Am achizitionat de pe forum acest kit. Componenta kitului se poate vedea aici. Este fostul kit Occidental reboxat de Italeri.
Despre avion: Mk XVI s-a dezvoltat pe structura lui Mk IX, cu modificarea inaltimii fuselajului posterior, introducerea cupolei "tear drop" si clipped wings (aripile retezate) la majoritatea avioanelor Mk XVI. A, si motor Merlin 266 (fabricat in SUA de Packard sub licenta, acelasi cu Merlin 66 dar in sistem metric).
Inainte de a porni la drum, am inceput o documentare (pana acum n-am avut nimic despre Spitfire). Multe nelamuriri am avut asupra dimensiunilor de gabarit, intrucat diferite publicatii prezinta diferite dimensiuni. Am gasit planse la scara 1/48 cu Spitfire LF Mk XVIE (acelasi Mk XVI) si am comparat dimensiunile elementelor principale:
1. Fuselajul
![Imagine atasata: spit12\' 1600x1200.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-50866500-1404761406_thumb.jpg)
Dupa cum se vede, fuselajul din kit are ceva probleme si anume:
- Ampenajul vertical are forma diferita (in bordul de atac).
- Capacul de acces la mecanismul rotii din coada este deplasat (ca de altfel si cateva linii de panou).
- Fuselajul putin mai lung, atat la prinderea derivei cat si la bot.
- Capota de sub bot putin mai mare, iar linia de panou a capotei inclinata diferit.
2. Deriva
![Imagine atasata: spit34\' 1600x1200.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-29955200-1404761795_thumb.jpg)
Un pic supradimensionata, dar corecta.
3. Planurile (doar pe intrados)
![Imagine atasata: spit56 1600x1200.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-94233600-1404761859_thumb.jpg)
Se pot vedea cateva diferente notabile:
- Anvergura mai scurta a aripii.
- Coarda profilului mai lunga (bordul de fuga deplasat).
- Majoritatea capacelor de inspectie si operationale deplasate plus cateva lipsa si in plus.
Nu va speriati, niturile nu le-am numarat!
![:-P](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/tongue.gif)
Alte probleme la care va trebui lucrat sunt:
- Radiatoarele (ceva eject pins de slefuit, fata de asezare pe planuri slefuita si de inlocuit elementul mobil).
- Tunurile de 20 si mitralierele de refacut.
- Bordul e corect dar voi apela la aftermarketuri.
- Esapamentele fishtail le voi inlocui.
- Nervurile din locasul trenului de aterizare de modificat (pe extrados e "lacrima" ce nu are corespondent corect in interior).
- Capacele de acces la armament inlocuite (kitul furnizeaza capace corecte pentru e-wing).
- usa de acces in cockpit clar aftermarket.
- bombele de 500 lb si 250 lb vor primi imbunatatiri (piesele din kit sunt de-a dreptul grosolane)
- motorul e de fapt doar chiulase si suportul esapamentelor.
![Imagine atasata: aripa 800x600.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-71242100-1404764685_thumb.jpg)
![Imagine atasata: capace 800x600.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-61000000-1404764697_thumb.jpg)
![Imagine atasata: usa 800x600.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-08727300-1404764713_thumb.jpg)
![Imagine atasata: radiatoare 800x600.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-33012400-1404764948_thumb.jpg)
![Imagine atasata: aripa 2 800x600.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-09202200-1404764980_thumb.jpg)
![Imagine atasata: motor 800x600.jpg](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_07_2014/post-2122-0-97805600-1404764865_thumb.jpg)
Cupolele sunt foarte clare, decalurile cartograph par bune. Nu m-am hotarat inca la o inmatriculare anume, dar sigur voi folosi ce da kitul.
Mai intai voi face ceva cumparaturi, apoi va voi tine la curent.
O seara placuta!
![:hi:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/hi.gif)