Salutare la toata lumea.
Am achizitionat de pe forum acest kit. Componenta kitului se poate vedea aici. Este fostul kit Occidental reboxat de Italeri.
Despre avion: Mk XVI s-a dezvoltat pe structura lui Mk IX, cu modificarea inaltimii fuselajului posterior, introducerea cupolei "tear drop" si clipped wings (aripile retezate) la majoritatea avioanelor Mk XVI. A, si motor Merlin 266 (fabricat in SUA de Packard sub licenta, acelasi cu Merlin 66 dar in sistem metric).
Inainte de a porni la drum, am inceput o documentare (pana acum n-am avut nimic despre Spitfire). Multe nelamuriri am avut asupra dimensiunilor de gabarit, intrucat diferite publicatii prezinta diferite dimensiuni. Am gasit planse la scara 1/48 cu Spitfire LF Mk XVIE (acelasi Mk XVI) si am comparat dimensiunile elementelor principale:
1. Fuselajul
Dupa cum se vede, fuselajul din kit are ceva probleme si anume:
- Ampenajul vertical are forma diferita (in bordul de atac).
- Capacul de acces la mecanismul rotii din coada este deplasat (ca de altfel si cateva linii de panou).
- Fuselajul putin mai lung, atat la prinderea derivei cat si la bot.
- Capota de sub bot putin mai mare, iar linia de panou a capotei inclinata diferit.
2. Deriva
Un pic supradimensionata, dar corecta.
3. Planurile (doar pe intrados)
Se pot vedea cateva diferente notabile:
- Anvergura mai scurta a aripii.
- Coarda profilului mai lunga (bordul de fuga deplasat).
- Majoritatea capacelor de inspectie si operationale deplasate plus cateva lipsa si in plus.
Nu va speriati, niturile nu le-am numarat! (Prietenii stiu de ce!)
Alte probleme la care va trebui lucrat sunt:
- Radiatoarele (ceva eject pins de slefuit, fata de asezare pe planuri slefuita si de inlocuit elementul mobil).
- Tunurile de 20 si mitralierele de refacut.
- Bordul e corect dar voi apela la aftermarketuri.
- Esapamentele fishtail le voi inlocui.
- Nervurile din locasul trenului de aterizare de modificat (pe extrados e "lacrima" ce nu are corespondent corect in interior).
- Capacele de acces la armament inlocuite (kitul furnizeaza capace corecte pentru e-wing).
- usa de acces in cockpit clar aftermarket.
- bombele de 500 lb si 250 lb vor primi imbunatatiri (piesele din kit sunt de-a dreptul grosolane)
- motorul e de fapt doar chiulase si suportul esapamentelor.
Cupolele sunt foarte clare, decalurile cartograph par bune. Nu m-am hotarat inca la o inmatriculare anume, dar sigur voi folosi ce da kitul.
Mai intai voi face ceva cumparaturi, apoi va voi tine la curent.
O seara placuta!
Pagina 1 din 1
Supermarine Spitfire Mk XVI 1/48 The english fighter
#3
Postat 08 July 2014 - 10:20 AM
Frumos subiect ai ales. Macheta am vazut-o foarte rar construita. Cred ca pe forumul nostru nici nu este construit unul!
Legat de forme si dimensiuni eu zic sa nu iti bati capul pentru ca nu are rost. Pot fi si desenele gresite, nu numai modelul, am vazut asta de foarte multe ori! Atita timp cit arata ca un Spitfire nu te lasa dezamagit din cauza formelor sau al dimensiunilor inexacte.
Spor la machetit!
Legat de forme si dimensiuni eu zic sa nu iti bati capul pentru ca nu are rost. Pot fi si desenele gresite, nu numai modelul, am vazut asta de foarte multe ori! Atita timp cit arata ca un Spitfire nu te lasa dezamagit din cauza formelor sau al dimensiunilor inexacte.
Spor la machetit!
#4
Postat 16 July 2014 - 09:56 PM
Buna seara.
Pana vin bunatatile, am inceput timid ceva modificari, si anume inlocuirea capacelor de vizitare a armamentului. Din taiere, a rezultat un luft mai mare decat m-am asteptat, dar l-am completat cu ceva stiren de 0,4. Maine poate il finisez.
Obs.- capacul de pe planul stang are lipsa o linie de nituri. Asa ca le voi rade pe toate si le regravez (in negativ). Pe extrados mai apar niste gravuri (linii de panou aproape sterse) de la alt model de Spit (cred) - matrita defecta!
Poze:
tibi22 - ai dreptate cu planurile cu erori, dar muchia de atac a cozii tot o modific (ca ea da silueta Spit-ului). Ca sa micsorez deriva si sa scurtez coada fuselajului e treaba incurcata si nu ma bag (trebuie refacut aspectul panzat al derivei si n-am incercat pana acum).
O seara placuta!
Pana vin bunatatile, am inceput timid ceva modificari, si anume inlocuirea capacelor de vizitare a armamentului. Din taiere, a rezultat un luft mai mare decat m-am asteptat, dar l-am completat cu ceva stiren de 0,4. Maine poate il finisez.
Obs.- capacul de pe planul stang are lipsa o linie de nituri. Asa ca le voi rade pe toate si le regravez (in negativ). Pe extrados mai apar niste gravuri (linii de panou aproape sterse) de la alt model de Spit (cred) - matrita defecta!
Poze:
tibi22 - ai dreptate cu planurile cu erori, dar muchia de atac a cozii tot o modific (ca ea da silueta Spit-ului). Ca sa micsorez deriva si sa scurtez coada fuselajului e treaba incurcata si nu ma bag (trebuie refacut aspectul panzat al derivei si n-am incercat pana acum).
O seara placuta!
#5
Postat 23 July 2014 - 09:54 AM
Salutare.
In asteptare, am mai facut cate ceva.
Tunul Hispano Mk II de 20 mm si mitraliera Browning de 12,7 mm:
- In kit vin cuplate pentru fiecare aripa, pentru o mai buna fixare. Am taiat imitatia de teava a tunului:
- Cu burghie 0,5 - 0,8 mm, prin gauriri repetate, am facut locasul pentru teava tunului. Voi folosi ac de seringa de 0,8 mm (cap verde).
- Identic pentru mitraliera Browning (0,5 - 1 - 1,8 mm) unde voi folosi ac de seringa de 0,55 mm (cap mov).
Cam atat.
Rugaminte: cum pot sa scap de bavurile de la protectia mitralierei (s-a cam franjurat la ultimul diametru de burghiu)?
O zi placuta!
In asteptare, am mai facut cate ceva.
Tunul Hispano Mk II de 20 mm si mitraliera Browning de 12,7 mm:
- In kit vin cuplate pentru fiecare aripa, pentru o mai buna fixare. Am taiat imitatia de teava a tunului:
- Cu burghie 0,5 - 0,8 mm, prin gauriri repetate, am facut locasul pentru teava tunului. Voi folosi ac de seringa de 0,8 mm (cap verde).
- Identic pentru mitraliera Browning (0,5 - 1 - 1,8 mm) unde voi folosi ac de seringa de 0,55 mm (cap mov).
Cam atat.
Rugaminte: cum pot sa scap de bavurile de la protectia mitralierei (s-a cam franjurat la ultimul diametru de burghiu)?
O zi placuta!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1