Salut camarazi ,
dupa o pauza de o saptamana, am reluat lucrul la Spitfire. Din pacate nu cu prea mult succes...
In primul rind, am observat deabia astazi ca intregul suportul al scaunului nu este lipit chiar drept. Nu stiu de unde a venit asta, mai ales ca am verificat de zeci de ori. Am avut o chestie simbata cind incercam sa lipesc aripa de fuselaj si tot fortind mi sa crapat lipitura de la fuselaj. Ca sa relipesc am fost nevoit sa pun o pana pentru a largii putin jumatatile de fuselaj si sa aplic adezivul. Cred ca asta a fost cauza si suportul probabil prin fortare sa dezlipit si sa miscat. Dar neobervind nimic, nu am facut nimic...
Alta belea a fost fatza radiatorului de pe aripa stinga. L-am fost lipit odata si am incercat sa pun tot ansamblul ( radiator + capace) pe aripa. Fetzele de radiator din PE sunt putin mai mari decit radiatorul si numai intr-un singur loc nu calca bine. Astfel sa dezlipit si am fost nevoit sa-l relipesc. Si aici am belit una din fetzele de radiator. S-a strimbat, si dupa indreptare arata relativ urit. Dar asta este. Puteam sa iau radiatorul din spate care oricum nu s-ar vedea dar acela era deja bine lipist si uscat si nu am vrut sa stric mai mult. Initial eram hotarit sa nu vopsesc aceste fetze de radiator conform instructiunilor, am vrut sa le las in culoare metalica, dar ma deranjeaza felul in care arata asa ca dau cu aerograful acolo foarte curind si sper sa elimi in mare parte problema...
Ma mai incumet sa fac o treaba noua, am cumparat o cupola vacuformata de la xaba.ro special pentru Spitfire Mk 22/24 deoarece cupola de la Airfix este prea mica.
Calitatea vacuformarii este excelenta...
Am unit aripa de fuselaj. cum am scris mai sus nu fara probleme. Dupa ce aplic un strat de primer am sa vad daca mai este nevoie de retusuri.
Am regravat capacele de pe bot si am refacut niturile de la partea proeminenta a capotei motorului. ( acolo unde am adaugat foaie de stiren alb ). Niturile sunt realizate cu un ac de seringa taiat drept si tesit conic.
Am lipit radiatorul de ulei ...
... si lampile de semanlizare de pe intrados.
Am adaugat fisii foarte subtiri de stiren pentru a umple o gaura care exista cind am lipit deriva. Suprafata este "chituita" cu adeziv CA, slefuita si regravata.
htthttps://lh4.googleusercontent.com/-Qnaa-rP1SA8/VEToGHX574I/AAAAAAAAGHo/hb0B02FLj30/w1436-h1077-no/DSC08021.JPG
De asemenea am deschis acele orificii din aripa unde vin puse acele capace :
Tevile mitralierelor si structura metalica din spatele tetierei sunt montate.
Alte detalii ...
Revin dupa ce am aplicat primerul.