Forum Machete,Modelism,Hobby: Supermarine Spitfire F Mk 24 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Supermarine Spitfire F Mk 24 1/48 Eduard Limited Edition

#21 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 08 October 2014 - 07:15 AM

Foarte frumos interiorulul. A meritat din plin efortul.
Insa dupa cum vad ca ai lăsat trapele de la cockpit parca vad ca il faci deschis....:unsure:.

#22 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 08 October 2014 - 07:21 AM

Salut michi. Pai daca tot am bagat cockpitul Aires in el, las desigur usa deschisa, altfel nu se vede mai nimic! Din pacate scara este mica, si nu o poti compara cu machetele auto unde chiar daca inchizi tot se mai vede ceva. :-)

#23 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 08 October 2014 - 07:24 AM

Foarte reusita operatiune, Tibi. Spor in continuare!

#24 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 08 October 2014 - 09:18 AM

Stiu Tibi, si te inteleg perfect!
Dar stii ca eu sunt cu "cititul siluetei" avionului!

#25 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 08 October 2014 - 10:55 AM

Pana la urma ti-a iesit super. Sa vedem continuarea !

#26 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2014 - 12:35 PM

Arata excelent pana acum, ma frend ...
Un usor minus ar fi grosimea peretelui in zona usitei de acces - asa cum arata acum, pare BCA de 15. Stiu ca acolo venea un profil de structura, dar parca nu era asa de solid.
Spor in toate!

#27 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 08 October 2014 - 12:53 PM

Salut prieteni,

Va multumesc pentru comentarii!
@michi-ro - pentru o linie perfecta ar trebuii sa inchid si trenul de aterizare si cupola bubbletop... Asa arata un avion cel mai frumos.

@alexelu-marinelu - merci ma frend, treaba cu grosimea este greu de controlat. Daca ai subtiat prea mult incep probleme la fixarea suportului scaunului si al blindajului din spate si mai rau nu se mai imbina bine aripa cu fuselajul!
Nici macheta de la Eduard nu are peretele mai subtire, uite aici:

Imagine postata

Am lucrat 1 saptamana pina am inceput sa lipesc partile laterale ale machetei. Am facut sute de teste la rece. Stiam de grosime si am luat in calcul ca nu va arata prea bine dar sincer alta solutie nu am mai avut. Cred ca acolo este o eroare de calcul al celor de la Aires. Asta este, eu merg mai departe! :drinks:

#28 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 08 October 2014 - 01:43 PM

Imi place cum a iesit interiorul.

#29 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 08 October 2014 - 09:25 PM

Asa este Tibi. Dar stiu ca la voi la avioane arta este sa rămānă deschis ca sa admiram interiorul...
Spor in continuare.

#30 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2014 - 08:19 AM

Banuiesc ca n-ai avut de ales. Micul minus il acordasem machete, nu tie, ca stiu grija cu care lucrezi.
Nu e nicio rusine sa-l faci si inchis - abia se vad in ansamblu liniile avionului asta superb.

#31 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 October 2014 - 07:51 AM

Ca de obicei, o machete realizata la standarde inalte. Felicitari Tibi. :hi: :hi: :hi:
O obiectie as avea de facut. Aceste capacele:
Imagine atasata: DSC07774.JPG
Trebuiau figurate in pozitia deschis. Asa stau ele cind avionul este la sol, indicind, pentru pilot, pozitia trenului de aterizare, adica ii arata ca trenul de aterizare este scos. Ceva similar cu pinii rosii ce ies din aripa, la avioanele nemtesti.

#32 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 11 October 2014 - 08:27 AM

Aha!!! Multumesc mult pentru informatie, gata, pina maine am niste gauri acolo ! Adica nu chiar dar am sa decupez si pun acel mic capac in pozitie deschis. :friends:

#33 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 October 2014 - 12:10 PM

:good:

#34 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 11 October 2014 - 07:58 PM

Salut din nou!

Am mai lucrat la Spit, multe probleme marunte care trebuiau corectate ca de exemplu capota specifica pentru aceste avioane cu motoare Griffon. Acele proeminente care sunt deasupra tevilor de esapament sunt turnate destul de rau din pacate. Cel din dreapta nu era turnat complet astfel am fost nevoit sa "inadesc" eu niste plastic si sa refac zona lipsa. Urmeaza sa-i mai fac niturile cu o seringa taiata. Chituirea cu chit Tamiya nu imi mai iese asa cum imi doresc. Am sters cea mai mare parte a chitului, iar ce a ramas este doar un "filler" pentru crapaturi. Asa ca daca am evitat la inceput sa folosesc Super Glue, pina la urma l-am folosit. Deci momentan este un mix din amindoua dar deasupra este super glue. Fiind transparent si lustruit, nu se vede.

Imagine postata

Imagine postata

Am montat si luminile din capetele aripilor. Erau mai groase decit aripa asa ca inainte de slefuire am adincit gravarile si niturile pentru a nu le pierde prin slefuire.

Imagine postata

Tevile de esapament din rasina vor ramane in cutie pentru ca sunt prea scurte (!) Nu stiu cum de nu a semnalat nimeni despre aceasta problema si nu cred sa fie numai exemplarul meu mai scurt. De curiozitate am taiat tevile de esapament originale de la kit si le-am gaurit. Arata la fel de bine asa ca le voi folosii pe acestea.

Imagine postata

Imagine postata

Asa arata cu tevile de esapament de la kit :

Imagine postata

Asa arata cu cele de rasina...

Imagine postata

Urmeaza sa mai gravez ce am de gravat pe fuselaj si sa decupez acele capace de care a mentionat Z-mare. Pentru acesa trebuie sa caut ceva documentatie ca din cite stiu este un mecanism care se vede cind flapsul este lasat jos.

O seara placuta!

#35 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 20 October 2014 - 01:49 PM

Salut camarazi ,

dupa o pauza de o saptamana, am reluat lucrul la Spitfire. Din pacate nu cu prea mult succes...
In primul rind, am observat deabia astazi ca intregul suportul al scaunului nu este lipit chiar drept. Nu stiu de unde a venit asta, mai ales ca am verificat de zeci de ori. Am avut o chestie simbata cind incercam sa lipesc aripa de fuselaj si tot fortind mi sa crapat lipitura de la fuselaj. Ca sa relipesc am fost nevoit sa pun o pana pentru a largii putin jumatatile de fuselaj si sa aplic adezivul. Cred ca asta a fost cauza si suportul probabil prin fortare sa dezlipit si sa miscat. Dar neobervind nimic, nu am facut nimic...
Alta belea a fost fatza radiatorului de pe aripa stinga. L-am fost lipit odata si am incercat sa pun tot ansamblul ( radiator + capace) pe aripa. Fetzele de radiator din PE sunt putin mai mari decit radiatorul si numai intr-un singur loc nu calca bine. Astfel sa dezlipit si am fost nevoit sa-l relipesc. Si aici am belit una din fetzele de radiator. S-a strimbat, si dupa indreptare arata relativ urit. Dar asta este. Puteam sa iau radiatorul din spate care oricum nu s-ar vedea dar acela era deja bine lipist si uscat si nu am vrut sa stric mai mult. Initial eram hotarit sa nu vopsesc aceste fetze de radiator conform instructiunilor, am vrut sa le las in culoare metalica, dar ma deranjeaza felul in care arata asa ca dau cu aerograful acolo foarte curind si sper sa elimi in mare parte problema...
Ma mai incumet sa fac o treaba noua, am cumparat o cupola vacuformata de la xaba.ro special pentru Spitfire Mk 22/24 deoarece cupola de la Airfix este prea mica.

Imagine postata

Calitatea vacuformarii este excelenta...

Imagine postata

Am unit aripa de fuselaj. cum am scris mai sus nu fara probleme. Dupa ce aplic un strat de primer am sa vad daca mai este nevoie de retusuri.

Imagine postata

Am regravat capacele de pe bot si am refacut niturile de la partea proeminenta a capotei motorului. ( acolo unde am adaugat foaie de stiren alb ). Niturile sunt realizate cu un ac de seringa taiat drept si tesit conic.

Imagine postata

Am lipit radiatorul de ulei ...

Imagine postata

... si lampile de semanlizare de pe intrados.

Imagine postata

Am adaugat fisii foarte subtiri de stiren pentru a umple o gaura care exista cind am lipit deriva. Suprafata este "chituita" cu adeziv CA, slefuita si regravata.

Imagine postata

htthttps://lh4.googleusercontent.com/-Qnaa-rP1SA8/VEToGHX574I/AAAAAAAAGHo/hb0B02FLj30/w1436-h1077-no/DSC08021.JPG

De asemenea am deschis acele orificii din aripa unde vin puse acele capace :

Imagine postata

Tevile mitralierelor si structura metalica din spatele tetierei sunt montate.

Imagine postata

Imagine postata

Alte detalii ...

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Revin dupa ce am aplicat primerul.

#36 Useril este offline   mamutel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 21 October 2014 - 07:04 PM

Arata foarte bine ce ai facut acolo , dar la kit-ul asta peretii cabinei mi se par de tanc si nu de avion de vanatoare.

#37 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 October 2014 - 08:37 PM

Da, asa este. Arata ca naiba dar asta este... faceti voi mai bine daca puteti cind va apucati de kit-ul asta cu rasinile Aires.

#38 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

Postat 25 October 2014 - 09:33 AM

Salut Tibi,

Nu prea postez dar Spitul este a/c meu preferat asa ca nu ma pot abtine,Arata super ar trebui sa-l faci la 32,mult mai mult de lucru dar daca te dedici cum faci aici sunt sigur ca ar iesi beton.Super pana acum.Dupa ce termin IAR-80 -ul Spitfire scrie pe mine:)))Dar de ce ma bag in seama este ca nu vreau sa gresesti cu el adica ce a postat Z-mare cu capacul de pe aripa nu e corect.Capacul acela nu are nimic de a face cu trenul de aterizare ci cu flapsul( punct)!!! Cand este descis inseamna ca flapsul este scos si capacul se ridica datorita mecanismului care scoate flapsul si se vede doua chesti de metal legate inre elela un unghi de aproximativ 90 .Incerc sa-ti pun niste poze,sa vad daca pot de la servici daca nu iti pun mainr de acasa( am o groaza de poze de pe net si din muzeu )In rest spor cu cel mai frumas avion dupa mine.

P.S. La a treia poza lipseste bratul care intra in aripa dar iti dai tu seama cum e.Nu este Mk-24 dar principiul este acelasi.Incerc sa caut o poza cu el.Mai pun una cu carlinga poate te ajuta la ceva

Miki

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5039997888_0ea176e70b.jpg
  • Imagine atasata: Spit F24 Hendon 04.jpg
  • Imagine atasata: flapsMKIX2.JPG
  • Imagine atasata: Spitfire_Mk_24_PK724_at_RAF_Museum_London_Flickr_2224542863.jpg
  • Imagine atasata: flapsMKIX1.JPG

Aceasta postare a fost editata de mykyb: 25 October 2014 - 09:37 AM


#39 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 25 October 2014 - 10:34 AM

Multumesc mult pentru informatie si poze, Miki. Vad si in avatarul tau ca este o silueta de Spitfire. Da, este un avion foarte frumos si chiar daca acest kit este unul cu multe probleme, imi face mare placere sa lucrez la el. Nu fac 1/32 din cauza spatiului... Vor fi citeva scapari in timp, un Stuka pe care deja al detin, un Spitfire Mk IX c si un P 51 D Mustang ...
Nu am avut pina acum nici o poza cu acel capac deschis cu toate ca am cartea "4+Publications Spitfire F Mk 22-24". Nici pe net nu am gasit nimic referitor acest capac.
Acum atit kit-ul cit si instructiunile Eduard arata deschiderea acelui capac putin diferit. Forma capacului este dreptunghiulara. Vreau sa stiu daca sensul deschiderii este corecta asa cum sunt instructiunile Eduard. Instructiuni Spitfire F Mk. 22-24 Nu de alta dar am avut surpriza sa constat ca Eduard (si poate char si Airfix) dau in instructiunile de montaj jambele invers fata de sensul care trebuie. Noroc ca faceam testele de potrivire si cum nu se potriveau nicicum am inceput sa verific dupa poze. Astazi am constatat ca instructiunile de pe internet sunt corectate, deci daca va apucati de kit, descarcati si acel fisier. Va scuteste de ceva stress.

Cupola vacuformata a fost taiata, slefuita si mascata. Cupola originala este prea mica si nu ajunge pina la ghidaje! Cupola vacuformata este perfecta si v-o recomand. Partea din fata (parbrizul Airfix) este bun si se poate folosii.

Imagine postata

Cupola originala

Imagine postata

Cupola vacuformata

Imagine postata

#40 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

Postat 25 October 2014 - 02:58 PM

Salut.

Da instructiunile de la eduard referitor la capacul mecanismului de actionare a flapsului sunt corecte,rste dreptunghiular si se ridica inspre fata cand flapsul este scos.Iti pun poze cand ajung acasa diseara pana atunci uite un link cu un 24 facut frumos.
Spor la treaba......
Miki



http://www.britmodel...k24-eduard-148/

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

16 useri citesc topicul
0 membri, 16 vizitatori, 0 utilizatori anonimi