Tetal I: Amiral Petre Bărbureanu (F-260) Planuri
#1
Postat 11 August 2014 - 10:37 AM
Am fost la Mangalia la Ziua portilor deschise si am vizitat-o si mi-a placut foarte mult.
Este versiunea cu motoare de locomotiva (4buc) Resita si evacurea fumului la nivel apa. Partea din spate vopsita cu negru, adica prima versiune de tetal. 2 elice cu pas reglabil si 2 normale.
Multumesc !
#2
Postat 11 August 2014 - 11:42 AM
Maveriick, la 11 August 2014 - 10:37 AM, a spus:
Am fost la Mangalia la Ziua portilor deschise si am vizitat-o si mi-a placut foarte mult.
Este versiunea cu motoare de locomotiva (4buc) Resita si evacurea fumului la nivel apa. Partea din spate vopsita cu negru, adica prima versiune de tetal. 2 elice cu pas reglabil si 2 normale.
Multumesc !
am eu ce te intereseaza.ai pm.
#4
Postat 11 August 2014 - 08:24 PM
kingtiger3002, la 11 August 2014 - 04:01 PM, a spus:
Am vazut planurile de la Dan si intradevar si sunt de la 264 (Modelism 4/1998) nu 260.
260 are alta punte, nu are helipad si are 4 elici (2 pas reglabil, 2 fixe).
260 a fost prototipul iar 264 upgradata !
Oricum mai cautam !
Daca are cineva totusi varianta de la 260 corpul cu cele 4 elici !
Multumesc !
Aceasta postare a fost editata de Maveriick: 11 August 2014 - 09:04 PM
#5
Postat 11 August 2014 - 08:44 PM
Cred ca mai am poze si eu de la paradele de Ziua Marinei, dar trebuie sa le caut ca sunt pe hartie de pe vremea cand foloseam film.
Si corvetele Tetal II sunt frumoase.
Radu
#6
Postat 11 August 2014 - 09:05 PM
radub, la 11 August 2014 - 08:44 PM, a spus:
Cred ca mai am poze si eu de la paradele de Ziua Marinei, dar trebuie sa le caut ca sunt pe hartie de pe vremea cand foloseam film.
Si corvetele Tetal II sunt frumoase.
Radu
Da, am vazut pozele . Asta e nava, dar opera vie nu se vede deloc. Planurile de la 264 au 2 elici doar!
#7
Postat 12 August 2014 - 11:46 AM
Am vazut planurile de la Dan si intradevar si sunt de la 264 (Modelism 4/1998) nu 260.
260 are alta punte, nu are helipad si are 4 elici (2 pas reglabil, 2 fixe).
260 a fost prototipul iar 264 upgradata !
Salutare !
1 Exista si un nr al revistei Modelism in care este prezentat/a vanatorul de submarine /fregata respectiva , din pacate nu l mai am si nici nu mai stiu exact nr dar si tot din pacate si acolo tot cu doua elice o vei gasii si respectiva nava .
2 Nu cred ca 260 a fostr prototip atata timp cat au fost 4 unitati la fel !!!
3 Cat despre 264 si 265 nu s ar putea spune ca a fost "upgradata " atata timp cat nava e complet diferita ca constructie si inarmare !
Pe 264 am vazut o sus pe cala lanoi in santier si intradevar cu patru elici dar nu mi mai amintesc exact cat de mult/putin erau amplasate celelalte doua fata de cele date in planuri care mi se par ca sunt cele de pe borduri Iar celelate erau intre ele mai spre prova dar nu mai stiu cat.
Cred ca snguree planuri accesibile sunt cele din Modelim.
Spor cu sanatate si Vant din Pupa !
#8
Postat 12 August 2014 - 12:25 PM
caporalmusat, la 12 August 2014 - 11:46 AM, a spus:
1 Exista si un nr al revistei Modelism in care este prezentat/a vanatorul de submarine /fregata respectiva , din pacate nu l mai am si nici nu mai stiu exact nr dar si tot din pacate si acolo tot cu doua elice o vei gasii si respectiva nava .
Asa e, am gasit planurile, sunt in numarul 2/2004 (85) la pg.23-30. Desenele sunt complete si detaliate. In desen sunt doar doua elici.
In linkul de mai sus, in scanul descrierii din catalogul Conway, scrie ca avea doar doi arbori de elici.
Radu
#9
Postat 12 August 2014 - 06:44 PM
Opera moarta din planurile aparute in MODELISM (atat pentru TetalI cat si pentru Tetal II) nu are legatura cu realitatea din simplu motiv ca planurile navelor sunt SECRETE! Tot pentru cine a vazut TETAL I pe doc stie ca si etrava este diferita fata de cea publicata in MODELISM. Conform legislatiei existente, planurile originale pot fi publicate la 40 de ani de la taierea navelor.
Tetal II (264, 265) are acelasi plan de coaste cu Tetal I, cu exceptia etravei (cine a vazut-o pe doc) care are bulb. Spre deosebire de Tetal I care are rampele de lansare a bombelor antisubmarin pe punte, la Tetal II exista la pupa trei trape doua (laterale) pentru BAS si una centrala pentru imersarea sonarului.
#10
Postat 12 August 2014 - 07:18 PM
Partea de punte este ok cea din Modelism 2/2004.
Am fost sambata asta la ziua portilor deschise si am urcat pe ea in port Mangalia (260).
A fost prezentata ca prototip pentru cele 2 elici cu pas variabil.
Iar ca modificari (upgrade) pentru 264..., s-au referit la partea de motoare care au evacuarea gazelor pe sus fata de 260 care are evacuarea pe lateral in zona vopsita cu neagru la linia de plutire !
#11
Postat 12 August 2014 - 09:12 PM
264 si 265 nu sunt "upgrade". A fost pastrat corpul de la TETAL I deoarce se comporta foarte bine la mare, dar conceptul este total diferit: spre deosebire de TETAL I care are punte continua si o silueta mai degraba din anii '50-'60, TETAL II are un desen foarte avansat pentru perioada respectiva, forma incluzand elemente stealth.
Iata mai jos corvete turcesti lansate mult mai tarziu:
MILGEM
#12
Postat 13 August 2014 - 06:40 AM
177, la 12 August 2014 - 06:44 PM, a spus:
Tetal II (264, 265) are acelasi plan de coaste cu Tetal I, cu exceptia etravei (cine a vazut-o pe doc) care are bulb. Spre deosebire de Tetal I care are rampele de lansare a bombelor antisubmarin pe punte, la Tetal II exista la pupa trei trape doua (laterale) pentru BAS si una centrala pentru imersarea sonarului.
Salutare "Care are bulb " da foarte adevarat asta , are bulb pt ca are sonar acolo ( acolo inauntru chiar am fost ,caci cand a fost la noi in santier prin "95 i au schimbat aproape taota tabla de la bulb , avea niste deformari de la ateva busituri probabil de stanci depe fundul mari de pe langa mal
Trapele din pupa le vazusem si deschise dar nu stiam ca sunt pt cele spuse mai sus , sonar remorcat si inca doua rampe pt Bombe/grenade antisubmarin . As avea o mica corectie la ultima propozitie din citare , si TEtal 2 are rampe de lansare a bombelor /grenadelor as pe punte , la t 1 sunt un alt tip de RBU 2500 (asa cum au fost si cele de pe clasa Poti din dotarea noastra ) iar la T 2 sunt de tip RBU 6000 ca ar mai avea in plus si pe cele din spate este altceva .
#13
Postat 13 August 2014 - 08:14 AM
Deci tetal 2 are bulb
Tetal 1 nu are bulb.
Deci care e forma navei tetal1(coastele) ?
Unde vin carmele si unde vin arborii de elici cu elicile.
Se poate face rost de undeva de planurile tetal1 corp nava !
Ce este in modelism este fictiune si pentru tetal1 si 2 .
#14
Postat 13 August 2014 - 04:03 PM
Eu ma refeream strict la BAS 66, acele grenade anti-submarine cilindrice care se lanseaza pe planuri inclinate la pupa navei (nu la BR2500 sau BR6000). TETAL 1 are doua rastele din teava, montate pe punte, BAS 66 se ridica la nivelul puntii cu un elevator prin cele doua tambuchiuri situate in dreptul planurilor de lansare. Si TETAL 1 are sonar care este imersat, dar acest lucru se face prin intermediul unei macarale in forma de U rasturnat actionata de doua pistoane hidraulice; tambuchiul respectiv se deschide prin glisare spre prova, sonarul este extras cu macaraua hidraulica si basculat peste pupa.
La TETAL 2, BAS 66 sunt lansate prin doua trape situate simetric pe oglinda pupa.
Salut, Maveriick,
Cred ca planurile din MODELISM sunt realizate de autori prin observarea directa si corelate cu fotografii, toate incadrate in caracteristicile oficiale ale navei. Nu stiu cum arata planul de forme corect, dar oglinda pupa este eronata (observatie personala).
In fapt au fost realizate patru TETAL 2, doua au fost lansate, doua au fost taiate inainte de lansare. In conditiile in care si celelalte doua unitati ar fi fost lansate, 260 si 263 ar fi trebuit casate din 2000, deci ar mai fi fost de asteptat 30 de ani.
O zi buna!
#15
Postat 14 August 2014 - 10:43 AM
Maveriick, la 13 August 2014 - 08:14 AM, a spus:
Deci tetal 2 are bulb
Tetal 1 nu are bulb.
Deci care e forma navei tetal1(coastele) ?
Unde vin carmele si unde vin arborii de elici cu elicile.
Se poate face rost de undeva de planurile tetal1 corp nava !
Ce este in modelism este fictiune si pentru tetal1 si 2 .
Poti sa faci o macheta "la linia de plutire" ca se poarta. De fapt majoritatea machetelor de plastic din ultimii ani vin cu coca despicata la linia de plutire ca sa poata fi facuta in amandoua felurile.
Dar chiar si daca o faci in baza desenelor "eronate", poti corecta "la ochi" ce nu e corect in desenele de la Modelism si tot iti va iesi o macheta frumoasa.
Radu
#17
Postat 29 April 2017 - 12:42 PM
Se observa amplasamentul celor 4 elice si 3 carme, precum si derivorul, solutie comuna mai multor clase de nave militare romanesti proiectate de catre ICEPRONAV.
Macheta de santier a clasei TETAL I.
Este vizibila amplasarea sonarului retractabil; unghiul in care este facuta fotografia este inselator in ceea ce priveste forma etravei.
Fotografiile sunt din colectia Marian Tanase.