost motivul pentru care am decis sa fac un stret racer fara capota cu un impresionant 6 in linie twin turbo de la Toyota, 1G-GTE.
Primul verificare sa vedem daca intra....
Intra dar nu prea . Trebuie sa fac loc pentru un urias radiator, intercooler si cutie de viteze.
Am taiat panoul din fata.
Ca mai apoi sa-mi fac loc prin a scoate firewall-ul si tunelul
Avand loc am trecut la etapa urmatoare de a reconstrui partea de jos a motorului si a radiatorului. Asa erau pe kitul lor mama, jumatetea de sus o bucata si cea de jos turnata pe podea...
Intra radiatorul si motorul!
Si una doua cu caroseria
Weekend placut tuturor!
Sper sa revin cat mai repede ca pe masura ce pun pozele mi se face pofta sa lucrez
#4
Postat 24 November 2014 - 09:24 PM
Am in fiecare weekend o fereastra de lucru intre 6-8:30 si sambata si duminica.
Avand o pauza lunga sambata asta am stat mai mult sa-mi aduc aminte unde sunt si vreau sa fac. Din cauza asta nu am facut prea mult.
Am reusit sa incropesc niste suporti de motor si am inceput lucrul la tunel.
Si am facut un exercitu de imagine sa vad cum vine pe niste roti
#5
Postat 24 November 2014 - 09:32 PM
#6
Postat 01 December 2014 - 11:29 PM
Constructia tablierului s-a terminat, raman detalii.
Si cu niste tencuiala pe el
Dupa ce am terminat sa-i fac loc motorului, incep sa vad cum fac sa o pun pe roti.
Modelul este cu punte motoare spate, deci puntea fata in afata de directie nu ar trebui sa-mi puna mari probleme, este prima cu care incep.
Foarte usoara, ca si constructie, dar nu-mi place cum se aseaza. Sta putin cam prea sus pentru mine. O masina care sterge asfaltul cu podeaua este perfecta pentru mine :)
Bineinteles ca va trebui sa tai din baia de ulei pentru a face loc casetei de directie, car elipseste din kit. Dar eu am de gand sa o fac minimal din ceva plastice. Poate are cineva vreo sugestie.
Bratele suspensiei au fost facute din forex, dar surpriza, s-au trezit bestiutele la 6:30 duminica, si totul s-a terminat foarte repede... :))))))
Pe saptamana viitoare!
#7
Postat 14 December 2014 - 10:14 PM
Bratele fata au primit un fir subtire pe contur pentru rigidizare si pentru a avem aspectul unor piese din aluminiu turnat.
Si dupa cateva indoituri pe o sarma am facut si noua bara antiruliu.
Fuzele originale sunt dintr-un plastic foarte moale si sau rupt jucandu-ma cu ele. AM pastrat doar amortizorul cu arc si am adaptat unele de Lexus.
SI gata munca grea la puntea fata.
Pe spate a mers mult mai simplu decat m-am asteptat.
Fuzetele sunt tot de la acelasi Lexus dat am schimbat perna de aer cu amortizor si arc.
Si cam asa va arata puntea spate. Mai am de facut niste bucatele dar nu cred ca va fi o problema.
Am scurtat cardanul original si am pus masina sa stea pe rotile ei
O sa merg atent cu ea sa nu-i sparg baia, ca e foarte joasa....
#8
Postat 15 February 2015 - 05:45 PM
In doar doua sedinte am reusit sa reconstruiesc puntea spate si linia de esapament.
Si montata pe masina.
Puntea spate
si cu bara antiruliu.
Astept cu nerabdare vreme mai buna sa o pot vopsi si sa ma joc cu noua jucarie, aerograful , care imi vine marti!!!!
#9
Postat 17 May 2015 - 07:07 PM
Saptamana asta a sosit filtrul de aer si cu ocazia asta am imprastiat si compartimentul motor.
Consider ca partea tehnica este gata. Ar mai fi fost multe de facut, dar sa-mi iasa astea si sunt multumit.
Interiorul
Povestea interiorului este: am vrut initial sa-l las clasic, de Fiat, dar nu am avut decalul bordului. Sa-l fac singur e mult prea greu,sunt vreo 7-8 ceasuri de la 2mm la 5mm diametru.
M-am uitat prin cutia de piese si am gasit un bord de Nissan 300ZX, cu tot cu decalul bordului. Scurta povestea!
Volanul este imprumutat de la un Lexus. Consola centrala este creatie proprie .
Trecand de la clasic la extreme tuning, trebuie sa se auda muzica tare
Interiorul va merge repede ca voi pune multa mocheta si acopar cam toate imperfectiunile podelei.
Fetele de usi vor fi greu de facut, am de sculptat trecerea de la bord la usa, manerele si, cel mai importat, forma de vulcan a difuzorului.
Caroseria se vrea bomboana rosie.....tutorialele de pe net spun asa: primer, negru, alclad chrome si alclad rosu transparent. Simplu, nu?
Primer
Negru Tamiya Black
Si restul data viitoare...postez doar daca-mi iese Chrome-ul
#12
Postat 18 May 2015 - 08:22 AM
ALC 401 nu este enamel, lucru care este bun. Am vazut nu demult un tutorial cu un Pick-up vopsit in acelasi stil cum vrei tu dar culoarea era o vopsea enamel de la Alclad. Vopseaua nu se uscase nici dupa 2 saptamani.
Sa fii atent si sa numeri straturile de rosu transparent aplicate peste crom, altfel vei avea diferente de nuante.
Succes!
#13
Postat 19 May 2015 - 09:32 PM
Spun 3.1 ca sigur nu am facut ceva bine si trebuie sa mai incerc
Ce ma incurca este ca pe sticla zice sa dau cu presiune mica iar pe youtube zice de presiune mare....dar zeama trebuie sa fie ud sau mai uscata...
Am dat si eu cu o carpa usurel, sa sterg praful acela depus, dar am cam luat de tot "cromul" pe la colturi
#14
Postat 20 May 2015 - 06:06 AM
Din poze nu mi se pare sa ati fi iesit crom, mai mult un argintiu stralucitor. Oricum dupa ce aplici vopseaua tranparenta peste cromu, efectul de reflexie se cam pierde.
#15
Postat 20 May 2015 - 10:47 PM
O sa incerc de curiozitate pe o lingurita, daca nu-mi iese, nu-mi iese, oricum nu conteaza prea mult ca dau cu rosu transparent peste.
Oricum sunt repezit si nu am mascat zonele negre deci trebuie sa mai fac ceva pe macheta...doar eu pot face din astea
#16
Postat 21 May 2015 - 03:39 PM
Am facut, impreuna cu mecanno, cateva incercari cu vopsea AK si vopsea ... spray (12 lei flacon de 400 ml), atat pe metal cat si pe plastic iar rezultatele au fost foarte interesante.
Combinatia spary negru lucios cu spray crom a iesit muult mai bine decat varianta spray negru lucios cu crom AK.
Nu iti faci mustata dar este mult mai aproape de crom.
Este doar o constatare.
Cromul de la Vallejo nu s-a calificat in turul doi. Poate nu am stiut sa-l folosim dar seamana foarte mult cu aluminiu.
Spoor!