Supermarine Spitfire F Mk 24 1/48 Eduard Limited Edition
#27
Postat 08 October 2014 - 12:53 PM
Salut prieteni,
Va multumesc pentru comentarii!
@michi-ro - pentru o linie perfecta ar trebuii sa inchid si trenul de aterizare si cupola bubbletop... Asa arata un avion cel mai frumos.
@alexelu-marinelu - merci ma frend, treaba cu grosimea este greu de controlat. Daca ai subtiat prea mult incep probleme la fixarea suportului scaunului si al blindajului din spate si mai rau nu se mai imbina bine aripa cu fuselajul!
Nici macheta de la Eduard nu are peretele mai subtire, uite aici:
Am lucrat 1 saptamana pina am inceput sa lipesc partile laterale ale machetei. Am facut sute de teste la rece. Stiam de grosime si am luat in calcul ca nu va arata prea bine dar sincer alta solutie nu am mai avut. Cred ca acolo este o eroare de calcul al celor de la Aires. Asta este, eu merg mai departe!
Va multumesc pentru comentarii!
@michi-ro - pentru o linie perfecta ar trebuii sa inchid si trenul de aterizare si cupola bubbletop... Asa arata un avion cel mai frumos.
@alexelu-marinelu - merci ma frend, treaba cu grosimea este greu de controlat. Daca ai subtiat prea mult incep probleme la fixarea suportului scaunului si al blindajului din spate si mai rau nu se mai imbina bine aripa cu fuselajul!
Nici macheta de la Eduard nu are peretele mai subtire, uite aici:
Am lucrat 1 saptamana pina am inceput sa lipesc partile laterale ale machetei. Am facut sute de teste la rece. Stiam de grosime si am luat in calcul ca nu va arata prea bine dar sincer alta solutie nu am mai avut. Cred ca acolo este o eroare de calcul al celor de la Aires. Asta este, eu merg mai departe!
#31
Postat 11 October 2014 - 07:51 AM
Ca de obicei, o machete realizata la standarde inalte. Felicitari Tibi.
O obiectie as avea de facut. Aceste capacele:
Trebuiau figurate in pozitia deschis. Asa stau ele cind avionul este la sol, indicind, pentru pilot, pozitia trenului de aterizare, adica ii arata ca trenul de aterizare este scos. Ceva similar cu pinii rosii ce ies din aripa, la avioanele nemtesti.
O obiectie as avea de facut. Aceste capacele:
Trebuiau figurate in pozitia deschis. Asa stau ele cind avionul este la sol, indicind, pentru pilot, pozitia trenului de aterizare, adica ii arata ca trenul de aterizare este scos. Ceva similar cu pinii rosii ce ies din aripa, la avioanele nemtesti.
#34
Postat 11 October 2014 - 07:58 PM
Salut din nou!
Am mai lucrat la Spit, multe probleme marunte care trebuiau corectate ca de exemplu capota specifica pentru aceste avioane cu motoare Griffon. Acele proeminente care sunt deasupra tevilor de esapament sunt turnate destul de rau din pacate. Cel din dreapta nu era turnat complet astfel am fost nevoit sa "inadesc" eu niste plastic si sa refac zona lipsa. Urmeaza sa-i mai fac niturile cu o seringa taiata. Chituirea cu chit Tamiya nu imi mai iese asa cum imi doresc. Am sters cea mai mare parte a chitului, iar ce a ramas este doar un "filler" pentru crapaturi. Asa ca daca am evitat la inceput sa folosesc Super Glue, pina la urma l-am folosit. Deci momentan este un mix din amindoua dar deasupra este super glue. Fiind transparent si lustruit, nu se vede.
Am montat si luminile din capetele aripilor. Erau mai groase decit aripa asa ca inainte de slefuire am adincit gravarile si niturile pentru a nu le pierde prin slefuire.
Tevile de esapament din rasina vor ramane in cutie pentru ca sunt prea scurte (!) Nu stiu cum de nu a semnalat nimeni despre aceasta problema si nu cred sa fie numai exemplarul meu mai scurt. De curiozitate am taiat tevile de esapament originale de la kit si le-am gaurit. Arata la fel de bine asa ca le voi folosii pe acestea.
Asa arata cu tevile de esapament de la kit :
Asa arata cu cele de rasina...
Urmeaza sa mai gravez ce am de gravat pe fuselaj si sa decupez acele capace de care a mentionat Z-mare. Pentru acesa trebuie sa caut ceva documentatie ca din cite stiu este un mecanism care se vede cind flapsul este lasat jos.
O seara placuta!
Am mai lucrat la Spit, multe probleme marunte care trebuiau corectate ca de exemplu capota specifica pentru aceste avioane cu motoare Griffon. Acele proeminente care sunt deasupra tevilor de esapament sunt turnate destul de rau din pacate. Cel din dreapta nu era turnat complet astfel am fost nevoit sa "inadesc" eu niste plastic si sa refac zona lipsa. Urmeaza sa-i mai fac niturile cu o seringa taiata. Chituirea cu chit Tamiya nu imi mai iese asa cum imi doresc. Am sters cea mai mare parte a chitului, iar ce a ramas este doar un "filler" pentru crapaturi. Asa ca daca am evitat la inceput sa folosesc Super Glue, pina la urma l-am folosit. Deci momentan este un mix din amindoua dar deasupra este super glue. Fiind transparent si lustruit, nu se vede.
Am montat si luminile din capetele aripilor. Erau mai groase decit aripa asa ca inainte de slefuire am adincit gravarile si niturile pentru a nu le pierde prin slefuire.
Tevile de esapament din rasina vor ramane in cutie pentru ca sunt prea scurte (!) Nu stiu cum de nu a semnalat nimeni despre aceasta problema si nu cred sa fie numai exemplarul meu mai scurt. De curiozitate am taiat tevile de esapament originale de la kit si le-am gaurit. Arata la fel de bine asa ca le voi folosii pe acestea.
Asa arata cu tevile de esapament de la kit :
Asa arata cu cele de rasina...
Urmeaza sa mai gravez ce am de gravat pe fuselaj si sa decupez acele capace de care a mentionat Z-mare. Pentru acesa trebuie sa caut ceva documentatie ca din cite stiu este un mecanism care se vede cind flapsul este lasat jos.
O seara placuta!
#35
Postat 20 October 2014 - 01:49 PM
Salut camarazi ,
dupa o pauza de o saptamana, am reluat lucrul la Spitfire. Din pacate nu cu prea mult succes...
In primul rind, am observat deabia astazi ca intregul suportul al scaunului nu este lipit chiar drept. Nu stiu de unde a venit asta, mai ales ca am verificat de zeci de ori. Am avut o chestie simbata cind incercam sa lipesc aripa de fuselaj si tot fortind mi sa crapat lipitura de la fuselaj. Ca sa relipesc am fost nevoit sa pun o pana pentru a largii putin jumatatile de fuselaj si sa aplic adezivul. Cred ca asta a fost cauza si suportul probabil prin fortare sa dezlipit si sa miscat. Dar neobervind nimic, nu am facut nimic...
Alta belea a fost fatza radiatorului de pe aripa stinga. L-am fost lipit odata si am incercat sa pun tot ansamblul ( radiator + capace) pe aripa. Fetzele de radiator din PE sunt putin mai mari decit radiatorul si numai intr-un singur loc nu calca bine. Astfel sa dezlipit si am fost nevoit sa-l relipesc. Si aici am belit una din fetzele de radiator. S-a strimbat, si dupa indreptare arata relativ urit. Dar asta este. Puteam sa iau radiatorul din spate care oricum nu s-ar vedea dar acela era deja bine lipist si uscat si nu am vrut sa stric mai mult. Initial eram hotarit sa nu vopsesc aceste fetze de radiator conform instructiunilor, am vrut sa le las in culoare metalica, dar ma deranjeaza felul in care arata asa ca dau cu aerograful acolo foarte curind si sper sa elimi in mare parte problema...
Ma mai incumet sa fac o treaba noua, am cumparat o cupola vacuformata de la xaba.ro special pentru Spitfire Mk 22/24 deoarece cupola de la Airfix este prea mica.
Calitatea vacuformarii este excelenta...
Am unit aripa de fuselaj. cum am scris mai sus nu fara probleme. Dupa ce aplic un strat de primer am sa vad daca mai este nevoie de retusuri.
Am regravat capacele de pe bot si am refacut niturile de la partea proeminenta a capotei motorului. ( acolo unde am adaugat foaie de stiren alb ). Niturile sunt realizate cu un ac de seringa taiat drept si tesit conic.
Am lipit radiatorul de ulei ...
... si lampile de semanlizare de pe intrados.
Am adaugat fisii foarte subtiri de stiren pentru a umple o gaura care exista cind am lipit deriva. Suprafata este "chituita" cu adeziv CA, slefuita si regravata.
htthttps://lh4.googleusercontent.com/-Qnaa-rP1SA8/VEToGHX574I/AAAAAAAAGHo/hb0B02FLj30/w1436-h1077-no/DSC08021.JPG
De asemenea am deschis acele orificii din aripa unde vin puse acele capace :
Tevile mitralierelor si structura metalica din spatele tetierei sunt montate.
Alte detalii ...
Revin dupa ce am aplicat primerul.
dupa o pauza de o saptamana, am reluat lucrul la Spitfire. Din pacate nu cu prea mult succes...
In primul rind, am observat deabia astazi ca intregul suportul al scaunului nu este lipit chiar drept. Nu stiu de unde a venit asta, mai ales ca am verificat de zeci de ori. Am avut o chestie simbata cind incercam sa lipesc aripa de fuselaj si tot fortind mi sa crapat lipitura de la fuselaj. Ca sa relipesc am fost nevoit sa pun o pana pentru a largii putin jumatatile de fuselaj si sa aplic adezivul. Cred ca asta a fost cauza si suportul probabil prin fortare sa dezlipit si sa miscat. Dar neobervind nimic, nu am facut nimic...
Alta belea a fost fatza radiatorului de pe aripa stinga. L-am fost lipit odata si am incercat sa pun tot ansamblul ( radiator + capace) pe aripa. Fetzele de radiator din PE sunt putin mai mari decit radiatorul si numai intr-un singur loc nu calca bine. Astfel sa dezlipit si am fost nevoit sa-l relipesc. Si aici am belit una din fetzele de radiator. S-a strimbat, si dupa indreptare arata relativ urit. Dar asta este. Puteam sa iau radiatorul din spate care oricum nu s-ar vedea dar acela era deja bine lipist si uscat si nu am vrut sa stric mai mult. Initial eram hotarit sa nu vopsesc aceste fetze de radiator conform instructiunilor, am vrut sa le las in culoare metalica, dar ma deranjeaza felul in care arata asa ca dau cu aerograful acolo foarte curind si sper sa elimi in mare parte problema...
Ma mai incumet sa fac o treaba noua, am cumparat o cupola vacuformata de la xaba.ro special pentru Spitfire Mk 22/24 deoarece cupola de la Airfix este prea mica.
Calitatea vacuformarii este excelenta...
Am unit aripa de fuselaj. cum am scris mai sus nu fara probleme. Dupa ce aplic un strat de primer am sa vad daca mai este nevoie de retusuri.
Am regravat capacele de pe bot si am refacut niturile de la partea proeminenta a capotei motorului. ( acolo unde am adaugat foaie de stiren alb ). Niturile sunt realizate cu un ac de seringa taiat drept si tesit conic.
Am lipit radiatorul de ulei ...
... si lampile de semanlizare de pe intrados.
Am adaugat fisii foarte subtiri de stiren pentru a umple o gaura care exista cind am lipit deriva. Suprafata este "chituita" cu adeziv CA, slefuita si regravata.
htthttps://lh4.googleusercontent.com/-Qnaa-rP1SA8/VEToGHX574I/AAAAAAAAGHo/hb0B02FLj30/w1436-h1077-no/DSC08021.JPG
De asemenea am deschis acele orificii din aripa unde vin puse acele capace :
Tevile mitralierelor si structura metalica din spatele tetierei sunt montate.
Alte detalii ...
Revin dupa ce am aplicat primerul.
#38
Postat 25 October 2014 - 09:33 AM
Salut Tibi,
Nu prea postez dar Spitul este a/c meu preferat asa ca nu ma pot abtine,Arata super ar trebui sa-l faci la 32,mult mai mult de lucru dar daca te dedici cum faci aici sunt sigur ca ar iesi beton.Super pana acum.Dupa ce termin IAR-80 -ul Spitfire scrie pe mine:)))Dar de ce ma bag in seama este ca nu vreau sa gresesti cu el adica ce a postat Z-mare cu capacul de pe aripa nu e corect.Capacul acela nu are nimic de a face cu trenul de aterizare ci cu flapsul( punct)!!! Cand este descis inseamna ca flapsul este scos si capacul se ridica datorita mecanismului care scoate flapsul si se vede doua chesti de metal legate inre elela un unghi de aproximativ 90 .Incerc sa-ti pun niste poze,sa vad daca pot de la servici daca nu iti pun mainr de acasa( am o groaza de poze de pe net si din muzeu )In rest spor cu cel mai frumas avion dupa mine.
P.S. La a treia poza lipseste bratul care intra in aripa dar iti dai tu seama cum e.Nu este Mk-24 dar principiul este acelasi.Incerc sa caut o poza cu el.Mai pun una cu carlinga poate te ajuta la ceva
Miki
Nu prea postez dar Spitul este a/c meu preferat asa ca nu ma pot abtine,Arata super ar trebui sa-l faci la 32,mult mai mult de lucru dar daca te dedici cum faci aici sunt sigur ca ar iesi beton.Super pana acum.Dupa ce termin IAR-80 -ul Spitfire scrie pe mine:)))Dar de ce ma bag in seama este ca nu vreau sa gresesti cu el adica ce a postat Z-mare cu capacul de pe aripa nu e corect.Capacul acela nu are nimic de a face cu trenul de aterizare ci cu flapsul( punct)!!! Cand este descis inseamna ca flapsul este scos si capacul se ridica datorita mecanismului care scoate flapsul si se vede doua chesti de metal legate inre elela un unghi de aproximativ 90 .Incerc sa-ti pun niste poze,sa vad daca pot de la servici daca nu iti pun mainr de acasa( am o groaza de poze de pe net si din muzeu )In rest spor cu cel mai frumas avion dupa mine.
P.S. La a treia poza lipseste bratul care intra in aripa dar iti dai tu seama cum e.Nu este Mk-24 dar principiul este acelasi.Incerc sa caut o poza cu el.Mai pun una cu carlinga poate te ajuta la ceva
Miki
Aceasta postare a fost editata de mykyb: 25 October 2014 - 09:37 AM
#39
Postat 25 October 2014 - 10:34 AM
Multumesc mult pentru informatie si poze, Miki. Vad si in avatarul tau ca este o silueta de Spitfire. Da, este un avion foarte frumos si chiar daca acest kit este unul cu multe probleme, imi face mare placere sa lucrez la el. Nu fac 1/32 din cauza spatiului... Vor fi citeva scapari in timp, un Stuka pe care deja al detin, un Spitfire Mk IX c si un P 51 D Mustang ...
Nu am avut pina acum nici o poza cu acel capac deschis cu toate ca am cartea "4+Publications Spitfire F Mk 22-24". Nici pe net nu am gasit nimic referitor acest capac.
Acum atit kit-ul cit si instructiunile Eduard arata deschiderea acelui capac putin diferit. Forma capacului este dreptunghiulara. Vreau sa stiu daca sensul deschiderii este corecta asa cum sunt instructiunile Eduard. Instructiuni Spitfire F Mk. 22-24 Nu de alta dar am avut surpriza sa constat ca Eduard (si poate char si Airfix) dau in instructiunile de montaj jambele invers fata de sensul care trebuie. Noroc ca faceam testele de potrivire si cum nu se potriveau nicicum am inceput sa verific dupa poze. Astazi am constatat ca instructiunile de pe internet sunt corectate, deci daca va apucati de kit, descarcati si acel fisier. Va scuteste de ceva stress.
Cupola vacuformata a fost taiata, slefuita si mascata. Cupola originala este prea mica si nu ajunge pina la ghidaje! Cupola vacuformata este perfecta si v-o recomand. Partea din fata (parbrizul Airfix) este bun si se poate folosii.
Cupola originala
Cupola vacuformata
Nu am avut pina acum nici o poza cu acel capac deschis cu toate ca am cartea "4+Publications Spitfire F Mk 22-24". Nici pe net nu am gasit nimic referitor acest capac.
Acum atit kit-ul cit si instructiunile Eduard arata deschiderea acelui capac putin diferit. Forma capacului este dreptunghiulara. Vreau sa stiu daca sensul deschiderii este corecta asa cum sunt instructiunile Eduard. Instructiuni Spitfire F Mk. 22-24 Nu de alta dar am avut surpriza sa constat ca Eduard (si poate char si Airfix) dau in instructiunile de montaj jambele invers fata de sensul care trebuie. Noroc ca faceam testele de potrivire si cum nu se potriveau nicicum am inceput sa verific dupa poze. Astazi am constatat ca instructiunile de pe internet sunt corectate, deci daca va apucati de kit, descarcati si acel fisier. Va scuteste de ceva stress.
Cupola vacuformata a fost taiata, slefuita si mascata. Cupola originala este prea mica si nu ajunge pina la ghidaje! Cupola vacuformata este perfecta si v-o recomand. Partea din fata (parbrizul Airfix) este bun si se poate folosii.
Cupola originala
Cupola vacuformata
#40
Postat 25 October 2014 - 02:58 PM
Salut.
Da instructiunile de la eduard referitor la capacul mecanismului de actionare a flapsului sunt corecte,rste dreptunghiular si se ridica inspre fata cand flapsul este scos.Iti pun poze cand ajung acasa diseara pana atunci uite un link cu un 24 facut frumos.
Spor la treaba......
Miki
http://www.britmodel...k24-eduard-148/
Da instructiunile de la eduard referitor la capacul mecanismului de actionare a flapsului sunt corecte,rste dreptunghiular si se ridica inspre fata cand flapsul este scos.Iti pun poze cand ajung acasa diseara pana atunci uite un link cu un 24 facut frumos.
Spor la treaba......
Miki
http://www.britmodel...k24-eduard-148/